Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od nephilim (2)
Chápu, že v poměru k počtu prodaných kusů je systém DX úspěšnější, přesto je smutné, že Nikon zapomíná na podporu FX těl. Širokoúhlých objektivů pro FX je jako šafránu.
Odpovědět0  0
V reklamě použitý obrázek je poněkud zavádějící. Je na něm Nikon, přičemž právě Nikon nenabízí externě ovládat víc, než místo zaostření a smáčknutí spouště.
Odpovědět0  0
Mám ve skříni plně funkční N7110. Tu kdyby přizpůsobili dnešním technologiím. Hmmm ;)
Odpovědět0  0
Dtto Rellik a Pavel Olivík. navíc mě tam tahá za oči to město v pozadí. Bez něj by to bylo o ždibec lepší.První co se mi vybavilo při pohledu na tuto fotku je kniha Asfalt od Štěpána Kopřivy.
Odpovědět0  0
Právě díky objektivům a jejich ceně jsem u Nikonu ;­) No flame :­)
Ale vážně, občas jsem si půjčil od kamaráda Canon 7D a 70­-200­/2,8L. Špičková a velice návyková kombinace. Před lety jsem přecházel ze Sony DSC­-F828 a krutě mi nesedlo menu Canonu, naopak Nikon mi připadal jako dělaný přímo pro mě a tak jsem si tehdy pořídil Nikon D300+70­-200­/2,8 VR. Nebýt toho, šel jsem bez váhání do Canonu, protože AF má špičkový, stejně jako objektivy. Škoda, že Nikon nemá podobný pancake, o němž je tento článek.
Odpovědět0  0
Jistě, možných řešení je více. Nic to ale nemění na tom, že technologie schopné nahradit koncepci AF modul, polopropustné zrcátko, hranol je čím nahradit už dnes.
Odpovědět0  0
Základní myšlenka i provedení jsou shodné. O inspiraci tedy není pochyb. Otázkou ovšem je, zda se dnes dá ještě najít naprosto unikátní kompozice.
Odpovědět1  0
Už delší dobu je vidět, jak se výrobci CSC snaží dohnat absenci fázového ostření. Po hledání různých technologických řešení se ustálilo jedno, a sice využít ­"několik­" bodů na snímači coby náhradu za AF modul zrcadlovek. Technologie snímačů a jejich vysoké rozlišení k tomu přímo vybízí. Znamenalo by to tedy ostranění zrcátka, tj. z TTL hledáčku by se stal display. Není sice nezbytně nutné, jak ukázalo Sony, ale vývoj se asi bude ubírat cestou umístění displaye do hledáčku. Náhrada všech klíčových prvků klasických zrcadlovek je tedy již na trhu. Kombinovaný snímač s rychlým vyčítáním dat, EVF a to vše ve spojení s rychlým procesorem.
Budeme­-li to tedy brát z technologického pohledu za výsledné řešení, pak přechod i mainstreamu DSLR se zrcátkem je představitelné. Jakmile bude rychlost přeostření mezi jednotlivými snímky srovnatelná s letitou koncepcí zrcadlovek, a jakmile bude zpoždění v EVF tak malé, že nebude bránit komponovat téměř jako s klasickou TTL koncepcí, nebude stát nic v cestě tomu, aby nejen Nikon opustil koncepci zrcátko­/AF modul. Konstrukční řešení těla, v němž se před snímačem nebude plácat zrcátko a současně bude možné používat všechny ­"staré dobré­" objektivy není problém. Tak trochu podezřívám Nikon, že jeden z důvodů proč vznikla a je stále inovována řada Nikon1 je dlouhodobé testování technologií, které budou ve správnou chvíli implementovány do nových bezzrcátkových DX a FX těl.
Odpovědět0  0
Vždy jsem měl problém s úpravami ve fotoeditorech, které z fotek dělají něco zcela jiného. Například vkládání padajícího listí do fotky nebo přebarvení letní fotografie s listím na podzimní. Naštěstí to nemohl dělat kdekdo, ale bylo zapotřebí mít např. Photoshop a poměrně rozsáhlé znalosti práce s ním. Za nějakou dobu by to mohl být další z kreativních motivů, které si ­"fotograf­" natočí na kolečku voliče nebo v menu a sekat takové fotky jako Baťa cvičky. Nějak mi to nejde pod vousy. Na druhou stranu, je čím dál tím víc těch, kterým stačí patlanice z mobilu nebo s ­"mýdlových krabiček­". Tak proč jim nedal další hračku.
Odpovědět0  0
Věřím, že když ten foťák někdo Milanovi půjčí, tak rád udělá test. Nejde jen o mainstream, ale třeba na FF těla nejen Canonu, ale i Nikonu je tu testů jako šafránu. Už jsem i uvažoval, že bych se obětoval a Milanovi poslal svého mazlíka, ale když ono je stále co cvakat. :(
Odpovědět0  0
Jsou to ale kluci šikovní. Ty ukázky vypadají opravdu náročně a pokud si s nimi SW poradil, je naděje, že to bude fungovat ve většině případů lépe, než inteligentní laso. Škoda, že nepřejdu, stále mi stačí kombinace DNG Convertor a PS CS3.
Odpovědět0  0
Těžká rada. Ačkoliv Canon nejspíš stále dokola montuje letitý snímač, tak on ten snímač zase až tak špatné snímky nedělá. Nikon z tohohle pohledu jde více s dobou. Před lety, v době, kdy technologicky vedl spíš Canon, jsem si velmi dobře osahal Canon těla i vrcholné objektivy. Objektivy byly skvělé, ale u těl mi nevyhovoval FW. Naopak Nikon mi od první chvíle padl do ruky jako by byl vyrobený přím pro mě. Doba chození okolo nevěsty ale v mém případě trvala cca 2 roky, které jsem strávil osobním zkoušením těl a objektivů CaNikonu, jezdil jsem do Prahy, kde IDIF pořádal různé akce. Radil se s lidmi jako R.Pihan, Neff a S.Saudková a další.

Všude byla technika a profesionálové. Všude jsem zkoumal, prověřoval a dělal si testovací snímky. Nakonec jsem se rozhodl pro Nikon. Ovšem jediným důvodem byl FW Canonu. Být víc user friendly jako jej měl Nikon, byl bych dnes Canonista a ušetřil nemálo za objektivy. Do zrcadlovek jsem šel totiž kvůli objektivu 70­-200­/2.8. Byl pro mě nezbytností.

Proč jsem to ale psal. I kdyby jste šel jen do nejlevnějšího modelu, budou to vyhozené peníze, pokud nevíte proč jste si onen set pořídil. Určitě doporučuji poznat co nabízí svět DSLR oproti profi kompaktům nebo CSC. Osahat si to. Možná zjistíte, že DSLR vám přece jen nenabídne to, co jste očekával. A nebo ano, ale low­-end řada vás neuspokojí třeba ovládáním, výkonem na vysokých ISO apod. Přeji hodně štěstí.
Odpovědět0  0
Cenu bych nepovažoval za stinnou stránku. Stačí se podívat na ceny přechodových filtrů. Spíš jde o to, že mnoho lidí nepovažuje SW za komoditu, za kterou by se mělo platit.
Obecně vzato to je zajímavý, leč logický počin. Výrobci digitálů vymýšlí funkce, které málokdo využije, ale opravdu užitečné, jako je tato se vytvořit neobtěžují. Přitom SW i dostatečně výkonný HW na to už dávno mají. Je v každém foťáku.
Odpovědět0  0
Nejen u Canonu, ale u nich to je hodně viditelné. Ačkoliv, třítisícová řada Nikonu také žádná sláva. A ani pětitisícová není kdoví jaká hitparáda.
Odpovědět1  0
Docela by mě zajímalo kolik majitelů těchto Nikonů se setkalo s potížemi uvedenými v popisu změn, který zveřejnil Nikon. Vždy jsem své foťáky poctivě uprgadoval, ale nyní si kladu otázku nakolik to je nutné. Já vím, nic to nejí, nic to nestojí a těch pár minut tomu věnovat mě nezabije. Naopak se obávám zavlečení dalších chyb. Opravdu by mě to zajímalo kolika lidem se některá z chyb objevila.
Odpovědět0  0
Souhlasím, beru zpět co jsem napsal.
Odpovědět0  0
Kupříkladu Nikon má Nikkor Fisheye 10,5­/2.8 G ED. Dalším je skutečně 14­/2,8 D ED. Otázka konkurence schopné ceny ale stále zůstává. :(
Odpovědět0  1
Docela rád bych věděl proč se výrobce rozhodl k vývoji a výrobě alternativy k již existujícím objektivům CaNikonu. Nenabídl nic, co by objektivy CaNikon už neměly. Dokonce ani cenou neosloví. Co mi uniká? :(
Odpovědět0  1
Pro focení na delší vzdálenosti je Nikkor 70­-200­/2.8VR opravdu nepostačující. Je ovšem potřeba říct, že k tomu nebyl stvořen. Takže jsem si pořídil Nikkor 200­-500­/5.6VR. Vřele doporučuji. Levný, skvěle ostrý a se špičkovou stabilizací. Za ­"směšných­" 40 tisíc fotogram dostane opravdu skvělý a univerzální objektiv. Sice by se mi líbilo, kdyby byl alespoň F4.0, lépe F2.8 ;­), ale to už by se pořádně nedal držet v ruce a pak, ta cena by byla docela jinde.
Když se vrátím k nové Sigmě, tak se nemohu ubránit pocitu, že tak trochu kanibalizuje ve vlastních řadách.
Odpovědět0  0
Kéž by se vyrovnal alespoň starému Nikkoru ­(24­-70­/2.8 G ED AF­-S­), ale byl cenově zajímavější. Stabilizace je určitě milý bonus. I přes světelnost se často hodí.
Sigma se rozjíždí, snad přestane být kvalita kusovou záležitostí a stane se standardem.
Odpovědět0  0
Není pochyb, že se vývojáři Canonu neflákají, ale tohle není žádná revoluce. Dokonce ani evoluce, spíš křížení druhů. Při pohledu na oba nové Canony se nelze ubránit dojmu, že byly dány do krabice komponenty z několika řad těl, krabicí se zatřepalo a vypadly dva nové modely. Ne, že by to konkurence nedělala také.
Odpovědět1  1
Naprosto souhlasím. Docela by mě zajímalo na základě jakých zjištění se v Nikonu odhodlali k takovému rozhodnutí. Chápu, že by DL systém mohl konkurovat N1, ale to věděli už ve chvíli, kdy Vývojové oddělení dostalo zadání, takže v tom snad je něco jiného. Nebo že by byl český trh natolik specifický, že jedině ten je natěšený? Kdoví.
Odpovědět0  0
Konečně Sony přišli s parádním portétním objektivem. Snad bude i kvalita odpovídat ceně.
Odpovědět0  0
Přesně, nechtěl bych to jinak, ale docela chápu ty, kteří mají z letitého používání kompaktů zafixovaný zvyk zoomovat ukazováčkem na prstenci okolo spouště.
Odpovědět2  0
Je to především otázka ceny. Stále se najde dost lidí, kteří neřeší podporu, hlavně, když to dělá co má a přitom to je levné. Zde je i výhodou, že by se na to tělo měly dát nasadit i jiné objektivy tohoto systému.
Odpovědět0  0
Zajímavé, že s tím přišli až nyní. Vždyť je to vlastně logické svézt se na vlně popularity. Určitě bude zajímavé sledovat, jak se jim bude dařit. Podle recenze to vypadá spíš jako pre­-release verze FW. Mnohé z toho, co je fotoaparátu vytýkáno lze okoukat ­(okopírovat­) od ostatních výrobců. Proč se vývojáři FW neinspirovali u zavedených značek a udělali takové kopance, je poněkud zvláštní. Jak ale známe čínské výrobce alternativních přístrojů, jsou schopni se velice rychle poučit. Zde i s cenou.
Odpovědět0  0
Evropa Tamronu nevoní, že to budou prodávat jen v Japonsku? Že by diskriminace? ;)
Odpovědět0  0
Vždy je to o cílové skupině. Samozřejmě. Lidé, kteří si kupují low a middle endové zradlovky Canon, Nikon, Sony se obvykle vybaví nějakým univerzálním objektivem, plus si přikoupí jedno dvě pevná skla ­(35­/1.8, 50­/1.8, 85­/1.8­). Sem tam se objeví nadšenec, který si koupí makroobjektiv nebo větší teleobjektiv na ptáky a letadla. Uspokojit podobné potřeby zvládá i Pentax. A co si budeme povídat, tito uživatelé DLSR tvoří majoritu. Nás, kteří si koupíme profi skla nebo teleobjektivy v ceně osobního vozu je opravdu minimum. Většina zájemců o kvalitní fototechniku se tedy nemusí Pentaxu obávat. Naopak mnohdy získají např. v podobě prachu a voděodolnosti nadhodnotu, kterou jiní nabízí až v profi řadách a tedy patřičně oceněnou.
Jak jsem psal na začátku, nejsme ve sporu, je to cílové skupině.
Odpovědět0  0
Přečetní tohoto článku mě opět donutilo sáhnout do hlubin skříně a vytáhnout stařičký, 13 let starý kompaktík Sony ­(P73­) s CCD snímačem velikosti 1­/2.7­" a udělat si pár cvičných snímků, abych si ověřil, že čas nenatřel mé vzpomínky narůžovo. Fotky i při nejvyšším ISO, tj. ISO400 nevykazují ani v nejmenším podobné patlání, jaké je vidět na snímcích z kompaktu ve zdejším testu. Jsou krásně čisté, plné detailů a při porovnání s výsledky z mého aktuálního Nikon D750 ­(+ Nikkor 24­-120­/4 VRII­) si dovolím tvrdit, že po technické stránce této zrcadlovce zdatně konkurují.
Opět jsem si tedy ověřil to, co tvrdím již několik let, že honba za megapixely vedla ke zničení toho, o čem fotografování je, tedy fotografie. Snaha výrobců fotoaparátů v duchu víc proužků, víc Adidas jim podřízla větev pod jejich vlastními zadky. Můžeme stokrát spekulovat o tom, jak vyšší rozlišení i přes vyšší šum může teoreticky dávat lepší detaily je téma k diskusi například o tom co je důležitější, vysoké rozlišení srážející šumem snímek na úroveň omalovánky nebo technicky kvalitní fotografie s rozlišením postačujícím pro 4K televize či běžnou velikost tisku. Každý nechť si vybere sám. Kéž by si takhle šlo vybrat i fotoaparáty.
Odpovědět1  0
Kéž by zastoupení Pentaxu dalo Milanovi do ruky tento foťák s nějakým slušným objektivem, aby jej mohl řádně otestovat. Papírově jsou Pentaxy velmi zajímavé, i nabídka objektivů je uspokojivá pro většinu lidí. Přesto si lidi raději koupí DSLR od Canonu nebo Nikonu, což je možná škoda. Test by se hodil.
Odpovědět1  0
Po dvou letech používání D750 a čtyřech letech používání P7700 musím říct, že otočný display shledávám užitečnějším než výklopný. O tomto víkendu jsem měl v ruce opět D5500 a i s ním mi variabilnost displaye přišla příjemnější, než pouhé vyklopení u mé D750.
Co člověk, to názor.
Odpovědět0  0
Ač Nikonista, musím souhlasit s názorem, že tento přístroj je plýtváním invencí inženýrů i práce dělníků.
Odpovědět1  0
Přesně. Stačí shlédnout tři a vím jak budou vypadat všechny další. Oproti zmiňovaným tutoriálům to je spíš náhrada za tištěné reklamní letáky, které dřív byly v každém elektru.
Odpovědět0  1
Od videa k takhle významnému výročí se určitě očekává hlubší presentace firmy. Oni ale před delší dobou rezignovali už i na presentaci svých výrobků. Zaplavili internet videi s nápisem ve žlutém proužku, ale přestali vytvářet, pravda často spíš reklamní videa pro své výrobky, která roky vytvářeli a umisťovali na svém webu v sekci Tutorials. V posledních asi osmi letech jsem v rámci odpovědi známým na to co by si měli koupit poslal odkaz na tyto tutorialy a nejednoho z nich přesvědčily, že nejen Nikon, ale hlavně konkrétní tělo bude pro ně to pravé. Osobně jsem to bral jako velké plus, byť tahle videa byla většinou jen v AJ a umístěna výhradně na Nikon.COM webu. Výroba těchto videí samozřejmě něco stála, ale byla to tak skvělá reklama, dostupná komukoliv a odkudkoliv, navíc podaná velmi promyšleným způsobem, jímž dokázala oslovit tu správnou cílovou skupinu. Low endy měly v ruce většinou fotografky a byla zdůrazněna především zábavnost a snadná ovladatelnost. Naopak u profi těl byly zdůrazněny vlastnosti důležité pro profesionály, třeba rychlost a spolehlivost AF. Nikon na tuto sebepresentaci rezignoval, dokonce z webu odstranil stará již zaplacená videa a nahradil to pár ukázkovými obrázky nevalné vypovídací hodnoty. K novým výrobkům ani to ne. Už sám o sobě je takový přístup k PR těžko pochopitelný. V duchu tohoto je tedy vcelku nepřekvapivé, že ke stému výročí firmy vypotí takové video. :(
Odpovědět1  1
Je správné, že jsou společnosti jako Nikon, Canon, Sony a další pyšné na své výrobky a plánují svou činnost na desítky let dopředu, ale doba se mění, také díky těmto společnostem a při prudce klesající prodejnosti digitálních fotoaparátů je otázkou, zda je reálné, aby podobné společnosti žily dalších 100 let. Přál bych jim to, neboť z jejich snahy přežít profitujeme my.
Odpovědět0  0
V článku není jediná zmínka o tom, že je z grafenu či grafitu snímač. Celý článek je o barvě těla fotoaparátu.
Odpovědět0  0
Jakkoliv rozumím a v podstatě souhlasím, tak právě tím, že GH5 je především určena na točení videa, dalo by se čekat, že zájemce o profi video se bude poohlížet po videokameře. Nač zatloukat hřebíky multifunkčním zařízením, když se dá koupit specializované zařízení ­- kladivo.
Odpovědět0  0
Všichni analytici se shodují v tom, že až skončí ony někým proklínané intervence ČNB, tak česká koruna posílí na cca 26,50Kč. Tedy Euro bude levnější zhruba o padesát haléřů. Fototechnika by tedy mohla zlevnit. Nemusí, ale mohla. Ovšem při cenách fototechniky, především objektivů a těl, se jedná o stokoruny, ve výjimečných případech ­(nejvyšší řady těl a objektivů­) až o jeden či dva tisíce korun. Navíc jednorázově. Tohle stěží někoho spasí. A z druhé strany, pokud byla intervencí ČNB fototechnika o stejnou částku dražší, tak to zcela určitě nikoho nepoložilo.
Jsem si vědom toho, že peníze na stromech nerostou, to bychom ty stromy už dávno orvali, ale pro toho, kdo se v uplynulých dvou letech rozhodl koupit foťák za 100 000Kč stěží odradilo pomyšlení, že bez intervence ČNB by ho teoreticky mohl mít o 2 tisíce levnější. O koupi setů v cenách mezi 15 až 20 tisíci je už vyloženě směšné dělat podobné úvahy. Podobně jako tvrdit, že nám intervence ČNB prodražila zahraniční dovolené tak, že je finančně neúnosné jet k moři. Vždyť se bavíme o pár stovkách korun, které mnozí s klidným svědomím vyhodí z okna za pár piv v Chorvatsku. Tohle naše čecháčkovské škudlení, které jsme si mnozí přinesli z dob socialismu je už trapné.
Odpovědět0  0
Zhruba 80 tisíc ­(2900Eur­) za set s objektivem, to není zrovna málo. Snad to bude úspěšné.
Odpovědět0  0
V minulosti se padělatelé často ­"podepsali­" na svém padělku, čímž snížili jeho kvalitu. :)
Odpovědět0  0
To by bylo něco, kdyby se ukázalo, že obrazová kvalita je srovnatelná.
Odpovědět1  0
Proč Sony investuje to vývoje podobných recyklátů? Mají snad plné sklady starých komponent a tak hledají způsob jak je udat?
Odpovědět1  0
Tělo s třemi APS­-C, natožpak s třemi FF snímači bych tedy nechtěl mít v ruce. Bylo by to pořádné monstrum. Skoro neřešitelný problém. Dalším problémem by byl odpovídající výkon grafického procesoru, který by musel zpracovat signály ze všech třech snímačů. No a třetím problémem je z čeho tohle monstrum krmit. Pravda, tělo by se díky umístění třech snímačů rozrostlo na velikost, která by dovolila umístit pohodlně tři akumulátory. Případně by to dopadlo jak píše Milan, na standardní akumulátor by tahle obluda vycucla akumulátor tak po 150 fotkách.
Jen selským rozumem člověk dojde k závěru, že ­"bez problémů­" by to nebylo. A to jsem nezmínil cenu, kdy snímač a procesor tvoří zásadní část výrobních nákladů.
Odpovědět1  0
Více jak kilová padesátka, tak to je teda macek. Snad bude obrazová kvalita odpovídat.
Odpovědět0  0
Další zbytečný krám, další promrhané peníze a invence vývojářů. To jsou ti výrobci vážně tak zoufalí, že uvádí na trh podobné zbytečnosti? Nebo je svět ­"venku­" natolik odlišný, že nedokážeme docenit jak úžasné jsou podobné produkty? :­-/
Odpovědět1  0
Tahle partička z Hong Kongu byla špičková a leckdy mi pomohla v rozhodování o fototechnice. Byli vtipní, inovativní, prostě skvělí. Škoda, že na DigitalRev skončili.
Odpovědět3  0
Když jsem si jako kluk postavil zvětšovák, tak v těch rozích dával citelně lepší výsledky než tenhle objektiv. A to jsem také použil jedinou čočku, kterou jsem koupil v Optice a původně s ní podpaloval všechno co se jen dalo.
Ale abych byl spravedlivý, z pohledu kutila práci tohoto pána oceňuji. Lepší si vyrobit něco, než plkat na netu jak je všechno předražené a špatné.
Odpovědět1  1
Evidentně to je přístroj z komponent starých alespoň 8 let. Kdyby u toho byla cenovka tak 1 500,­-Kč a prodávalo se to v hrabošárně někde v obchoďáku, tak si řeknu fajn, dětem na hraní nebo dámám do kabelky na pár momentek to stačí, ale za 4 tisíce? To se slušnými slovy nedá komentovat. Ve snaze vyprodat zásoby letitých komponent za cenu soudobého přístroje šlápl Nikon vedle.
Odpovědět2  0
Tak tento model si Nikon klidně mohl odpustit. Pár ­"zábavných­" funkcí navíc, jinak starý model. Byť velmi dobrý.
Odpovědět1  0
Se vším více méně souhlasím, ale za zcela klíčovou považuji úplně poslední větu. Ano, nejen výrobci fotoaparátů by si měli uvědomit pro koho vyrábějí. Už dlouhodobě se všichni orientují jen na uspokojení přemrštěných požadavků akcionářů prahnoucích po co nejvyšších, ale především co nejrychlejších ziscích. Zákazník je balamucen nabídkou ve stylu víc proužků, víc Adidas. Podle toho pak vypadá to, co se nám, zákazníkům nabízí na trhu. Za vůbec nejhorší považuji recyklaci starých technologií omotaných řečmi o údajném pokroku a přebalených pouze do nového kabátku. Cílem je pomocí polopravd až lží vyždímat z trhu za minimální náklady ještě nějaký ten dolar stylem po nás potopa. :­-/
Odpovědět1  0
Nemám nic proti podobným počinům, každý výrobek si nakonec najde svého zákazníka, ale protože si poměrně těžko představuji lidi, kteří si podobný přístroj za tuhle cenu koupí, tak bych se docela rád dozvěděl víc o cílové skupině, kterou podobné přístroje oslovují.
Odpovědět0  0
Tak Nikon uvedl již třetí verzi tohoto špičkového objektivu. Z jedničky na dvojku jsem raději nepřešel, kvůli jedné trochu nepříjemné optické vlastnosti. Jsem zvědavý na testy této verze, zda i ta tím trpí. Každopádně mohu vřele doporučit tento model ať již v jakékoliv verzi.
Odpovědět0  2
Běžně bylo uváděno, že 1­/3EV. S dnešními čipy to asi nebude na překážku.
Odpovědět0  0
A já zase leta používám Photoshop CS3 a také mě nic nenutí utrácet za vyšší verzi. RAWy si převádím přes Adobe DNG Conterter do formátu DNG, s nimiž Photoshop už pracuje jako kdyby to byl RAW. Verze CS3 v pohodě stíhá na ­"levném­" laptopu.
Odpovědět0  0
Konečně přišli s vrstvami, ale ta cenová politika je smutná. Možná to bude fungovat v Americe, ale náš uživatel je poněkud pořivější
Odpovědět0  0
Je dobré připomínat kořeny naší civilizace ;)
Odpovědět0  0
Když se nad tím člověk zamyslí, tak tohle řešení je geniálně jednoduché, naprosto logické a o to překvapivější, že s tím někdo nepřišel dřív.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.3.201622:30|Akt B.W I.
Super nápad
Odpovědět0  0
Zdá se, že Canon oblékl starý snímač do mladšího, nikolivěk nového kabátku. Dál jim tak utíká okolní svět. Možná se Canon pouze nadechuje k pořádnému skoku. Byl by to ale hodně hluboký nádech. Spíš to vypadá, že opravdové změny se cíleně odehrávají na vyšší úrovni, zatímco low­-end paběrkuje na letitém HW. Možná je marketing Canonu přesvědčený o tom, že je to pro cílovou zákaznickou skupinu postačující.
Odpovědět0  0
Paráda
Odpovědět0  0
Rozsah je nezvyklý, ale ne nepoužitelný. Škoda, že to je pouze pro APS­-C. Mě by se líbil na mém FF.
Odpovědět0  0
Za sebe vím, že bych něco takového prostě nemohl používat. Rozpatlané detaily opravdu nejsou nic pro mě, ale uvědomuji si, že to je projev mých osobních preferencí, takže se tahám s DSLR. Naštěstí já netvořím trh a když se dívám okolo sebe s čím kdo fotí, tak lidí, kterým se bimbá na krku nějaký UZ je poměrně hodně. Zdá se tedy, že nemálo lidí dává přednost maximální univerzálnosti přístroje před kvalitou výstupu. Nebo, jinými slovy, kvalita výstupu těmto lidem stačí. Inu, proč ne. Neberu jim to.
Odpovědět0  0
Je to de facto Nikon1 pevně spojený s objektivem. Přednosti, a samozřejmě i nedostatky systému Nikon1 tedy netřeba rozebírat. Osobně bych uvítal F2.8 v celém rozsahu a větší výdrž akumulátoru. Obecně vzato, pro fotografy kupující si UZ typu FZ, to může být velmi zajímavý námět na zamyšlení. Cenu nemá význam hodnotit.
Odpovědět0  0
Ve správné chvíli na správném místě. Odlesky od výkladního štítu na kostele. To nemá chybu.
Odpovědět0  0
Parádní atmosféra
Odpovědět0  0
Jakkoliv chápu, že mrtvé či hot pixely jsou nepříjemné ­(zažil jsem to­), nejedná se o slepý čip ­(viz předchozí příspěvek do diskuse­).
Odpovědět0  0
Tak tohle je fakt masakr. Zaostřeno pár decimetrů před špičky bot a vše ostatní se maže. :(
Odpovědět0  0
Přesně tohle jsem si říkal o své Sony F828. Což byla přímá konkurence KM A2. Oba naprosto skvělé přístroje.
Odpovědět0  0
Mno, teoretizovat je jedna věc, ale realita je zcela jiná. Kamarád stále používá svou první digitální zrcadlovku Canon 350D. O tom, že by byl snímač slepý nemůže být ani řeč. A já mám doma stále Sony P52. Opět, z dnešního pohledu muzejní kousek, a také není slepý.
Chce to podívat se víc do života, do praxe, namísto teoretizování a papouškování blábolů.
Odpovědět1  0
Zdravého selského rozumu je okolo nás čím dál tím méně.
Odpovědět1  0
Podobně rozpačitý dojem jako Milan Š. mám z CSC od Sony od chvíle, kdy jsem manželce koupil Sony NEX3. Malý, lehký a úžasně výkonný stroječek leckdy dávající na frak mému tehdy Nikonu D300. Zrcadlovka v balení do kabelky. Od začátku jsem Sony v této oblasti fandil, ale bylo a stále pro mě je nepochopitelné jak dokáží srazit své CSC ovládáním. Jsou schopni vytvořit technologicky špičkový foťák plný funkcí a možností, ale rozhází je po menu způsobem, v němž se uživatel jen těžko orientuje. Jak píše Milan Š., hoši od Sony dělají parádní foťáky, ale měli by si k tomu přizvat také fotografa.
Odpovědět2  0
nephilim (906) | 7.1.201613:13|Lucie...
Ta fotka je tak parádní, že až když jsem si v diskusi přečetl poznámku, že je černobílá, tak jsem si to uvědomil. Gratuluji.
Odpovědět0  0
Nechci a ani nemohu obhajovat Nikon, ale soudě dle chování majitelů různých kompaktů ­(UZ je jen vetší kompakt­) v mém okolí se domnívám, že těch, kteří by se hodlali zabývat RAWem z podobných hraček moc nebude. Upřímně, docela bych se bál toho, co bych v RAWu našel.
Odpovědět0  0
Tak se hoši u Nikonu konečně rozhoupali a přece jen vydali nástupce D300. Parametry jsou impozantní. Otázkou je nakolik výborná D7200 ovlivní prodejnost D500. Osobně vnímám D500 stejně, jako původní D300, tj. jako hodně nadčasové tělo, jehož životnost, především morální, neboť ta mechanická je bez debat, je počítána dál než 3­-4 roky, jako tomu je u všech nižších modelů.
Odpovědět2  0
Jsem rád, že Nikon zareagoval na poptávku trhu a i svůj nejobyčejnější objektiv přizpůsobil požadavkům natáčení videa. Absenci přepínačů A­/M AF a VR považuji za krok zpět. Je to ale můj, subjektivní názor. Umím si představit, že nemálo majitelů tohoto objektivu na tyto přepínače nesáhlo celé roky. Nelze vyloučit možnost, že má Nikon tvrdá data z průzkumů trhu, která právě toto ukazují a tak se podle toho zařídil. V mých očích to je především snaha ušetřit a tedy udělat z nouze ctnost.
Odpovědět0  0
Když necháme stranou citlivost uvedených fotografií a zamyslíme se nad jádrem celého případu, tak s podobnou logikou by bývalí manželé měli smazat všechny společné fotografie? A co fotografie dětí, které byly svěřeny do péče jednoho z rodičů?
Odpovědět2  1
Krásná atmosféra
Odpovědět0  0
Jakkoliv Sony fandím, krach divize snímacích čipů Toshiby a její následný prodej Sony je špatnou zprávou pro zákazníky. Sony čím dál tím víc dominuje trhu a ačkoliv této firmě rozhodně nelze vyčítat, že by vyráběla špatné čipy, její dominantnost je na škodu všem jejich zákazníkům, následně nám, spotřebitelům.
Odpovědět2  0
Hoši u Manfrotto snad upadli na hlavu. Nasadit takové ceny? Přeji jim, jako každému kdo něco produkuje, aby si jejich výrobky našly zákazníky. Dokud ale budou takovéto ceny, tak já mezi nimi nebudu.
Odpovědět0  0
Sony je především hravý a má širokou konektivitu. Což jsou, dle některých profi fotografů, kteří přešli k Sony, to hlavní. Vyfotit a hned to poslat do jakéhokoliv zařízení ­(PC, tablet, mobil apod.­). Nehodnotím to.
Odpovědět0  0
Ač Nikoňák, fandím Pentaxu. Jejich snaha dělat těla a objektivy odolná vodě a prachu jsou určitě správnou cestou. Naskočit do vlaku FullFrame je z obchodního pohledu velmi rozumné.
Odpovědět0  0
Jedny z odlišností tzv. průmyslového provedení jsou vyšší odolnost vůči mechanickému, tepelnému, případně chemickému působení.
Odpovědět2  0
Add 3­) Je to silně subjektivní. Někdo tlačítka a displaye vyžaduje a má pocit, že si vystačí s tlačítkem spouště, prohlížení a odpadkovým košem. Zajímavým příkladem je Nikon 1. Ačkoliv to je řada, která by si svými vlastnostmi zcela určitě zasloužila alespoň tlačítko PASM, Nikon očesal ovládání na úroveň obyčejného kompaktu. není bez zajímavosti, že právě minimalistické ovládání se stalo velmi diskutovaným a kritizovaným. I zde, Milan Šurkala na to ve své recenzi poukázal. Ovšem nemálo uživatelů, cvakačů, je maximálně spokojených a když se jich zeptám, zda jim neschází možnost rychle zvolit režim A nebo S, tak ani netuší o čem mluvím. Takže, názor na počet ovládacích a informačních prvků byl, je a vždy bude subjektivní.
Odpovědět0  0
Je mi líto, ale když zmizel modrý puntík, okamžitě jsem fotku viděl černobíle. U mě to tedy nezabralo. Škoda, těšil jsem se.
Odpovědět0  0
Add 2­) Je důležité si uvědomit, že fa Nikon nakupuje 1­" snímače od jejich výrobců. Jestliže tito nenabízí snímače s menším rozlišením, případně odmítají takové vyrábět za akceptovatelnou cenu ­(sériovost jde ruku v ruce s cenou­), musí Nikon použít to, co je na trhu.

Add 3­) Ta ­"cihlovitost­" vychází z ergonomie. Něco takového zatím žádný CSC, ani ­"ikona­" A7, nenabídl. Dokud se na tomhle něco nezmění, budou mít ­"cihly­" jako D4 stále své opodstatnění.
Odpovědět0  1
nephilim (906) | 2.11.201510:49|Panská skála
Jedno z mých oblíbených míst. Západ slunce je prostě západ slunce. Krásně vše pozlatilo.
Odpovědět0  0
S pořízením Sony F828 jsem si CF karty velmi oblíbil. Vydrželo mi to až k Nikon D300, který jsem krmil opravdu rychlými verzemi ­(600x­). S ohledem na to, jak rychlé se CF karty vyrábí ­(1200x­), nemohu se zbavit dojmu, že je tento test, byť dělaný Nikonem, ne příliš věrohodný.
Odpovědět0  0
Myšlenka dobrá, kompozice také, ale co ty podivné kontury okolo větví? :(
Odpovědět0  0
Správné místo ve správný okamžik. Gratuluji.
Odpovědět0  0
Není nad to být ve správnou chvíli na správném místě. Velmi povedená fotografie.Kde kdo za podobnými záběry jezdí po světě. Přitom by se nejednou stačilo podívat za humna.
Odpovědět0  0
Hm, už je to pár let kdy jsem prodal D300. Tahle karta by jí chutnala.
Odpovědět0  0
Pěkná hračka. Rád bych viděl závěry marketingových průzkumů na jejichž základě se u Sony rozhodli vyrobit něco takového. Mě osobně připadá, že prodejní potenciál je velmi slabý, ale mám dobrý pocit z toho co všechno se dá dneska vyrobit.
Odpovědět0  0
11.září 2015 jsem ocúny fotil v Dolomitech ve výšce 1400m n.m. O pár set metrů výš už ležel sníh.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 18.9.201514:26|Morning Anthem
Jako by se ta mlha bála vstoupit do města a tak jej obtáčí. Skvělé.
Odpovědět0  0
Nezlobil bych se, kdyby se kluci v Japonsku pochlapili a vydali upgrade FW i pro NEX3, který máme doma. Ne, že by s ním byly potíže, ale je fakt, že třeba vysávání akumulátoru ve ­"vypnutém­" stavu by neškodilo ošetřit.
Odpovědět0  0
Ačkoliv mi D7100 už bezmála rok leží ve skříni, upgradoval jsem před dvěma dny její FW, ale změnu nepozoruji. Ani k horšímu. Což je možná zajímavější informace, protože se není čeho bát. Ne, že by Nikon někdy vydal FW, který zhoršil funkcionalitu, ale někteří lidé takové obavy mívají. Což je důvod, proč jsem napsal tento příspěvek.
Odpovědět0  0
Trochu fotografické nadsázky neškodí. Zde to přineslo příjemný výsledek.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 31.8.201512:18|Pernštejn 2
Tmavým částem by asi slušelo trochu zesvětlit. Díky tomu by mohlo být něco vidět např. na obrazech, ale třeba to tam tak vypadalo. Celkově se mi to ale líbí. Hm, že bych sem dal něco z mé cesty po Albánii? Nějakou fotečku vnitřku mešity? Zvážím to.
Odpovědět0  0
Ani výborně nestačí. ;­) Musí kreslit nepřekonatelně skvěle. Na druhou stranu, cena je u těchto objektivů dána také jejich konstrukcí. Jedná se o Nikonní profi řadu, takže cena vyjadřuje i další parametry, které na fotografiích nejsou vidět.
Odpovědět0  0