reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Fotografická divize Olympusu zvyšuje ztráty

11.2.2019, Milan Šurkala, aktualita
Společnosti Olympus se sice celkově daří, ale její fotografická divize rozhodně není tou, která by k tomu přispívala. Za poslední čtvrtletí opět navýšila ztrátu a příjmy výrazně klesají už i ve třídě CSC fotoaparátů.
Olympus je jednou z fotografických společností, nad jejíž budoucností se vznáší velké otazníky. Zatímco společnost jako taková nemá větší problémy, hospodaření její fotografické divize nedělá moc radost. Za poslední čtvrtletí tak celý Olympus meziročně vykázal jen malý pokles příjmů o 2 % z 202,6 na 199,2 miliard jenů. Provozní zisk se nicméně snížil o 21 % z 22,4 na 17,6 mld. jenů a ten tak tvoří jen 8,8 % příjmů (před rokem to bylo 11,1 %). Čistý zisk se pak snížil z 18,2 na 12,0 mld. jenů. To není sice moc pozitivní, nicméně společnost jako taková je i nadále v zisku. Pojďme se ale podívat na fotografickou divizi.
 
Olympus logo
 
Té se příjmy snížily opravdu velmi výrazně ze 16,7 mld. jenů na pouhých 12,7 miliardy. To je propad o 24 % a fotografická divize tak už ani zdaleka netvoří desetinu společnosti, jako tomu bylo ještě nedávno. Nyní tak svými příjmy tvoří jen 6,4 % Olympusu, což právě přináší ony otazníky nad budoucností fotoaparátů Olympus. Jde už o dosti malou divizi, jejíž nepřítomnost by se v celkovém hospodaření moc nepromítla a zvýšila by ziskovost společnosti.
 
Na rozdíl od jiných společností, kde se negativně promítá pokles prodejů kompaktů, zde tomu až tak moc není, protože Olympus s jejich výrobou skončil už před dlouhou dobou. Ve výrobě tak jsou už jen odolné kompakty a ve třídě kompaktů až k tak výraznému poklesu nedošlo (z 2,2 na 1,9 mld. jenů, cca -16 %). Problém je v tom, že drtivá většina poklesů míří do třídy CSC, kde příjmy klesly z 13,3 na pouhých 9,4 mld. jenů. (-29 %). V kolonce "další" došlo dokonce k mírnému nárůstu z 1,2 na 1,4 mld. jenů (+13 %).
 
Výsledkem je, že zatímco loni měla ve stejném čtvrtletí fotografická divize jen mírnou ztrátu 0,1 mld. jenů, letos je to už 3,9 mld. jenů. Důvodů je více. Nemalou částí této ztráty jsou náklady spojené se zavřením čínské továrny, které se do hospodaření promítají už nějakou dobu. Až bude vše hotovo, čísla by měla být mnohem lepší a výdaje by se měly snížit. Nicméně i bez zavření této továrny je vidět významný pokles prodejů, tedy na straně příjmů. Dalším důvodem je už tradičně sílící konkurence.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama