Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

GX80 tipy a rady

redatorek (8)|25.9.2018 20:07
Zdravím,
*
Jsem uplný začátečník co se týká focení a natáčení videa. Jediné co umím, tak je postprodukce.*
*
Koupil jsem Panasonic Lumix GX80 s objektivem 12-32mm f/3.5-5.6. Moje otázky jsou následující:
1) Jak mohu dosáhnout co největší rozmazání pozadí s tímto objektivem pokud např. fotím osobu?
2) Jaký další objektiv bych měl pořídit ?*
3) Ideální nastavení pro natáčení videa?
*
Moc se omlouvám jestli moje otázky jsou primitivní ale jsem uplný lajk a rád bych se aspoň na nějakou lepší amatérskou úroveň co se týká focení a natáčení dostal.
*
Děkuji moc za odpovědi.
*
*
*
crashpc (541)|25.9.2018 20:29
Ahoj.

1) Záleží, co vyžaduje scéna. Jinak největší "možnost" relativního rozmazání pozadí máš na ohnisku 32mm se clonou f/5.6. Dále potřebuješ, aby tvůj focený objekt byl co nejblíže k fotoaparátu, a zároveň aby pozadí za foceným objektem bylo co nejdále. Pak tomu můžeš ještě malinko (nepřehánět) při úpravách snímku v PC.
2) Opět záleží od potřeb. Když jsem začínal, tak mi seťák (co máš) připadal jako krajně nedostačující svým rozsahem. Chvilku jsem se pachtil za větším zoomem, ale zjistil jsem, že je pak zdroj vždy zbytečně velký, a že kvalita snímku s velkým zoomem trpí.
Tak jsem přešel na pevná skla pro kratší vzdálenosti, a normální zoomy na větší vzdálenosti, a to mi funguje nejvíce.
Každý si musí najít to své. Já na denní nošení používám 35mm (u Panasonicu by to bylo 17mm reálných), na produktovku 85mm, pak něco širšího, a rozhoduju se, zda vůbec budu používat teleobjektiv, jinak asi klasika 100-400mm.
3) Ideální nastavení neexistuje pro nic univerzálně. Ideální je dostat do videa co nejvíce světla a hodně si vyhrát v postprodukci.