1.2.2019, Milan Šurkala, aktualita

Počet full frame CSC systémů se nám rychle rozšiřuje a dnes se přidala společnost Panasonic s novými Lumixy S1 a S1R. Ty přináší 24 a 47MPx snímače, 4K/60p video, účinnou stabilizaci senzoru i EVF s vysokým rozlišením.

reklama
Great! | od: Fotoartin (371)  10.2.201922:46
Akorát tomu mohli dát více megapixelů. Aspoň tak 100 a 150. 40+ mají dnes už i mobily. A jsou výrazně levnější a kompaktnější než tohle. Navíc mají 900+fps video.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Chybí významný krok ve vývoji | od: Choakinek (2409)  2.2.20194:43
Tak na jednu stranu mě může těšit, že to má např. vůbec poprvé plnohodnotný zhruba Full HD hledáček, ovšem na druhou stranu ani Panák u svého full­-frame CSC nepřišel s žádnou zásadní novinkou, veškerá vylepšení se tak týkají spíše číselných nárůstů u hodnot různých parametrů. To je fajn např. ve světě počítačů, ve světě těch nejlepších, nejdražších a nejnovějších foťáků je to dost málo :­-­(.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Přechod | od: Opomartin (141)  1.2.201918:46
Tak ty těla jsou náramná už jen z popisu, juknul jsem i na první videoseznámení ­(FotoŠkoda­). Ostření na kontrast s Dfd nejspíš plnně postačuje, i když proč se jinde pachtí s jiným. Cenové srovnání s Canon eos R mi přijde zavádějící, je to lepší hobby přístroj s možností využití kvalitních profi skel zrcadlovek. O tomhle si Panáci co budou přecházet z 4­/3 snímače mohou nechat zdát. Za sebe o video nestojím a jsem rád, že jsou značky kde si za něj nemusím doplácet.
Jinak skutečně se ty těla povedly a bude to tvrdá konkurence pro ostatní v tomhle segmentu... Nikon už svou špičku představil, u Sony je přehršel na výběr, Olympus také uż svůj top model předvedl, Canon bude zase poslední, snad to bude stát za to ­(pokud se zvěsti změní v realitu. Řekl bych zatím na tyhle Panáky nemá ani Sony.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Přechod | od: pavel_p (199)  2.2.201914:10
Ostření pomocí DFD je úplně v pohodě u fotek, ale u videa je trochu problém neustálé drobné přeostřování. To způsobuje změny ostrosti pozadí a u Panasoniců je to odjakživa terčem kritiky. Tyto foťáky nejsou bohužel výjimkou.
Zatím tento systém podle mě není moc zajímavý. V nabídce jsou tři objektivy. 50mm­/f1,4 bez stabilizace stojí 65000. Sigma art pro zrcadlovky třetinu. Zoomy s clonou F4 jsou taky pěkně drahé.
Tělo asi nemá chybu ­(pokud neberu, že je mezi konkurencí největší a nejtěžší­), ale nějak se mi nezdá, že by tento systém měl momentálně výraznou konkurenční výhodu a navíc přišel poslední a mám mírnou skepsi, že do segmentu, kde je velká konkurence. Než dožene nabídku objektivů mu může trvat dva roky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Přechod | od: Opomartin (141)  2.2.201918:22
To je právě to... skvělá těla, ale výběr objektivů, proto jsou Nikon s Canonem relativně v klidu a nikam se neženou v tomto segmentu. Pokud bych vybíral budu se rozhodovat mezi Z7 a eos R, právě pro možnosti nepřeberné nabídky skel. I když parametry těl nejsou tak dechberoucí jako u konkurence.
Panasonic měl odvahu investovat do FF, otázka je návratnost. Snad Sigma rychle dodá dost objektivů ­(i upraví­) pro tento systém. A než bude ta adekvátní nabídka... má velká dvojka dost času zhodnotit vývoj u konkurence a časem ji zase zatlačit tam kam patří, tedy do třetí řady.
Příchodem FF se G5 a G9 přesouvají do lepšî hobby třídy, pokud se to odrazí i na cenách paradoxně zvedne prodeje Panasonic právě zde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.