Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
30.1.2008, Pavel Bureš, aktualita
Vlastníte kompaktní fotoaparát či ultrazoom, ale rádi byste si pořídili zrcadlovku? Potom pro vás máme horký tip – Nikon D60 nabídne rozlišení 10.2 Mpix, tříbodový AF systém, několik editačních funkcí a také tři režimy práce s menu pro různě pokročilé uživatele.
nikonista | 1.2.200811:24
Cena těla D60 na www.oehling.cz=18.999Kč. NIKON tohle nemůže snad ani myslet vážně????????
Odpovědět0  0
nikonista | 31.1.200819:14
Jj, dnes bylo velmi hezky, modrá obloha, slunce a teplota okolo +5C. Protože jsem měl trochu volna, tak jsem vzal D40 sebou za město a udělal pár snímků. Tak zase budu večer mít co dělat. Jedině tak se člověk něco naučí.
Dnes přes poledne jsem docela byl rád, že mám od Sigmy jejich několikavrstvý DGMCUV filtr.
Až někdy půjdu koupit lepší DSLR tak určitě k Nikonům. Raději přitlačím a půjdu do poloprofi třídy.
Jinak samo­-souhlas s názorem Mr.Libich.
Odpovědět0  0
libich (242) | 1.2.200811:45
Tak D60 je opravdu marketingový tah, sice čistí čip, ale jinak je vylepšení tak málo, že upgrade z D40x i D40 nemá valnou cenu.
Odpovědět0  0
nikonista | 31.1.200814:57
Před necelým půlrokem jsem koupil D40. určitě jsem neudělal chybu.Splňuje očekávání, prostě LOW END vynikající poměr cena X výkon. ­/Nikon mě vrátil v akci peníze­/ Ani teď neprodělávám:­-­) a nelituju
D60 je trochu zklamáním. Inovace jen minimální, NIC nového,Žádná převratná vylepšení.Čip CCD stejný. jestli 10MPix nebo 6 MPix je pro běžné potřeby naprosto jedno.Systém čištění čipu výsledek nevylepší. Možná stojí za pozornost VRkový ­- set sklo.
Vypnutí displeje při přiblížení oka na cca20mm je hezké , ale pro mne k ničemu.
Nikon za odpovídající peníze udržuje nastavený í standart. Když bych chtěl něco jo lepšího tak D300 nebo jít do Canonu EOS40ky. Ta odpovídá nikonovské D300, za znatelně lepší peníz.
Odpovědět0  0
libich (242) | 31.1.200817:09
Por začátečníka, co nefotil zatím se zrcadlovkou může být D40 stále dobrá volba, ovšem omezení má a přeci jen pokud mám kinofilmové objektivy a to několik, tak si asi těžko D40 koupím, neb bych je musel prodat a neměl je k dispozici.

Tak D300 je přeci jen lepší než 40D, ta je stavěná pro pokročilé amatéry či poloprofesionálně, zatímco D300 je jasný poloprofík a to nejen cenou, ale také speciálně upravenými funkcemi. Tohle má Nikon velmi dobře vychytané a konkuruje mu spíše FullFrame 5D, který však nemá LiveView a je kompletně jinak zaměřený za nejlepší cenu foťáku s tak velkým čipem.
Odpovědět0  0
xcmaniax | 30.1.200820:59
Libich: no říkat, že D80 je horší než 400D je dost odvážné tvrzení;­-­) 400D mi oproti tomu Nikonu přijde jako hračka:­-­)Ale nechápu proč se tady pořád rozčilujete? Zjevně patříte mezi lidi co se rádi baví o tisících funkcí místo abyste cvakali a cvakali:o­) Nikon představil malý bytelný foťák v osvědčeném těle, nechal 3 body AF, které lidem co nefotí profi sportovní utkání bude 100% stačit ­(kolik z vás používá na ostření víc bodů než středový??­), nezvětšoval stupidně displej na 3 palce. Ano beru, že třeba Life view je dnes velmi módní, ale je otázka, jestli by stálo za zvýšení ceny třeba o 2­-3 tisíce za tělo. Ponechání 10Mpix považuji za rozumné. Raději buďte rádi, že přibyde lidí co budou mít spoustu pěkných fotek, za cenu ještě dřív obvyklou pro lepší kompakt, kteří také ocení, že nemusí vláčet foťák co váží kilo a půl... Jestli se focením živíte nebo se potřebujete v diskuzích ukájet nad funkcemi, bez kterých se při Vašem víkendovém focení neobejdete, kupte si přeci jiný stroj;­-­) Kdybych se rozhodoval o první zrcadlovce, rozhodně bych vzal D60 do úvahy, cena bude oproti 450D určitě tak 60­-70% a nabídne mi stejnou kontrolu nad závěrkou, clonou a isem a o to přeci hlavně jde;­-­).
Odpovědět0  0
libich (242) | 30.1.200822:22
Tak nikde netvrdím, že Nikon D80 je horší než Canon 400D. Nikon D80 je stavěný lépe a v souboji s 400D ve většině věcí vyhrává, hlavně konstrukcí, ergonomií, působí vyspěleji, však jde o osekanou D200 v lehčím těle.
My se nerozčilujeme, jen nám přijde škoda, že se Nikon vydal touto omezenou oblastí. Máte pravdu, že užitná hodnota bude podobná a navíc Nikon může snížit cenu, ovšem s těmi 60­-70 procenty bych si nebyl jistý, cenová politika Canonu je více agresivní, Nikon si nechává za podobné stroje obecně zaplatit více. 450D bude stát asi 19 000 Kč za tělo chvíli po uvedení a D60 podle mne o něco více než D40x ­(tedy tak 17 000 Kč­), takže rozdíl dvou tisíc není nic extra.

Mne se celkem s D40x pracovalo dobře a obrazová kvalita, AF a rychlost byla dobrá, to nekritizuji. Hlavní nevýhodu vidím v chybějícím motorku a omezené možnosti použití objektivů, mám mnoho starších objektivů a jiných značek a ty jsou prakticky s D60 nepoužitelné, s MF objektivy neumí měřit expozici a AF objektivy mimo AF­-S a AF­-I neumí automaticky ostřit, to mi přijde jako poměrně nešťastný ústupek. Amatérovi to vadit nebude, než však začne myslet na upgrade a bude zbytečně omezen jen na pár objektivů, čímž se narušen princip zrcadlovky s co nejširším použitím, též omezení možnosti systémových blesků atd. Je to prostě krok Nikonu, zjednodušit i za cenu omezení, Canon se vydal jinou cestou a kdo bude úspěšnější se uvidí, zatím se daří celkem oběma. Každý má své zastánce.
Odpovědět0  0
libich (242) | 30.1.200822:28
Porovnání D80 a 400D je oprávněné, i když Nikon mluví u D80 o poloprofi těle, to mi však přijde trochu nadsazené, podle mne je to jen vyspělejší amatér jako D70, která mi tedy přišla už více poloprofi na svoji dobu v konkurenci s D100. D80 má lepší tělo, ergonomii a některé funkce, ovšem i Canon 400D má své trumfy, Nikon D80 tak vyhrává těsně, jenže jeho cena je téměř o 1­/3 vyšší, což mi přijde neúměrné, podle mne rozumný rozdíl by měl být tak 10­-20 procent a ne 30­-40 procent. Canon 400D je opravdu hračkovitý, to je fakt. Fotím s ním a je zase lehký, ale drží se ovládá hůře a působí trochu méně jistě v ruce, když se více třese, to nepopírám, ovšem D80 má taky své mouchy a přiznám se, že za cenu, co se dlouho prodával a prodává ještě dnes, přeci jen je trochu drahý. Vemte si, že za skoro nižší cenu máte dobře vybaveného Pentaxe K10D.
Odpovědět0  0
xcmaniax | 31.1.20088:31
S tím souhlasím, ta cena tomu neodpovídá. Ale s těmi objektivy­-D60 je právě pro lidi co mají svou první DSLR, takže zásobu starých skel nemají. A první rok budou uvažovat maximálně o 55­-200, případně o 18­-70 a s tím vydrží hodně dlouho. Pak je jen otázka zda kupovat objektivy co jsou dražší než tělo, třeba 18­-200 nebo nyní představený 16­-85... .Uvidíme, třeba se necháme cenou překvapit a bude blíže D40.
Odpovědět0  0
libich (242) | 31.1.200811:38
Tak jistě, ale zbytečně dle mého názoru omezuje amatéry, kteří ještě z klasické zrcadlovky na digitál nepřešli. Je fakt, že podpora objektivů s vlastním motorkem ostření přibývá, ale pořád je to omezení, které je znát. Já osobně bych si D40­-D60 nekoupil hlavně z tohoto důvodu, ostatní mi tolik nevadí. S D40x se celkem jinak fotilo dobře. No tak je to otázka a proto je možná škoda, že staré analogové a levnější objektivy třeba i v bazarech jsou většinou pro tento fotoaparát tabu. Je to marketingový tah a to mi nikdo nevezme. Nikon chce prostě vydělat, nalákat na cenu a pak omezit na dražší a užší výběr a postupně člověka donutit k upgradu.
Odpovědět0  0
libich (242) | 30.1.20087:20
Kromě Nikonu D40, D40x a D60 jsou velmi dobře stavěné amatérsky Olympusy. E­-400­/E­-410 mají lehounká těla a kvalitní výbavu a amatérům také dobře postačí, pomalejší AF nebo méně AF bodů, tmavší hledáček lidi trápit tolik nebude, mají tam však LiveView a ten je pro amatéry přecházející z kompaktů ještě důležitější než hezké menu na displeji. Navíc jde o modely kapesní a pro člověka, co přechází z kompaktu a ultrazoomu jsou ideální, vždyť za 12 500 Kč se dá už pořídit double zoom kit s kvalitními Olympus skly a celé lehké vahou a amatér se na tom hodně naučí, neb Olympus tolik funkcemi tyto modely neomezuje.
Odpovědět0  0
libich (242) | 30.1.20087:14
Tak pro mne je Nikon D60 zklamání, oproti D40x žádný kloudný krok dopředu, čip zůstal stejný a tak i většina funkcí, změny jsou jen kosmetického rázu. Prostě žádná sláva. Přijde mi, že od dob D70 tu chybí nějaká cenově dostupná nabouchaná zrcadlovka. D80 sice D70 nahradila, ale zároveň byla ústupkem ergonomickým i časovým 1­/4000 místo 1­/8000 s a 1­/200 místo 1­/500 s u X­-sync nepovažuji za dobrý krok. Proti řadě D100, D200 a D300 nic nemám, tady Nikon kraluje, ale tato řada je už pro amatéra příliš drahá, však je také mířena poloprofesionálně až profesionálně a vybavena funkcemi bohatě. Navíc oproti Canonu a jeho řadě D30, D60, 10D, 20D, 30D a 40D, kde pokroky jsou zvolnější, u řady Dxxx Nikonu je změna mezi modely více skokovitá. Na druhou stranu je interval někdy příliš dlouhý, hlavně mezi D100 a 200 bylo třeba čekat přes 3 roky, to už Canon stihl dva nové modely, ač třeba se až tak nelišily.

Nerad to říkám, ale zatímco Canon se vydal vstříc uživatelům a má bohatý sortiment s velmi dobře nastaveným lowendem v podobě 450D, který uspokojí i náročnější a nemusejí měnit. D60 jako nástupce D40x mi přijde příliš osekaný a nutí začátečníka po čase přejít na nové tělo. Je to docela škoda, protože např. D50 tato omezení neměla a byla podle mne rozumnějším krokem vstříc uživatelům, šlo jen o trochu osekanou D70, rozdíl mezi D40x a D80 však je již příliš markantní a D80 je zase cenově moc vysoko a už trochu zastarala.

Nikonu jde prostě o to, aby si pořídili zrcadlovku naprostí začátečníci a amatéři, tak ji omezuje 3­-boodovým AF, neosazením motorku AF a dalšími věcmi. Je to škoda, neb tato omezení brzdí případný další rozvoj amatéra a snižují tak užitnou hodnotu zrcadlovky. Nikon to vynahrazuje alespoň cenou. Konkurence je však dále, vždyť za stejnou cenu lze pořídit i Pentax K100D, Olympus E­-400­/410, Sony A100­/200, Canon 400D a to jsou funkčně asi zdařilejší a méně omezené modely. D80 je sice povedený stroj, ale i ta je pro mne zklamání. D70s byla podle mne zatím nejlepší počin a dokázala dobře konkurovat i 10D či 20D, ale D80 je spíše soupeř 400D a s ním prohrává vysokou cenou a 450D ho už rozdrtí. Chce to prostě zase nějaký velmi dobrý amatérský až poloprofi model jako byla D70, která svým způsobem i překonala D100.

Nikon zaspal na hruškách a zatímco nyní skoro všichni přecházejí na CMOS čipy a LiveView a zvyšují Mpx a počet funkcí, u Nikonu se drží zpět a dohání to marketingem. To je právě to, čeho jsem se obával. Na majitele starších analogů se taky moc nemyslí a staré blesky a objektivy prostě s novými digizrcadlovkami nepracují bez problémů nebo vůbec. Je to škoda, neb Pentax a Canon tuhle zpětnou vazbu mají lepší a Canon nyní nabízí velmi slušný přechod z kinofilmu na 5D, jež se prodává už za cenu blížící se 50 000 Kč. Je to sice hodně, ale stále nejméně za FullFrame čip, co jde.

D60 jsem předvídal, ale marně doufal, že to bude něco lepšího než přidání čističe prachu na čip. LiveView či stabilizace se jen tak čekat nedá a zlepšení AF bodů apod. také ne. Pro mne Nikon v amatérské třídě ztrácí od doby ukončení výroby D70s, poslední počin byla ještě D50 a jaktakž D80, která však již byla předražená. No a v třídě poloprofi přeci jen je taky rozdíl 15 000 Kč mezi D300 a 40D hodně velký. D300 je sice lepší, ale ne o 15 000 Kč. Kdyby alespoň ta D200 byla znatelně levnější než 40D ale to není, ba naopak. Ach jo, ale musím přiznat, že prostě Canon je teď na tom trochu lépe. Nejlepší počin Nikonu je jen D3, která se fakt povedla a začíná vážně ohrožovat i Canon 1D Mark III a 1Ds Mark III, i když těžko zvyklá Canon fotografy, kterých je nyní většina. V době analogů byl Nikon více na koni a dělal skvělé stroje, ale digidobu trochu zaspal. Asi je to také tím, že Canon má výhodu, že si umí vyrobit vlastní čipy CMOS a nemusí je brát od jiných jako Nikon.

Pentax je taky na tom lépe, spolupráce se Samsungem se začíná vyplácet a možná konečně trochu prolomí ledy i v DSLR, K10D byl první průkopník a nyní K20D je ještě větším a ani amatérské 100D a 200D nejsou vůbec špatné. K tomu je možné to mít i v hávu Samsungu a je tu tak možnost výběru.
Odpovědět0  0
jo2X | 30.1.20089:49
Nikon na to ide fikane. Narocnejsi fotograf sa nemusi rozhodovat medzi 450D a 1Ds MkIII ako u Canonu, kde zasadny rozdiel je rozlisenie a fullframe. :­) Jednoducho za malo penez malo muziky.
Odpovědět0  0
libich (242) | 30.1.200810:10
Je to marketing, D40, D40x a D60 jsou prostě foťáky pro klasické amatéry, kteří koupí rovnou foťák se seťákem a s tím vydrží celou dobu, než se jim ten plasťák rozpadne a pak si koupí nový plasťák i objektiv, neb ten starý už taky nebude s tím novým fungovat a pořád dokola, Nikon vydělá a začátečník taky bude spokojený. Ovládání je jednodušší, tělo lehčí, kvalita fotek slušná a o tu jde především. Od začátečníka těžko čekat, že budete potřebovat podporu starších a jiných objektivů nebo nějaké další vymoženosti ohledně blesků apod. Prostě cvaká a občas něco nastaví ručně dle pokynů v manuálu, tím to hasne. Tak to vidím. Navíc Nikon sází na svoji značku a tak záměrně nedělá téměř žádné pokročilé kompakty nebo ultrazoomy a lidi tak nutí při vyšší kvalitě fotek nebo bohatší funkční výbavě rovnou přejít na zrcadlovku, na které možná časem i více vydělá, neb si lidé třeba časem koupí externí blesk, další objektiv a příslušenství atd. a vše nové, neb staré a konkurenční věci na to nepůjdou. Plně tuhle politiku chápu, je stavěná pro ty, co zaítm zrcadlovku nemají. Kdo měl starší model Nikonu jako D50, D70 či nějakou kinofilmovou zrcadlovku si pak ale těžko tohle koupí. Je nucen zaplatit víc a koupit aspoň D80 a to Nikonu vyhovuje. Trochu mne mrzí, že Nikon se staví k tomu takto, ale takový je dnešní trh.

Canon se vydal jinou cestou, drží si bohatou základnu pokročilých amatérů a profíků a nabízí maximální sortiment a výbavu modelů v celé třídě. Levně nabídne odlehčená a přesto funkčně poměrně vyspělá těla xxxD, která vysloveně neomezuje, jsou funkčně podobná vyšší poloprofi třídě xxD a k tomu dá ne moc kvalitní setové objektivy, nutí tak lidi kupovat dražší objektivy vlastní produkce, ale tady už není omezení jako u Nikonu a je možné koupit i konkurenci. Canon však vydává nové a nové modely častěji a láká lidi na upgrade, který nemá vždy hned smysl, přechody jsou zvolnější než u Nikonu, ale uživatelé si téměř bez výjimky mohou být jisti, že přejdou na lepší. U Nikonu přechod z D50 na D40­/D40x či D60 rozhodně nepovažuji za rozumný, neb pokud si zvykly na neomezenou podporu příslušenství, tak se spálí. D60 není upgrade D50, ale D40. Nikon prostě otevřel zcela amatérskou řadu lehkých zrcadlovek, které mají blížš spíše k řadě E4xx Olympusu než klasickým amatérským vyspělým zrcadlovkám.

Trochu mi to přijde stejné jako krok u klasiky, kde F70 byla vyspělejší než F75. U Nikonu je třeba na čísla dávat pozor a neznalého může přechod či upgrade zklamat, nový model sice je modernější, ale zase osekanější. F75 byla náhradou F60 a ne F70, spíše šlo o lepší dvojče F65. F70 nahradila až F80, která asi byla posledním ryze amatérským modelem u kinofilmu od Nikonu, poloprofi zastupuje řada F801s, F90, F90x a F100 a profi samozřejmě pak F1­-6, což odpovídá digitálním D1­-3. Pokud má člověk Nikon objektivy a nemá zrovna možnost najít solidní Nikon zrcadlovku pro své účely, ještě může zvolit FujiFilm, který má taky bajonet Nikon F. Dříve to šlo i s Kodakem, ten však už spolupráci ukončil. Nikon bral tehdá čipy Kodaku, nyní spíše Sony a to už nejen CCD, ale nově konečně i CMOS, které začínají CCD silně trumfovat. Je otázka, zda se CCD ještě zpamatuje. Momentálně nemá oproti CMOS a jejich LiveView, nižší spotřeba a nižšímu šumu, moc co nabídnout. Sice dříve platitlo, že CMOS byl v pár věcech horší, dnes už je však z velké části nástupcem po méně ekonomickém CCD. Právě vysoká spotřeba velkých CCD čipů posílá tento typ zvolna do hrobu a zůstanou tak spíše na malých čipech, kde mají stále opodstatnění. Výroba CMOS čipů je nyní nejvíce asi u Canonu, ale válí i Samsung a Kodak, tak se máme na co těšit.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 30.1.200813:13
jo2X: Doufám, že to co píšeš, je vtip... ???
Odpovědět0  0
Martin Wotc | 30.1.200815:16
Čtu dlouhý příspěvek od Libicha a souhlasně kývám stranou. Jako jeden z prvních maj?telů D70 naprosto sdílím jeho pocity. D70 byla tenkráte jediná smysluplná volba se ­(na svou třídu­) špičkovým setovým objektivem ­(Canon a jeho 300D byl děs, pomalý, plastový, objektiv nic moc­). Za ty roky jsem se vybavil objektivy, bleskem, příslušenstvím. A teď řeším co dál. D70s byla pro mne z hlediska rozvoje zbytečnost, D80 mne nepřesvědčila že by mi dala něco navíc ­(spíš by mi sebrala CF karty­). D300 by byl rozumný nástupce. Ale za ty peníze? D200 by měla jít cenově dolů, ale proč si mám kupovat ­"výběhový­" model. Takže co dál? S Nikonem to jde z kopce. Nebo bude nějaká D90 za rozumnou cenu?
Odpovědět0  0
libich (242) | 30.1.200815:29
Také s Vámi souhlasím. D100 byla na svoji dobu dobrý fotoaparát a také D200 a D300 mají svoji kvalitu a místo, ale co třída mezi, ta zaostává, D70 byla bezesporu vydařená, navíc firmware D70s jde do ní dohrát, tak určitě nemá cenu D70s kupovat. D80 něco vylepšila, něco zhoršila, takže smysluplný upgrade D70 také není. Kdy už se konečně majitelé D70 dočkají něčeho rozumného, u Canonu to jde rychleji, ale proč tak dobře rozjetá třída amatérských zrcadlovek D70 skončí u takových podřadných modelů jako jsou D40, D60 apod. Je to škoda, ale je to tak. Tu D90 by to chtělo jako sůl, aby měla protiprachovou ochranu, LiveView a vlastně funkce D300, 12 Mpx CMOS čip od Sony, který je i v A700 a to vše osekané o ti poloprofi funkce a v lehčím a méně odolném hábitu za cenu kolem 20­-25 000 Kč za tělo, vyšší cena nemá šanci dneska moc uspět, neb Canon 450D bude stát okolo 20 000 Kč za tělo a těžko něco dávat horšího. Také to chce pořádnou slevu na D80, která by mohla být prodejná při ceně okolo 17 000 Kč za tělo a 19 000 Kč v kitu s 18­-55 nebo 22 000 Kč v kitu s 18­-135 či 23 000 Kč v kitu 18­-70, jinak je to předražené. K100D je tu tělo za 10 000 Kč a K10D za 15 000 Kč, takže konkurence jako Brno. Nikon musí zabrat a amatérskými zrcadlovkami si moc nadšení pokročilejších nezíská. Také D200 by měla stát tak o 5 000 Kč méně, prodejná by byla dobře za takových 25 000 Kč, kdy by konkurovala modernější D90 a nová D300 by mohla spadnout na 40 000 Kč za tělo, jinak ji 40D a možná i A700 cenou překurtuje. Nikoňáci asi značku jen tak nezmění, ale nerozhodnutí si asi Nikon nově už nezvolí.
Odpovědět0  0
cl.9 | 15.3.200816:19
Hezke srovnavani, ale pokud jsem videl spravne, tak 1Ds Mark III ma jen jedno kolecko a jeste na pro me nevhodnem miste. Pri pouzivani rady Canon Dxxx me doslava mohly upadnou prsty uz po 20 minutach, jak se fotak blbe drzel. V ergonomii a pohotovosti ovladani tedy predci Nikon D80 cokoliv od Canonu. Canon bych tedy doporucil jen ve trech pripadech, pokud dostanete velmi vyhodnou cenu, nejste zvykli fotit vse na manual a nebo aranazujete, kdy si vse muzete s predstihem nastavit pres funkcni tlacitka. Jen pocitejte se mnou, ukazovacek na kolecku, prostrednicek na spousti a dalsi v poradi uz je jen prstenicek a malicek, fotak Canon v pohotovosti tedy drzite palcem, prstenickem a malickem. S bolavejma prstama vam pak muze byt cip velikosti filmoveho policka ukradeny. Osobne me tesi, ze Canon nema dve kolecka, jsem vychovan na Nikon F80, ale zaroven mi vadi fakt, ze se tato informace neobjevuje v recenzich hned na prvnim miste jako nejvetsi nevyhoda Canonu, pak by se totis dalo doufat ve zmenu. Dokud bude mit Canon jedno kolecko, neuvidim v nem konkurenta Nikonu.
cl.9
Odpovědět0  0
Martin Wotc | 25.3.200819:45
Pánové. Asi tuhle diskusi zakončím. Plně se ztotožňuji s tím co zde bylo napsáno. Pro vyspělé amatéry nemá NIKON žádnou rozumnou nabídku. Já jsem vnitřní boj co dál vyřešil tím, že jsem pořídil D300 jako náhradu mé D70 ­(viz můj příspěvek výše­). Musím konstatovat, že jsem udělal dobře. Je to něco úplně jiného. Jsem tedy nadmíru spokojen. Jediné co je hrozné je cena. Ale vlastnosti jsou špičkové. Navíc jsem si k tomu pořídil nově i SB­-800 a myslím, že mám na dlouhou dobu vystaráno. D300 je jedním slovem dělo. Dokonce i přítelkyně která se tvářila kysele, že si kupuju nový foťák teď fotí jako o duši. Ten foťák fotí skoro sám. Tedy můj závěr diskuse je: Dobře že NIKON nemá nic mezi řadou Dx0 a D300. Kdyby tam něco bylo, tak bych si nikdy nekoupil D300 a nepoznal bych co to znamená mít doma profi foťák.
Odpovědět0  0
okolo iduci | 25.8.200915:46
ahoj ! pridavam par riadkov...v marci 2009 som kupil d­-60 nikona.som vyspelejsi amater ale nie som spokojny s kvalitou...fotil som na panasonic fz­-30 a vysledky boli lepsie...sice nikon ma lepsie setaky ako olympus ale lutujem ze som nekupil olympus...skusal som vselijake nastavenia obrazu a vyvazenie bielej a vysledky naprd.aj tak robim ciernobielu fotografiu....je to marketing...kedy budu pre amaterov lepsie digitali...? finacne je lepsie sa vratit do cervenu ziarovku do komory........................................................
Odpovědět0  0
Martin Wotc | 25.8.200916:04
Možná je problém v těch pokusech s nastavením. Někdy je lepší nelaborovat s nastavením a nechat to na foťáku ať rozhodne. Znám pár lidí s D40 a jsem velmi překvapen jak tyhle lowendy dobře fotí v porovnání s ultrazoomy, kompakty atp. Pokud nějaký foťák fotí tak že výsledky jsou ­"na prd­" tak bych hledal problém někde mezi hledáčkem foťáku u oka a zemí, potažmo botama.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.