
Ten si tě ale prohlíží ;) Pěkná fotka.
Odpovědět0 0
Pokud bude alespoň dosahovat kvalit 16-85/3.5-5.6VR, pak to bude zajímavá koupě. S ohledem na cenu ale nejspíš především v setech. Samostatně by si člověk asi vybral lépe u alternativních výrobců. Takže vedle 16-85 a 18-140 se standardní světelností nabízí nyní Nikon světelnější 16-80. Víc napoví testy, ale Nikkory obvykle nejsou propadáky.
Odpovědět0 0
Já osobně bych uvítal raději ovládání ve stylu mé staré D300ky. Po přechodu na D7100 jsem si musel zvyknout na to mačkání pojistek. Moc mi to ale nevyhovuje. Zvlášť ne v zimě, v rukavicích. Když jsem pak přešel na D750, tak jsem už věděl do čeho jdu.
Odpovědět0 0
Zajímavé, připomíná mi to jedno místo na Ukrajině.
Odpovědět0 0
Krásné místo s krásným okolím. Mám to tam kousek, takže tam jezdím několikrát do roka. Každé roční období je tam krásné.
Odpovědět0 0
Když se porozhlédnu po trhu, tak nějak nevidím důvod, proč by zákazník měl preferovat tento model. Jak smutné. Z počátku byla řada TZ ikonou, ale pak to výrobce pokazil a s každým podobným modelem zatlouká další hřebíček do pomyslné rakvičky řady TZ.
Odpovědět1 0
Vítám podobně "postiženého" kolegu. Posledních 9 let fotím za těchto nemožných podmínek dceru, která se věnuje scénickému tanci a baletu. Paní učitelky mají potřebu svítit scénu přímo úchylně. Běžné je, že je na pódium shora, případně odspodu z boku puštěných několik světel vytvářejících světelné kruhy o průměru cca 3/4 metru, do nichž účinkující vtančí z naprosté tmy, udělají nějakou figuru a ani ne za vteřinu tento prostor opět opustí. A aby to nebylo tak jednoduché, obvykle se barva těchto reflektorů mění. Prý to vypadá hezky. Možná ano, ale na fototechniku to klade nesmírné nároky. Já jsem kvůli tomu přešel z výborného ultrazoomu Sony F828 na zrcadlovku Nikon D300. Objektiv Nikkor 18-200/3.5-5.5 VR na takovou tmu nestačil. Běžně jsem potřeboval jet na maximum, tj. ISO3200, 1/250 až 1/160 a clona co nejvíc otevřená. Koupil jsem si proto Sigmu 70-200/2,8. Ostrost průměr, ale přežil bych to, rychlost ostření nic moc, ale nejvíc scházela stabilizace. Bylo to logické, 200mm * 1.5 crop faktor dává 300mm, takže jsem 1/160 málokdy udržel, takže Sigma šla pryč a koupil jsem Nikkor 70-200/2.8 VR. To už bylo o něčem jiném. Stabilizace, rychlost ostření, ostrost na plné cloně, vše super. Ale i při F2.8 jsem měl stále fotky, na nichž se histogram krčil v levém dolním rohu. Celou dobu jsem pošilhával po D700, případně D3S, který by mi nabídl minimálně o 1EV vyšší ISO, ale přišel bych o prodloužení ohniska crop faktorem. A tak jsem čekal na D400. Nikon se ale rozhodl jít jinou cestou a přišel s modelem D7100, který má použitelné ISO6400, nouzově až do ISO12800, takže jsem neváhal a koupil si jej. No a vloni, když Nikon vydal D750, tak jsem opět přezbrojil. Crop faktor nahrazuji výřezem z 24MP a konečně jsem získal plně použitelné ISO12800.Toto vše jsem popsal, aby bylo jasné jakou cestou jsem došel ke stávajícímu závěru a tedy i radě. Základem je rychlý světelný teleobjektiv ("levné" Sigmy a Tamrony nebrat, byť mají F2.8), dále co nejvyšší ISO (od 3200 výš), a pokud jde o čas, tak mám výše uvedenou letitou praxí odzkoušené, že 1/250 až 1/160 bezpečně zmrazí pohyb tanečníků, případně ponechá mírně mázlé konečky rukou, sukní či vlasů, které přirozeně vytváří dojem pohybu. Pokud je scéna více nasvícená, pak je dobré snižovat ISO, vše ostatní nechat, tj. fotím na režim M a pokud vůbec, tak hýbu pouze s ISO. Jako další je více než vhodné použít měření expozice na ostřícím bodu (středové ?). V žádném případě celoplošné, kdy foťák "vidí" i tmu okolo tanečníků a chce zbytečně prodlužovat čas, zvyšovat ISO apod.Ještě k tomu teleobjektivu. Samozřejmě, že jsem zkoušel fotit i pomocí pevných ohnisek (50/1.8 a 35/1.8), ale k tomu je zapotřebí být hned u pódia a doufat, že objektiv stihne zaostřit. Což je disciplína, v níž pevná ohniska příliš neexcelují. Z kratších zoom ohnisek dělá Nikon skvělý Nikkor 24-70/2.8 s nímž se dá na blízko také dobře pracovat. Měl jsem jej půjčený a tak vím o čem mluvím. U Canonu mám osobní zkušenost pouze s Canon 70-200/2.8 L IS USM, který je ekvivalentem mého Nikkoru a je opravdu skvělý, takže jej mohu s klidným svědomím doporučit. Jak je to s kratšími zoom ohnisky a jejich rychlostí to opravdu netuším.Předpokládám, že odpovědí bude, že takový objektiv je příliš drahý. Upřímně, když si člověk spočítá kolik utratil za objektivy cestou, která jej stejně dovede k objektivu, který skutečně potřebuje a u kterého dříve či později beztak skončí, tak je levnější jít do něj rovnou. Vědět to na začátku, udělal bych to i já, jenomže jsem se naivně domníval, že mě zachrání prostý přechod na DSLR s možností použít vysoké ISO. Nezachránilo. Vědět na začátku to, co jsem zjistil po prvním roce, mohl jsem si ušetřit nervy i peníze.
Odpovědět0 0
Na takové fotce se snad dají počítat vločky, ne?
Odpovědět0 0
Všichni jmenovaní by měli dostat Darwinovu cenu, neboť prokázali, že Darwinova teorie přirozeného výběru funguje.
Odpovědět1 1
Na svém D750 jsem nepozoroval problémy se stabilitou, ale chci věřit inženýrům Nikonu, že by bylo dobré udělat upgrade. Po upgrade jsem neshledal žádné změny. Ani k horšímu, ani k lepšímu.
Odpovědět0 0
Na dPreview.com jsou ukázkové fotografie. Přesněji JPGy. Je vidět, že JPG mají zpracované slušně. Na druhou stranu, z testu je také vidět, že Fuji upravuje i RAW.
Odpovědět0 0
Přesně. CX formát byl a je výborný nápad, ale podobně jako Sony s řadou NEX, přišel i Nikon s chudou nabídkou objektivů. Oba zmínění výrobci to sice postupně vylepšují, ale pokud by Nikon opravdu stál o zásadnější zvýšení prodejnosti, měl by přijít se seťákem s lepší světelností. Nejspíš ta F2.8-4.0 by byla nejvhodnější. Zapomenout na F3.5-5.6. Řeči o tom, že by se zvětšení velikosti a váhy objektivů negativně podepsalo na zájmu neberu.
A možná uvažuje marketing v Nikonu docela jinak. Třeba mají pocit, že když si někdo oblíbil jejich CX přístroje, tak si po dvou třech letech dojde pro novější a výroba běží vesele dál. Na to by se ale tyhle foťáky musely prodávat za ceny, za jaké se staré modely vyprodávají. Jako např. když OK vyprodává set J2 Red s 10-30 za 4 499,-
A možná uvažuje marketing v Nikonu docela jinak. Třeba mají pocit, že když si někdo oblíbil jejich CX přístroje, tak si po dvou třech letech dojde pro novější a výroba běží vesele dál. Na to by se ale tyhle foťáky musely prodávat za ceny, za jaké se staré modely vyprodávají. Jako např. když OK vyprodává set J2 Red s 10-30 za 4 499,-
Odpovědět0 0
Ačkoliv jsem si P7700 kupoval s vědomím, že AF není žádný rychlík a že mi tento přístroj bude sloužit pouze jako obrazový záznamník na výlety, tak dvě věci bych přece jen vylepšil. Rychlost AF a rychlost zápisu na paměťovou kartu.
Odpovědět0 0
Papírové parametry slibují opravdu zajímavý přístroj. Snad jej někdo zapůjčí Milanovi Š., aby jej mohl otestovat.
Odpovědět1 0
Pokud by šlo korigovat problémy popsané v recenzích Milanem Š. SW úpravou, ale oni se k tomu nemají, pak je to od Nikonu nezodpovědná sprosťárna. Kdoví, možná kalkulují s tím, že to věci neznalý zákazník připíše lowendovosti těla či objektivu, takže za čas upgraduje na vyšší model. A penízky se posypou.
Odpovědět0 0
Možná to je daň za to, jak se výrobci předhání kdo přijde rychleji s novějším modelem. Pořádně to neodladí, možná, že ani testeři se na to pořádně nepodívají (viz odlesky u Nikon D750, olej na snímačích, zde v recenzích zveřejněné kritické časy na nichž dochází k roztřesení apod.) a hned valí krabice s novými výrobky na pulty obchodů. A vše je to údajně přání nás, zákazníků. Jsem si jistý, že jediný, kdo si něco takového přeje jsou akcionáři, kteří ve jménu zisku dokáží snad i zničit značku. Prachy, prachy a nic než prachy. To je skutečný důvod těchto problémů.
Odpovědět0 0
Pochybuji, že to využiji po dobu než vyměním D750 za něco novějšího, ale věřím, že jiné majitele tohoto výtečného fotoaparátu to potěší. Nikon získá body s nulovými náklady.
Odpovědět0 0
Ačkoliv už roky fotím standardně do RAW, tak největší službu mi udělá u fotek s vysokým ISO. Tam možnost pracovat se surovými daty oceňuji nejvíc. Pokud jde o čistotu RAW. Na Sony NEX-3, Nikon1 J1, Nikon P7700, Nikon D7100 a D750, které mám doma, neshledávám nic, co by se třeba jen vzdáleně podobalo tomu, co dělá Samsung již delší dobu v prakticky každém modelu.
Odpovědět0 0
Zajímavý počin, ale totálně ho zabíjí ten RAW. Škoda, ale u Samsungu mě to až tolik nepřekvapuje.
Odpovědět0 0
Nemusí jít o foťák, jsou různá zařízení pro sběr dat, pasivní kamery, fotopasti apod.
Odpovědět1 0
Pokud jde o ISO, tak nemohu souhlasit. Kontrola nad citlivostí je pro mě velmi klíčová. Často fotím za velmi slabého světla a možnost mít ISO pod kontrolou je pro mě klíčová. Často musím foťáku do toho "mluvit". Když už zjednodušit ovládání na pouze kroužky (jinými slovy jde o režim M), tak kroužek pro kontrolu nad citlivostí bych tedy rozhodně vyžadoval.
Odpovědět0 0
Ne každý musí souhlasit s tím, že Canon je nejúspěšnější značkou, ale to je tak vše co s tím můžeme dělat. Nezbývá tedy, než-li firmě Canon pogratulovat.
Odpovědět0 0
Ohánět se přirozeností menstruace je poněkud krátkozraké. Stejně přirozené je i vyměšování a asi všichni cítíme, že z toho sotva někdo bude dělat fotovýstavu. Špetka soudnosti by neškodila.
Odpovědět3 0
K mému D750 jsem si v setu pořídil Nikkor 24-120/4 VR. Jsem docela zvědavý na test této Sigmy.
Odpovědět0 0
Škoda, že už nemám Nikon D300, ten by si "pochutnal" na takové kartičce. ;)
Odpovědět0 0
To mi připomnělo loňskou dovolenou ve Švédsku.
Odpovědět0 0
Přešel jsem z D7100 na D750 (plus 24-120/4) a ponechal jsem si FF objektivy. Subjektivně mám pocit, že bokeh je na D750 lepší. A také se zlepšila ostrost. Celkově ten foťák mi připadá lepší, ale se zahanbením přiznávám, že to neumím kvantifikovat. Je to spíš v oblasti pocitu. Škoda, že u D750 neostranili AA fitr, aby byly fotky ještě ostřejší. Chci tedy říct, že jsem navýsost spokojený a nešel bych do menšího snímače. Tím ovšem neříkám, že jsou foťáky s menšími snímači špatné. Upřímně, obrazovým výkonem zde testovaného setu jsem opravdu překvapený.
Ale proč to celé píšu. Jak tak sleduji házení po sobě argumenty, tak ti dám ještě jeden, který přímo vyplývá z mého přechodu z APS-C na FF. Tím argumentem je váha celé sestavy. FF objektivy se pronesou. Tak třeba ta moje sestava D750 + 24-120/4 váží cca 1,75kg. Na chození po městě a příležitostné cvakání fontán a architektury to jde, ale celodenní výlet, to už je jiné kafe.
Pokud tedy fotograf nehledá co nejmenší HO nebo co nejnižší šum na vysokých ISO, pak je nabídka těl s menšími snímači (APS-C, 4/3 apod.) velmi zajímavá a díky opravdu kvalitním objektivům určitě hodně lákavá. Jakkoliv nejsem fandou Samsungu, musím uznat, že tento foťák se jim po všech stránkách povedl. Alespoň papírově to tak vypadá.
Ale proč to celé píšu. Jak tak sleduji házení po sobě argumenty, tak ti dám ještě jeden, který přímo vyplývá z mého přechodu z APS-C na FF. Tím argumentem je váha celé sestavy. FF objektivy se pronesou. Tak třeba ta moje sestava D750 + 24-120/4 váží cca 1,75kg. Na chození po městě a příležitostné cvakání fontán a architektury to jde, ale celodenní výlet, to už je jiné kafe.
Pokud tedy fotograf nehledá co nejmenší HO nebo co nejnižší šum na vysokých ISO, pak je nabídka těl s menšími snímači (APS-C, 4/3 apod.) velmi zajímavá a díky opravdu kvalitním objektivům určitě hodně lákavá. Jakkoliv nejsem fandou Samsungu, musím uznat, že tento foťák se jim po všech stránkách povedl. Alespoň papírově to tak vypadá.
Odpovědět0 0
Jediné co mě na té fotce opravdu vážně ruší, jsou ty počmárané prsty levé ruky. Pohled ven z obrazu ani výraz bych neviděl jako zásadní problém.
Odpovědět0 0
Pokud to je skutečně kapka smetany v kávě, pak je to opravdu vtipné.
Odpovědět0 0
Musím říct, že tahle řada OM-D se mi na pohled moc líbí, ale jsem si vědom toho, že to je proto, že ty foťáky oslovují mou mužskou dušičku preferující hranaté tvary, kolečka, čudlíčky a stupnice. Dokonce to dělá i poměrně dobré fotky, ale pro mé ruce OM-D prostě není. Je to hodně subjektivní, nebo-li specifické hodnocení a tedy to vůbec nevypovídá o kvalitě daného výrobku. Za svůj Nikon D750 + Nikkor 70-200/2.8VR bych ho vyměnil jedině tehdy, pokud by dokázal udělat na ISO12800 srovnatelnou fotku. Naneštěstí potřebuji fotit za okolností vyžadujících podobně vysoké citlivosti. Což byl důvod, proč jsem před lety šel do DSLR a přes D300, posléze D7100 jsem se propracoval až k D750. A podobně jako u toho pocitu v ruce, i zde platí, že moje specifické požadavky nic neříkají o kvalitě daného výrobku. Osobně se mi OM-D moc líbí a věřím, že i nová verze potěší mnohého fotografa. Návrat Olympusu k retro stylu hodnotím jako výborný psychologický tah. Když k tomu přidám výbornou technickou kvalitu, pak Olympus nelze než pochválit.
Odpovědět0 0
Zatím je ticho, Nikon nic podobného nenabídl.
Odpovědět0 0
Vzhledem k tomu, že se tato konstrukce čočky již dlouhodobě používá v optice, např. mikroskopy, zpětné projektory nebo zvětšováky!!!, tak bych se tohoto typu čočky nebál. Určitě mě ale bude zajímat jak to u Nikonu konstrukčně zvládli a, pochopitelně, jaký je z tohoto objektivu výstup. Fascinuje mě, že profesionální 300mm objektiv, byť s F4 může nejen tak malý, ale vážit jako 3 pomeranče.
Odpovědět0 0
Picture Control "Flat" je již v D750 standardně. Myšlenka pokročilých update zní zajímavě, ale uniká mi smysl. Nemluvě o tom, že by Nikon musel udržovat a vydávat dvě aktualizace FW.
Odpovědět0 0
Co je nesrozumitelného na tom, když se Nikon zavázal odstranit vadu na svém produktu? viz https://nikoneurope-cz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/63350
Odpovědět0 0
Plně souhlasím. Až do nedávné doby vše fungovalo jak mělo. Pak začaly problémy s olejem na snímači, záhadné kritické časy pro stabilizaci, odlesky od AF modulu apod. Něco se u Nikonu změnilo. K horšímu. O tom není pochyb. Otázkou je, zda je to dočasné a Nikon se poučí a vyvaruje dalších chyb nebo to je trend, tedy chyby zůstanou a s každým novým modelem přijdou další.
Odpovědět0 0
[QUOTE=jonashredblocks]U sebe na monitoru vidím v nebi silnou posterizaci, je to mým notebookem, nebo to má i někdo další? Nestalo se mi to poprvé u prohlížení cizích fotek.[/QUOTE]Shlédl jsem tuto fotku na 3 monitorech (jeden z nich je laptop) a na všech ta posterizace je.
Odpovědět0 0
Jako majitel D750 sice nejsem z tohoto bugu nadšený, na druhou stranu musím říct, že z těch několika stovek fotek, které jsem zatím tímto foťákem nafotil se mi uvedený problém neobjevil ani na jedné. A to jsem si vyzkoušel, že i můj kus touto vadou trpí. Samozřejmě, že by se mi líbilo, abych nemusel myslet na to, že pokud fotím proti silnému bodovému zdroji světla, jako například proti Slunci, tak bych si měl pečlivě zkontrolovat výslednou fotografii. Osobně si ale myslím, že se s tím dá žít. Někomu tak zkušenému jako je Nikon by se ale podobné úlety stávat neměly. To určitě ne. Je to jen další daň v předhánění se výrobců kdo "dočůrá" dál. Každý ušetřený gram a milimetr se v ohromných výrobních sériích projeví v úspoře materiálu, obalového materiálu, přepravních nákladech atd. atd. Zde tedy došlo k onomu pověstnému vylití dítěte i s vaničkou.
Odpovědět0 0
Jak Milan naznačil v závěru, je otázkou, zda by nestálo za to poohlédnout se v sektoru CSC. To ale pouze v případě, kdy se srovnávají přístroje podle ceny. I na tomto modelu je patrné jak Canon ustrnul ve vývoji snímačů. Což považuji za smutné, s ohledem na tom, že se jedná o formu, která patří k leaderům trhu, firmu, která určuje směr a technologie.
Odpovědět0 0
Má to atmosféru, líbí
Odpovědět0 0
Moc pěkné
Odpovědět0 0
Zkus si vzít do ruky Nikon D300 nebo D700 a pochopíš, že takhle exkluzivní úchop CSC nemůže nabídnout. Ony jej nenabízí už ani moderní DSLR, které jsou čím dál tím menší.
Odpovědět0 0
Mě tam ruší ta světla po stranách a spojnice budov, která roste Katce z hlavy. Jen názor. Asi bych Katce mírně blýsknul do obličeje. Zlepšila by se kresba, ale především by se jí rozsvítily oči.
Odpovědět0 0
Naopak, ta mlha tomu dává atmosféru. Dokonce bych jí tam chtěl víc.
Odpovědět0 0
U Sony nic neobvyklého. Stačí si vzpomenout kolik modifikací původní řady NEX vydali a stále měli jen dva setové objektivy, plus jeden nebo dva pevné. Dlouhá léta jsem byl fandou Sony (téměř veškerá elektronika doma, plus foťáky), ale DSLR jsem si raději koupil u Nikonu.
Odpovědět0 0
Souhlasím se Sakini. Je to takové nevýrazné. Rozhodně bych tedy zvýšit kontrast, ale určitě bych to zkusil vyfotit tak, aby modelka vyplnila téměř celou plochu fotografie, čímž by se, s ohledem na použitou fototechniku dosáhlo podstatně vyššího oddělení modelky od okolí (rozmazání pozadí). V první chvíli jsem totiž myslel, že je to z nějakého kompaktu. Pak jsem se podíval, že to bylo focené 50mm při F1.8!!!, takže je jasné, že v tomto směru lze fotku zásadně vylepšit.Pokud jde o obutí, neobutí modelky. Určitě souhlasím s Jan Bejvl. Boty nebo naboso. Podle toho, zda má modelka působit dospěle nebo hravě.
Odpovědět0 0
I tento příklad dokladuje, že výrobci nespí na vavřínech, ale své objektivy vylepšují. Dále dokladuje, že kupovat si moderní DSLR s myšlenkou, že ušetřím nákupem starých manuálních skel není správná cesta k technicky kvalitní fotografii. Ono fotit se dá i přes dno půllitru a určitě by se našlo pár nadšenců, kteří by se vzájemně plácali po ramenou jací jsou borci, jak vyzráli na výrobce těch "předražených" moderních plastových šmejdů.
Odpovědět0 0
[QUOTE=neros]Hezké. Pohledná bučina.[/QUOTE]Díky za shlédnutí. Nejenže to je krásný bukový les, ale touto dobou je tam tolik listí, že se jím člověk brodí téměř po kolena. Jinak pro nadšené horolezce je tento les, ale i další okolí vyhlášené. V lese se skrývají dvaceti i třicetimetrové žulové věže. Když jsem se tam v sobotu procházel, tak tam na dvou skalách právě lezli.
Odpovědět0 0
Paráda. Minulý víkend jsem se tam stavil a udělal pár fotek nahoře, ze silnice. Netušil jsem, že odspoda to je takhle zajímavé. O příštím výletu do Prahy se podívám až dolů k řece.
Odpovědět0 0
Po přechodu z D300 na D7100 jsem u Nikkor 16-85 a Nikkor 70-200/2.8 zaznamenal zhoršení ostrosti. U obou je zapotřebí přiclonit o cca 1/3 až 1/2 EV, abych měl pixel-per-pixel stejně kvalitní kresbu jako na "staré" D300. Pevná skla (35/1,8G a 50/1,8G) tímto problémem netrpí, stejně tak "stařičký" Nikkor 70-300/4.5-5.6 G AF-S VR.
Nesouhlasit tedy můžete, ale já mluvím o praktických zkušenostech s mými objektivy, které mám už pěkných pár let a které běžně používám, takže mám nakoukané výstupy z nich.
Samozřejmě, že pokud zmenším rozlišení fotky z D7100 na 12MPix, tedy na rozlišení D300, pak tato debata postrádá smysl. Jenomže tím otevřeme debatu o smysluplnosti vyšších rozlišení. Což je zcela jiná story.
Nesouhlasit tedy můžete, ale já mluvím o praktických zkušenostech s mými objektivy, které mám už pěkných pár let a které běžně používám, takže mám nakoukané výstupy z nich.
Samozřejmě, že pokud zmenším rozlišení fotky z D7100 na 12MPix, tedy na rozlišení D300, pak tato debata postrádá smysl. Jenomže tím otevřeme debatu o smysluplnosti vyšších rozlišení. Což je zcela jiná story.
Odpovědět0 0
Kamarádka ho má na D5100 a objektiv dělá naprosto skvělé fotky. A pokud se fotí do RAW, v ACR se mírně doostří, upraví barvy a kontrast, tak jsou fotky na výstavu.
Ale je pravdou, že s rostoucím rozlišením se horší obraz i u profesionálního Nikkor 70-200/2.8 VR za 50 litrů.
Ale je pravdou, že s rostoucím rozlišením se horší obraz i u profesionálního Nikkor 70-200/2.8 VR za 50 litrů.
Odpovědět0 1
Tak to je mazec, ale pokud Blue Cream Soda bude naživo vypadat stejně dobře jako na fotce a mě bylo náct, tak bych o tom možná uvažoval.
Odpovědět0 0
Tak těch vylepšení oproti D610 je citelně víc (viz www.dpreview.com/previews/nikon-d750?utm_campaign=internal-link&utm_source=features-default&utm_medium=homepage-block&ref=features-default).
Odpovědět0 0
[QUOTE=kubusf]jojo...pěkný sportovní moment.. a dobrá spodní perspektiva.. delší čas? ...no to je dycinky sázka do loterky jak to dopadne. Na tu vzdálenost by to bylo o to složitější. I takle je to asi ještě výřez..že ? A clona 3,5...no to jsi dost zariskoval....ta hloubka ostrosti je fakt limitní.. tos´měl kliku, že Ti neujel..Chi...asi těžší, než to fotit bude už jen to jezdit.. :-D Myslím, že si ten záběr zasloužil trošku víc v posprocesu... ;-) ale koukám na to na takovým střepu, že se to netroufám víc komentovat.[/QUOTE]S běžnou technikou by F3.5 asi byla sázkou do loterie, ale kombinace D7100 + Nikkor 70-200/2.8 VR, plus kontinuální ostření takovou sportovní fotku zvládnou. Mám to odzkoušené, proto jsem si to mohl dovolit. A ano, je to výřez. Nezvládl bych při tom rychlém pohybu udržet obličej v zaostřovacím bodu na tak malé ploše. Tak dobrý zase nejsem, ale třeba natrénuji. ;)
Odpovědět0 0
Pod to se podepisuji. Genius si člověk koupí jen jednou, aby si potvrdil, že levný výrobek není levný pro nic za nic. Pak si koupí něco dražšího, s užitnou hodnotou odpovídající požadavkům a očekávání kupujícího.
Odpovědět1 2
To čištění techniky moc dobře znám. A nejen techniky. V červenci jsem strávil dva dny ve Štikovské rokli na ME v autokrosu. Pár fotek jsem sem z té akce dal. Každé odpoledne jsem měl na sobě a ve vlasech snad kilo tamní červené hlíny. Díky utěsnění techniky se mi na snímač nedostalo ani smítko, ale z povrchu foťáku a objektivu jsem toho štětečkem vyčistil nepříjemně hodně. Díky Nikone za utěsnění!!!
Odpovědět0 0
Paráda. Dost děsivá atmosféra. Obloha je sice posetá nerovnoměrně rozloženými tmavými a světlými fleky, ale celkově se to povedlo.
Odpovědět0 0
Myšlenka výborná, ale nezlob se na mě, ale co ty fleky v obloze? Ty to zabíjí. Alespoň mě velmi ruší.
Odpovědět0 0
Ty těm modelkám dáváš zabrat. Holka načančaná jako do divadla a musí se postavit mezi pavučiny a špínu.Jinak moc hezká fotka.
Odpovědět0 0
Zajímavé. Škoda té lavičky, či co to je, kterou má modelka pod zadkem.
Odpovědět0 0
[QUOTE=Jan Bejvl]Díky! ISO bylo 1600. A šum není přidán, jen výrazně vytažen doostřením a prosvětlením. Líbil se mi tam, tak jsem ho "nemyl".[/QUOTE]A bylo to dobře.
Odpovědět0 0
I já, proto jsem si před dvěma lety pořídil P7700.
Odpovědět0 0
Rád bych napsal, že je to recenze další parodie na foťák, ale nenapíšu. Proč? Předminulou neděli jsem se vrátil z desetidenního poznávacího výletu do Švédska. Ze 40 účastníků jsme byli 2, slovy DVA, kdo měl DSLR. Ostatní měli mýdlové krabičky, jedna dáma iPad a jeden pán kinofilmovou zrcadlovku!!! Fotilo se v přírodě, hodně při zatažené obloze, v kostelích a na dalších místech, kde i můj Nikon D7100 měl problém zvládnout dynamický rozsah scény nebo, a to častěji, kdy byla taková tma, že jedině při ISO6400, 1/10 a F4, kdy si histogram hrál v levém rohu na schovávano bylo poznat, že je to uvnitř kostela. Paní s iPadem dokonce fotila za jízdy přes okno autobusu a v protisvětle. Všichni pálili fotky jako zběsilí. Pravda, nebyl jsem velkou výjimkou. Jediný, kdo si focení moc neužil byl pán s kinofilmovou zrcadlovkou. Ten fotil jen venku, na slunci. Ale bral to sportovně. V jednu chvíli mi řekl, že je to daň za kvalitu.
Když jsme si pak večer všichni ukazovali své snímky, tak, světě div se, ti lidé se rozplývali nad snímky, kdy nad budovami byla totálně spálená obloha. A nejen to, díky difrakci byly ty vršky budov okousané světlem. Když pak chtěli vidět moje snímky, tak jen pokrčili rameny, že nevidí podstatný rozdíl, aby se tahali s takovým těžkým a velkým foťákem. Po upozornění, že já mám nad budovami oblohu s mraky a střechy nejsou okousané, jen pokrčili rameny se slovy: "A to je důležité?"
Opět jsem si ověřil, že ať výrobci udělají jakkoliv hrozná fotomrvítka, stále je nemile hodně těch, které více než kvalita snímku osloví nízká hmotnost a možnost strčit foťák do kapsičky. A víte co? Ti lidé byli šťastní. Byli spokojení. Může si snad výrobce foťáku přát víc?
Závěrem chci připomenout, že je skutečně nutné vidět svět zákazníků komplexně a ne jen prizmatem svých přání, potřeb a zájmů. Jakkoliv bych tedy rád doporučil, aby Milan neztrácel čas psaním recenzí na podobná fotomrvítka, tak si moc dobře uvědomuji, že taková recenze bude mít své čtenáře. A možná, že jich bude víc, než těch, kteří se vážně zajímají o zrcadlovky a CSC. :(
Když jsme si pak večer všichni ukazovali své snímky, tak, světě div se, ti lidé se rozplývali nad snímky, kdy nad budovami byla totálně spálená obloha. A nejen to, díky difrakci byly ty vršky budov okousané světlem. Když pak chtěli vidět moje snímky, tak jen pokrčili rameny, že nevidí podstatný rozdíl, aby se tahali s takovým těžkým a velkým foťákem. Po upozornění, že já mám nad budovami oblohu s mraky a střechy nejsou okousané, jen pokrčili rameny se slovy: "A to je důležité?"
Opět jsem si ověřil, že ať výrobci udělají jakkoliv hrozná fotomrvítka, stále je nemile hodně těch, které více než kvalita snímku osloví nízká hmotnost a možnost strčit foťák do kapsičky. A víte co? Ti lidé byli šťastní. Byli spokojení. Může si snad výrobce foťáku přát víc?
Závěrem chci připomenout, že je skutečně nutné vidět svět zákazníků komplexně a ne jen prizmatem svých přání, potřeb a zájmů. Jakkoliv bych tedy rád doporučil, aby Milan neztrácel čas psaním recenzí na podobná fotomrvítka, tak si moc dobře uvědomuji, že taková recenze bude mít své čtenáře. A možná, že jich bude víc, než těch, kteří se vážně zajímají o zrcadlovky a CSC. :(
Odpovědět4 0
[QUOTE=Jan Bejvl]Zdravím, Spitfire bude asi zobecňovací nadsázka... Myslím, že tohle je Jak-3 a mám trošku podezření, že jde spíše o lehce zmenšenou "moderní" repliku. Což nic nemení ani na pravdivosti popisu fotky ani na zajímavosti stroje i jeho tvůrce.[/QUOTE]Děkuji za komentář. Do rozhlasu hlásili, že se jedná o Spitfire. Pravda, bylo mi to trochu divné, přesto jsem si to neprověřil. To je pravda. Důvěřuj, ale prověřuj. Zkusím pohledat a případně změním název
Odpovědět0 0
Takové poetické, uklidňující. Moc pěkné.
Odpovědět0 0
[QUOTE=BJ SKID]Pokud jsi chtěl poukázat na netradiční úchop, tak to chtělo pořádnej ořez, nechat tam jen rožek s fotogarfem a ty dvě bugyny, řezat řazat řazat a pak taky řezat :), na fotce je spousta rušivých elementů. Předpokládám, že fotograf nefotí,ale natáčí video a tímto úchopem se zbavuje přebytečných vibrací a dosahuje plynulejšího pohybu.[/QUOTE]Ano, pokud by mi šlo pouze o ukázání toho zajímavého pověšení foťáku na popruh, tak bych řezal a řezal jak píšeš, ale já jsem do záběru zakomponoval i slečnu profesionálku ve spodní části, no a třetím, který ale není vidět jsem přece já. Proto ten název a proto je fotka tak "velká". Rušivé elementy? Jistě, hlavy diváků v popředí tak mohou působit. Já jsem je spíš využil coby zarámování. Divák si tak může lépe udělat představu o hloubce prostoru. Možná se mi to ne zcela povedlo, a možná oba čteme fotku docela jinak. Rád se na své fotky dívám očima druhých. Proto děkuji za zastavení, ale především za komentář.
Odpovědět0 0
[QUOTE=Paty senior]Tenhle záběr prakticky shora se jen tak nevidí - dobrý.[/QUOTE]Díky. Podobných fotek mám víc. Zkusím sem dát pár dalších. Škoda, že se nepovedlo počasí a bylo zataženo. S modrou oblohou by snímky byly mnohem poutavější.
Odpovědět0 0
Kdo zná důvod proč bylo kdysi zvoleno právě ohnisko 50mm by něco takového nemohl napsat.
Odpovědět0 0
Přesně. Padesátka byla desítky let základním objektivem a jak poutavé ty fotky jsou? Moderní doba je o pohodlí a pohodlnosti, takže vznikly objektivy s proměnlivou ohnisk.vzdáleností. Zoom ale člověka rozmazlí a svým způsobem odnaučí fotit. Kdo dnes přemýšlí o tom co dělá s obrazem změna ohnisk.vzdálenosti? :(
Odpovědět0 0
Poté, co jsem si před asi 6 lety pořídil Nikkor 35/1.8G DX, tehdy ještě na D300, jsem ho jen velice nerad sundaval s těla. Vedle 70-200/2.8 VR je tohle druhé nejlepší sklo jaké mám. A vlastně také "nejzábavnější". Stačí si ho nasadit, procházet se městem a zkoušet fotit. Fotografa to nutí přemýšlet, hledat. Na zoom se velice rychle zvykne, ale tohle je prostě zábavné. A o tom by focení asi mělo být. Pokud to člověka neživí. Pevná 50ka ze stejného G-éčkového "vrhu" je citelně měkčí a používám ji velice sporadicky, ale i tak jsem si ji nechal. Na portrét měkká a krátká, ale občas se hodí. Z mého pohledu jsou pevná skla prostě zábavná. Vřele doporučuji pořídit si tuto 35ku, ale v žádném případě jako první sklo začátečníka.
Odpovědět1 1
Ano, je. O požadavku na co nejlepší sklad upozornil i sám Nikon s příchodem D800. A teď je otázkou, kolik fotografů skutečně využije vyšší rozlišení než např. 8MPix? Pro zobrazení na monitorech a televizích stačí 2MPix. Velké fotky se tiskly už z prvních zrcadlovek s 6MPix čipy. Osobně jsem je viděl v IDIFu a vypadaly hodně dobře. Takže, kdo vlastně chce vyšší rozlišení, že nám ho výrobci snímačů vnucují?
Odpovědět0 0
Tento foťák přináší závan starých dobrých časů, kdy maximem bylo 8MPix na 2/3" snímači (Sony F717/818, Minolta DiMage A200, Olympus C-8080) a špičkové objektivy. Foťáky z roku 2003. Po nich začaly závody v MPix, dramaticky se zhoršila kvalita objektivů. Celý segment začal jít do kopru.
Odpovědět1 0
Tento objektiv vlastním už 7 roků. Původně jsem jej používal na D300, dnes na D7100. Musím říct, že po přechodu na D7100 jsem zažil trochu zklamání z výsledků. Zatímco dříve jsem na 16mm nezaznamenal sebemenší problém, na D7100 jsem se naučil mírně přiclonit na F4. F3,5 podává viditelně měkčí výsledky než jaké podával na D300. Stejný poznatek jsem učinil s Nikkor 70-200/2.8VR. Profi objektiv, z kterého jsem byl na D300 naprosto nadšený, ale po nasazení na D7100 je plně otevřená clona (F2.8) viditelně měkčí. Vyvoláním snímku z RAW se to sice dá dohnat, ale rozdíl se nedá přehlédnout.
Udělal jsem tedy pokus a stejnou scénu jsem vyfotil se starým 70-200/2.8VR a posléze s novým 70-200/2.8VR II. Rozdíl byl viditelný a sice ve prospěch nového objektivu. Domnívám se tedy, že jak Nikkor 16-85, tak Nikkor 70-200/2.8VR jsou objektivy z dřívější generace, zatímco pro dnešní snímače s vysokou hustotou Mpix je vhodné použít novější verze, konstruované pro nové snímače. Ostatně, stejný poznatek jsem učinil i se starými kinofilmovými objektivy, jejichž kresba byla problematická již na D300. Na D7100 to už bylo použitelné pouze ve středu obrazového pole. Směrem ke krajům dramaticky ubývala ostrost.
Závěr, který jsem si já sám podle svých zkušeností udělal, a tato recenze mi to v podstatě potvrdila je, že čím modernější foťák, tím pečlivěji by fotograf měl vybírat objektiv. Obecně, měl by se poohlížet po těch nových, které výrobce konstruuje pro použití na dnešních snímačích s vysokou pixelovou hustotou. Jsem moc zvědavý na recenzi Nikkor 18-140. Rozsah výtečný, konstrukce slabší než 16-85, ale tak trochu očekávám lepší výsledky, než právě u tohoto 16-85.
Udělal jsem tedy pokus a stejnou scénu jsem vyfotil se starým 70-200/2.8VR a posléze s novým 70-200/2.8VR II. Rozdíl byl viditelný a sice ve prospěch nového objektivu. Domnívám se tedy, že jak Nikkor 16-85, tak Nikkor 70-200/2.8VR jsou objektivy z dřívější generace, zatímco pro dnešní snímače s vysokou hustotou Mpix je vhodné použít novější verze, konstruované pro nové snímače. Ostatně, stejný poznatek jsem učinil i se starými kinofilmovými objektivy, jejichž kresba byla problematická již na D300. Na D7100 to už bylo použitelné pouze ve středu obrazového pole. Směrem ke krajům dramaticky ubývala ostrost.
Závěr, který jsem si já sám podle svých zkušeností udělal, a tato recenze mi to v podstatě potvrdila je, že čím modernější foťák, tím pečlivěji by fotograf měl vybírat objektiv. Obecně, měl by se poohlížet po těch nových, které výrobce konstruuje pro použití na dnešních snímačích s vysokou pixelovou hustotou. Jsem moc zvědavý na recenzi Nikkor 18-140. Rozsah výtečný, konstrukce slabší než 16-85, ale tak trochu očekávám lepší výsledky, než právě u tohoto 16-85.
Odpovědět0 0
[QUOTE=Mireczech]celá série je parádní :thumb[/QUOTE]Děkuji. Fotek mám hodně a neskromně se domnívám, že povedených, akčních, ale jejich zveřejňováním bych asi zdejší galerii unudil. Škoda, rád bych se o ně podělil. Za čas jich asi zase pár přidám.
Odpovědět0 0
"... Bohužel v žádném z těchto menu není možné používat roller, a tak všechno musíte odklikat a "odkývat" (tlačítkem OK)."
Představa, že neustále přehmatávám z roleru na multifunkční ovladač a zpět, abych něco potvrdil nebo přešel do další úrovně menu mě děsí, takže blahořečím inženýrům Nikonu, že k ovládání přistoupili s rozumem a udělali ho přirozené a intuitivní, takže se dá v menu pohybovat prvkem, jenž je neustále pod prstem a nepodlehli módnímu, ale naprosto nepraktickému běhání prsty po foťáku za účelem najít ovládací prvek, který je v dané chvíli aktivní. Lepší už je pouze dotykový display.
Představa, že neustále přehmatávám z roleru na multifunkční ovladač a zpět, abych něco potvrdil nebo přešel do další úrovně menu mě děsí, takže blahořečím inženýrům Nikonu, že k ovládání přistoupili s rozumem a udělali ho přirozené a intuitivní, takže se dá v menu pohybovat prvkem, jenž je neustále pod prstem a nepodlehli módnímu, ale naprosto nepraktickému běhání prsty po foťáku za účelem najít ovládací prvek, který je v dané chvíli aktivní. Lepší už je pouze dotykový display.
Odpovědět0 0
Příjemné barevné ladění.
Odpovědět0 0
Díky za komentář. Moje oblíbená disciplína - dokumentární fotografie.
Odpovědět0 0
Jak jsem psal, na chlad to nevypadá. Ale i tak je to fajn pohled.
Odpovědět0 0
[QUOTE=anežur]No fuj, ten je krásný.[/QUOTE]Doufal jsem, že to osloví především příslušnice něžného pohlaví.
Odpovědět0 0
To se to tak někdy sejde, že? Pak to chce být pohotový. Což se zde evidentně povedlo. Škoda toho plotu z pásků a té hromady hlíny za koňma, ale co, člověk nemůže chtít všechno.
Odpovědět0 0
No jo, ty tvoje fotky vždy chytnou za srdíčko.
Odpovědět0 0
Studená? Voda? Kdyby to bylo focené zpředu, tak by se vidělo ;) Takhle to není jisté.
Odpovědět0 0
Mé oblíbené místo. Jak to jen jde, zajedu si nahoru pokochat se pohledem. Ale zpět k fotce. Možná to chtělo uříznout ten kousek boudy bufíku vlevo. Pak by ten pohled přes kameny byl dokonalý.
Odpovědět0 0
[QUOTE=zuka]Trošku zde ruší lehký ořez loktu a já nevím, jak pány, ale velmi odpoutává mou pozornost, to, co skrývá slečna pod sukní, rozhodně bych ji natočila, aby mě to ani nenapadlo. To jsou jen mé postřehy, čeho bych se nejspíš snažila vyvarovat, ale každý má jinou představu a doufám, že jsem nepokazila náladu, či nadšení. Focení zdar!:-)))[/QUOTE]To, že je slečně vidět až příliš pod sukni bylo to první čeho jsem si všiml, ale řekl jsem si, že je to jen klasické mužské zatížení. Pokud to vadí i ženě, pak na tom asi bude víc než-li jen mužský pohled na svět.Snažíš se a jde ti to. Tohle jsou už jen takové drobnosti. Držím palce v další tvorbě.
Odpovědět0 0
[QUOTE=anežur]Nápis na zádech to podtrhuje. :-)[/QUOTE]Taková příležitost se prostě nedala nechat bez povšimnutí.
Odpovědět0 0
První co mě napadlo bylo, že to je pohled přes Kristýnu z Hrádku, ale je to opravdu Hamr. Odtamtud je Ještědský hřeben dost fotogenický.
Odpovědět0 0
Pokud by cłona F4 v rozsahu 70-200mm "nebyla žádná hitparáda" pak by se asi Nikkor 70-200/4VR neprodával tak dobře jak se prodává.
Škoda, že se tu v souvislosti s cenou nezmiňuje právě tento Nikkor. To by konečně byla smysluplná diskuse, než polemizovat o vhodnosti clony F4.
Škoda, že se tu v souvislosti s cenou nezmiňuje právě tento Nikkor. To by konečně byla smysluplná diskuse, než polemizovat o vhodnosti clony F4.
Odpovědět0 0
Užíval sis to v neděli ve Fata Morganě? Dle fotek ano.
Odpovědět0 0
Zajímavý námět pro čtvercový formát, ale nakonec to působí příjemně. Pěkné.
Odpovědět0 0
[QUOTE=kudrlinka46]Příjemný portrét a HO jak má být. :)[/QUOTE]Podívala jsi se do EXIFu této fotky? Míra detailů při ISO6400 je důvod proč jsem přešel z D300 na D7100. O tomhle jsme spolu diskutovali vloni o Vánocích. Kdo říká, že tak vysoké citlivosti jsou zbytečné, protože on nikdy nefotil na víc než ISO800 a pokud někdo fotí na vyšší ISO, tak neumí fotit, ten je totálně vedle.
Odpovědět0 0
Vyšla sis na mašinky? Povedlo se ti počasí. Pěkné.
Odpovědět0 0
Díky všem, jsem rád, že se líbí
Odpovědět0 0
[QUOTE=anežur]Velice pěkný záběr.[/QUOTE]Děkuji, snažil jsem se
Odpovědět0 0
Musím souhlasit. Dceři jsem před asi třemi lety koupil základní set Nikon1 J1 a fotí parádně. Pak přišli s J2, a dle mého subjektivního názoru se zhoršila obrazová kvalita, což, opět dle mého subjektivního názoru pokračuje dodnes.
Nikon by si měl vynutit u výrobců snímačů, že se nebude navyšovat rozlišení. Dále by měl vylepšovat objektivy.Jaká by to byla pecka, kdyby seťák nabídl na začátku F2.8 a končil třeba na F4. Samozřejmě, že by to bylo za cenu zvětšení optiky, zvýšení váhy, případně i ceny. Pokud by za každou cenu chtěli něco vylepšovat na elektronice, nechť se novější model liší od starého grafickým procesorem, díky němuž dokáží z čipu vydolovat víc a víc.
Nikon by si měl vynutit u výrobců snímačů, že se nebude navyšovat rozlišení. Dále by měl vylepšovat objektivy.Jaká by to byla pecka, kdyby seťák nabídl na začátku F2.8 a končil třeba na F4. Samozřejmě, že by to bylo za cenu zvětšení optiky, zvýšení váhy, případně i ceny. Pokud by za každou cenu chtěli něco vylepšovat na elektronice, nechť se novější model liší od starého grafickým procesorem, díky němuž dokáží z čipu vydolovat víc a víc.
Odpovědět0 0
Jsem si vědom toho jak těžké je zaostřit na tyhle hmyzáky, ale přece jen by se mi ta fotka líbila víc, kdyby bylo ostřeno na čmeldu a ne na list vlevo. JInak se mi fotka líbí, včetně zajímavého rámečku.
Odpovědět0 0
Pro někoho, kdo chce přejít z UZ na DSLR a přitom mít podobný rozsah ohnisk.vzdáleností mohou být tyto objektivy to pravé. Jako jeden univerzální objektiv na dovolenou nebo delší cestu to může být opravdu zajímavá volba. Takhle si fotografové kupovali původní Nikkor 18-200/3.5-5.6VR.
Odpovědět0 0
Už několik let tu diskutujeme o důvodech závodů v rozlišení. Nejvíc se ustálil názor, že za to mohou výrobci čipů. A vida, u Sony se zamysleli a konečně se vrátili k rozumnému rozlišení. Počkám si na recenze, ale tento model by mohl v šumu pobít na hlavu kompletně celou konkurenci. Nechť Nikon nakoupí tyhle čipy, vytvoří skutečného nástupce D700 (D6x0 jím rozhodně není) a v amatérské třídě bude mít další nadčasový foťák, jakým byl právě D700.
Odpovědět0 0
Jistě, máš pravdu. Srovnal jsem loňskou cenu D7100 s novým foťákem letošního roku. Možná nebylo zcela zřejmé co jsem se snažil vyjádřit. Přeformuluji to tedy. S výjimkou D7100, Nikon nemá v aktuální nabídce žádnou APS-C zrcadlovku, která by byla tak drahá, jako holá V3.
Odpovědět1 0
Já jsem v listopadu kupoval set D7100+18-105 za Baťovských 24 tisíc. Z oficiální distribuce.
Bez ohledu na D7100, opravdu máš Milane pocit, že tělo V3 stojí za ty peníze?
Bez ohledu na D7100, opravdu máš Milane pocit, že tělo V3 stojí za ty peníze?
Odpovědět1 0
Chápu, že má Nikon pocit, že v této třídě DF je málo konkurence a tak si chce diktovat cenu. Podobně jako to dělá dlouhodobě Sony. Mám však pocit, že tentokrát to opravdu přehnali. Ale třeba se mýlím. Třeba se na základě recenzí ukáže, že cena V3, srovnatelná s D7100 je oprávněná, protože tento prcek s CX snímačem nabídne také srovnatelnou kvalitu výstupu jakou nabízí APS-C snímač. ;) Že nenabídne srovnatelný komfort ovládání, to je jasné už nyní. A to i přesto, že V3 disponuje dotykovým displayem.
Odpovědět0 0
Nádherné barvy, celkově fotka velmi příjemná. A opět 35kou. ;)
Odpovědět0 0