Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Mr-Paul
Tak to dává smysl, že 30 s není to stejné jako 2,5s. Vyzkoušejte 30s na GH6 a pak máte srovnání :­)

jasně že se jedná o extrémně dlouhé časy na udržení z ruky, ale technologie postupují, tak je zapotřebí testovat i takové limity. Já osobně mám ostrou fotku na 10 vteřin téměř vždy, což je super. Člověk s sebou pak nemusí tahat ani stativ. :­)
Odpovědět0  0
Add stabilizace, kdy se zde vyzdvihují 2 vteřiny :­) s Olympusem jsem dal 30­" z ruky bez podpěry na pohodu a 60­" spíš pro demonstraci, ale i tak to vypadá parádně :­)
https:­/­/www.kreslenisvetlem.cz­/cz­-olympus­-om­-1/
Odpovědět0  0
když chce člověk kvalitní fotky, tak to smysl dává :­) z telefonu žádnou kvalitní člověk nedostane :)
Odpovědět3  0
asi by to chtělo upravit ten Olympus. EM1mk2 už se neprodává na ofiko webu a EM1mk3 už je delší dobu venku a je to aktuální model. Dle popisu tomu tak není... :)
Odpovědět0  0
To sklo mám a je super :­)

tělo asi záleží zda preferujete menší čí větší.
EM5mk3 je v podstatě převlečená EM1mk2
EM10mk2 je starý model a venku je už čtvrtá verze, která s sebou nese i senzor z vyšších řad a 20MP, hledáček by měly mít všechny stejný si myslím.
Odpovědět0  0
Funkce jako livecomposite, High­-res snímek z ruky, nejlepší stabilizaci na trhu, vestavěné ND filtry... to je jen pár funkcí, které nemá nikdo jiný ve svých foťácích...dle mého má stále co nabídnout :­) není to FF, což je super buzzword dneška, to je fakt, ale i s m4­/3 se dá fotit v pohodě a tisknout metrové fotky :­)
Odpovědět2  3
Tady někdo zaspal :­)
od září běžela akce na F1.2 objektivy k EM1 mark 2, to byla super akce! :)
Odpovědět0  0
Co je na tom krásného? vypadá to pořád jako ošklivá krabice :D :D
Odpovědět1  1
to bude stejné, jako u Olympusu ProCapture ­- po namáčknutí spouště to dělá fotky do bufferu a po zmáčknutí to uloží to, co má v bufferu + to ještě udělá další fotky a pak to komplet uloží na kartu ­- asi to bude stejně­/podobně i tady :)
Odpovědět0  0
konec výroby 45mm skla je nesmysl, to si jen CZC teda pěkně nas*alo do huby... :­( :­(
Odpovědět3  0
nekrmte troly :)
Odpovědět2  0
Tak teď bude mít nový EM5mk3 na trhu, ten vypadá, že by se mohl prodávat dobře, nějaká nová skla jsou v plánu, tak uvidíme :)
Odpovědět2  1
Mr-Paul (63) | 9.10.201910:29|Zasněná.
děkuji děkuji :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 8.10.20198:47|Zasněná.
štětec v PS ­- to mě pobavilo :­) ne ne, je to o dost jednodušší, než práce v PS ­- vše vzniká před foťákem.Použilo se optické vlákno, přidělané na silnější svítilnu, než uvedl 3mir v odkazu, modelka a pozadí. Vše probíhá ve tmě a tím, jak člověk rozsvítí, tak foťák zaznamenává právě to světlo :­)Pokud budete v Praze v pátek, tak od 17:00 mám vernisáž v kavárně Art n coffee i s rychlou přednáškou, tak se stavte a nebo mrkněte na web kreslenisvetlem.cz ;)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 10.8.201913:59|Slza světla.
přesně tak! :)
Odpovědět0  0
díky ještě jednou :­)

jen informativně nějaké akce:
13.­-15.6. výstava v rámci Chebských dvorků v Chebu + workshop
20.6. workshop v Megapixelu
od 11.7. vernisáž a výstava v Kavárně v Exilu v Praze

Kdo chce, tak se může samozřejmě dostavit na jakoukoliv akci, rád uvidím všechny :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 27.4.201914:18|45° rotace
:D ne, na fotce jsou pouze 45° úhly, tak to bylo myšleno :)
Odpovědět0  0
Předevčírem jsem byl fotit na Vítkově. Fotografové portrétů, krajinek apod to mají jednodušší. Oni totiž přijdou na místo, lidi okolo si všimnout, že mají foťák a víc tomu nevěnují pozornost. Já přijdu na misto, postavím foťák a pořád jsem ­"neviditelny­". Ale pak odejdu do prostoru a začnu tam mávat svetylkama a to získá pozornost ve stylu ­"co to sakra je...???­" 😂🤣 nakonec vyhrála zvědavost a slečny se osmělily a zeptaly se co to dělám a nakonec z toho vznikla tato fotka 🙂na workshopu si také ukážeme, bližší info na kreslenisvetlem.cz :)
Odpovědět0  0
díky!! :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 12.3.20198:37|Jarní slunce!
hehe tak ta to není :­) v podstatě na té fotce není kulatého vůbec nic a je to optický klam :)
Odpovědět0  0
přiznám se, že větší jsem netiskl, nemám pro to využití. Nicméně jak jsem psal, Petr Bambousek tiskne metrové fotky v klidu.
Odpovědět0  0
Osobně tisknu na 60x40, ale takový Petr Bambousek tiskne metrové fotky, takže to jde v pohodě :)
Odpovědět1  0
to si myslím, je docela škoda neotestovat, má spoustu funkcí, které jinde nenajdete :)
Odpovědět1  0
Ne že bych chtěl zbytečně rejpat, ale po 2 a půl letech na trhu jste ten foťák zaregistroval brzy... ^^
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 16.2.201910:11|Cesta
mohu vědět na jakou firmu? :­) za všemi mými fotografiemi je práce před fotoaparátem, nikoliv za PC v photoshopu ­- mají za úkol ukázat, že ­"kouzlit­" můžete i bez PC :)
Odpovědět0  0
technologicky to funguje rozdílně ­- ze stativu to funguje stejně jako u EM1mk2 ­- 8 snímků s posuvem snímače. Z ruky to ­- zjednodušeně ­- funguje tak, že to dělá 16 snímků a ty pak skládá. Udělá fotku, zastabilizuje, udělá další atd. Musím říct, že to funguje opravdu neuvěřitelně :)
Odpovědět0  0
ten v danou chvíli nikde nebyl, asi proto, že chtěli,abychom si vyzkoušeli HighRes z ruky. Pokud funguje to, tak ze stativu to bude fungovat taky dobře :)
Odpovědět0  0
díky za mínus! Doufám, že jsi si také tuto funkci vyzkoušel na vlastní ruku, tak víš jaký je výsledek :)
Odpovědět0  1
EM5mk3 by se měl dostavit ještě letos, takže se máte na co těšit :)
Odpovědět0  0
musím říct, že HighRes z ruky je něco neuvěřitelného! funguje to perfektně! :)
Odpovědět0  2
Tim je opravdu mistr v kreslení světlem a jeden z hrstky lidí, kteří fungují jako má inspirace :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 14.12.201822:03|Hypnotické oko
a jasně, existuje i spirograf na kreslení světlem vytvořený ze šlapátek z jízdního kola a řetezem, vypadá to pěkně :­) případně se to dá nahradit světýlkem na provázku a rozhoupat :)
Odpovědět0  0
ehm nooo... :D to moc nechápu a už to začíná zavánět nějakým photoshopem :D
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 7.12.20188:34|Bez názvu
aha zajímavé, to neznám :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 3.12.201811:30|Romantika u Vltavy
ale takový romantický výhled je také romantický ne? :D ok, příště to bude alespoň červeně ;)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 26.11.20188:53|Zábavná neděle!
jj Portal znám a hrál jsem spoustu hodin :D můžu zkusit ;)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 20.11.201811:21|Uvolněné jádro
Díky! :­)To ti povím úplně přesně :­) EM1mk2, 12mm, F6.3, 218 vteřin
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 19.11.20188:41|Uvolněné jádro
Jasně, díky za tip! :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 15.11.201816:50|Bestie
Nějaké postupy jsou již na mém webu kreslenisvetlem.cz, v prosinci tam toho nasypu více :­) Jinak velice jednoduché :­) vezmete předmět a postavíte ho na zrcadlo. Poté si nastavíte foťák ­- zaostříte, přepnete na manual focus a nastavíte si čas, clonu a iso. Následně zhasnete, zapnete foťák a mávnete 2x světlem za předmětem na zrcadlu :­) Já použil Magilight, což je drahá varianta nástroje, dá se v klidu použít světýlko od vietnamců a barevnou fólií, cca za 150,­- dohromady a výsledek bude plus mínus stejný :­) více kdyžtak na webu nebo instagramu #wayofphoto a nebo mi napište na FB nebo kdekoliv a můžeme se pobavit :)
Odpovědět0  0
jo používám :­) je to pecka věc! nejlepší na tom je, že to ani nemají patentovaný a nikdo to ještě neokopíroval :D
Odpovědět1  0
Já si myslím, že to je fake, Oly se zaměřuje na focení a nikoliv video, to i někde zmiňovali nedávno a navíc si zakládají na malých a kompaktních rozměrech, takže zvětšování a ještě s gripem, si nemyslím, že je ta cesta, kterou půjdou. co je ale 100% jisté, že nebudou dělat FF, což je super :)
Odpovědět5  1
Mr-Paul (63) | 1.11.20189:03|Město v duši
no víceméně ^^ akorát si ten přepal řídíš sám a nečekáš, až se propálí sám, fotka je hotová do 30 vteřin :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 31.10.201811:35|Město v duši
pěkné tipy, ale je to úplně jinak :­) Vezmete postavu a naštelujete si jí tak, aby zakrývala co možná největší počet různých světýlek, jelikož jsem neměl velký stativ, ale jen gorillapod a město bylo dost široké, tak zvítězila poloha ležmo :­) Představa tahat s sebou plátno je zajímavá, ale nepraktická :­)Položíte postavu, nesmí se ani hnout, cvaknete foťák a vezmete např. softbox nebo plastovou trubku s ruční svítilnou nebo pečicí papír a nebo magilight ­(programovatelná tyč­). Jednoduše se poté vysvítí celé pozadí za tím člověkem ­- je nutné sledovat displej foťáku, kde je ještě normální pozadí a kde je již bílo. Jakmile je vysvíceno, ležící člověk mizí ze záběru a poté se počká jen pár vteřin, dokud se nepropíši světýlka, která byla dosud krytá a hotovo :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 30.10.20189:01|Město v duši
tak schválně? :­) a díky! :)
Odpovědět0  0
a já můžu nabídnout ještě dodatečnou slevu do ofiko shopu :­) takže tělo EM1mk2 je možné mít za méně než 28k :)
Odpovědět0  0
Čistě náhodou ­- vždyť ty stroje ještě nejsou v prodeji, tak jak se můžou prodávat lépe ty od Sony? :­) Ono i když se člověk mrkne na zdroj a počte si to komplet včetně komentů, tak nejsem jediný, kdo si tohle myslí... :)
Odpovědět3  0
Díky, jsem rád, že se líbí! :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 23.10.201716:28|Barevné zrcadlo
Máš pravdu, jsem slepý :D
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 20.10.201716:47|Barevné zrcadlo
dobrá dobrá, upravím to nějak, ještě jednou díky za tipy :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 19.10.201721:03|Barevné zrcadlo
díky za komenty a doporučení, a opravdu to nepadá, dle foťáku je to rovně :)
Odpovědět0  0
díky ! :­) prostředí ­- je tu turistický rozcestník, proto je to zasazené takto, ale zkusím najít atraktivnější místo :­)specifikuj ty ustřelené pixely, ať vím, nač se zaměřit. diky :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 22.6.201719:39|západ slunce
jinak se tu zatáhlo, tak se k té fotce nedostanu dnes, ale v blízkém budoucnu určitě :­) ještě jednou dík za diskusi :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 22.6.201719:35|západ slunce
no tak to vypadá, že máš pravdu :­) přečetl jsem si o tomhle režimu více infa, předpokládal jsem, že to funguje jinak a ejhle. Tak to mám sérii těchto fotek + ještě jednu focenou tímto a zbytek jedu na livetime, tak to jsi mě zastavil ještě včas :­) díky za diskusi, alespoň jsem se zase něčemu přiučil :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 22.6.20179:54|západ slunce
ok, máš na to svůj názor, to beru. nicméně stále to nemění nic na faktu, že to je jedna jediná fotka na dlouhý čas bez skládání a to že to snímá 0,6s ­(namísto abych to udělal zakrytím objektivu­) mi nepřijde jako SW kurvítko :­) pořád s tím foťákem nějakým způsobem rotuji a tím docílím výsledného efektu. Tím, že snímá 0,6s zajistím, abych neměl na fotce přepálená místa. Naopak foťák nerozhoduje co přepíše a co ne ­- přepisuje vše na celé scéně, pokud je v záběru nový světelný zdroj :­) Doporučím zkus si vyfotit sám něco na dlouhý čas a uvidíš, jak zhruba funguje kreslení světlem ­- ideálně dnešní západ slunce a já to dnes dám v režimu livetime, abych tě přesvědčil, že není nutné využívat ani ­"kurvítka­" ve foťáku :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 21.6.201722:37|západ slunce
V podstatě tenhle režim ­"supluje­" zakrývání objektivu, které používám u ostatních fotek, kde si můžu čas ­"dávkovat­" sám, protože je tma a na displayi hned vidím, zda se mi něco přepálilo či nikoliv :­) mrkni se schválně na moje další fotky tady ­- ani píďa fotoshopu nebyla použita :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 21.6.201722:09|západ slunce
myslel jsem, že ti nabídnu RAW, ale bohužel jsem ho již smazal z foťáku a jelikož již dnes slunce zapadlo, tak ti to ani nevyfotím. zkusím zítra a pak ti pošlu RAW, aby jsi viděl, že nejde o žádnou SW úpravu :­) přepal právě uprostřed není, protože se propisuje jen 0,6s v tom je to kouzlo. Pokud bych zvolil jiný režim než livecomp ale livetime, kde se snímá po celou dobu všechno, pak ano, vzniknou přepaly :­) mám těch fotek více, můžeš si je stáhnout z mého serveru ­[url­]http:­/­/gofile.me­/2jS9w­/LxwfSbRIP­[­/url­] a prozkoumat je detailně :­) já se zítra pokusím nezapomenout a vyfotit to znovu a poté nabídnu RAW :­) mezitím můžu ještě nabídnout mrknout se na net jak funguje olympus livecomp režim :)
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 21.6.201714:06|západ slunce
3mir ­- díky za koment, on ten čas je maličko zavádějící. Celkový čas je zhruba minuta, jedná se o jedinou fotografii, není to složené z několika expozic a je toho docíleno rotací foťáku na stativu. Těch 0,6 vteřiny je údaj, kdy ti foťák snímá světlo ­- Olympus režim livecomp. Zjednodušeně. Nastavíš to takto, postavíš na stativ a cvakneš. do obrazu se ti propíše celá scéna ale pouze 0,6s a když jakkoliv hneš foťákem, tak vše ­"nového­" v záběru bude opět nasnímáno 0,6s a to původní se překreslí :­)tzn. toto je výsledná fotka přímo z foťáku, bez ořezu, bez barevných úprav, bez skládání expozic a dalších nesmyslů :)
Odpovědět0  0
Olympus má taky cashback akci
Odpovědět0  0
Mr-Paul (63) | 4.2.201722:55|Čistá energie
v podstatě ano, jen foťák by ­"na zádech­" a světlo zavěšené nad ním a rozhoupáno do dvou směrů tak, aby to udělalo výsledný efekt, čas cca 15 vteřin :)
Odpovědět0  0
už jsem to našel :)
Odpovědět0  0
Nějak nemohu najít nikde informaci ohledně toho šrotovného, byla by možnost nějakého linku prosím? ani na webu jsem nic nenašel u olympusu :­-­/
díky :)
Odpovědět0  0
třetí fotka zespodu ­- má blesk otočený dozadu? :)
Odpovědět0  0