Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od neutrinograf
pockej az do nich zacnou davat aspon 2000mAh baterie. pak nebudes frustrovanej, ze musis 3x za den menit baterky, ale jen 2x. pro me bateriovy grip neni resenim. taky by mohli uplne odmontovat zadni displej a zalnit zadni stranu funkcnimi tlacitky ci ovladaci a k aparatu dodavat nejakej 6 palcovej displej, kterej si primontujes na bricho a muzes fotit treba s rukama za zady. skoda, ze v japonsku ten pokrok trva tak dlouho. asi taky cekaj, nez se trh nabazi p*covin a zareagujou teprve az jim klesnou trzby a chudaci lidi, kteri chcou jen funkcni masinu zatim umrou. ty ovladaci kloecka by mohly mit delikatnejsi. pripadaji mi dosti hruba, chtel bych jemnejsi, jako ten otocnej cudlik od trezoru jak k nemu dycky chmatak ve filmu priklada ucho a divak slysi takove jemne cvakani a k otaceni trezoroveho kolecka vubec neni treba hrube sily, klidne by slo tocit i jednim prstem.
Odpovědět0  0
ma ten paprsek dostatek energie i na poskozeni bunek v sitnici oka?
Odpovědět0  0
kdyby oly zacal delat skla pro jine znacky aparatu, mohlo by to byt zajimave. jinak objektivy s velkym tokem svetla pro m4­/3 maji, ovsem cim husteji namackane fotoprvky na snimaci, tim vetsi omezeni na svetelny tok na jeden ten prvek, cili sklo nad snimacem uz svetelnost nijak nezvysi a efekt bude videt jen v rozostreni mimo prostor ostrosti.
Odpovědět0  0
já rožněv!
Odpovědět0  0
pro boj se zemskou rotaci bych cekal tracking nebo alespon kompenzaci ibisem. cim mensi uhel pohledu, tim vice se pohyb ­(uhlova rychlost­) projevi a dlouha ohniska mivaji mensi prutok svetla nebo neni zcela idealni to brat na otevrenou clonu treba kvuli neostrosti nebo aberacim. nakonec se bude muset pouzit vice expozic a mydlit se s tim dodatecne v nejakym programu.
Odpovědět1  0
to mozna nema, ale google pixel si ho vykropuje ze slozenych expozic :)
Odpovědět0  0
stacilo by osadit mydlovou krabicku 4 sensory a 4 objektivy a obraz pote sloucit a serezat do vysledneho formatu. zvlast na tom dlouhem konci by se na dlouhou vzdalenost dala paralaxa velmi dobre aproximovat.
Odpovědět0  0
a jak funguje ta AI? musi to zarizeni komunikovat s nejakym datacentrem nebo to ma lokalne ulozene nejake vykrystalizovane algoritmy, ktery na to pusti?

multiexpozice me dycky zajimala proc se nedela na senzoru lokalne behem standardni expozice u tmavych oblasti pro sekundarni rozhodnuti mezi signalem a sumem, stejne tak na opacne strane expozice zatmivani pixelu kde hrozi presaturovani. tim by se prakticky eliminovaly prepaly. nevim kde je ten pokrok u beznych nemobilnich pristroju.
Odpovědět0  0
tenhle koncept se mne libi. doufal jsem hlavne ze fujifilm bude rozvijet moznosti vyvolavani obrazku promo ve fotaku, ale ti blbci usnuli na vavrinu. jejich implicitni program ma ruzove a zelene artefakty v odsumovani, viditelne zejmena na velkych plochach s malym mnozstvim brevnych prechodu jako je bila nebo seda zed. navic neni vubec renderovan jemny detail, ktery lze vytriskat s kazdym externim developerem, zrejme kvuli tomu, aby po treti fotce nedosla baterie, ktera je se svyma 1200mAh v dnesni dobe vsem k smichu. doufam, ze tendle zeiss bude aspon trochu cenove dostupny pro normalniho cloveka, kdyz toto kriterium nesplnuje leica m10, o ktere snim.
Odpovědět0  0
myslim, ze foveon ma problem i pri velkem svetle, alespon co jsem koukal na sample fotky na jejich strankach ke quattro­-h ­(sum snad i ve svetle + podivny zluty color cast ve stinu, trosku surove pletove odstiny­).
Odpovědět0  0
nicmene i presto se telo lisi od etalonu ergonomie x­-e2s. nejhorsi je absence d­-padu, na kterem se lze velmi snadno orientovat, kde mel clovek prakticky 4 programovatelna tlacitka a uprostred cudlitko na potvrzeni volby. 4 mene vyznamna tlacitka byla i na leve strane a kdyz bylo potreba pouzil se levy palec a ovladani funkci bylo 2x rychlejsi. nejaka banda si vsak preje ovladat fujiny pouze jednou rukou ­(pitomci­) a fuji ­(ktery pomalu ale jiste zabiji svuj film­) jim jde, nevim proc, na ruku. mne se to ovladani jednak nelibi a vubec se mi nelibi ten mini displej i kdyz je vyklapeci. radeji bych ho cely zrusil a pripnul si externi monitor. nastesti me to zily netrha, protoze tidelti typci stavi vetsinou na jiz dosti starych technologiich ­(coz nemusi byt problem v pripade teto tridy pristroju, ovsem pro me je cenove nedostupny i film­-frame, takze tohle uz vubec nedam­).
Odpovědět0  0
a­) na jake kamery se tyto objektivy typicky umistuji? b­) jaky je opticky rozdil ­(nezajima me T number, ale vizual­) mezi foto a video objektivem?
Odpovědět0  0
cece, jednoho dne se dovime, ze centralni banky zalozily globalni spolecnost na odkup produktu firem se spatnym odbytem. samozrejme se vymluvi, ze na to vlastne maji mandat. tehdy se nam dostane odpovedi na otazku proc ceny neklesaji. je to peklo, ale nektery lidi to evidentne tesi a drzi tomu palce.
Odpovědět0  0
s novym rx za 10k by nejspis ziskali moji matku, ktera chce vymenit starou mydlovou krabicku od olympusu https:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/FE190­/FE190A.HTM za neco novejsiho. ackoliv by opet uvitala co nejkompaktnejsi format. ten nastupce LX100 se ji zda priserne predrazenej.
Odpovědět0  0
baterka ve fujine stoji za h0­/n0. zrejme proto, aby u vyssi kategorie pristroju brutalnim japonskym psychologickym nasilim donutili lidi kupovat bateriove gripy.
Odpovědět0  1
že se to neobjeví ve zdejším testu senzorů :)
Odpovědět0  0
teprve ted tomu zacinam rozumet...
Odpovědět1  0
v clanku jo, diky tvemu pristupu poskytnout prehledne info. ale asi myslel, aby se o to zprehledneni postarali vyrobci. ti totiz v manualech ci oznamenich drtivou vetsinu dulezitych nebo uzitecnych udaju vubec neuvadi a spolehaji se, ze si je lidi sezenou alternativnim zpusobem nebo si zaplati nejaky pochybny workshop nebo kolem toho vytvori a lavinovite rozsiri marketingove prospesnou famu.
Odpovědět0  1
tak nejak jsem tise doufal, ze korporatni usek s logem value from innovation zacne nasazovat treba nejaky tenky flexibilni displej. cim dal vic koukam na zadni displej nez do hledacku. ale fujifilm to je jako kocka co si rada hraje s mysi. je lepsi nemit moc vysoka ocekavani, nebo clovek prijde o nervy jak pomalu nasazuji technologie, navic ty, ktere nejsou uplne nejnovejsi. takze trosku marketingova past na nic netusici objeti, model chovani, ktery do vyspele civilizace vubec nepatri. na druhou stranu je to krabicka s bayerovou maskou, takze rozliseni by melo byt pouzitelne narozdil od x trans matrice, kde modry a cerveny kanal maji nizsi rozliseni ­(ridsi pokryti­) ­- coz nevadi treba u portretu, ale snimat detail cervenych kvetu to je tragedie. vypada to, ze pouzivaji stejne sklo jako u x70. vzhledem k velmi kratke vzdalenosti skla od snimace v rawu mozna budou prosvitat nejake aberace v rozich, trochu vinetace, jinak snad ok.
Odpovědět1  0
na techto minoltach me hrozne drazdi ty cerveny polokoule. nastesti ten co mam uz ji ma vyloupnutou a vypada to bez toho bobku mnohem lip.
Odpovědět0  2
podle me by v sony meli vydat dluhopisy v objemu dle poptavky a poslat to do centralni banky at jim natisknou prislousnou sumu a lidem by to meli posilat zdarma. vzdyt uz jenom se s tim tahat musi byt narocny a jeste za to platit 12 tacu v tvrde mene. to je padly na palicu.
Odpovědět0  0
zalezi co z toho leze. ale z jineho clanku si vybavuju, ze psali o 15 procentnim zlepseni signalu a to asi neni az tak postrehnutelne.. kdyby to byla aspon 1­/3 a vic, tak by to mohlo vzbudit nadseni. ale vyrobce a prodejce fototechniky s touto technologii to zase marketingove udrzi nad vodou dalsich nekolik let aniz by museli tlacit nove technologie. takze zas zadna revoluce na obzoru.
Odpovědět0  0
no ja si vybavuju jeden intimni autoportret od pababi na kratkem ohnisku a vypadal dobre a telefonem to nebylo :­)

na druhou stranu kdyz chces plossi otisk na delsim ohnisku ale chces zahrnout hodne prostredi, musel bys mit hodne velkej snimac. obcas snim o tom, ze mam oblibene fixni ohnisko a pod nim snimac, ktery se umi roztahnout nebo smrsknout podle potreby :)
Odpovědět0  0
zda se mi, ze dopocitavane sekvence jsou mene ostre, neboli vice rozplizle.
Odpovědět1  0
libi, ale dam za nej max 5000.
Odpovědět0  1
vstupni model. to zni jako by bylo potreba za rok ho vymenit za jiny, nabusenejsi. proc rovnou nekoupit nabuseny model, vid?
Odpovědět0  0
takze je to vlastne foceny ­"z ruky­"...
Odpovědět0  0
staci pred cislem uvest male pismeno v, napr. v2.80 a je konec zmatku
Odpovědět0  0
o jake pozadavky se jedna? *zvedavec*
Odpovědět0  0
nedavno jsem si vsiml upozorneni na flickru, ze se stavaji soucasti jakehosi uskupeni oath a ze informuji, ze se rozhodli sdilet uzivatelske udaje s tretimi stranami. bliz jsem to nezkoumal, ale uz tohle samotne by me prinutilo okamzite zrusit ucet na flickru.
Odpovědět0  0
hm, tou uvahou jsi mi nasadil brouka do hlavy.. ted se budu bat utratit papirky ­(nastesti je zatim nemam­) za af objektivy, kterym se vysouva predni soustava.. fotak mi sice jeste nespadl, ale ma to neco do sebe pri nejake divocejsi akci.
Odpovědět0  0
staci s sebou krome fotaky nosit nejakou horlavinu a sirky..
Odpovědět0  0
jak delany na krajinky s nejakym 135mm supersirokacem.
Odpovědět0  0
by me zajimalo jak na to ufo zaostri. autofokusu neverim.
Odpovědět0  0
to mas dobry, ja jsem v az fotu zaplatil za 2 fotky 60x40cm 500kc. ramovani jsem odmitl, to by me zruinovalo. asi bude levnejsi kooupit tiskarnu dom.
Odpovědět0  0
jenze podle soucasnych recenzi je kvalitni uplne vsecko.
Odpovědět0  0
za 9€ bych to koupil.
Odpovědět2  0
meli bysme jim ho vykopat. protoze proc se nechat tlacit do neceho co nechcem.
Odpovědět0  0
tak nevim jestli je to vina snimace nebo optiky nebo spatneho vyladeni obojiho navzajem, ale detaily jsou dost nekonzistentni skoro na kazde fotce krome makra, na ktery se da divat. ta rohova neostrost na sirokem ohnisku je v cene? pro rodinne foceni bych se to vubec neodvazil doporucit. leda by se jednalo o fotky, ktery rodina po dovolene smaze.
Odpovědět0  0
v prvni rade policie nema ve slusne a rozvinute spolecnosti co delat.
Odpovědět1  1
tak prave proto se ptam jaky format bys preferoval pro galerii. nemyslim, ze je prakticke skladovat zde 100MB tiff a raw zase chce kazdej dopatlat podle svyho, takze to neni cilovy format. nekde se tu psalo, ze se zavadi novy format, ktery nahradi jpg, ale nejdriv musime ukamenovat vyrobce displeju a monitoru.
Odpovědět0  0
neni to moc maly? kolikrat musim drzet nad zabradlim nebo nad krovim.. s timdle by slo fotit primo ze krovi teda.
Odpovědět0  0
jaky format bys preferoval?
Odpovědět0  1
skoda, ze nemaji scenu, kde by se dal srovna vystup objektu vzdalenych nekolik kilometru. ja to mam dycky tak rozsmudlany, ze bych to nejradsi roztriskal. muzu ostrit na nekonecno jak chci, a nic. je to hnus fialovej.
Odpovědět0  0
tak to je srozumitelne vysvetlene, diky moc. predpokladam, ze nizsi zastoupeni sumu u vetsich fotobunek je zpusobeny tim, ze odchylky maji sice priblizne konstantni velikost­/rozsah, ale plocha pro akumulaci fotonu je vetsi, tudiz i snr je vetsi.
Odpovědět1  0
jak to v realu funguje to iso. to ta elektornika zesili signal, aby se mohla zkratit expozice a sazi na to, ze odhadne spravne barevne udaje? a cim vic failuje v tech odhadech, tim narusta sum?
Odpovědět0  0
tou zredukovanou obrazovou informaci mas na mysli fakt, ze jeden barevny pixel se musi vypocitat ze 4 ­(nebo alespon 3 subpixelu v pripade ze se ten ctvrty pouziva na neco jineho nez zjistovani barvy­)? to by se pak mela jako megapixlova hodnota na krabicce uvadet ta realna a ne suma vsech rgb jednotek ne?
Odpovědět1  0
a­) v cem by spocival ten rozdil?

b­) jake faktory se vlastne podili na tom sumu? ­(nekde jsem cet, ze foveony sumi prevazne ve stinech i na zakladnim isu, coz se mi nezamlouva navzdory odsumovacim aplikacim. na propagacni strance uvadeli, ze poskytuji moznost uplneho odsumeni pri pouziti 7 expozic ­- uz nepsali jestli stejnych nebo odstupnovanych ve smyslu hdr, ale kdo se chce piplat se 7 snimkama jen kvuli sumu­).
Odpovědět0  0
zkus si nacist .raf v rawtherapee, raw file converter ex 2.0, photoninja, lightroom nebo cokoli jineho a pokazde ti vyjde odlisne zpracovani, zvlaste co se tyka redukce sumu a zvyrazneni ostrosti a podani barev. tady opravdu neni od ceho se odpichnout.
Odpovědět0  0
dik za info. takze pro video bez jakychkoliv zakmitu je nutny stary manualni zoom. ale nevim o zadnym, kterej by mel hladky clonovy prechod.
Odpovědět0  0
zdokumentovat synchronizaci s bleskem, to se v beznych recenzich clovek ani nedocte. docela me zklamalo vizualni rozliseni nebo proste okem rozlisitelny detail na fotkach. u 24 megapixli jsem cekal mnohem vice detailu ve vegetaci. napr. na te legendarni fotce mlyna sice jsou videt rozlisene vodorovne prouzky na fasade, ale listi na stromech a trava na louce uz nic moc. minim velikost 1:1, zmensenim tento problem do velke miry odpadne. nevim, jestli je vsude dobre zaostreno, napr. v kapitole o optickem zoomu pri pohledu na dopravni hriste na 55mm ohnisku mi prijde jehlicnan v horni casti obrazku mimo prostor ostrosti ­(nechci byt sprosty, ale uz je to v bokehu­). nevim kolik metru je to z okna dolu, ale myslim, ze by tam uz nekolik metru ostrosti byt mohlo a rovina ostrosti teoreticky mela sklon takovy, ze by ten strom aspon zcasti protinala. i ve vsech ostatnich jsem cekal detailni travu v cele plose obrazu. mozna ty apsc bunky neumi zachytit takovy detail jako vetsi senzory nebo ma xtrans realne nizsi rozliseni, proti treba d500, nevim.. mozna to chtelo srovnat side by side s 16­-55 objektivem, jestli je kvalita detailu stejna nebo rozdilna. dost skoda, ze pro vyssi dynamicky rozsah je nutne zvysovat iso. asi je to levnejsi nez prenest technologii stredoformatovych senzoru. a jako vzdy, duvod k nahnani lidi do drazsich technologii, kdyz chcou nekonmpromisni pristup ke kvalite.

v neposledni rade me na obrazku v kapitole protisvetlo https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-fujifilm­-x­-t20­-zatracene­-dobre­-fotici­-aps­-c­/7081­/galerie­/protisvetlo­-7big2.jpg zaujal v pravo nahore v tom lensflaru jakysi sitovity vzor.. asi na to cumim moc zblizka..
Odpovědět0  0
muzes jim to poslat slozenkou, ale musis se trefit do spravne planety..
Odpovědět0  0
asi instaxem. a na exkrementy nejaky makro nebo hubbleuv teleskop z obezne drahy marsu. taky by to chtelo kybl na mandelinky..
Odpovědět0  0
jenze tam ti zachvili zacnou lovit asiati. jdem na mars pestovat brambory za pomoci karbidove lampy a hovinek.
Odpovědět0  0
cenu jsi nepochvalil :(
Odpovědět0  0
hm, pak ale v obchode treba na ten produkt bude vyssi marze a prodejce bude mit instrukce preferovat vyssi marzi. stejne tak na internetu to muzou vycvhalit vic nez jine typy a clovek se chytne do pasti, ze.. racionalni koleje preferuju.
Odpovědět0  0
jaka je rozlisovaci schopnost oka kanete mysilova?
Odpovědět0  0
za blbost se vzdycky platilo, akorat dneska uz i trvalym prikazem mesicne :D
Odpovědět2  0
pryc s postprocessingem! pryc s postprocessingem! hezky ukazat fotky primo z aparatu.

jinak kliknutim na odkaz ­"diskuse­" https:­/­/www.digimanie.cz­/francie­-zakazala­-fotoupravy­-tel­-modelek­-fotobanka­-getty­-images­-je­-uz­-neprijme­/7074­/diskuze mne otevrelo nejaky vokno, ktery malwarebytes zablokovalo... tak nevim, nemate to tady nejaky hacknuty?
Odpovědět0  0
tak treba mohl delat timelapse.. jeste k tomu bracketovanej :­/ nebo fotil video, kde se kazdy frame pocital za jednu fotku.
Odpovědět0  0
myslim, ze busy neresi state of the art. v prostredi, kde je vse 10x predrazene je obrovsky prostor pro podnikatele, ktery dokaze nabidnout jen 8x predrazeny produkt ­(tedy snad dokaze­). fuj, nesnasim penize a vse okolo nich. no, jestli ale rusaci ukazou state of the art, tak to bude samozrejme prekvapko. treba s licencovali technologii nekoho jineho.
Odpovědět1  3
jj, mam enterprise edition, coz je trochu osekany. knihovny jsem hledal, kopiroval a stejne to rve dal. nicmene je nejvyssi cas na linux + dark table.
Odpovědět0  0
zoner rikas? ten se mi nepodaril rozbehnout, porad rve, ze chce nejaky knihovny, ktery nemam nainstalovany.. jakou znacku monitoru mas? nevis jakej monitor ma khalai?
Odpovědět0  0
zkus photo ninja
Odpovědět0  0
taky se snazim intuitivne vyplnit cely rozsah snimace. driv jsem si myslel, ze ettr znamena pridat expozici az v postprocesu, napr. pri foceni nocnich scen, kdy je drtiva cast dat namackana ve stinech. s tou denni oblohou skrz listi zkus trochu vic clonit. pri otevrene dire se to svetlo rozlejza vsude mozne, odrazi se to vsude mozne od snimace do objektivky a zpatky.. mozna to pomuze. a nejlepsi bude asi delat dve expozice a tu oblohu tam nejak nablendovat z te druhe expozice, pokud nebude vitr moc hazet listim a vetvema. muj nejvetsi problem je, ze kdyz nekde pridam svetlost, tak mi zmizi vetsina barev a obloha treba prestane byt modra a celkove v ni prestanou byt videt detaily a pritom treba jeste vubec nejsem na kraji histogramu, takze tam neni zadny orez dat.. to same se stinama, kdyz stahnu tonovou krivku dolu, tak vsecko co neni hodne svetly uplne hnusne zcerna a odstiny uplne zmizi, takze misto peknych ztmavenych prechodu mi z toho vyleze cernej flek..
Odpovědět0  0
zajimalo by me, zda mikrococky nad snimacem zakrivuji svetlo na tu bunky tak, ze neni patrne, ze jsou na tom snimaci oddelene nejakou minimalni hranici izolacniho materialu ­(par nanometru­), coz by pri zvetseni 1:1 melo zobrazit na obrazku sit tvorenou temito hranicemi ­- prakticky slepe misto snimace ­- nebo se nejakym vypoctem ta sit odstranuje. vzhledem k tomu, ze jsem zadnou sit nikdy na zadnym obrazku nevidel..

jinak odsumovani, to jen zprumeruje sebe a barvy okolnich pixelu, ne? chtelo by to nejakou metody priblizne identifikace nahodne barvy v pixelu a pak ji natvrdo promenit na nejakou prirozene vypadajici a ne zprumerovat okoli pixelu a ztratit detail.. aspon mne se zda, ze kdyz zapnu odsumneni, tak se barvy vsude tak nejak rozpliznou.. ale je to velikost 1:1, takze zrejme bude nasledovat resize a je to mene patrne.
Odpovědět0  0
to jsou triky... takze kdyz si dam pred optiku nd filtr, ktery si vyzada delsi exp. cas, tak budu mit vylepsenej pomer signal­/sum?
Odpovědět0  0
jo, tak to me presne taky stve a k tomu navic na iso100 mi to nedovoli raw takze ani kdybych chtel ten snizenej rozsah nahonit bracketingem, tak mam smulu. pritom nektery snimace umoznujou treba iso50. to mi hlava nebere, uz nevedi cim by lidi omezili..
Odpovědět0  0
moc ted nectu, tak nevim presne o ktery produkt se jedna. da se to sehnat do 10k? jen jsem si tak posteskl, ze pri zakladnim iso napr. v interieru standardni cmos­/ccd snimace potrebuji relativne dlouhe casy. teda kdysi jsem videl nejaky dokument bbc, ve kterem v noci snimali cernobile slow motion sceny v prirode ­(asi 10000 fps­) s velmi peknym detailem. s detailem mam docela problem porad se mi na tom neco nelibi. ale nejak nemam moznost prohrabat se 50 fotakama a 70 objektivama a vybrat si co me nejvic oslovi ­(takto by asi nebyl problem vybrat ten pravej kram na foceni­). receneze na netu nic neresi, protoze se stejne nakonec musi nejak zmanipulovat raw a vyrobit z toho neco na co se da koukat a to je asi ciste otazka umeni prace s editorem a jeho schopnostmi lokalnich­/globalnich uprav. mozna staci i mensi snimace, jen neco spatne delam v editoru a globalni zvyseni brightness proste nevyresi problem s lokalnimi tmavymi misty na fotce. nicmene co se tyka te fotici veci, rad bych, aby byla kompaktni do velikosti cca aps kompaktu s prislusnou lehkou optikou a cenove prijatelna. rikam si, jestli lze dosahnout napr. kvality vystupu z 6d na zakladnim iso na aps kompaktu.. co by mensi snimac musel mit, aby prenesl verne kazdy odstin ­(idealne pro rychlem expozicnim case­) a jake rozliseni, aby s detaily moje oko bylo spokojene pri zvetseni 1:1. samozrejme ze i ff lze udelat kompaktni s nejakym pancakem, ale asi to furt nebude za babku a furt tam bude klapat zrcatko. mrknu na ten fullhd canon, to bude asi neco o cems psal v tech eisa awards, ze? ja dycky klikam rovnou na diskuze, clanky se mi cist nechtej :)
Odpovědět0  0
hmm, zajimalo by me, jesi uz ty korporace popohnaly sve inzenyrske tymy, aby vyvinuli sensor citlivy jako oko, ktery i pres relativne male bunecne pixely v horsim svetle snima bez sumu. nebo ze bych mel v palici nejaky super odsumovaci algo?
Odpovědět1  0
https:­/­/www.coindesk.com­/controversial­-us­-sanctions­-bill­-calls­-cryptocurrency­-research
pouzivani kryptomen bude pod tvrdou regulaci. existuje jedina moznost jak svobodne prosperovat. zrici se vsech forem penez a budovat jen s pomoci ciste lidske vule. ostatne kdyz neni vule, ani kryptomena nepomuze. skoda, ze sis toho jeste nestih vsimnout :­) ekonomie je jen falesne nabozenstvi. stejne jako pravo.
Odpovědět0  1
asi se to da obejit programovatelnou casospousti, ne?
Odpovědět0  0
ctenare ­(hlavne teda me­) zajima jak spravne technicky vyvolat raw ­(pomoci neceho jineho nez lightroom, napr. rawtherapee­) a aby vysledek byl na jakekoliv galerii prijat pozitivne. pak je uplne fuk jake narad se k tomu pouzije, hlavne kdyz to ma senzor a schopnost ulozit do rawu nebo 16bit tiff ci png. ledazeby se tento server omezoval vyhradne na sooc ­- pak je teda pruser, ze tu neni nic od fujifilmu. :)
Odpovědět0  0
vidim tam vetracek. obaval bych se vibraci, ktere pri dlouhe expozici snizi rozliseni.
Odpovědět0  0
zkus bregger 400
Odpovědět1  0
pred rokem a pul jsem na jednom blogu navrhoval vytvoreni snimace tvaru kulove vysece. par mesicu nato apple podal patent, ale microsoft ukazuje produkt? jiste je ja z toho urcite neuvidim ani cent, abych si poridil techniku a vyrobce snimacu urcite nezajima fotograf jako takovy ale pouze marze na budoucich produktech. smutny svet kapitalizmu.
Odpovědět0  0
a do galerie ma smysl nahravat adobe rgb? kolik procent uzivatelu ma adobergb monitor? probiha knverze do srgb pres nejakou direct draw knihovnu nebo v ramci ovladacu gr. karty pri prohlizeni adobergb obrazku na srgb monitoru?
Odpovědět0  0
adobergb kvuli tisku? srgb monitor si s bohatsim gamutem asi neporadi.
Odpovědět0  0
bude tady na to recenze?
Odpovědět0  0
rozdil tam je, samsung ma sum vice rozredeny, ale ma mekci kresbu ­(nevim, jestli cipy od samsungu pouzivaly aa filtr, to by vysvetlovalo mekkou kresbu anebo bylo tak spatne sklo, obcas tam prokoukne barevna aberace­). a6500 ma vyssi kontrast a ostrost, ale sum je diky tomu zretelnejsi, ostrejsi. jinak vypadaji dost podobne.
Odpovědět2  0
pokud ti jde o 4k video, tak xt20 snima bez cropu celym snimacem, ale vynechava pul radky, tim se chrani pred prehratim. xt2 naopak nahrava v cropu bez interleavingu, ale plnou delku 30 minut dosahnes jen s pouzitim baterioveho gripu. asi bych volil m43, ktery muze mit kombinovanou stabilizaci a solidne redukovanou rolling shutter. snad to ma uz panasonic zmaknuty. docela zajimave vypada gh5, ale je to obr. je vetsi i vuci gh4. narozdil od fuji maji m43 displej vyklapovaci do strany tak, ze se vidis kdyz stroj drzis pred sebou a muzes si v pohode vlogovat.

jak komplexni bude tva prace s videem, bude to jednokamerova zalezitost? mel by sis sesumirovat jak chces stroj vyuzivat, mohlo by ti to usnadnit vyber a napoprve se trefit misto tapani a porovnavani napr. podle vzhledu nebo barvy pristroje.
Odpovědět0  0
jednak na film dostanes az na vyjimky presnou reprodukci sceny a odpadaji hodiny casu stravene v editoru hledanim funkci, ktere by nejakym zpusobem dokazaly umoznit ztvarnit tvoji predstavu o zpetne vyvolani sceny. napr. pri michani expoxice jsem zatim nenasel takovou funkci, ktera by mi dokazala preskalovat dynamicky rozsah snimace na dynamicky rozsah media ­(monitor, papir­) a musim to delat jak pitomec malovanim stetcem a menit pomer michani. mozna tam nejaka transformace existuje, ale ja ji nemuzu najit. reseni? je lepsi vratit se zpet k filmu. hotovo, neni nad cim premyslet.
Odpovědět1  0
mozna z toho udelaji cernobily aparat. tam by asi dopocitavana barva tolik nevadila, spis by indikovala jak danou skupinu pixli ztmavit ci zesvetlit a jesi ty bily pixle pridaj na detailu, tak snad k necemu dobry. na barevnou fotku jsou tu asi lepsi masinky. mozna je to ale cip do tech modernich hodinek co vydrzi tak pul dne a s focenim tak max 2 minuty, tam by uzivatele byli tolerantni a celi nadseni, ze maji funkcnost jako mel v osumdesatych letech michael knight v knight riderovi.
Odpovědět0  0
to by byla uleva, kdyby to tak bylo. mam trosku obavu ze kazda trubka bude mit po urcite odchylce od provozni teploty mirne odlisnou hustotu na vnejsim a vnitrnim polomeru, coz by tu vnitrni zabrzdilo pri zcvrkavani a ta vnejsi trubka by se na ni necekane moc nalepila a zadrhly by se. je potreba propocitat nebo ozkouset vuli. u zavitu zcela urcite, tam byvaji veci dosti natesno.
Odpovědět0  0
ahoj. no plast bych asi volil zejmena kvuli ukocirovani teplotni roztaznosti, ktera u kovu ovlivni tlak na sklo ­(zalezi jak je fixovany­) a muze v zime zpusobit nepouztelnost ostreni, protoze jedna trubka sevre druhou a v lete to muze byt treba rozvolneny tak, ze ta optika nebude v jedne ose. na prototyp by plast stacil, pak by se to promyslelo s kovem..
Odpovědět0  0
a soucasne s tim serial o monitorech schopnych verne reprodukovat barvy, tiskarnach a kolorimetrii. protoze obrazek zpracovany na mem monitoru a prohlizeny na jinem vypada uplne odlisne, coz me docela silne hnete.
Odpovědět0  0
snad me, chlapi, nenechate prohrat samotnyho...
Odpovědět0  0
to je jasny, fotoaparatky musi byt vyhradne jen pro bohaty nebo pro lidi se zamestnanim. to je proste zaklad veskere fotografie. pockat... nedostal nahodou ansel adams fotak od taty?
Odpovědět2  1
chtelo by to pripomenout alespon v bodech v cem to ma potencial zklamat.
Odpovědět0  0
kdyz maji penize nastaveny limit, ma schopnost limitovat i rust populace, protoze emuluje limit zdroju ­(avsak zdroje jsou pevne v rukou mocnosti a chraneny proti svevolnemu pouzivani krutymi sankcemi, krutejsimi, nez je pouzivani penez ­- napr. dane ­- proto lide sklouznou radeji k placeni dani, nez k prijeti trestu vladcu obcanu­). pokud ale existuje nekonecny prisun penez ­(rozumej vyuzitelna energie­) pak se lidstvo premnozi do neudrzitelneho stavu, protoze jen maly podil lidi se dokaze uvedomele sam omezit ve sve spotrebe. ale my nemame schopnost videt kdy dojde k preklopeni do chaotickeho stavu bez moznosti jednoduche regulace, protoze zpetna vazba tohoto signalu je umele inhibovana ­(ultimatni pokrytectvi + tisteni penez z nahodnych a nesmyslnych duvodu neodpovidajicich realite­). dusledky neodhadnutelne, ale urcite to nebude nic pekneho.
Odpovědět0  0
otazka je jestli ten zisk pretavuji v neco rozumneho. a tim nemyslim populistickou charitu, ale neco pro udrzitelny upgrade civilizace.
Odpovědět0  0
..při focení 9 fotografií pak může ­"mýt­" maximální krok..

kez by to umelo umyt i rozkrok. teda za ty nehorazny prachy bych cekal neco extra. jak se na tom ale nastavuje cas a clona?
Odpovědět0  0
tak to mi vubec nejde do hlavy proc samsung ze dne na den skoncoval s fotakama, kdyz se jim darila takova technicka dokonalost, kterou snad uzivatele museli ocenit..
Odpovědět0  0
a bude stabilizovany? pripadne jaky gimbal je nejlepsi pro takove to domaci nataceni videi, pripadne decka na zahrade..?
Odpovědět0  0
asi meli plne ruce prace s novym eos m5 + 15­-45mm
Odpovědět0  0
vystup nevystup, canon vymeni konektor, vyda tiskovou zpravu a diky milionum foto publicistu se tak dostane na odiv miliardam lidi, kteri si tu novinku utikaji koupit. tady vubec nejde o nejaky technologicky posun, ale o priblbly marketing s minimalnimi naklady.
Odpovědět1  0
a navic to asi neda do fotaku :D
Odpovědět0  0