Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Kámoš GH5

joeh (3352)|30.8.2017 20:11
Tester píše, že to ide v 60fps na HDMI, máš nejaký link kde je uvedené interné nahrávanie ?
joeh (3352)|30.8.2017 21:18
V nastávajúcom firmware je toho celá kopa ale dve veci nemajú chybu - zlepší sa kvalita fotiek na rozšírené nízke ISO a bude sa dať zablokovať tlačítko Disp., paráda.
jarino1978 (163)|30.8.2017 22:54


---------- Doplněno v 22:54 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:54 ----------

pecka :

jarino1978 (163)|30.8.2017 23:05
čo pozerám v režime HDR, tak je to janý prínos v dynamike obrazu, farby




---------- Doplněno v 23:05 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 23:00 ----------

toto podľa mňa speje k platenej utilite ( HDR ), možno som to zle pochopil, ale interne to sníma HDR v HEVC v obmedzenom bitrate. :(
joeh (3352)|30.8.2017 23:12
[QUOTE=jarino1978;46274]možno som to zle pochopil, ale interne to sníma HDR v HEVC v obmedzenom bitrate.[/QUOTE]

Menší bitrate v HEVC je naprosto v poriadku, zmysel je zachovať stejnú/lepšiu kvalitu pri polovičnom dátovom toku.
jarino1978 (163)|30.8.2017 23:16
to je ok, záleží, aký je veľký ten bitrate. Ja tak či tak všetko prevádzam na H.265, VBR 90 Mbit/s, pokiaľ by to lietalo + - okolo tohoto čísla, tak je to OK.
joeh (3352)|30.8.2017 23:18
Videl som hodnotu 72 Mb/s.
joeh (3352)|30.8.2017 23:25
To video s plateným agentom Josephom - takmer všetky príspevky sa točia okolo AF, pekne vidieť čo všetkým vadí.
jarino1978 (163)|31.8.2017 15:49
V nové verzi firmwaru jsou k dispozici následující změny a vylepšení:
1. Kompatibilita s PC programem LUMIX Tether
Nový firmware umožňuje ovládání fotoaparátu z počítače přes USB prostřednictvím aplikace LUMIX Tether. Díky tomu si můžete obraz prohlížet při fotografování na velkém displeji, což ocení především reklamní tvůrci, profesionální portrétisté, tvůrci produktové fotografie apod. V režimech 6K PHOTO nebo 4K PHOTO lze z počítače i spouštět a zastavovat natáčení videa. Kromě toho lze na dálku vybrat složku v počítači, do níž se budou snímky či záznamy ukládat.
2. Vylepšené automatické ostření
Při fotografování méně kontrastních objektů funguje lépe automatické ostření.
Vylepšilo se kontinuální automatické ostření při natáčení videozáznamů.
Při výběru více ostřících bodů najednou se vybraná ostřící oblast zobrazuje při náhledu scény na displeji neustále.
Ostřící oblast se při výběru více ostřících bodů dá posunout na druhý konec záběru.
Při kontinuálním ostření lze v režimu náhledu scény na displeji zvolit počáteční místo pro ostření předem.
I po namáčknutí spouště lze změnit oblast zaostření. Totéž platí pro natáčení v režimech Burst Mode, 6K PHOTO nebo 4K PHOTO.

3. Vylepšený výkon v režimech 6K PHOTO a 4K PHOTO
Čas, potřebný pro obnovu energie při sekvenčním snímání v režimech 6K Burst a 4K Burst, se zkrátil na polovinu.
Funkce [Loop Rec] je dostupná i pro systém [6K PHOTO].
* Pro funkci [Loop Rec] při [6K PHOTO] je doporučeno využívat paměťovou kartu Panasonic SD Memory Card s rychlostí ukládání videa Class 90.
4. Nový videorežim ALL-Intra
Do nabídky přibyl nový videorežim 4:2:2,10bit ALL-Intra (platí pro natáčení ve 4K i Full-HD).
* Pro natáčení v režimu 4K ALL Intra je doporučeno využívat paměťovou kartu Panasonic SD Memory Card s rychlostí ukládání videa Class 90 nebo vyšší.
Nový videorežim ALL-Intra (4:2:2,10-bit)
Režim
Systémová frekvence
Velikost
Frame Rate
Bitrate
YUV/bit
Komprese obrazu
C4K/ALL-I/400M/24p
59.94Hz
(NTSC)
4096x2160
23.98p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
4K/ALL-I/400M/30p
3840x2160
29.97p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
4K/ALL-I/400M/24p
3840x2160
23.98p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
FHD/ALL-I/200M/60p
1920x1080
59.94p
200 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
FHD/ALL-I/200M/30p
1920x1080
29.97p
200 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
FHD/ALL-I/200M/24p
1920x1080
23.98p
200 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
4K/ALL-I/400M/25p
50.00Hz
(PAL)
3840x2160
25.00p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
FHD/ALL-I/200M/50p
1920x1080
50.00p
200 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
FHD/ALL-I/200M/25p
1920x1080
25.00p
200 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
C4K/ALL-I/400M/24p
24.00Hz
(CINEMA)
4096x2160
24.00p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
4K/ALL-I/400M/24p
3840x2160
24.00p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
FHD/ALL-I/200M/24p
1920x1080
24.00p
200 Mbps
4:2:2/10 bit
ALL-Intra
5. Videozáznamy v rozlišení 4K a kvalitě HDR
Mezi fotografické styly přibyl režim HLG (Hybrid Log Gamma). Technologie HDR (High Dynamic Range, posílený dynamický rozsah) umožňuje zachytit v záběru více jasů i stínů současně, takže výsledný obraz připomíná scénu viděnou lidským okem. Při natáčení videozáznamů využívá fotoaparát gama křivku kompatibilní s formátem ITU-R BT.2100.
Další novinkou je možnost natáčet v rozlišení 4K s funkcí HLG při nižším datovém toku (bitrate). To umožňuje přehrávání záznamu na zařízeních kompatibilních s kompresním formátem HEVC, např. na televizích Panasonic 4K HDR.
Vylepšení anamorfického režimu při natáčení videa
Do výbavy přibyl anamorfický režim s vysokým rozlišením, umožňující natáčet záznamy s rozlišením 18 megapixelů.
*Při natáčení v HEVC
Nový anamorfický režim s vysokým rozlišením
Režim
Systémová frekvence
Velikost
Frame Rate
Bitrate
YUV/bit
Komprese obrazu
6K/A/200M/30p
59.94Hz
(NTSC)
4992x3744
29.97p
200 Mbps
4:2:0/10 bit
Long GOP
6K/A/200M/24p
4992x3744
23.98p
200 Mbps
4:2:0/10 bit
Long GOP
4K/A/400M/30p
3328x2496
23.98p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
All-Intra
4K/A/400M/24p
3328x2496
23.98p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
All-Intra
6K/A/200M/25p
50.00Hz
(PAL)
4992x3744
25.00p
200 Mbps
4:2:0/10 bit
Long GOP
4K/A/400M/25p
3328x2496
25.00p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
All-Intra
6K/A/200M/24p
24.00Hz
(CINEMA)
4992x3744
24.00p
200 Mbps
4:2:0/10 bit
Long GOP
4K/A/400M/24p
3328x2496
24.00p
400 Mbps
4:2:2/10 bit
All-Intra
Přibyla funkce Anamorphic Desqueeze Display, díky níž lze sledovat zvětšený záběr při natáčení s anamorfickými objektivy 2.0x a 1.33x.
Díky nové funkci Video Guide Line lze při natáčení zobrazit scénu v několika variantách s různými poměry stran (21:9, 16:9 či 1:1). Tuto funkci lze používat v různých natáčecích režimech, nikoli jen v anamorfickém.
Vylepšený stabilizátor obrazu
Nově je k dispozici funkce I.S. Lock(video), díky níž stabilizátor funguje při pevně stanoveném pozorovacím úhlu.
Do výbavy přibyl nový systém korekce chvění při natáčení z ruky, který optimalizuje výkon při natáčení s anamorfickými objektivy 2.0x a 1.33x.
Oprava při vyvážení bílé
Když po nastavení barevné teploty v režimu vyvážení bílé ve dvou osách uživatel změnil hodnotu v kelvinech, celé nastavení se resetovalo. Tato chyba byla nyní odstraněna.
Vylepšený režim časosběrného snímání (Time Lapse)
Na displeji se zobrazí zbývající čas snímání a počet zbývajících snímků.
Vylepšený úsporný režim elektronického hledáčku (Power Save LVF)
Úsporný program lze nyní využít v libovolné situaci v pohotovostním režimu hledáčku.
Bezdrátové funkce
Dálkové ovládání přes Bluetooth lze nyní využít přímo v aplikaci Image App, která se souběžně s aktualizací firmwaru rovněž dočká nové verze.
Pokud se fotoaparát vypne ještě před dokončením datového přenosu, začne se příslušná fotografie nebo video přenášet znovu automaticky, jakmile fotoaparát znovu zapneme.
Další vylepšení
V režimech Playback Zoom a Multi Playback lze využít funkci hodnocení snímků pomocí tlačítka Fn.
Tlačítkům Fn lze nově přiřadit následující funkce: stálý náhled na displeji, hromadné ukládání v režimu 6K/4K PHOTO, minimální expoziční čas, zpracování RAW, přepínání mezi záznamem a přehráváním, výběr úložiště nebo úroveň hlasitosti mikrofonu.
Tlačítko DISP. lze zamykat.
V režimu natáčení Relay Rec občas nebylo možné resetovat čísla souborů. Tuto chybu jsme odstranili.
V režimu natáčení Relay Rec se občas resetovala čísla souborů automaticky po naformátování paměťové karty SD. Tuto chybu jsme odstranili.
V režimu natáčení Backup Rec občas nebylo možné resetovat čísla souborů ani poté, co uživatel tuto funkci zapnul. Tuto chybu jsme odstranili.
Vylepšila se obrazová kvalita při následujících nastaveních: rozšířená nízká citlivost, i.Dynamic (inteligentní ovládání dynamického rozsahu) a zvýraznění stínů. Více na: https://avmania.e15.cz/firmware-20-pro-fotoaparat-panasonic-dc-gh5-prinasi-vyrazne-vylepseni-vykonu-i-funkci
joeh (3352)|31.8.2017 16:15
jarino, stále tam nevidím HDR 4K/60fps, kde si to vlastne nabral ?
jarino1978 (163)|31.8.2017 18:19
vychádzam z toho, že je to len voľba profilu, ako je standart, cinelike...tieto profily nie sú limitované fps. HDR by mal byť aj H.264, alebo H.265. V prípade H.265 je maximum bitrate VBR 90 Mbit/s. Čo plne postačuje ( cca. 160 Mbit/s H.264 ).
joeh (3352)|31.8.2017 18:36
[QUOTE=jarino1978;46287]vychádzam z toho, že je to len voľba profilu[/QUOTE]

Ja si myslím, že pokial to má byť skutočné HDR, musí to zaznamenávať v 10-bit a to sa v obrazových profiloch nedá meniť. Samozrejme, položka HDR v profiloch bude, ale zrejme nebude pri zvolenom formáte 4K/60p aktívna, alebo sa mýlim.
jarino1978 (163)|31.8.2017 20:17
nádej zomiera posledná.
joeh (3352)|31.8.2017 20:20
Našiel si už nejaké video - ukážku AF ? Ten blázon Joseph tam zase reční hodinu a neukázal ani prd.
joeh (3352)|31.8.2017 22:04
Autofokus, firmware 2.0, ukážka začína 12:20 :


joeh (3352)|1.9.2017 00:01
[QUOTE=jarino1978;46291]nádej zomiera posledná.[/QUOTE]

Práve zomrela.
joeh (3352)|1.9.2017 20:57
Milí majitelia Panasonicu GH5, tak to vypadá, že máme neskutočnú mašinu a po aktualizácii na firmware 2.0 profi nástroj. Kurňa, článok nadšeného testera na eoshd mi vlial neskutočnú energiu a chuť na nový FW. Tak sa tešme spoločne. Váš maestro.
s?ampa?n?o.jpg
joeh (3352)|1.9.2017 21:56
A teraz pozor, prichádza delikatesa, naprostá fajnovosť v podobe originál súborov priamo z karty prístroja od autora článku, samozrejme s nainštalovaným firmware 2.0. Sú to ukážky rôznych formátov a prvé 3 ukážka autofokusu. Prvá je záznam potvorok na vodnej hladine, tú nemusíme brať v potaz, tam by zazmetkovala aj fáza, ale stiahnite si druhú a tretiu, fantastická práca AF s malou hlbkou ostrosti
https://drive.google.com/drive/folders/0Bwh32nuzEKMKeXBJcjFpMWF1eDA
joeh (3352)|1.9.2017 22:18
Hip, hip, huráááá
champagne-f405_220.jpeg oslava01.gif
joeh (3352)|3.9.2017 12:08
Autofokus firmware 2.0, v zostrihu videukážok v linku vidíme skutočné zlepšenie reakcií AF a týka sa to náročnej scény v protisvetle i scény s predozadným pohybom. Markantný posun k lepšiemu je zjavný v prípade, keď sa AF dostane do problémov, únik z prekérnej situácie je podstatne rýchlejší a istejší. Pulzovanie ustúpilo už s aktualizáciou objektívu Pana Leica 12-60mm, takže nás čaká svetlá budúcnosť. A to je to, čo sme chceli, to, čo sme potrebovali :


joeh (3352)|4.9.2017 10:52
Pekné video od redakcie PC Revue ako súčasť testu GH5 :


joeh (3352)|4.9.2017 11:33
Pohľad skúseného kameramana na firmware 2.0, jedným slovom nadšenie :
http://www.eoshd.com/2017/08/panasonic-gh5-review-and-exclusive-first-look-at-version-2-0-firmware/
joeh (3352)|4.9.2017 15:49
Krásne spracované video včetne tématickej zvukovej stopy z Afriky :


joeh (3352)|5.9.2017 13:45
Tu je tá prepálená obloha na rozšírené ISO 100 podľa susedného vlákna, +3EV, kompenzácia vypnutá :
http://www.uschovna.cz/zasilka/PI7Y3TI8LBBML6PD-BCG/
kolyy (1542)|5.9.2017 22:12
[QUOTE=joeh;46367]Tu je tá prepálená obloha na rozšírené ISO 100 podľa susedného vlákna, +3EV, kompenzácia vypnutá :
http://www.uschovna.cz/zasilka/PI7Y3TI8LBBML6PD-BCG/[/QUOTE]

Tak to je síce trochu chabý prepal, ale nakoniec to stačí - v strede dosahujú všetky kanály stropu 4095DN, čo je výborná správa. Chcelo by to však ešte overiť, či ISO100 nie je náhodou iba prezlečené ISO200. Bol by si ochotný ešte urobiť dve fotky (na ISO100 a ISO200) s identickou expozíciou v manuálnom režime? Najlepšie na statíve nejakú rovnomerne osvetlenú plochu, napríklad stenu. Osvetlenie a kompozícia musia zostať identické a tentoraz sa treba vyvarovať prepalu. Zmyslom je zistiť, či sú pri ISO100 hodnoty v rawe skutočne polovičné oproti ISO200.
joeh (3352)|5.9.2017 22:40
Pravdaže odfotím, samého ma to zaujíma, do 15min. by to malo byť.
joeh (3352)|5.9.2017 22:56
kolyy (1542)|5.9.2017 23:43
Hmm, tak dobrá správa je, že hodnoty pre ISO100 sú podstatne nižšie ako tie pre ISO200. Avšak nie sú presne polovičné. Priemer celej scény:

- ISO200: R:611, G:690, B:272, G2:688
- ISO100: R:378 (62%), G:418 (61%), B:208 (76%), G2:417 (61%)

Odlišný pomer v modrom kanáli by mohol poukazovať na miernu zmenu osvetlenia, je to možné? Možno iba nejaký tieň alebo podobne.

Výsledok teda nie je jednoznačný. Najpravdepodobnejšia interpretácia je, že ide o chybu merania a ISO100 je normálna hardwarová citlivosť, ktorú, a to je veľmi potešujúce, senzor zvláda. Ak nie sú na hrane prepalu nejaké artefakty, tak nič nebráni využívaniu ISO100 ako základnej citlivosti, čo by obrazovú kvalitu malo posunúť veľmi blízko k APS-C.
joeh (3352)|5.9.2017 23:51
kolyy, si frajer, to je fantastická informácia, zas budem mať GH5 viac rád.
na zdravie.jpg
kolyy (1542)|6.9.2017 00:07
Ak máš chuť pre ďalší experiment, môžeme ešte odmerať šum senzora (read noise) na ISO100 a ISO200, čím získame maximálny možný dynamický rozsah. Je to jednoduché, stačí odfotiť čierny snímok v tme s krytkou na objektíve. Je treba zvoliť krátku expozíciu, napríklad 1/100s, určite nie niečo rádu sekunda, kde už sa pridáva tepelný šum pri dlhej expozícii.

---------- Doplněno v 00:07 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 00:02 ----------

A tiež je pritom nutné vypnúť "shading comp.", inak to bude zvýrazňovať šum v rohoch.
joeh (3352)|6.9.2017 09:55
[QUOTE=kolyy;46377]Ak máš chuť pre ďalší experiment, môžeme ešte odmerať šum senzora [/QUOTE]

Ďakujem za ponuku, experimenty to je moje, človek spozná nové veci. RAW na vyhodnotenie šumu pošlem čo najskôr.
joeh (3352)|6.9.2017 15:04
RAW snímky na zmeranie šumu už visia, dúfam, že budeme mať radosť z výsledku ako z rozšíreného ISO 100, tešíme sa :
http://www.uschovna.cz/zasilka/PJJ24G9D89LBJ9PS-4K7/
joeh (3352)|6.9.2017 23:50
Na eoshd sa venujú ďaľším možnostiam nového firmware :http://www.eoshd.com/2017/09/shooting-5k-h-265-panasonic-gh5-new-open-gate-mode/
kolyy (1542)|7.9.2017 23:21
[QUOTE=joeh;46389]RAW snímky na zmeranie šumu už visia, dúfam, že budeme mať radosť z výsledku ako z rozšíreného ISO 100, tešíme sa[/QUOTE]

Štandardná odchýlka (t.j. šum) pre ISO100 je 0,7DN a pre ISO200 je 0,8DN. To sú veľmi dobré hodnoty. Čísla nižšie ako 1DN znamenajú, že senzor je schopný využiť plnú kapacitu AD prevodníku, čo je v tomto prípade 12EV.

Zaujímavé je, že šum je prakticky identický pri ISO100 a ISO200. Pri dnešných senzoroch sa zvyčajne šum s citlivosťou zvyšuje lineárne. To znamená, že medzi ISO100 a ISO200 nastáva nelineárny prechod, ktorý ukazuje na to, že ISO100 nie je naozaj základná citlivosť od ktorej sa ostatné odvíjajú následnou amplifikáciou. Je to logické, pretože to by znamenalo zbytočne navýšené minimum šumu pre všetky vyššie ISO. Príde mi, že senzor je evidentne schopný zvládnuť viac ako 12 bit AD prevodník a je podľa mňa škoda, že to nie je využité.

Záver - ISO100 aj ISO200 majú podobný DR, blízky 12EV, limitom sa zdá byť 12bit AD prevodník. ISO100 je napriek tomu veľmi hodnotná možnosť, lebo dokáže pojmúť 2x toľko svetla, čo znemená celkovo čistejší snímok. Za bežných podmienok to znamená lepší výsledok aj pri kontrastných scénach, ale pri extrémnom podexponovaní (odhad okolo -4EV) sa šum senzora v tieňoch objaví o 1EV skôr pri ISO100 ako ISO200. Možno by nebolo zlé znovu skúsiť overiť, či sú hodnoty v rawe sú za identických podmienok polovičné.
joeh (3352)|8.9.2017 10:11
Perfektná práca kolyy, skúsim výsledky meraní zhrnúť z pohľadu amatéra nadšenca :

- Panasonic GH5 je osadený kvalitným snímačom, výstupom konverguje APS-C
- rozšírené ISO 100 sa oplatí používať vždy, ak to svetelné podmienky umožňujú, pretože dokáže zhodnotiť dvojnásobok svetla
- zvýšenie DR metódou podpalu je výhodnejšie aplikovať na základné ISO 200

Dobre som to pochopil ?
kolyy (1542)|8.9.2017 15:23
[QUOTE=joeh;46410]- zvýšenie DR metódou podpalu je výhodnejšie aplikovať na základné ISO 200[/QUOTE]

Nie, takto by som to nepovedal. Upresním - keďže šum senzora (read noise) je pri ISO100 a ISO200 skoro rovnaký, pri výraznom podexponovaní nebudú tiene pri ISO100 čistejšie ako pri ISO200. Stredy a jasy však čistejšie budú, lebo bude použité dvojnásobné množstvo svetla a teda bude menší svetelný šum (shot noise). Takže ISO100 sa určite vyplatí, ale pri extrémnom podexponovaní tá výhoda oproti ISO200 nebude tak výrazná ako by mohla byť pri použití 14bit ADC a príslušne nižšom šume pri ISO100.

To platí pre klasické podexponovanie pomocou skrátenia expozície či priclonenia. Pri "podexponovaní" znížením ISO za slabšieho svetla, keď je expozícia (čas a clona) fixná, nie je rozumné ísť pod ISO200, lebo senzor sa medzi ISO100 a ISO200 nechová ako ISO invariantný a pomer signálu a šumu od senzora je pri rovnakej expozícii pri ISO200 skoro 2x lepší ako pri ISO100.
joeh (3352)|8.9.2017 22:57
Díky kolyy, zas sme spoznali snímač GH5 lepšejšie.
joeh (3352)|9.9.2017 18:08
Dynamický rozsah, v prílohe sú dva snímky z RAW, prvý je čistý prevod, v druhom snímku svetlá a tiene -100 +100 v LR na rozšírené ISO100, myslím, že je to parádny výsledok v štandartnom režime bez podpalu, čo vy na to :
standart.jpg -100 +100.jpg
MONYS (152)|9.9.2017 20:01
Posílám ukázku GH5+ Panas Leica 12-35 f2.8II+ tripod Velbon .Tanečnice.http://www.uschovna.cz/zasilka/PM2X69ASV6BRTS6U-FYS/ Snímek RAW OK.
jarino1978 (163)|9.9.2017 20:10
[QUOTE=joeh;46419]Dynamický rozsah, v prílohe sú dva snímky z RAW, prvý je čistý prevod, v druhom snímku svetlá a tiene -100 +100 v LR na rozšírené ISO100, myslím, že je to parádny výsledok v štandartnom režime bez podpalu, čo vy na to :[/QUOTE]

myslím, že je to viac, než dobré.
joeh (3352)|9.9.2017 20:33
MONYS, pekné robky si natočil, len si to mohol pred zavesením troška zoštíhliť, kľudne môžeš ísť na 60Mb/s, predsa len 2,2GB je veľa.
joeh (3352)|9.9.2017 22:44
Vynikajúce výsledky dosiahol autor videa v lowlight v linku. Mám rád profesionálne zvládnuté ukážky, človek sa veľa naučí. Autor použil kombináciu software a hardware, ktorej výsledkom je skutočne fajnový výstup - záznam 10-bit + V-log + Lut + Canon 24-70mm F2.8 + Speed Booster 0,64x, ktorý rozsvietil objektív na F1.8 :


joeh (3352)|9.9.2017 23:37
Úžasné, až budeme vedieť natočiť s GH5 podobné video, budeme cool :


kolyy (1542)|10.9.2017 00:32
[QUOTE=joeh;46419]Dynamický rozsah, v prílohe sú dva snímky z RAW, prvý je čistý prevod, v druhom snímku svetlá a tiene -100 +100 v LR na rozšírené ISO100, myslím, že je to parádny výsledok v štandartnom režime bez podpalu, čo vy na to :[/QUOTE]

Výsledok vyzerá pekne čisto v tieňoch, treba uznať. Ale nie som si istý, že to bol až tak náročný test, presvetlenie iba pomocou "shadows" predsa len nie je až tak výrazné. Ozajstný test je podexponovať a korigovať expozíciu pomocou slidera "exposure".
joeh (3352)|10.9.2017 11:59
[QUOTE=kolyy;46425]Výsledok vyzerá pekne čisto v tieňoch, treba uznať.[/QUOTE]

Presne, ani farba neustrelila.


[QUOTE=kolyy;46425]presvetlenie iba pomocou "shadows" predsa len nie je až tak výrazné.[/QUOTE]

Určite, ale mne sa vidí, že by to mohlo aj stačiť. Prípadne mierny podpal pridať. U drastického podpalu je veľká nevýhoda nemožnosť prehliadania snímok na place, zaujímavá možnosť sa naskytá poriešiť to ako vo videu, tam točím napríklad do V-log, ale asistent to zobrazuje na monitore náhľadom LUT, prednastavený je rec.709.
joeh (3352)|10.9.2017 15:45
Dynamický rozsah v JPG, GH5 ponúka nespočet variácií nastavenia DR, od štandartného nastavenia cez štvorstupňový iDynamic až po fičúrku v podobe krivky. Krivky sú jak preddefinované, tak uživateľsky tvarovateľné. Možnosti sa dajú vzájomne kombinovať. V prílohe obrázky monitora prístroja, dva posledné ukazujú možnosti tvarovateľnosti krivky, variant je mnoho :
DR.jpg
joeh (3352)|10.9.2017 19:05
Chlapci, ak by čosi, ešte budem nejakú dobu na s. správach a tešme sa na nový firmware.
jarino1978 (163)|27.9.2017 14:48
dnes večer orgazmus. FW 2.0 je dostupný :thumb
kolyy (1542)|27.9.2017 14:55
Reakcie?
jarino1978 (163)|27.9.2017 15:24
reakcie až večer :D
či erekcie ? :D