Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Olympus E-M10 markII nebo E-M10 markIII

Lada60 (7)|30.3.2018 22:45
Zdravím,vlastním olympus PEN E-PL7 a chci provést upgrade těla.Mám tyto dva kandidáty a zajímalo by mě ,který z nich by byla lepší volba. Vím že parametry mají téměř shodné.Recenze jsem pročetl,u E-M10 II byly nějaké problémy,že ostřil více na pozadí.Tak by mě zajímalo jestli u nového modelu tyto problémy ještě přetrvávají nebo se je podařilo odstranit.Pro E-M10II hovoří cena,pro E-M10 III zase novější procesor.Můžete tedy někdo poradit,který přístroj zvolit?Jestli má význam dát za tělo víc jak čtyři tisíce navíc? Jsem jen fotograf amatér.Objektivy mám olympus 17mm f1,8 , olympus 25mm f1,8 ,olympus 45mm 1,8 a 12-50mm f3,5-6,3.
Děkuji za rady.
Loskyn (177)|30.3.2018 23:04
Pokud bych se měl rozhodovat jen mezi těmi uvedenými modely, tak jednoznačně EM10 Mark III. Rychlejší AF, 4K, grip.... Zde jsou vypsané rozdíly:

https://mirrorlesscomparison.com/preview/olympus-omd-em10-ii-vs-omd-em10-iii/
kolyy (1542)|31.3.2018 11:53
Dal by som však pozor na jednu vec, a to že E-M10 III mieri viac na začiatočníkov a mnohé pokročilejšie možnosti chýbajú alebo boli presunuté do "Advanced Photo" módu, kde se nedajú kontrolovať expozičné parametre. Takže napríklad elektronická závierka, bracketing alebo HDR je iba v AP móde a nedá sa nastaviť v PASM. Pri autofokuse chýba možnosť nastaviť malý bod.

Tu je kompletnejšie porovnanie:

https://mirrorlesscomparison.com/olympus-vs-olympus/omd-em10-ii-vs-em10-iii/
Lada60 (7)|31.3.2018 18:41
Tak v tom případě z hlediska ergonomie bude asi lepší zvolit starší model.Bude to ještě dilema.
Loskyn (177)|31.3.2018 21:43