reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak  |   Svět mobilně

Lidé mu chodili přes trávník, inženýr proto napojil zavlažovač na AI kameru

, , aktualita
Pokud lidé chodí přes trávník, na který by vstupovat neměli, je možné tuto situaci řešit mnoha způsoby. Cedule s nápisy patří mezi ty méně kreativní, youtuber namísto toho vytvořil systém, který dokáže rozpoznávat člověka a spustit stříkající zavlažovač.
Cesta k pěknému zelenému trávníku je někdy velmi trnitá. Zvláště pokud přes holá místa, na kterých raší nová tráva, neustále chodí mnoho lidí. Své o tom ví i inženýr a youtuber Ryder, který si naprogramoval systém s AI kamerou pro detekci osob a připojil ho k zahradnímu zavlažovači. 

Toto opatření má za cíl z jeho trávníku vyhnat nezvané kolemjdoucí, protože mechanismus se spustí pouze v případě, když systém na pozemku detekuje člověka. Následuje tedy moment překvapení, kdy většina osob z trávníku před stříkající vodou raději prchá a po trávě už nešlape. 
 

Město, kde Ryder bydlí, zhruba před rokem odstranilo kus chodníku před jeho domem. Na trávníku tak zbyl pruh nevzhledné hlíny, na kterém příliš nerostla tráva, a i když se Ryder snažil o vypěstování nové, kvůli procházejícím lidem se nedařilo. Aby tento problém vyřešil, rozhodl se však využít originálnější přístup než vylepení cedule s prosbou, aby kolemjdoucí na trávník nevstupovali. 

Ryder využil Wyze kameru k rozpoznávání řady objektů včetně lidí. Toto zajímavé řešení zákazu vstupu na trávník a vyhánění lidí pomocí zavlažovače sám youtuber označuje jako velmi neetické plýtvání svým inženýrským titulem, systém vytvořil ale zejména pro zábavu. Díky tomuto nápadu vzniklo celé video na YouTube, v němž jsou obsaženy i záběry překvapených kolemjdoucích, které zasáhla vodní sprška. Všichni zúčastnění nakonec se zveřejněním záběrů souhlasili.



reklama
reklama
reklama