Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Hirogen (2)
Na jakou světelnost objektivu se to testuje není až tak důležité. Fázový senzor takto nefunguje. Fázový posun je totiž na světelnost f1,2 jiný, než například f2,8 při stejném zaostření. Takže běžná schopnost ostřit u fázového ostřícího senzoru je od f2,8 do f5,6. I pokud má objektiv f1,2, tak fotoaparát nastaví nejnižší schopnou hodnotu, při které dokáže zaostřit. Většinou je to f2,8. Při ní zaostří. Při expozici teprve nastaví na krátký okamžik f1,2 ­(nastavená clona­), otevře a zavře se závěrka a poté se clona vrátí na f2,8. Protože například na f2,0 je fázový posun jiný, je u fotoaparátů uvedeno, že na prostřední bod umí ostřit i na clony nižší ­(tuším 7D to například uváděla­), než f2,8, což na první pohled nedávalo logiku. Proč by se měl přeci fotoaparát hlubit tím, že umí ostřit se světelnými objektivy...??? Ze stejného důvodu to neostří opačně ­- na vyšších clonách. Ne proto, že tam jde málo světla, ale senzor musí počítat s jinými hodnotami fázového posunu.
Nikon ­- nejlepší AF. Jo, ale jak na co. Například u Canonu 45ti bodový AF ­(80D, 6DII, 800D...­) umí celou prostřední skupinou ­(15 bodů, nikoli jen jeden prostřední!­) ostřit i na f8. Takže 70­-200 + 2x telekontertor není vůbec žádný problém. Nemá nikdo z konkurence.
Fázový AF senzor takto funguje ať už je pod zrcátkem, nebo na hlavním senzoru. To je jedno.
Odpovědět1  1
A není to jednoduše proto, že tam je mechanická závěrka?!
Odpovědět1  0
I na DP Review po 3­/4 nahráli do srovnání lepší fotky. Původně vycházela na šum výrazně hůře, než stará 6D ­(která je na šum mimochodem stále excelentní­). Po 3­/4 roce už tam jsou fotky, které ukazují, že 6D II je cca nastejno s předešlou 6D.
Odpovědět0  0
Mne spis prekvapuje, ze u Canon M50 vsichni kritizuji orez na 4k videu, prestoze jsem vysvetlil duvod. Tady u Panasonicu to ale nikomu nevadi...
Odpovědět1  1
Ano, výrobce také.
U Nikonu to byl v minulosti například D3100 DZ KIT za 9999,­-. Obchodník na tom měl asi 3%, Nikon tuto cenu sponzoroval. Cílem bylo obsadit trh + získat potenciálního zákazníka na objektiv­/blesk.
Odpovědět0  0
"Společnosti se rozhodně daří, fotografické divizi však nikoli, přestože se Canonu daří zvyšovat podíl na trhu.­"
Asi nechápete předešlé zprávy, že Canon bude chtít zvýšit podíl na trhu. To s sebou mimo jiné nese i například dotace cen a podobně. Nikon to praktikoval v České Republice v minulosti poměrně dlouhou dobu.
Odpovědět1  1
Jednak je dražší výroba a problém je i na straně fotografů, tyto objektivy za určitých podmínek mají takový, no, jak bych to řekl, jinačí bokeh. Ale jen za určitých okolností ­- světelná zdroj z určitého úhlu.
Odpovědět0  0
"No tak proč má tedy Canon pevná ultrazoom skla­"
Jinak jsi použil dobrý slovní obrat. Pevná nebo ultrazoom?
Odpovědět0  0
Je to možné, Canon to už před 15 lety používal u 70­-300 DO. Difrakční člen je vlastně vylepšená Fresnelova čočka.
Odpovědět0  0
Nebude brečet. Kupí si to a bude to stejně ležet ve skřříni. Splní si sen a stejně bude fotit mobilem. Tak to je.
Odpovědět0  0
Na hromadné úpravy je DPP zase rychlejší.
Odpovědět0  0
jedině DPP :­-)
Odpovědět0  0
"dual pixel vyvíjeli výhradně kvůli LV­"
Vždyť o tom píšu... Máš­-li rychlé LV, můžeš uvažovat o odstranění AF senzoru.
Mimochodem jen kvůli LV to nebylo. Druhý aspekt bylo ostření ve videu.
Odpovědět0  0
"Nyní zjistili­"
Nikoli, zjistili to před více jak šesti lety. Proto započal vývoj DualPixel technologie, která plnohodnotně dokáže vyřešit fázové ostření ­(hlavně rychlost­) na hlavním senzoru. První model ­(EOS 70D­) přišel již v polovině roku 2013. Dokonce před tím už Canon experimentoval a Technologie se v klidu odladila v zrcadlovkách. Vlastně se s tím experimentovalo už v EOS 650D ­(o rok dříve­) ­- HybridAutofocus. Ale stále to nebylo ono.
Technologie se v klidu odladila ­(nyní to má Canon již i na FF senzoru­), počkalo se na trh jak se bude odvíjet, takže Canon už má prostředky a technologie k tomu, aby se do toho mohlo jít. Hlavně bezbolestně.
V objektivech problém nevidím, přes adaptér jde nasadit cokoli ­(a hlavně to kompletně funguje­), ostatní bude postupně přicházet.
Odpovědět0  1
Asi nevíš, jak to funguje. Sám píšeš o downsamplu. To je právě ono ­- z 6000 pixelů vodorovně se vypočítává 3840. Stejně tak z 4000 pixelů svisle se počítá 2180. Jsou zde přepočty pixelů. Až bude mít senzor 7680x4360 ­(34MPx­), pak to bude bez přepočtu.
Stejně tak někteří výrobci dříve přepočítávali FHD z 1440 pixelů vodorovně na 1920. Ostřejší, než HD to bylo, ale pravé FHD nikoli.
Odpovědět0  2
Trošku si pleteš pojmy. Toto není o výkonu prcesoru!
Zde ­(ostatně jako u 5D se 4k­) se řeší problém:
Senzor nemá násobek pixelů odpovídající 4k. Buď budeš pixely dopočítávat a roztáhneš to na celý senzor, nebo uděláš video nativně bez dopočtů, ovšem s výřezem.
Tak jako tak volíš kompromis. Buď budeš dopočítávat, nebo ořezávat. Co se týče dopočtů, sice máš lepší, než FHD, ale pravé 4k to stále není.
U FHD to tolik řešit ještě nemusíš, protože detaily nejsou takové, aby drobné dopočty horizontálně i vertikálně snížily kvalitu. U 4k už to ale vidět je.
Toto není z mé hlavy, ale přímo ze školení Canon.
PS ­- to je třeba důvod, proč kamery Canon se senzorem HD CMOS PRO slaví úspěchy ­- senzor nativně natáčí video právě v tom rozlišení, v jakém jej rovnou ukládá. A ejhle, on je obraz lepší, než u tříčipové konkurence ve stejné cenové kategorii.
Odpovědět0  1
Výraz ­"temná hmota­" je komerční, až bulvární. Pan Grygar to nerad používá a přiklání se k výrazu ­"skrytá hmota­". Protože to, že ji nevidíme, neznamená, že neexistuje.
Ale černý foťák, to je jiná liga :­-)
Odpovědět0  0
Ono je to vlastně naprosto logické a odpovídá to teorii relativity. Černá barva totiž z fyzikálního hlediska neexistuje. Jakákoli jiná barva je ve skutečnosti odraz fotonů o určité vlnové délce.
No a kde nic není, nemůže to tedy logicky nic vážit. Naopak bílá bude tedy těžší :­-­)­))
Odpovědět0  1
Však taky nepíše ­"vše nové­", ale ­"vše nové z nového modelu­", což je právě to logo a elektronika ­(kromě senzoru­)...
Odpovědět1  0
To, co má Samsung ve svých smartfounech, je oficiálně koupená licence od Canonu ­(to byla první informace na školení Samsungu­).
Odpovědět0  0
Milane nepochopil jsi to asi ty. Argumentoval jsi velikostí senzoru v palcích, já to uvedl pouze na správnou míru v milimetrech. Všimni si prosím, že o palcích ­(a malém nárůstu velikosti v palcové míře­) jsi začal psát ty. Stejně tak jsem nepsal nic o tom, že s tímto objektivem a s tímto senzorem to bude fotit lépe, nebo hůře. Moje námitka byla:
- na ty, co to odsoudili dřív, než to vůbe měli v ruce
- na ty, co kritizují objektiv a jeho světelnost. Jen jsem se zastal výrobce, proč zvolil cestu objektivu s menší světelností: kvůli velikosti
Takže suma sumárum: Canon šel cestou kompaktnosti ­- menšího objektivu, než u předchůdce. Tam bylo směrováno moje vysvětlení.
Ze strany zákazníků byla často vytýkána ­(netvrdím, že to je správné!­) právě hmotnost G1X­/II.
Odpovědět0  0
Ale koukal. G1X a G1X MkII měly stejný senzor. od začátku jej Canon prezentoval, jako ­"na výšku téměř stejný, jako APS­-C­". Tento senzor je nativně v poměru stran 4:3, nikoli 3:2.
Logicky, pokud zvětším tento senzor na APS­-C, zvednu jej do výšky APS­-C, ale více jej musím natáhnout, protože se mi prodloužila šířka senzoru díky delšímu poměru stran.
A na úhlopříčky v palcích nevěřte.
Rozměr senzoru u první a druhé revize je 18,7x14 mm. úhlopříčka je zde necelých 24mm. Vzhledem k tomu, že palec má 25,4mm, je to na míle vzdáleno od 1,5­". To má totiž celý čip. Ne snímatelná oblast.
Rozměr senzoru třetí revize je 22,3x14,9 mm ­(všimněte si toho razantního natáhnutí senzoru!­). Úhlopříčka je cca 28,5 mm. Zde jsem se snímatelnou částí dostal přes palec. Ale o to nejde.
Pokud vezmu úhlopříčku, ta mi narostla o cca 4,5mm. Úhlopříčka je to, co musí objektiv řešit, protože by měl podávat výsledky až do krajů.
4,5 mm je dost na to, aby světelnější objektiv výrazně nabobtnal.
Odpovědět1  2
Mně se líbí, jak ho ještě nikdo neviděl a už vědí, jaké bude podávat výsledky.
Ta světelnost je jaká je z toho důvodu, že senzor narostl. Přečtěte si specfokace původní G1. Senzor je téměř stejný NA VÝŠKU s APS­-C. Zde se tedy hlavně rozšířil. Aby objektiv kreslil, jsou jen dvě možnosti. buď jej zvětším ­- bude světelnost, nebo jej nechám a stáhnu světelnost.
Cena? Ta je tradičně nadsazená, až se vyprodá starší modely, půjde tento razantně dolů. Už jsem to tu psal mnohokrát a pokaždé to tak dopadlo.
Odpovědět1  4
USB dock nastavuje na 4 ohniskové vzdálenosti a 4 zaostřovací vzdálenosti. Takže 16 kombinací v případě zoomového objektivu.
Mikroadjustment se nastavuje na široké a na tele ohnisko.
USB dockem to furt strašně lítalo, tak jsem hrubé nastavení udělal ve foťáku. Akorát že například na 35ohnnisko to na půl metru ostřilo lehce před, na metr akorát a na nekonečno kousek za. Takže v divadle mám moc hezky zaostřený kulisy, ale herci jsou už mírně neostrý.
Odpovědět0  0
Tak já ti řeknu, v čem by Sigma měla více zabodovat: v elektronice. Po spoustě problémů, které jsem řešil jako prodejce, jsem se odhodlal a koupil si 18­-35 f1,8. Opticky je ostrá a světelná. To ano. Ale:
1 ­- dva měsíce jsem ji ladil, než začala alespoň trohu dělat, co se od objektivu za 23tis sluší. Nejzajímavější je, že na testovacím obrazci bylo vyladěno vše velmi rychle a v reálu to ostřilo úplně někam jinam. Nakonec to dopadlo tak, že na foťáku je nastaveno v mikronastavení na široko +12 a na tele +11 a pomocí USB docku je Sigma doladěna na některé zaostřovací vzdálenosti ­-1 až +3.
2 ­- strašně náchylná na odlesky. Kolikrát fotím se sluncem v zádech a chytně to odlesk od něčeho a je tam zelený flek.
3 ­- pomalost. Jak si jednou zvyknete napríklad na Canon 18­-135 STM, nebo ještě lépe USM, tak tohle vám příjde na úrovni starých krokových motorků. To nemluvím o tom, že na věci, na které s tou 18­-135 zaostřím běžně, SIgma vyhodnotí jako nemožné zaostření.
Takže tohle může Sigma změnit...
Odpovědět1  0
Slevnit ­- ve skutečnosti ne. Je s tím mnohem větší administrace. Je na skladě u obchodníků mnoho nakoupených za vyšší ceny. Všechny ty dobropisy, ochrany skladu a podobně. Kešbek je rychlejší.
Proč ­- je spousta obchodníků, kteří rozbalují sety a pak prodávají jednotlivé komponenty dráž. Profituje obchodník, přestože set byl určen jako zvýhodněný pro zákazníka. Zavedly se tedy akce tělo + objektiv = sleva pro zákazníka. Obchodník nemůže parazitovat na výhodné akci pro zákazníka.
Protože tato cesta se ukázala být úspěšnější, zavedl to Canon celkově.
Já v tom vidím pozitivum.
Odpovědět0  0
Tato kauza je trochu jiná, než se v článku píše.
Pokud by fotograf dal cíleně fotoaparát před makaky a někam se schoval, tak by nebyl problém mu autorství přiznat, protože to by byl jeho nápad.
Problém ale je v tom, že jeho první výpověď byla, že je nemohl vyfotit, tak nechal fotoaparát na stativu a odskočil si na záchod. Mezitím se makakové nafotili.
Pak se fotka objevila na Wikipedii a autorství mu nebylo uznáno ne proto, že to nafotil makak, ale že to vlastně ani nebyl jeho nápad.
Pokud by rovnou uvedl, že to bylo cíleně narafičené, kauza by se odvíjela úplně jiným směrem.
Odpovědět2  1
Jenomže nemáš doopravdy světelnost 2.8...
Naučte se všichni násobit nejen ohnisko, ale i světelnost. Teprve poté se dozvíš, kolik propustí světla a teprve poté se dozvíš, jaká bude doopravdy hloubka ostrosti.
Odpovědět3  1
Pentium procesor byl představen v roce 1993, Pentium II v roce 1997. V devadesátýmprvním jsi měl 486 DX2 :­-­) za těch 60.000,-
Odpovědět2  0
On sportovní fotograf nebude řešit 4K, nebo 6K sekvence, když dslr mu to dělá u všeho. Ne jen ­"někdy­". Stejně tak to nebude řešit ateliérový fotograf, kam je 6D primárně myšlena.
Až to bude reálně použitelné u všeho a všude, zrcátko tam nebude. To je celé.
Odpovědět1  0
Samostatný AF senzor je stále rychlejší. Další nepřekonatelný problém pro profi fotografy je ten, že v případě bezzrcadlovky ti při expozici zmizí obraz v hledáčku na celou dobu expozice. Já vím, u zrcadlovky taktéž zrcátko zastíní, ale:
1 ­- na kratší dobu
2 ­- například v sekvenci pokaždé spadne a prosvitne obraz, což v případě bezzrcadlovky nastane až po uvolnění spouště. Takže v případě dslr v sekvenci jsem schopen sledovat objekt, který fotím. U bezzrcadlovky fotím v sekvenci naslepo.
Canon nás na školení uistil, že až v případě vyřešení těchto problémů se dá uvažovat o odstranění zrcátka.
Odpovědět0  3
Zajímalo by mě, kam se přestěhuješ, když je nějaká kravina na celé Zemi...
Odpovědět0  0
Ono Nikonu nic jiného nezbývalo. Důvodů je hned několik. Za prvé, Canon s 10­-18 STM slaví velké úspěchy. Stojí +­- 6500,­- a v době kešbeku je na něj sleva 800,­-. U Nikonu nejlevnější ultrašitokáč stál dotěď přes 15tis ­(jako v době, kdy Canon měl jen 10­-22­). Za druhé je to jeden z posledních důvodů, jak popostrčit prodej zrcadlovek. Žádný mobil, ani běžný kompakt nemá po přepočtu na kinofilm 16mm ­(Canon­), nebo 15mm ­(Nikon­).
Světelnost je vpohodě, měl jsem z ní strach u Canonu, ale u ultraširokáče to není problém.
Odpovědět0  0
promluvil ten, který o tom nic neví
Odpovědět2  2
co znamenalo to ­"M­", jak to bylo v Bleskovkách zde:

17.3.:
Nový APS­-C objektiv pro zrcadlovky Canonu bude podle všeho EF­-S 35mm f­/2.8 M IS STM. Není zatím jasné, co znamená ­"M­" v názvu.
Odpovědět0  0
Ono toho je víc, co má Canon pod palcem.
- Každopádně CSC trh není tak rozvinutý, jak tvrdí některé značky a reklama. Inženýři z Canonu jdou naprosto s dobou, vyvíjejí a uchovávají v záloze. Jakmile je tomu trh příznivě nakloněn, teprve pak to začnou pouštět na trh. Stačí se podívat na Canon EXPO.
- Ve spoustě případů Canon vyvine pro někoho jiného. Typickým příkladem je Olympus 2100UZ. Objektiv od Canonu, podepsána dohoda, že po nějakou dobu jej Canon nepoužije. Stejný případ je s 20MPx 1­" senzorem, který má Sony a Canon a ještě jiní stejný. Nemluvě o tom, že i tyto senzory jsou vyrobeny na fotolitografických strojích Canon.
- Canon dlouhodobě investuje 10% obratu ­(pozor, nikoli zisku, ale oravdu obratu­) do vývoje. To nedělá žádná jiná foto značka.

To tady ale stejně některým nevysvětlíš. Budou ti neustále donekonečna opakovat, jak Canon usnul na vavřínech a podobně.
Odpovědět3  0
Od konce:
- 700D microadjustment nemá
- na 1300D se vykašli, za stejné peníze máš 100D s lepším videem, STM objektivem a novějším senzorem, než 700D ­(opravdu není stejný!­)
1300D se reálně ­(alespoň u mně­) prodává jen s nestabilizovaným objektivem, protože tam je magická cena 9999,­- s kartou a brašnou zdarma. Jinak to nemá cenu.
Odpovědět1  0
Každá zrcadlovka od Canonu má kovovou kostru.
xx00D a xx0D ­- ocelové tělo opláštěné polykarbonátem vystuženým skelnými vlákny
x0D ­- tělo z hliníkové slitiny opláštěné polykarbonátem vystuženým skelnými vlákny
xD ­- tělo z hořčíkové slitiny opláštěné polykarbonátem vystuženým skelnými vlákny
Odpovědět0  0
800D je nástupce 750D, s tou 77D máš pravdu :­-)
Odpovědět0  0
A710IS, stejně jako jeho nástupce měl 35­-210mm rozsah objektivu
Odpovědět0  0
Tys to fakt nečetl. Pan Šurkala jasně popisuje, kdy začal nezájem ­- už v době, kdy kompaktů bylo mraky, v době takových kompaktů, jak G15 od Canonu. Připočítej k tomu fakt, že v té době mobilní fotografie byla na horší úrovni, než je tomu dnes a odpovíš si sám, jestli za úpadek mohou výrobci...
Odpovědět1  0
Minimálně ta spoušť je na pravé straně :­-)
Odpovědět0  1
Ano. 10% z obratu ­(pozor, nikoli ze zisku!!!­) Canon ročně investuje do vývoje. Dlouhodobě patří na 2.­-3. místo v počtu přiznaných patentů za 1 rok. První je s velkým náskokem IBM.
Odpovědět0  0
Protože Nikon uvádí pro lepší ­(plynulejší­) ostření ve videu ­- a tam ten zvláštní ­(samostatný­) fázový senzor je vyřazen z činnosti, díky ­"odskočenému­" zrcátku.
Odpovědět2  1
Přesně tak. A ještě postrádám informaci o fázovém ostření na senzoru, které skutečně dokáže využít krokového motoru. Ono toho je víc, kde Nikon pořád oblbuje lidi.
Odpovědět3  1
Tvoje poznámka by byla na místě pouze v případě, kdyby nadpis říkal: ­"NASA zveřejnila zatím nejdetailnější snímky deváté planety Sluneční Soustavy ­- Pluto­"
Jinak:
- Pluto JE planeta.
- Pluto JE součástí Sl. Soustavy.
- Pluto pouze není v seznamu osmi planet, které se nyní učíme na základní škole, protože takových těles tam je mraky ­(a po čase bychom si je nedokázali vyjmenovat. :­-­) )
Odpovědět1  1
je na tom se světelností líp, než předchůdce, navíc při větším rozsahu ohnisek. Tak alespoň něco pozitivního :­-)
Odpovědět0  0
Tak máš pravdu. První ­"menší­" školení ­- probral jsem to s Canonem a mUSM rovněž není stavěno na velká a těžká skla. Co je ale brutus, je rychlost ostření na max ohnisku z 1m na nekonečno a zpět u tohoto objektivu. Nejde prakticky zaznamenat rozdíl, mezi tímto objektivem na 135mm ohnisko a jinými na širokáč. Zbytek uvidím na celodenním školení koncem března.
Odpovědět0  0
Přesně. Největší problém je v tom, že pokud je tento zákazník přesvědčen, že si koupí levnou zrcadlovku a vy mu to na prodejně vymluvíte a nabídnete mu například výprodejovou G16, on se sebere a jde si ­"jinam­" koupit Nikon D3xxx.
Odpovědět0  0
Možná by stálo za to, kdybysis trošku prozkoumal všechny tři technologie. Ano tři.
1 ­- STM překládané jako krokový. Jelikož se jedná o doslovný překlad, nevystihuje to přesnou podstatu této technologie. Zatímco staré krokové ostření používalo velmi hrubé kroky a ozubený převod, STM je s velmi jemnými kroky a šnekovým převodem. Díky tomu dokáže velmi jemně sledovat objekt ve videu, aniž by ­"skákal­". V režimu foto má motorek vysoké otáčky a dokáže velmi rychle reagovat při focení. Svou rychlostí atakuje novější USM verze objektivů, starší modely překonává. Jednu nevýhodu má ­- neutáhne velká těžká skla.
2 ­- USM je velmi rychlé, ale skokové ostření. Jde jen po rychlosti.
3 ­- nano USM je poprvé použito v tomto objektivu. Jeho smysl je umět jemně malé kroky pro video a zachovat si rychlost pro foto.
Canon do videa investuje velké úsilí. Problém je v tom, že velké teleobjektivy nejsou na video a sledování objektu úplně ideální. Proto se zavádí technologie nano USM, která tento problém řeší.

Můj názor je v tom, že STM je levnější a svůj účel splňuje perfektně. Nano USM se bude postupně zavádět u dražších­/větších objektivů. 18­-135 USM je z Canoního hlediska test této technologie.

Takže tady se musím pana Šurkaly zastat, v ničem si neprotiřečil.
Odpovědět0  0
Dobrý den pane Šurkalo. Tak známý s S3 mini konečně dorazil. Na rychlo jsme to vyzkoušeli na prodejně. Upozorňuji, že to je člověk, který má telefon zaplácaný kdejakým balastem. Už jej sice nepoužívá cca rok, ale neformátoval jej. Chytlo se to napoprvé. Pro jistotu jsem to vyfotil.
Jedná se o S3 mini s nfc. Podle barvy telefonu se dá poznat, že jsem nepodstrčil Galaxy Trend, který je designově totožný. V hnědé se pokud vím Trend nedělal. http:­/­/uloz.to­/x6QV3iQS­/p­-20160219­-151638­-jpg
Odpovědět0  0
Ještě mě napadá, jestli to třeba nemá rádo nějakou app v Samsungu.
Odpovědět0  0
Omlouvám se, beru zpět. EOS Remote opravdu nefunguje s 760D.
Do týdne vyzkouším s S3 mini a dám vědět.
Odpovědět0  0
To sem psát nesmíš. Recenzenr je posvátná osoba a má absoltní pravdu. To nevíš...???
Nedejbože, abys měl pochybnosti :­-)
Odpovědět2  1
EOS utility se propojují s PC a s Androidem EOS Remote.
Při spárování s Androidem se navíc musí požádat ­(už po přihlášení do wifiny Eosu­) o registraci. Dokud ve fotoaparátu nepotvrdím mobil, ERos Remote jej uvidí, ale nebude fungovat.
Je to něco podobného, jako když v některých případech spárujete s BT dvě zařízení a k tomu se musí obě zařízení k sobě zaregistrovat PINem.
Aplikace EOS Remote umožňuje jak ovládání fotoaparátu, tak procházení fotografiemi, tak i přenos do mobilu. A to dokonce, pokud mám ve foťáku RAW, aplikace jej zkonvertuje na JPG a přenese do mobilu v čitelné podobě.
Odpovědět0  0
"Bezdrátové připojení pomocí Wi­-Fi je trochu oříškem. Problémem může být slabší kompatibilita s některými zařízeními. Zatímco současně testovaný kompakt od Canonu komunikoval s mým mobilním telefonem ­(Samsung Galaxy S III mini­), zrcadlovka EOS 760D se nerozjela za nic na světě, podobný problém jsem měl i s EOS 70D. Spustila Wi­-Fi, mobil se na ni připojil, aplikace Camera Connect dokonce detekovala zrcadlovku, ta ohlásila korektní spojení, ale aplikace v mobilu se dál nepohnula. Fotoaparát tedy nadetekovala, ale už nebyla schopna s ním pracovat.

Zvláštní je především to, že stejná aplikace ve stejném mobilu s PowerShoty od Canonu funguje. Stejný způsob spuštění a připojení ale už fungoval na jiném mobilu s Androidem i na tabletu a Wi­-Fi na EOSu 760D jsem tedy úspěšně rozjel alespoň na některých zařízeních. Test tedy proběhl na mobilu od LG, neboť s mým mobilním telefonem je EOS 760D ­(a patrně všechny zrcadlovky EOS­) nekompatibilní.­"

Stále stejný problém. S3 mini není nekompatibilní. Osobně jsem ji rok a půl měl a konkrétně s 70D provozoval. Pokud budete vzdorovat, jsem schopen ji ještě sehnat zpět a vyzkoušet i na 760D.
Postup. který jste uvedl je kompletní jen z poloviny, ale to jsem vám již minule psal.
Odpovědět0  0
Nevíš o čem mluvím a nehodlám to rozepisovat veřejně.
Odpovědět0  0
odst 1
Ale já nikdy neřekl, že jste Nikonista ­(nemám rád tyto pospisovnělé výrazy, ale jinak to nejde­). Oba přece vímě, že vaše srdce leží u Samsungu :­-­) . Myšleno v dobrém.
Jinak nemám problém uznat, pokud Canon udělá něco špatně. Moje reakce jsou myšleny na šířící se mýty, ev.omyly v recenzi.

odst 2
nechci to moc rozepisovat, je to spíše na soukromou konverzaci. Ale chtělo by to spíš trochu spolupráce mezi vámi ­(osobně­) a výrobci. Mám na mysli přímou komunikaci mezi vámi. Ale to nechci tahat na veřejnost.
Odpovědět0  1
Samozřejmě, že se pan Šurkala z čidla nadchnul, protože minule si ho nevšimnul. U stovkové řady u Canonu je od té doby, co se odstranil stavový displej ­- tedy od EOS 400D. Zpočátku bylo mezi hledáčkem a displejem. Jakmile se displeje zvětšily ­(nebo začaly být odklápěcí­), nebylo tam na ně místo a zakomponovaly se nad hledáček. Od 400D ­(včetně­) je tam tedy pořád.
U tisícové řady je to řešeno ­"mazaně­" ­- jakmile se dotknete spouště, obraz z displeje zmizí, jakmile spoušť uvolníte, obraz zase naskočí. Uměla to jak 1000D, tak 1100D a umí to i 1200D. Není to tak elegantní, jako automatické zhasnutí, ale vzhledem k ceně se s tím dá naučit jednoduše operovat. Od desítkové řady výše se to neřeší, je tam stavový displej. A upřímně, nikdy mi to čidlo na 70D nechybělo. 760D má sice stavový displej, ale je to stovková řada....
Odpovědět0  1
Tady na Digimanii ti to vysvětlí jinak, nicméně za 14 let prodejů ­(a že se toho prodalo­) mohu s klidným srdcem říct, že jsem posílal do AWH 2x tělo s originál objektivem a pokaždé zdarma seřízeno. Takže o šizení být řeč nemůže.
Jiná věc je, pokud si tam nacpe Sigmu. To ale není problém Canonu, ale Sigmy, že neumí udělat správně fw do objektivu. Tam mnohdy ani nepomohl mikroadjustment, protože to bylo úplně mimo rozsah. Takže opět o šizení ze strany Canonu ­(a potažmo Nikonu­) být řeč opět nemůže.
To, že si recenzent vždy vezmě ­"cosi­" na paškál a udělá z komára velblouda, je věc druhá.
A ještě jedna poznámka k 10ti a 20ti letům:
Uvědom si, kde byly fotoaparáty před 20ti, ev. před 10ti lety. I ti, kterým to vydrželo, už s tím stejně moc fotit nechtějí. Pokrok je v tomto oboru tak obrovský, že tvoje poznámka je mimo.
Odpovědět0  1
Ti, co klikají na mínusy by si měli uvědomit, že si to pletou s 300D. Tam to nebylo a ruský fw to řešil.
Odpovědět2  1
Předsklopení zrcátka a ISO 1600 bylo u 350D standardně, i bez alt firmware.
Odpovědět0  1
Ano, v 60D opravdu nebyla tato funkce. V 50D ale byla a v 70D opět je.
Odpovědět1  1
Nějaký logický důvod to mít bude. Není to o tom, že to Canon neumí, když u 70D to normálně funguje. Na druhou stranu si neumím představit, že někdo bude se zrcadlovkou za 150k fotit v živém náhledu a řešit sledování objektu přes hlavní senzor, když AF senzor je v tomto směru špičkově odladěn a funguje to. Takže toto je možná ten důvod.
Odpovědět0  0
Pokud je mi znímo, tak DP použít lze, ale pouze pro zaostření, nikoli pro sledování. Jsem zvědav na školení, tam nám to objasní. Ale až v dubnu.

Jinak tu cenovku Nikon nasadit musel. On ten AF senzor dělá v tomto případě více, jak 1­/3 ceny fotoaparátu.
Odpovědět0  0
Víš, měl bys jednou pochopit, že toto nejsou přístroje určené do tabulkového srovnání na Heurece.
Není 4K, jako 4K. Kromě snímkové frekvence ­(a i ohromného souvislého datového toku­) je, že Canon spolupracuje s filmaři a dává kodeky a vzorkování přizpůsobené pro ně. Takové špeky pak najdeš až v přístrojích za mnohem vyššípeníze.
Odpovědět0  0
Buffer:
Tak znova ­- upozorňoval jsem na to, že jste argumentoval TŘEMI DŽEJPEGY NEBO ŠESTI RAWY. Proto je v komentáři vytýkán tento nesmysl, už rozumíte? Proto tam je uvedeno, že jsem nafotil 17 JPG a nebo 7RAW. Proto je v komentáři napsáno, že pokud by byl opravdu malý, bylo by to spíš obráceně ­(6JPG a nebo 3RAW­). Opět přepsáno a současná argumentace je prováděna na základě upraveného článku.
POZOR ­- nekritizuji chyby. Ty dělá každý. Kritizuji to, že tento nesmysl byl uváděn jako mínus ve finálním hodnocení.
Odpovědět0  0
Ale no tak... :­-­)
Kritizujete wifinu u 70D, ne že ji neumíte nastavit:
"Naopak mě zklamala Wi­-Fi, kterou jsem prostě nerozjel ­(na mobilu ani počítači­), ale to může být i chyba slabší kompatibility s mým počítačem ­(routerem­) nebo mobilním telefonem a jinde to může fungovat bez potíží.­"

Pochopte: neřeším, že si to někdo neumí nastavit. Řeším unáhlené závěry.

Na druhou stranu aplikace Eos Remote mě na to přímo upozorňuje. Nejedná se o složitost, nýbrž o registraci zařízení do fotoaparátu a mobilu. To znamená i pokud někdo pozná moje heslo do wifiny 70D a přihlásí se do ní, nebude stejně moci koukat na moje fotky, protože 70D nemá povolenou registraci na konkrétní mobil.

Nepřítomnost čidla 700D ­- přece nebudete argumentovat opravenými články na základě mých námitek, to už je snad pod vaši úroveň, ne?
Re: Stagnácia | od: Hirogen 27.9.20138:12
"Jak je u zrcadlovek typické, nenajdete tu automatické vypínání LCD displeje při přiblížení oka k hledáčku.​­"

Najdete, čidlo tem je, mezi paticí blesku a hladáčkem a normálně automaticky displej vypíná po přiblížení k oku. Čidlo není u 70D, která má stavový displej nahoře, tak se nepředpokládá, že bude uživatel na clonu koukat na 3​­" displej.

Buffer ­- bylo přeci také jinak:
hodnocení | od: Hirogen 25.9.201310:38
Dobrý den pane Šurkalo.
Vím, že mi budete oponovat, že jste to tak naměřil, ale stejně se s vámi podělím.
.....
Buffer. Nebudu řešit to, co píše Canon. Zkusil jsem na prodejně 17JPG kvality L a 7RAW. Navíc máte chybku ve shrnutí, kde píšete 3 JPG a 6RAW, což je blbost. Kdyby byl buffer malý, tak je to obráceně.

A co se DR týče, nezpochybňoval jsem vaši metodu, ale metodu DxO, o kterou se spousta diskutujících opírá. My jsme na do vedli také téma, ale k tomu se již nebudu vracet.

Zase na druhou stranu. Měl byste mít radost, že čtenost a aktivita pod recenzemi je veliká, ne? :­-)
Odpovědět0  0
Nezapomínej na jednu věc. Zde se Canon vyzdvihovat nesluší. V tu ránu se na tebe sesypou vosy a budou ti argumentovat, co vše je špatně, včetně dynamického rozsahu. Například zde v recenzi byla kritizována nefunkčnost wifiny na 70D. Na moji argumentaci, že problém je pouze v neumění si ji nastavit byla reakce jen taková, že se to někdy vyzkouší v budoucnu.
Stejně se na 700D kritizoval buffer ­(nesmysl­) a nepřítomnost čidla pro zhasnutí displeje ­(je vidět na fotografiích v recenzi­).
Pokud poukážeš na chybu, bude ti vysvětleno, že tento kus pravděpodobně nefungoval.
A teď k tomu dynamickému rozsahu. DxO je sponzorováno Nikonem. Výsledky měření jsou přizpůsobené těm, které mají vyjít. Stejně jako jsou emisní výsledky aut ­(nejen VW­) přizpůsobeny sw v řj, stejně jako jsou energetické štítky na spotřebičích přizpůsobeny tomu, co se potřebuje prosadit ­(mohu být konkrétní, není problém­). Zpět k věci. DR je obecně na Canonu považován za slabý, ale zpracování JPG velmi dobré. Nikdo už nepřemýšlí nad tím, jak je možné z míst v rawu, kde nic není vyrobit jpg, kde je zpět kresba. Tedy podle nezávislých testů.
Ale to je na delší vyprávění...
Odpovědět0  1
Přesně tak. Jen vteřinu. Ale pokud budeš i do čb obrázku civět stále na to samé místo a necukneš očima, bude to déle.
Odpovědět0  0
Napsání těchto údajů do článku trvá kratší dobu, než zkopírování do adresního řádku.
Odpovědět1  0
Kravinu jsem měl dát do uvozovek. Mělo to vyznít, jak uvažuji u Sony.
Odpovědět0  0
Ale můj komentář se s tvým nevylučuje. Nezaplatil se vývoj a zdražit původní verzi jaksi nepřipadá v úvahu. Přidá se kravina a zdraží se. To je celé.
Odpovědět0  0
Cena ti neklesne. Ten objektiv něco stojí ­(jak výrobva, tak vývoj­), prodejnost původní verze nenaplnila očekávání a tak Sony potřebuje peníze zpět.
Pozor, neřeším to, jestli je tento obchodní model správný! Prostě chlubit se, že mám super foťák v nabídce je jedna věc, jestli se mi ale prodává je věc druhá.
Odpovědět0  0
No, musel bys jedině podle pulzarů :­-)
Odpovědět0  0
dal bych tam kešku :­-)
Odpovědět0  0
Vezmi Canon SX 530. je na něj kešbek 1200,­-, takže se k této ceně velmi přiblížíš. Objektiv na svůj rozsah kreslí slušně a je podstatně rychlejší, než N.
Pokud budeš chtít bližší informace, písni SZ. Vysvětlím cokoli, mám skladem.
Odpovědět0  0
Cena je stanovena na 24.990,­- vč. DPH.
Nemyslím si, že Canon pokazil, co se dá. Velké úsilí se věnovalo kvalitě objektivu. Velké úsilí bylo věnováno kvalitě bokehu ap.
Nemyslím si, že konkurenční fotoaparáty jsou horší. Je ale pravda, že spousta z nich by měli dělat pořádně FullHD, než za každou cenu cpát 4k.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Atimos­]dle jeho oblečení, to patrně nebyla jeho první lavička :­-­)­)­)­[­/QUOTE­] :­):­):)
Odpovědět0  0
Po dlouhé době přikládám nějakou fotku. Tohle jsem viděl při cestě o polední pauze, když jsem šel na oběd. Okamžitě jsem nechal oběd obědem a utíkal zpět do práce pro foťák.
Odpovědět0  0
se populace dostává tam, kde nás vrchnost ­(ať už to jsou nadnárodní korporace, nebo ilumináti, to je jedno­) potřebuje mít.
Z lidí se stávají tupé ovce trávící čas ve virtuálním světě. Taková ovce je správná, protože nepřemýšlí nad realitou a nehrozí od ní, že by se někdy projevila negativně vůči své úloze ce společnosti.

Zkuste si schválně udělat anketu, kolik lidí by si dalo dobrovolně domů štěnici ­(elektronickou­). Pak se těch samých lidí zeptejte, kolik jich píše na FB vše, co dělá, nebo kolik jich má chytrý telefon... I já ho mám...

Doporučuji film Náhradníci s Brucem Willisem a Krajní meze ­- Proud vědomí.
Odpovědět0  0
"že na světlo může působit gravitace a ohnout jej tak, jak je světlo ohýbáno čočkou ­(např. v běžné lupě­)­"
Ano, velmi hmotné objekty ­(s velmi silnou gravitací­) dokáží ohnout paprsek elektromagnetického záření, ale není pravda, že totéž dělá čočka. Čočka světlo neohýbá, nýbrž láme vlivem přechodu paprsku z jednoho prostředí do jiného.
Odpovědět1  0
Samozřejmě, že tu spolupráce je. Už dávno. Už dlouhou dobu Sony vyrábí na Canon stepperech. Proč by protihodnotou nemohla Sony platit například výrobou senzorů.

Stále tu všichni vnímáte Canon jako výrobce fotoaparátů, ale tomu tak dávno není. Byznys Canonu je někde jinde. Naprosto běžně vyvíjí různé věci pro někoho jiného. Už v minulosti například Olympus 2100 UZ měl Canon objektiv a smlouva zněla tak, že tuším 3­/4 roku tento objektiv Canon nepoužije. Proč myslíte, že Canon neustále investuje 10% obratu ­(pozor, ne zisku!­) do vývoje? Proč je dlouhodobě v první trojce v počtu přiznaných patentů?

Takto to funguje stále, i dnes. Jen až za čas se dozvíte konkrétní věci.
Odpovědět0  0
Proč?
Dokud má Canon nižší rozlišení, všichni píšou, že zaspal dobu. Pokud má větší, je to zklamání.

Toto je vysloveně krajinářský, nebo ateliérový fotoaparát. Středoformát si taky nehraje na rychlost a iso.
Odpovědět0  0
pardon, tento komentář patří pod 5D
Odpovědět0  0
Proč?
Dokud má Canon nižší rozlišení, všichni píšou, že zaspal dobu. Pokud má větší, je to zklamání.

Toto je vysloveně krajinářský, nebo ateliérový fotoaparát. Středoformát si taky nehraje na rychlost a iso.
Odpovědět0  0
"Je to zvláštní zejména z toho důvodu, že vlajková loď EOS 7D Mark II byla vyvíjena pět let, dostala 20MPx čip a nepočkalo se ty čtyři měsíce na novější senzor s vyšším rozlišením­"

Není to zvláštní. 70D a 7D má senzor s dělenými pixely. Aby kvůli ostřícím bodům na hlavním senzoru nebyl vynechán ani jeden pixel. Zde není technologie DualPixel, ale Hybrid Cmos AF III.

Senzor z 7D je tomu stále nadřazený.
Odpovědět0  0
1 ­- určitě ne. Do dslr si dělá senzory zásadně sám
2 ­- Sony nemá fázové ostřící body rozprostřené po ploše senzoru
Odpovědět0  0
Já se nikoho dotknout nechci. Jednou se mi může stát úraz a budu to muset nějak řešit.

Ale: musí přijít konstruktér, navrhne formu, jen výroba formy bude stát 20.000 dolarů. Něco bude stát reklama, že to je i pro leváky. Navíc budete muset řešit, který fotoaparát. Bude potřeba nižší, střední a třeba FF. Při tom množství, kolik se toho prodá bude stát 700D 40.000,­- Kč, 70D 60.000,­-Kč a 6D 90.000,­-Kč.

V tu chvíli bude paní sepisovat novou petici, že to je diskriminace, ať se to zlevní. Ale ti lidé, co na tom makali budou taky chtít zaplaceno...
Odpovědět2  1
škoda že skončilo:
V anketě šlo hlasovat od 27.1.2015 do 20.1.2015. Počet hlasujících: 0
:­-)
Odpovědět0  0
je opravdu slušný. Skoro lituji, že cca půl roku před vydáním jsem si pořídil 70­-300 IS. Kresebně je tenhle možná i lepší, rozhodně je rychlejší. Plastový bajonet ospravedlní nižší hmotnost a velikost.
Odpovědět0  0
Podívej, já tě rozhodně nebudu odrazovat od koupě.
Pamatuj jen na to, že ani Canon, ani Nikon nikde nezveřejňují přenos signálů po sběrnici mezi tělem a objektivem. To si musí víceméně firmy třetích stran ­"vydedukovat­" sami.
Objektivy ART od Sigmy jsou opravdu povedené, až na tu elektroniku. Zajímavé je, že Tamrony tolik na elektroniku netrpí. Zase ale nemají ART kvalitu :­-­)
Mně osobně překvapuje, že u Sigmy je jedno, co to je za objektiv. Z pěti prodaných na to 3 trpí. Co je horší, projevuje se to hodně ­"náladovostí­" objektivu ­- dva měsíce jede dobře a pak 14 dní blbne.
Poslední moje zkušenost je 35 ART 1.4 na EOS 5D MkIII, kdy do 2m zaostřuje normálně ­(bez náladovosti­) a nad 2m není schopna zaostřit vůbec.
Zpět k té padesátce. po optické stránce je to paráda...
Odpovědět0  0
Pane Šurkalo, s tou wifinou jsem také zpočátku zápasil. Ale musí se to udělat jinak.
Zapnout wifi ve foťtáku
potvrdit ovládání mobilem
najít si ji v mobilu a připojit se

POZOR, V TOMTO STAVU TOTIŽ STÁLE NEBUDE FUNGOVAT EOS REMOTE CONTROL!!!

nyní budete pokračovat v nastavení ve fotoaparátu a nejprve musíte mobil zaregistrovat. Jakmile fotoaparátu schválíte například S7560 a potvrdíte, teprve potom aplikace EOS REMOTE najde fotoaparát jako registrovaný a teprve potom začne fungovat.

U aplikace EOS UTILITY je to podobné, jen jsem musel stáhnout novější verzi ze stránek CANONUSA.COM. Ta se po prvním spuštění zeptá, jestli drátově, či bez a teprve poté se provede obdobná procedura registrace. Jinak aplikace wifinu nevidí.

Dynamika senzoru. Tu na ISO 100 nemá cenu měřit. Dokonce pokud například v menu aktivujete D+, fotoaparát deaktivuje ISO 100 a minimální hodnota je 200.
Výrobní proces s dynamikou tolik společného nemá. To je jen reklamní masáž. Na některé věci se stále hodí lépe větší výrobní proces. Nemluvě o tom, že i Sony používá Canon steppery.

Uživatelské vyvážení bílé. Neřeknu vám, jestli je složité, nebo jednoduché, ale je stejné, jako a všech Canon zrcadlovkách.
Odpovědět0  0
Problém s ostřením se projevil pouze u první série a projevovalo se to jinak, než popisuješ. Tam šlo o to, že pokud chceš naostřit na objekt menší, než byl čtvereček AF, tak detekce neproběhla správně. Od jara jsem se s tím nesetkal.
To, co popisuješ ty, je bohužel chování Sigmy. ART je kresebně špičkový objektiv, bohužel Sigma stále neumí elektroniku. Koukni pokud mi nevěříš na diskuze například na megapixelu. Je úplně jedno, jestli je to na C, nebo na N.
To samé jsme řešili u zákazníka na D7100. Vyjádření Sigmy? Kupte si USB Dock...... až vydáme nový firmware, provedete si jeho upgrade.
Odpovědět0  0
úplně ze stejného důvodu, jako Nikon vyprodával D3000 se dvěma nestabilizovanými objektivy za 9999,­-. Pořád je dost lidí, co ukáže prstem na leták a řekne: ­"To chci!­"
Všude jinde ji mají přece o 1700 dražší a tady je v akci. To je celé.
Odpovědět2  0
Já započetl i 1000,­- kešbek, ale neuvědomil jsem si, že ten je i na nestabilizovanou verzi. Občas to tak nebývá.
Odpovědět0  0
Ale dělá se. S stabilizovaným objektivem je aktuálně 700,­- rozdíl. Spíš nechápu, proč nebyl dán do recenze tento set.
Odpovědět0  0
Rozumím, spíš jsem chtěl poukázat, že se tímto riziko problému zvyšuje, než o hlavní příčinu.
Odpovědět0  0