Diskuze k článku: Kouzlo dlouhé expozice
10.10.2007, Roman Pihan, článek

Roky se vývojáři snaží o zvýšení citlivosti filmů a senzorů. Dnes lze fotit z ruky velmi krátkými expozičními časy i za špatných světelných podmínek. To je skvělé pro reportážní snímky a amatérské focení. Trochu se však pozapomnělo na krásu dlouhých expozic.

reklama
Různé názory | od: Jakuba (2)  16.8.200814:41
Máte pravdu, že se z toho stalo klišé, ale rozmazaná tekoucí voda vzbuzuje správnou dynamiku, která by voda měla mít. Takže to je věc názoru, někdo se zastává ­"statické­" vody, která vypadá naprosto reálně a někdo dá přednost delší expozici.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Souhlasím | od: relais  10.8.200821:36
Souhlasím s Pavlem Matějkou. Hned první fotografie, ten vodopád, ve mě vzbuzuje docela odpudivý pocit. Voda má prostě být voda i když nemusí být zrovna ­"ostře řezaná­" a pocit pohybu má vzbuzovat. Voda se zejména leskne, třpytí a hází prasátka. Tak já si představuji vodu. Na tom snímku teče ­(skoro spíš stojí­) smetana od Milky nebo zmrzlý vodopád. Pana Pihana si vážím velice a koupil jsem si od něj knihu a pořád v ní ležím. Chci věřit ­(sám pro sebe­), že první fotografie je *pouze ilustrační*.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
tekoucí voda | od: Pavel Matějka (781)  11.10.20076:42
"Dlouhý expoziční čas má logicky schopnost rozmazat vše co se hýbe. Toho se hojně využívá např. při snímcích tekoucí vody.­"

Dodal bych ­- bohužel. Stalo se z toho klišé.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
reklama
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.