Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
21.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Hasselblad představila svůj dlouho očekávaný zoomovací objektiv XCD 35-75mm f/3.5-4-5. Sám výrobce tvrdí, že jde o nejlepší objektiv, který kdy vyrobil. Vybaven je i centrální závěrkou.
Choakinek (4683) | 22.6.20190:20
Á, Hasselblad reaguje na konkurenci v podobě Fujifilmu ;­-­).
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 22.6.201910:13
Bez trolovat nekam jinam.
Odpovědět0  0
Choakinek (4683) | 22.6.201916:13
Já tu trollím již zhruba 12,5 roku. Za tu dobu jsem tak srostl s tímto serverem, že už odejít nemohu.

Ale ty tu trollíš, jak koukám, ani ne půl roku, takže ty máš ještě možnost jít trollit jinam.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 22.6.201918:14
Tak nekoukej, vem si svý EVF a uteč!
Odpovědět0  0
Choakinek (4683) | 22.6.201921:32
Ani utéct nemohu :­-­).

Když jsme zrovna u toho EVF, tak právě EVF umožnilo v případě středoformátů:

a­) Že přístroj má hledáček.
b­) Že tělo přístroje není velké a těžké doslova jak cihla :­-­).

Už to konečně pochop, že OVF je minulost, je to prostě něco jako kinofilm ­- okrajová část zákazníků to z nějakého důvodu potřebuje a pro ně se to bude dělat, ostatní budou používat EVF.
Odpovědět1  2
Fotoartin (371) | 23.6.20190:09
Ty už nevíš, co bys pro ty EVF udělal a vymyslel, aby to vypadalo, co je to za luxus a kvalitu.
Jenze ony se zacaly davat do fotaku a to puvodne do tech podradnych, tedy do kompaktu, ktere se postupne zacaly delat s moznosti vymeny objektivu a zacalo se jim rikat honosne bezzrcadlovky. Stredo velikoobrvskoformaty mely hledacky samozrejme uz davno pred EVF takze jsi tu naserviroval jen dalsi zmatenost.

OVF mozna minulost je­/bude spise nez je, to nepopiram, ale zrovna tak pujdou do kytek nejspise i vsechny bezzrcadlovky, zrcadlovky kompakty. Ale to vubec nesvedci o tom, ze by EVF bylo nejakym lepsim resenim nez OVF nebo naopak.
EVF je vyborne pro pseudofotografy, to je bez debat, o tom jsme se jiz bavili milionkrat a krasne je to na tomhle serveru dolozeno i prakticky, jak vypada prace s EVF a k cemu jsou dobre vysledky...k hounu :­)

Z tvych mozkopochodu prepsanych do shluku pismenek jasne vyplyva, ze povazujes to, co dela vetsina za spravne, chytre, inovativni a lepsi celkove. Rozumim, takhle to funguje, ostatne proto, ze to takhle funguje je vetsina populace chuda a hloupa. Takovy ten zakon zachovani..no znas to ..
Odpovědět0  0
Choakinek (4683) | 23.6.20193:31
"Stredo velikoobrvskoformaty mely hledacky samozrejme uz davno pred EVF takze jsi tu naserviroval jen dalsi zmatenost.­"

Ale neplatilo právě to b­).

;­-­)

"Z tvych mozkopochodu prepsanych do shluku pismenek jasne vyplyva, ze povazujes to, co dela vetsina za spravne, chytre, inovativni a lepsi celkove.­"

Hmm, ne. V dramaticky větším množství věcí se rozhoduji tak, jako menšina. Možná jsi tak zrovna narazil na vzácnou výjimku :­-­).
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 23.6.20195:08
b­) platilo i neplatilo, j eto bec pohledu­/nazoru­/miry

Nemyslim si napriklad, ze by nejake vyznamne procento lidi pouzivajicich Flexarety, Rolleiflexy ci Ljubitele ci jak se to vsechno jmenovalo, melo v dobe, kdy se tyhle stroje pouzivaly jako moderni, pocit, ze maji neco, co je velmi tizi treba jako ta zminena cihla. A ani z meho pohledu tak tezke nebyly a nejsou.

Mozna se tak rozhodujes, ja psal o tom, co mi vyplyva z toho, co jsi napsal. A predpokladal jsem­(nejspsie spravne­), ze tomu, co pises, predchazeji mozkopochody.
Odpovědět0  3
Choakinek (4683) | 23.6.201911:59
"Nemyslim si napriklad, ze by nejake vyznamne procento lidi pouzivajicich Flexarety, Rolleiflexy ci Ljubitele...­"

Jsi na špatném serveru. Toto není ­"Kinomanie­", ale ­"Digimanie­", takže neurčím­-li v nějakém vyjímečném případě jinak, automaticky myslím digitální fotografické přístroje.

Cihla vs. středoformát:

a­) cihla: hmotnost: cca 4,70 kg, rozměry: cca 2639 cm3
b­) středoformát s OVF ­(Pentax 645Z­): hmotnost: 1,55 kg, rozměry: 2245 cm3
c­) středoformát s EVF ­(Hasselblad X1D­): hmotnost: 0,73 kg, rozměry: 1044 cm3

Závěr:

V případě hmotnosti je srovnání cihly se středoformátem s OVF nespravedlivé, uznávám. Nicméně rozměry ­(objem­) středoformátu s OVF již o mnoho menší nejsou, než rozměry cihly.

Zatímco středoformát s EVF je prostě jinde. Hmotnost proti středoformátu s OVF je zhruba poloviční a rozměry jsou dokonce menší jak poloviční.
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 23.6.201912:28
Ano, jsem na spatnem serveru, kdybych si myslel, ze jsem na dobrem serveru, mel bych k ostatnim mozna vetsi respekt.

""Jsi na špatném serveru. Toto není ​­"Kinomanie​­", ale ​­"Digimanie​­",­""
Jasny, proto na seznam.cz napriklad mohou publikovat zasadne jen seznamy. Odrazkove?

", takže neurčím​­-li v nějakém vyjímečném případě jinak, automaticky myslím digitální fotografické přístroje. ­"
Urcujes zde pouze tim, co napises. Psal jsi o stredoformatech, z cehoz nikterak nevyplynulo, ze bys myslel pouze digitalni pristroje. Takze reakce ohledne Flexaret a spol byla zcela na miste a spravna. Nyn muzes skakat po usich, stejne to nezmenis.

"Zatímco středoformát s EVF je prostě jinde­"
A kdo o to stoji, leda nejaci zmatenci, co se dozvi, ze stredoformat je cool a tak si ho podidi na dovcu a jako rodinny fotak a pak se strasne divi, ze se smartphonem se jim vlastne fotilo lip a na isntaci a fb ty fotecky vypadaji vlastne stejne. Zas ty smesne argumenty ohledne velikosti a vahy ... dokonce u stredoformatu, hele to fakt neni urceny pro lidi , aby si tim delali s kamosema selfie na pivku



Odpovědět0  4
busy (4706) | 24.6.20199:27
"Ano, jsem na spatnem serveru­"

Konecne si to pochopil, tak uz konecne ­(ako napisal Choakinek­) bez trolovat niekam inam :)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.