Instantní fotoaparáty Fujifilm Instax zažívají velký boom
26.8.2015, Milan Šurkala, aktualita
Přestože filmová fotografie obecně hodně klesla a dnes se udržuje spíše jen už mezi nadšenci, instantní fotografie naopak zažívá velký boom a nejedná se jen o Asii. Společnost Fujifilm předpokládá další navýšení prodejů své řady Instax.
Digitální fotografie už před lety vytlačila fotografii filmovou, která zůstala spíše jen nadšencům. S příchodem smartphonů pak došlo k dalšímu přesunu a postupně klesají prodeje digitálních kompaktů a dokonce i zrcadlovek. Jediné, co stoupá nebo alespoň stagnuje, jsou CSC fotoaparáty a pak překvapivě jedna ze starších technologií, která je znovu na vzestupu. Jedná se o instantní fotoaparáty a zejména o Fujifilm Instax.
![Fujifilm Instax Mini 50s](instantni-fotoaparat-fujifilm-instax-zazivaji-velky-boom/6204/img/fujifilm-instax-mini-50s.jpg)
Jak je vidět na grafu od společnosti Fujifilm, trh rostl do roku 2002. Poté ale významně vzrostl digitální trh (nemyslím si, že až tak výrazný vliv měly tehdejší mobilní telefony s fotoaparátem) a prodeje šly dramaticky dolů. Roky 2004-2006 znamenaly takřka smrt pro tuto kategorii. Postupně se ale prodeje znovu navyšovaly a ve fiskálním roce 2014 to mělo činit už 3,87 milionu kusů (v grafu chybí desetinná čárka/tečka). Pro rok 2016 se předpokládá dokonce nárůst na zhruba 5 milionů.
![Graf prodejů fotoaparátů Fujifilm Instax](instantni-fotoaparat-fujifilm-instax-zazivaji-velky-boom/6204/img/graf-prodeju-fotoaparatu-fujifilm-instax.jpg)
Móda těchto fotoaparátů je velká především v Asii, rozmáhá se ale i v dalších oblastech a zemích včetně Evropy. Hlavními zákazníky, tedy spíše zákaznicemi, jsou mladé dívky a slečny. Ty se už narodily do digitální doby a mít fotoaparát, který rovnou vytvoří i fyzickou fotografii, se považuje za hodně "cool" věc. I proto mnoho z fotoaparátů této třídy má různě zakulacený design s barvami jako je bílá nebo růžová.
Zdroj: fujifilmholdings.com