Komentáře od JonSnih
Použitelný AF? | od: JonSnih (292)  1.9.201718:26
Vypadá to, že AF­-S bude stejně použitelný pro pohybující se objekty jako u Panasoniku:
https:­/­/www.youtube.com­/watch?time_continue=2&v=5iH01VwXISk
Konečně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Top zrkadlo | od: JonSnih (292)  24.8.201712:52
D850 je Goliášem fototechniky nejen co rozměrů, ale i možností a technickou vybaveností. Super mašina.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Cena elektroniky | od: JonSnih (292)  23.8.201711:52
"A co říkají, tak prostě používají technologie ­­(procesor, snímač­­) od jiných firem, což je naprosto logické. Dělají to tak všichni, dělají to ve velkých sériích a přesto jejich finanční výsledky nejsou nějak dobré. Všichni šetří.­"

Problém velkých korporací vězí v rozbujelém byrokratickém aparátu. Sice dokáží srazit cenu nákladů při výrobě, ale režijní a správní náklady už ne. Firmy jsou plné tlučhubů a darmožroutů ­(PR, marketing, HR...­). Navíc musí odvádět pravidelné dividendy věčně nenažraným akcionářům, kteří chtějí rok od roku víc. A to je důvod, proč se všechno zdražuje ad absurdum. Viz cenová politika Nikonu za poslední rok.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Zajímavé by bylo | od: JonSnih (292)  15.8.201718:12
Myslíš 450nm proces? Canon údajně už vyrábí na 130 nm. Minimálně ty poslední FF a APSC snímače. Ale kolik je to z celkového záběru produkce, těžko říct.

Co se Samsungu týče. Přijde mi, že pro ně není moc velký kumšt vyrábět snímače na libovolném procesu. Když mají zvládnutou litografii a výrobní postupy. Dneska se již angažují i ve výrobě vícevrstvých pamětí typu HBM ­(což není zas tak jednochuché­). Z tohodle hlediska je to prostě technologický tahoun. To se musí uznat.

Mě by třeba zajímalo, proč firmy jako Olympus, Fuji, Nikon neosloví firmy jako UMC, TSMC, které by jim určitě vyrobily, co by si řekly, neboť tyhle pekárny mají zkušenosti s výrobou porkočilých CPU a GPU na velejemných procesech. U nich je něco jako 65nm nod, výběhová záležitost. Ale asi to bude souviset s tou tradicí podporovat japonské výrobce­/dodavatele.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zajímavé by bylo | od: JonSnih (292)  12.8.201715:57
Samsung předhonit nemůžou už principu. Teď je na 14 nm a dělá vše pro to, aby příští rok rozjel 7nm proces pomocí EUV osvitu. Jenže Samsung je v jiné situaci ­- vyrábí pro sebe, vyrábí pro ostatní a licencuje svoje výrobní procesy dalším firmám.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zajímavé by bylo | od: JonSnih (292)  12.8.201712:17
@Joeh: Sony je žádaná, protože a­) je to Japonská firma, b­) co do technologické výroby fotografických snímačů je nejprogresivnější. Myslím, že teď jsou na 80­/90 nm + copper wiring, zatímco ostatní ­(Canon, TowerJazz­) mají stále 130 nm na hliníku. Např. Samsung vyráběl snímače pro NX1 v 2014 65nm technologií. Jak moc jsou tyto informace aktuální, netuším, protože je celkem těžké se k nim dostat.

Myslím, že v případě výpadku u Sony, by se výrobci fototechniky museli chtě nechtě obrátit buď na alternativní výrobce nebo požádat o výrobu u tradičních pekáren typu UMC, TSMC, GF, Samsung apod.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: zajímavé | od: JonSnih (292)  31.7.201716:50
To je ruské sídliště :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Věřit Nikonu | od: JonSnih (292)  9.7.201713:32
Nikon si zabil svou řadu 1 nadsazenými cenami sám, aby nesmyslně ochránil v té době stávající DSLR modely. Je to škoda, ale dobře jim tak. Technologie pokročily natolik, aby i ti nejpaličatější uznali, že budoucnost je bezzrcátková. Canon i Nikon by měli své počiny uvést na trh v roce 2018 a každý slibuje nové věci ­(snímače, objektivy...­). Proč ne. Konkurence k Sony ­(F­)E je nutná jako drbání.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Dotažení Olympusu? | od: JonSnih (292)  5.7.201718:03
@Sakini: Otázkou taky je, jakou cestou se vydají. Přece jen Pentax, Olympus, Panasonic i Sony mají své stabilizace jistě patentované. A teď kolik prostoru tu zbývá pro další nové řešení? A nakolik efektivní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Vyhodit zrkadlo | od: JonSnih (292)  3.7.201714:38
To platí za předpokladu, že si kontrastní AF nesplete popředí s pozadím :­) E­-M5 s tím má v interiérech problémy, což ale pramení z příliš velkého AF bodu­/oblasti ­(řešení je používat malé AF body­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Čím větší trh, tím nižší výrobní cena ­(úspory z rozsahu­) a následně i nižší prodejní cena výrobku. To ale u foťáků nečekej, když jde trh s fototechnikou opačným směrem. A Canon je navíc v pozici, kdy si může nastavit ceny podle svého gusta.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ta světelnost... | od: JonSnih (292)  20.6.201717:31
Proč by nemohl, když stojí stejně? ­(odhlížím od konstantní clony)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: na pomedzi | od: JonSnih (292)  18.6.201714:35
Ale co když chceš jen ten objektiv, to si kvůli němu pořídíš i GH5? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DDD | od: JonSnih (292)  7.6.201719:36
FF snímač vyjde na >650 dolarů. Vše se odvíjí od:
- ceny za wafer
- velikostí waferu
- výtěžnosti
- objemem výroby

A to jsou jen hrubé výrobní náklady, do kterých není započítán vývoj takového snímače.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nic moc | od: JonSnih (292)  21.5.201720:58
Moc se nepředali aneb jako obvykle.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: A9 vs GH5 | od: JonSnih (292)  22.4.201715:48
@Keto: Je to paráda, co dokáží fotografičtí trpaslíci jako Olympus nebo Panasonic. Jejich E­-M1II nebo GH5 se vůči A9 nemusí stydět.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: A9ka | od: JonSnih (292)  22.4.201715:43
Přece se tím živíš, tak ti to tělo vydělá dost na to, aby sis cenu nového těla mohl dovolit, ne? Snad nepočítáš, co na to tom tratíš, ale kolik ti přinese. V opačném případě tě nikdo nenutí kupovat neustále nová těla. Co se počítá, je umělecká kvalita fotografie, ne technická ­(tu řeší amatéři­), ale to jako profík víš :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: tele objektiv | od: JonSnih (292)  31.3.201720:06
Problémem Panasoniku je ten, že se jeho foťáky jmenují Panasonic a spousta lidí má tuto značku zažitou s jakýmikoliv jinými výrobky jen ne foťáky. Tudíž FF by jim nepomohl, protože by se mimo úzký okruh fotonadšenců neprosadil. Stačí se podívat, jak vysokou setrvačnost vykazuje amatérský trh s fototechnikou pro značku Canon.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: tele objektiv | od: JonSnih (292)  29.3.201721:02
Ano, to souhlasí. Navíc to vypadá, že tento model bude mít všechny funkce, které má konkurence u daleko levnějších těl, a taky si za to nechá pořádně zaplatit. Mluví se o 5 000 dolarech! I kdyby to byly ­"jen­" 4 tisíce, není o co stát. Nikde nemáte záruku, že to nebude mít typické skryté Sony kurvítko.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: mě je to fuk | od: JonSnih (292)  12.3.201711:11
Však ty si tu E­-M1II jednou koupíš, i kdyby to mělo být ve výprodeji :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Rád čtu | od: JonSnih (292)  20.2.201718:33
@Milan: Což o to, snímač je to dobrý, ale moc dobře víme, co dovede dobré zpracování obrazu ­(kolik vymáčkne ze Soňáckých snímačů Nikon a kolik samotná Sony, že?­). A tady má ten YI oproti Olymu a Paňákům rezervy. Ale je fakt, že rozdíl mezi 1­" a 4­/3 nebo 4­/3­" a APS­-C je velký jen pro ty, kteří chtějí, aby byl velký.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: neucelený systém | od: JonSnih (292)  29.1.201712:11
Jirka to napsal dobře: ­"Výborný těla, ale objektivy buď o ničem, nebo za takovou raketu, že člověk nechápe a přitom kvalita tý ceně neodpovídá. Škoda.­"

Přijde mi, že starý Pentaxí objektivy byly výborný, kdežto ty novodobé mají moc kompromisů, např. 20­-40­/2.8­-4.0. Objektivů je sice dost, ale většina jich je ještě pro kinofilm, takže po stránce ostření je to bída na moderních tělech ­(teď mám na mysli hlavně FA monofokály­).

Co jsem ale nepochopil, proč Pentax vůbec uvedl FF DSLR tělo. Takvou dobu po ostatních, rovnou měli zariskovat a jít cestou mirrorlessu, bylo by to více do budoucna ­(postavené na nových technologiích­). Ve finále i tak nemají dost FF objektivů, takže prodávají přeznačené Tamrony, a ještě za vyšší cenu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Pekné | od: JonSnih (292)  16.1.201721:24
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Pekné | od: JonSnih (292)  16.1.201721:24
Tak tak, už aby tu byl. Je čas nahradit Zuiko 12­-50­/3.5­-6.3 a tohle vypadá víc než slibně podle počtu použitých elementů a čoček. Cena je vyšší, ale na dnešní dobu celkem přijatelná. Jestli bude opticky kvalitní, není co řešit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Stabilizace | od: JonSnih (292)  11.1.201721:14
Tu Paňáckkou stabilizaci v objektivu musíš vypnout. A naopak zapnout tu in body ve tvojí E­-M10. Něco jako dual IS ­(objektiv + tělo­) funguje jen pro konkrétního výrobce těla i objektivu zároveň, tj. G85 + Panasonic 12­-60­/3.5­-5.6, u Olyho zase třeba PEN F + 12­-100­/4.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Cena | od: JonSnih (292)  27.12.201620:47
Možná se Sigma slituje a něco pro E­-mount APS­-C vyrobí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hodnoceni ... | od: JonSnih (292)  11.10.201614:09
@J77: Panasonic po mnoha a mnoha letech konečně přichází s něčím jako je řada E­-M5, doposud to byl takový kompromis ­(záměrně horší snímač, slabší video, zpracování ve stlylu plastic­-fantastic...­). Řada G byla oproti GH nechutně osekaná. Takže jedině dobře. Jsem rád, že tu máme mašiny jako jsou E­-M10II, GX80 nebo G80. Na druhou stranu zamrzí, že oproti E­-M5 nepřinaší ­(obrazově­) posun vpřed. Na to si holt musíme počkat na přesrok ­(G90 + E­-M5III­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ultrazoom + F4 ... | od: JonSnih (292)  3.10.201619:11
Myslím, že největší katastrofou, kterou může potkat technologickou firmu, je, když převezme vedení skupina lidí ­(někdo z marketingu­), kteří technice nerozumí, ale myslí si, že dokážou prodat cokoliv. Vždyť se to děje i u Intelu, čím dál horší produkty ­(parametry­) za vyšší a vyšší ceny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
m4­/3 se nám postupně pěkně rozrůstá o nová skla. Tady je vidět hlavní síla dvou hračů kopajícího za jeden tým. Hodně zajímavé jsou i ty nové Pana­-Leicy ­(např. 8­-18­/2.8­-4 nebo 12­-60­/2.8­-4­). Jen ta cena to může zazdít...

Fotíš víc monofokály nebo zoomy?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmmm | od: JonSnih (292)  7.7.201618:48
@Milan: dnes není problém sehnat D800 v dobrým stavu do 40 000 Kč. Ale je to děsný, jak ty ceny padaj a těla ztrácí citelně hodnotu už po 2 letech. Holt to je doba konzumní...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: surprajz | od: JonSnih (292)  28.6.201618:42
Americans are dumb ­"Idiocracy­" :

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=pyVNlvzzSFA


A nejen Američani, myslím, že už to postihlo celý civilizovaný svět...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
nestojí za nic, jak víme. Ceny určuje německá pobočka a přepočítává z EUR na Kč. Výsledkem jsou cca o 10 % vyšší ceny, než by mohly být. Olympus ČR se chová jako obchodní řežezec, kdy standardní cena výrobku je nesmyslně vysoká, jen aby v akci šla dolů klidně o 25 %. Teď zrovna probíhá letní cashback. Takže recenzovaný 25­/1.8 je nyní za 8 999 Kč ­(místo 10 999 Kč­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: proč ty přepočty? | od: JonSnih (292)  3.5.201618:54
Když fotím, tak si nastavím AF bod ručně a už jen cvakám ­(a je to bez problémů i v mizerně osvěltených interiérech­). Automatiku jsem nepoužil nikdy. Ale chápu, že kdo jede na plný automat, může se dočkat nemilých výsledků. Osobně si myslím, že Olympus nemá dostatečně výkonný CPU, který by utáhlo pokročilejší algoritmy. Opakem jsou Sony a Panasonic.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmmm | od: JonSnih (292)  3.5.201618:46
To sice měly, ale jaké byly optické kvality na plnou díru? Řekl bych, že žádná sláva.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: focus peaking | od: JonSnih (292)  2.5.201620:42
Já se na svou E­-M5 můžu spolehnout. Ale možná ta E­-M10II není taková poecka jako původní OMDčko. Nemohu soudit.
Ale vždycky mě pobaví znechuceně kritický postoj tvých příspěvků. Ale dávám ti zapravdu, Olympus holt sází na aktulání trend CSC, má to drahé a v kombinaci s konzervativním postojem vůči trhu ­(např. PDAF jen pro profíky­) by se měl chytit za nos. Nicméně i taková Sony je ještě větší banda darebáků, aktulizace FW moc neřeší a cenově si to nechají zaplatit. Nejhorší na tom je, že i takový Nikon za poslední dobu stahoval několik ne zrovna lidových mašin z trhu kvůli nedostatečné výstupní kontrole. Bohužel už dávno neplatí, že vysoká cena = vysoká kvalita. A to je na tom nejhorší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: focus peaking | od: JonSnih (292)  30.4.201614:04
Ale zapomínáš na jeden podstatný faktor, který třeba Sony postrádá. Oly vyrábí foťáky, se kterými je radost fotit. Dobře se ovládají, jsou svižné, designově povedené, mají pěkné barvičky a vyhovující AF. Jasně že se najde spousta much ­(ono zasekávání hledáčku u E­-M5 neznám­), ale jako celek je to velice funkční.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Čas letí | od: JonSnih (292)  6.4.201618:00
@Milan: nemyslím si, že ty 20MPx 4­/3 snímače jsou nějaký zázkrak a tak pokročilé jako FF BSI snímače, co má Sonka v A7RII. A neříkej, že by jí Samsung ten 4­/3 snímač nevyrobil, když si sám dělal APS­-C, které mají menší výtěžznost, když je to pro něj kšeft.

@J77: ano i ne, Olympus je jedna z firem, které inovují ­(5osá stabilizace, hi­-res mód­), ale problém je, že foťáky, co jsou na trhu dnes, už nejde moc vylepšovat. Dokud tu nebudou supr snímače a supr výkonný CPU, tak to bude pořád o tom samém. Což ostatně předvadí takový Canon spoustu let. Ale souhlasím, že s tou absencí fázových snímačů i u mašin nad $1000 mě taky pijou krev ­(Pen F, M5II­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Čas letí | od: JonSnih (292)  1.4.201617:58
Olympus je ale závislý na výrobcích snímačů, na druhou stranu, proč je bere poslední roky jen od Sony ­(Paňácký snímač pro EM1 nepočítám­), je záhadou. Nevěřím, že by jim Samsung nevyrobil, co by si řekli. Snímač z NX1 je vážně povedený ­(BSI + phase detect­). V září přijde EM1II, tak snad se dočkáme většího pokroku ­(nový snímač + nový procesor + lepší AF + lepší video kodek atp.­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Budoucnost | od: JonSnih (292)  22.2.201617:59
Myslíš Quantum thin film technologii, o které píše jeden uživatel na sonyalphaforu?

"The new 3d, stacked , bsi 4 layer sensor sony patented...which may even utilize quantum thin film....will be so much faster and more accurste than any dslr could ever be that it will spell the end of dslr­/dslt.­"

On naznačoval ­(animalsbybarry­), že mluvil s nějakými lidmi od Sony a ti mu říkali, že je to ve fázi funkčního prototypu. Tipoval bych, že si to Sony uzme nejprve pro sebe a potom někdy se dostane na Olympus. To spíš věřím, že E­-M1II bude mít snímač od Samsungu, než QTF snímač od Sony. Ale bylo by to pěkné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: AF-C v live view | od: JonSnih (292)  20.2.201610:27
80D má celkem dobré parametry, otaázkou je, nakolik vylepšili snímač. Pořád se neví, zda Canoní CSC bude FF nebo APS­-C, ale to rozsekne záříjová Photokina.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pěkné | od: JonSnih (292)  19.2.201610:40
Pěkný pokus. Jediné co by mi asi vadilo, a na FF obzvlášť, jsou ty AF body pokrývající sotva 1­/4 plochy snímače. Otázkou také je, jak si ty pěkné skladné objektivy z edice Limited ­(např. 43­/1.9, 77­/1.8­) poradí s 36MPx ­(kresebně­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Stabilizace v těle je neocenitelná věc, když se ti třesou ruce jako mě. Sice málo, ale i tak to kolikrát stačí, abych si máznul fotku při 1­/60.

Na nový A6300 se mi llibí další pokrok v AF. Tohle mi u Olympusu chybí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: A7000 | od: JonSnih (292)  9.2.201620:27
"Nicméně postupem času mi nějak začal vadit poměr stran 4:3 a hodně jsem si zvykl na 3:2 ​­(zahazovat část fotek ze 4:3 se mi moc nechce​­).­"

Milane, neříkej, že všechno co vyfotíš, si také vytiskneš :­-­) Příp. lze tisknout se zachováním poměru stran 4:3 a po okrajích máš ty bílé okraje ­(což ale můžeš odříznout­).

Jinak mě překvapuje, že nezvažuješ třeba Fuji X, když už máš ten Sunsun NX. Ale třeba ti vadí X­-Trans jako mně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Dual Pixel CMOS AF | od: JonSnih (292)  3.2.201621:21
Milane, uvádí někde Canon, zda ty pixely pro jejich Dual Pixel CMOS AF jsou na stejné vrstvě jako pixely pro snímání obrazu? Jestli jo, tak jde vlastně o 44MPx FF snímač. U FF je to zatím jedno, ale u jejich 20MPx APS­-C snímače už jde o 40 MPx na poměrně malém snímači, tam by musela být difrakce viditelná už mezi F4.4­-F5.5, ale o zhoršené ostrosti jsi se, myslím, ve své recenzi Canoních snímačů, nezmiňoval...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Vlajková loď. | od: JonSnih (292)  3.2.201621:09
Tak ono dokud nepřijde průlomová technologie na poli snímačů, příp. další eveoluce na poli elektroniky a logických obvodů ­(čímž půjde realizovat např. globální závěrku­), tak se zázraků jen tak nedočkáme. Ale i tak s myslím, že současné modely nabízejí pro běžného smrtelníka hodně vysokou užitnou hodnotu ­(oproti strojům do roku 2009­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Skutečně škoda | od: JonSnih (292)  18.1.201617:36
Na jednom fóru psali, že firmy si rezervují účast na příští Photokině dopředu, jinak přijdou o původní atraktivní místo ­- umístění a plochu. Před 2 lety Samsung ještě počítal, že ovládne trh s CSC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Třeba | od: JonSnih (292)  15.1.201620:00
Třeba byl Olympus požádán, aby pro někoho vyrobil tento a do budoucna i další objektivy... Ale spíš si myslím, že Olympus nemá zdroje na tvorbu vlatního FF CSC bajonetu. Pravděpodobnější mi připadá spojenectví s nějakou silnou značkou ­(Nikon, Canon...­), tak jako s Panasonikem sdílí m4­/3, což se ukazuje jako velice prospěšné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zeiss | od: JonSnih (292)  14.1.201618:10
Mně přijde celkově koncept ­(F­)E bajonetu podivný ­- malá těla, velké objektivy, resp. spoustu těl a málo skvělých objektivů ­(hodně průměrných­). Nelíbí se mi tenhle trend, ať už jde o Sony nebo o Apple a jim podobné, kam šlápnou, tam dochází k urychlení produktových cyklů = a nevyhnutelně vede ke konzumní spotřebě. Ztrácí se hodnota a kvalita výrobků, kterou nahrazuje sice spousta technických vychytávek, ale jako celek to nějak pokulhává, a velice rychle ztrácí na ceně. Firmy tohoto ražení si vlastně vychovávají své stádo, které jim to žere a každý rok obměňuje, jen aby bylo ­"in­", a celé to šílenství vlastně dotuje. No nevím, sám bych nedal za foťák 40­-100 tisíc, který má stále hodně kompromisů ­(A7 počínaje, A7RII konče­).

Před 2 lety jsem si vybral m4­/3 a jsem celkem spokojený, až na jejich cenovou politiku za poslední rok dva. Ale je fakt, že je tu dost kvalitních skel. Jsem opravdu zvědavý, s čím přijde na poli CSC Nikon nebo Canon.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
FF CSC? | od: JonSnih (292)  3.12.201521:02
Tak poslední dva roky se šuškalo, že si Samsung hraje s FF formátem. S ohledem na jejich pokroky na poli výrobních technologií, snímačů, procesorů... za posledních pár let by to byl pro Nikon opravdu dobrý partner, se kterým by mohli uvést zajímavý FF CSC. Uvidíme.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Haha | od: JonSnih (292)  21.10.201520:48
Mně ty rozměry i cena přijdou na FF CSC kuriózní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Rozpačitý pocit | od: JonSnih (292)  12.10.201516:08
@RiMr: Jak je ta A6000 svižná, co se týče AF­-C? Hlavně pohybu směrem k fotografovi? Olympus má skvělý AF­-S, ale u AF­-C přešlapuje poslední dva roky na místě ­(pokrok žádný­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Sony NEX3 | od: JonSnih (292)  20.9.20159:23
To by mě teda pěkně pilo krev. Jestli to dělají i ty nové drahé sedmičkové alfy, tak potěš koště.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Jak Baťa cvičky | od: JonSnih (292)  18.9.201519:00
Ona je Sony stále ­"výrobce elektronických zařízení­", kde má hlavní slovo marketing. Jak se ukázalo, geeků, gearheadů a measurebatorů je na světě spousta, a tahle skupina je ochotna koupit každou novou iteraci, kterou jim Sony předhodí. Proto ten pokrok vždy něčím pokurví, aby to mohli příště přidat, a nadšenci budou mít o důvod víc, si to koupit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Sony NEX3 | od: JonSnih (292)  18.9.201518:55
Tohle dělávaly staré digitály s AAA baterkama :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No konecne! | od: JonSnih (292)  16.9.201520:32
Je to krok správným směrem, jen bych řekl, že uživatelé volali po komprimovaných bezztrátových RAWech, jako jsou ve většině mašin ­(compressed lossless­). Vždyť si vzpomeňte na Samsung NX20­/NX200, kdy i blbý 20MPx snímač původně produkoval 45megové RAWy ­(a to bylo 12bit­) a až po několikátém updatu FW došlo k jejich zmenšení na cca 30 MB.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: krok vedla | od: JonSnih (292)  13.9.201519:30
je to 8bit, ale aspoň 4:2:2. Přijde mi to jako upgrade z nutnosti, doplnili 5osou stabilizaci atp. a nasadili extra cenu. Zajímal by mě ten nový CD­-AF, jak si povede vůči původní A7S, která byla z celé rodiny A7 1. generace nejsvižnější.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: a co blesk? | od: JonSnih (292)  27.7.201520:29
Nová GX8 sice povyrostla, ale nejen že přišla o blesk ­(mně osobně to neva­), ale proč to má pořád tak průměrnou výdrž na baterie. 330 snímků s EVF a 310 bez? To je to samý jako nová E­-M5II. Bída s nouzí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Stab2 | od: JonSnih (292)  24.7.201519:15
"COž jsem se tam trochu šklíbnul, jestli myslí lepší i než a6000 a a7MkII. ­"

No nevím, A7II nepatří mezi trhače asfaltu, co se týče AF. Nemyslel jsi spíš A7S?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Sranda musí být | od: JonSnih (292)  10.7.201519:59
No co, Google má holt smysl pro humor. Leckerý černý nabušenci vypadaj jak gorily, tak co? :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Dobré | od: JonSnih (292)  11.6.201518:51
Technologicky je to našlapané a díky zkušenostem z 1. generace ­(A7­/A7R­/A7S­) snad i vyladěné. Zásadní bude, jak se popasovali s AF a jestli obrazová kvalita poskočí blíž k A7S ­(šum­). Jinak video ve 4:2:2 je krok dobrým směrem. Ale jen pro FullHD? Bude po prázdninách recenze? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Rychlost AF | od: JonSnih (292)  27.5.201518:38
Máš pravdu! Měl jsem za to, že AF je na úrovni moderních CSC mašin jako GM5, která ostří bez namáčknutí za 0,15 až 0,2 sekundy ­(tak jsi to recenzoval­). Zvláštní. Čekal bych, že když jsou oba foťáky z jedné stáje, že budou i podobně rychlé...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rychlost AF | od: JonSnih (292)  27.5.201511:12
Shrnutí, 4. odstavec shora: ­"Ostří sice hrozivých 0,8 sekundy­" nemá tam být 0,08 sec? 0,8 sec. měly první PENy a byla to celkem tragédie.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Cena v ČR | od: JonSnih (292)  13.5.201518:47
@Milan: V Evropě za to chtějí 1299€, tj. cca 37 000 Kč.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Docenění kvality. | od: JonSnih (292)  16.3.201512:04
Je pravda, že jsem někde četl hodně drsné ­"pravidlo­" pro fotografy: dobrá fotka je ta smazaná... Volně řečeno, špatných se zbav. Někdy je to těžké, ale v zásadě se toto pravidlo snažím respektovat. Když se zpětně probírám archivy, je příjemné prohlédout si těch 30­-40 podařených fotek místo 200­-250 rozporuplné kvality.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
? | od: JonSnih (292)  6.2.201514:45
Schválně jestli půjdou cestou DSLR nebo rovnou mirrorless...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
AF-C? | od: JonSnih (292)  6.2.201510:25
Změn je opravdu mraky. Mrzí mě jen jedna věc: AF­-C. E­-M5 je na tom s kontinuálním ostřením bídně. Máte někdo zkušenosti, jestli to u EM­-10, která má taky 81AF systém, nějak vylepšili?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DSLR vs CSC | od: JonSnih (292)  18.12.201412:34
Třeba si Canon nechává nějaká esa v rukávu. Prý pro rok 2015 má přijít s FF CSC systémem, plným převratných technologii. Tak uvidíme. Nicméně to už dnes vypadá, že tradiční DSLR pro APS­-C to mají velmi nahnuté...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Oly vs Panasonic | od: JonSnih (292)  24.11.201418:57
Anketní otázka zní, který ­"systém­" je nejlepší. A systém je miniimálně tělo+objektiv atp. Nic ve zlém, ale tím pádem je argument ­"zde jde spíše o ta těla­" mimo mísu :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: dobré... | od: JonSnih (292)  18.11.201417:29
Tak tak, snad přijdou s něčím průlomovým, aby se dalo chvíli navyšovat bez vlivu difrakce. Třeba ten nový snímač od Sony, jestli to není kachna, by mohl přinést řešení...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Rozliseni | od: JonSnih (292)  18.11.201417:27
Taky nemám s větším rozlišením problém, ale dokud nepřijdou s řešením, jak zamezit difrakci ­- no prosím. U 24MPx APS­-C je limit kde, F8? To je docela bída, ne? A co teprv až tam narvou 36 MPx, to bude na houby. A že to tam do dvou tří let daj, není pochyb... tak snad přijdou s nějakým řešením.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Cena | od: JonSnih (292)  5.11.201419:41
Je fakt, že světelnost je... zklamáním. Aspoň F4 v celém rozsahu by nebylo na škodu... Zas oproti 18­-135 by měl nabídnout mnohem lepší výstup.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: zbytocnost | od: JonSnih (292)  5.11.201419:35
Fotky jsou fajn. To je výstup přímo z foťáku nebo jsi fotil do RAWu? Sám vlastním OMDčko, ale věřím, že focení se Stylusem 1 bude stejná radost­/zábava :­) A o to přece jde!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kral je mrtvy... | od: JonSnih (292)  31.10.201417:17
To je slušný sklo, ale to je padina ­(v 35mm EQ­)...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kral je mrtvy... | od: JonSnih (292)  31.10.201412:51
Třeba solidní kompaktní pětatřicítka se slušnou kresbou, cenou a ne ten předražený tubus od Zeissu, ale to je vůbec problém zbastleného návrhu E­-mountu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Smolík | od: JonSnih (292)  20.9.201420:44
Anebo už žádná 7D III nebude, za 3­-5 let ceny FF těl klesnou zase níž. Ale kdo ví...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
FF je FF | od: JonSnih (292)  18.9.201419:08
Ty nové monofokály jsou opravdu velké, v kombinaci s kompaktními těly A7x, až srandovní. A to jde o ohniska pod 100 mm :­) Teď teprve vyniknou výhody formátu m4­/3. Systém netvoří jen těla...

http:­/­/www.photographyblog.com­/news­/sony_distagon_t_35mm_hands_on_photos­/
http:­/­/www.photographyblog.com­/news­/sony_90mm_macro_hands_on_photos/
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
NX400EVF | od: JonSnih (292)  18.9.201418:54
Důležitější bude, zda většinu zásadních inovací z NX1 zdědí i kompaktní NX400EVF, to by byl hodně konkurenceschopný produkt.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: takmer dokonaly | od: JonSnih (292)  17.9.201419:28
Má to systém ostření DFD, to nejlepší, co Panasonic momentálně má ­- jen ve vlajkové GH4. Jinak je škoda, že DFD nedali i do GM5...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Mít to dva rolery byl by to supr foťáček! A cena časem klesne...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Staré sklá | od: JonSnih (292)  1.4.20148:40
Už jednou se na téma nedostatku recenzí rozjela třeskutá diskuze, kde Karel Polívka říkal, že jim výrobci neposkytují kusy k recenzím, a pokud vůbec, tak na krátkou dobu, třeba den. A Neffovi den stačí, aby si párkrát cvaknul a sepsal hrstku postřehů. Ostatně Neff už ani nerecenzuje, najel na systém dojmů ­(preview­/hands­-on­). Což také není k zahození, ale plnohodnotnou recenzi to nenahradí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Podle posledních zpráv to vypadá, že Panasonic vývoj skla 150­/2.8 pozastavil nebo i zrušil. Těžko říct... Možná v reakci na uvedení Olyho 40­-150­/2.8 s příznivější cenovou nálepkou. Uvidíme na té Photokině.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
CA | od: JonSnih (292)  26.3.20147:21
Jestli je objektiv odolnější vůči aberaci než Summilux 25­/1.4, možná by stál za úvahu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 20Mpx | od: JonSnih (292)  21.3.20149:08
A takhle difrakci nikdo neřeší? Asi ne...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
To ostření by mě zajímalo. Ale konečně poskočili z 25 na 49 AF bodů. Jinak pananonic je větší tahoun, než kdo myslel. Vyšlo najevo, že má zásluhu na snímači z E­-M1. Jen tak dál...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Olympus | od: JonSnih (292)  3.2.20149:08
A focus peaking je prý taky na cestě... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ty ceny... | od: JonSnih (292)  31.1.201411:30
Tohle je typická cenová olympusí politika. Nejvýhodnější je počkat na nějakou akci. Z17­/1.8 i s clonou měli za desítku, což jsem nakonec akceptoval. Místo původních 13 + 2, to bych nedal. Koupě nelituju, už jsem s ním udělal pár skvělých záběrů. Ač ostřejší by být mohla, to jo. Tahle ­"padina­" vypadá hodně dobře, jestli bude za 11, potom by v akci mohla být za 9. Nebo kup Summilux z druhé ruky :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Digineff | od: JonSnih (292)  31.1.201411:22
Neffovi bych poslední dobou moc nevěřil... počkáme na testy a uvidíme :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: E-M5 | od: JonSnih (292)  10.12.201313:11
Irve, aspoň budeš mít důvod koupit si E­-M5 II :­) Ale máš pravdu, že Oly je v tomhle směru banda ignorantů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Taky si myslím, | od: JonSnih (292)  2.12.201312:18
Tak tohle mě rozsekalo :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Není se čemu divit | od: JonSnih (292)  2.12.201311:57
A máš i nějakou kreativnější fotku z toho cvakátka?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jéžiš, tu smaž! | od: JonSnih (292)  28.11.20139:31
Za sebe bych přidal názory holek, které hodnoti fotky jako dobré jen tehdy, když na nich vypadají dobře. Takže často skvělá momentka je rázem zašlapána slovy: ­"Jéžiš, tam vypadám hrozně, tu smaž!­" :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Cena! | od: JonSnih (292)  13.11.201314:20
Nikde. Jen si už s Pentaxem nezafotím, protože objektiv v době K­-30 nebyl na trhu, a tak jsem sáhnul po konurenci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Cena! | od: JonSnih (292)  13.11.20138:52
Škoda že tu nebyl o rok dřív, tehdejší našlapané K­-30 by dělal výtečnou společnost :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hurá! | od: JonSnih (292)  29.10.201320:10
Povedený foťáček. Snad se bude i dobře prodávat. Kdyby přišel na trh o rok dřív, mohl jsem si ho koupit :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Dobrá práca | od: JonSnih (292)  18.10.201316:18
Milane, máš pravdu, že A7 za nějakých 40 tisíc je hodně dobrá nabídka, na kterou konkurence jen tak nemá. A ano E­-M1 by měla stát 30­-33 tisíc ­(a E­-M5 tak 20­-23­) při uvedení na trh. Ale neodpustím si zásadní věc, jíž spousta lidí přehlíží. Mluvíme o systému a ten nedělají jen těla. Ceny nových objektivů jsou dle mého soudu naopak dost nadsazené ­(=daň za exklusivitu, kterou musí zájemci zaplatit­). Vždyť i ten ­(byť slušný­) objektiv 35­/2.8 vyjde na 19 000, pětapadina rovnou na 24 000. O Zeissově 24­-70­/4 za třicet nemluvě. Člověk může jít cestou redukcí, ale opět navyšují masu těla. A protože jde o FF, tak platí, že s lepší světelností dramaticky rostou rozměry objektivů. Otázkou je, jak se budou s kompaktními těly držet?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: pentax | od: JonSnih (292)  11.10.20138:55
Stránka nenalezena
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: výber snímača | od: JonSnih (292)  18.9.20138:07
Jo jo, objektivy mají pěkné! Tohle je hvězdná sestava: 14­/2,8 ­- 23­/1,4 ­- 35­/1,4 ­- 56­/1,4
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kvalitativně má údajně být na úrovni skla ZD 12­-60, tak uvidíme...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Tak a teď já | od: JonSnih (292)  12.9.20138:39
Takže tu jsou tři skupiny, pro jednu je velikost E­-M1 akorát ­(dobrá ovladatelnost a rozměry těla ku velikosti snímače­), pro druhou zas malá. Třetí extrém jsou ­"lidi­", kteří pokládají E­-M1 za obrovskou, ale tihle pravděpodobně nedrželi nikdy v ruce ani E­-M5 a že tam je to s maličkými tlačítky na hraně.

Franto, nech si zmenšit ruce, vyjde tě to levnějc, než přechod na jiný formát :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Oly se vraci zpet | od: JonSnih (292)  11.9.201318:26
A přijde ti po ergonomický stránce v pohodě, padne ti dobře do ruky? Mě moc nepřesvědčila. E­-M5 mi vyhovuje víc. Ale proti gustu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)