30.5.2020, Milan Šurkala, aktualita

Společnost Nikon vydala se zpožděním zprávu o svém hospodaření za minulý rok. Není to příliš pozitivní čtení, zejména pokud se týče divize fotoaparátů. Bude se tak dále optimalizovat a hledat alternativní cesty.

reklama
Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Pavel Matějka (855)  31.5.20206:55
tak koukám, co se od Nikonu prodává ­- jsou to jen ultrazoomy a odolňáky, všechny s pidičipem. Nabídka k ničemu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: mlsný amatér (482)  31.5.202011:49
Spát na vavřínech se nevyplácí. Kdysi dávno produkoval Nikon špičkové DSLR. Dnes už segment DSLR reálně skomírá, i když PRmani dělají závratné kotrmelce a v CSC segmentu proti současné konkurenci Nikon nic kvalitního a levného nemá, navíc profesionálním fotografováním už se skoro nikdo neuživí. Takže je na čase přehodit výhybky a přidat páru. Jen je potřeba pohlídat směr jízdy, aby se nezačalo couvat a pořádně odbrzdit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: busy (3549)  31.5.202012:05
No, prave ­- predavaju sa ultrazoomy a odolnaky, a pritom svoj jediny ultrazoom DL24­-500 s vecsim snimacom zarezal este predtym, nez ho dal na trh :­(

https:­/­/www.digimanie.cz­/ultrazoom­-nikon­-dl24­-500­-f­-28­-56­-s­-1­-cipem­/6465
https:­/­/www.digimanie.cz­/dlouho­-ocekavane­-nikony­-dl­-se­-neobjevi­-vyrobce­-je­-oficialne­-zrusil­/6840
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Pavel Matějka (855)  31.5.202012:50
Pokud si vzpomínám, tak Nikon tenkrát zařízl tři už zkonstruované kompakty. A já se mu nedivil, ani jeden neměl takový rozsah ohnisek, aby měl šanci prodávat se ve větším počtu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: LeHydrak (47)  31.5.202013:55
Nemyslím si, že by se fotoaparáty jako Panasonic FZ1000, Sony RX100 I ­- VI, Canon G7 X I ­- III,... prodávaly nějak špatně. :­-­) Nehledě na to, že takový FZ2000 ­/ RX10 III ­/ RX100 VI bude mít o dost vyšší marže než nějaký Nikon B600...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Pavel Matějka (855)  1.6.20208:40
Ale jo, prodávají se, všechny mají rozumně zvolené rozsahy ohnisek pro svoji cílovou skupinu. Já, když to tenkrát Nikon chystal, jsem nadával, proč nemůže udělat něco s rozsahem 24­-120 nebo třeba 28­-200, prostě cestovní kompakt. Ty dva krátké kompakty se měly pokusit nahradit širokáče a krátké základy fullframů? Nebo co to mělo znamenat? No a k tomu ultrazoom, kterých jsou tucty.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: busy (3549)  1.6.20209:06
Suhlasim, ten stredny 24­-85 mohli natiahnut na 24­-120. A ultrazoom mohol byt napr. 28­-800 ­(alebo aj kludne 32­-1024­) a hned by to bolo zaujimavsie.

Ultrazoomov su mozno tucty, ale v tej high­-end kategorii ­(so snimacom 1­" a poriadnym objektivom­) je toho v sucasnosti velmi malo. V podstate iba hrozne predrazeny Sony RX10 III a IV, a Canon PowerShot G3 X. A potom este Panasonicy FZ1000­/2000 ale tie s ich koncami na kratuckych 400 a 480 mm medzi ultrazoomy hadam uz ani nepocitam :­)

Takze podla mna by sa nejaky 1­" ultrazoom od Nikonu rozhodne uzivil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Choakinek (2822)  1.6.202023:50
Tuctových ultrazoomů jsou tucty, ale tento se rozhodně nechystal být tuctový ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: busy (3549)  31.5.202014:36
Ano, bola to seria troch fotakov, ale ultrazoom bol z nich iba jeden.
Mali taketo rozsahy ohnisk: 18­-50, 24­-85 a ultrazoom mal 24­-500 mm.
Ale ten rozsah ultrazoomu pre beznych ludi staci, podla mna by sa dobre predaval. Ved len take FZ1000 a FZ2000 nemaju ani tolko a dobre sa predavali. Podla mna Nikon spravil velku chybu ze aspon ten ultrazoom nedotiahol do uspesneho ­(predajneho­) konca.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Choakinek (2822)  31.5.202020:25
Třebas se ještě stane ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Choakinek (2822)  31.5.202020:39
Jaký úspěšný rozsah ohnisek si představuješ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: busy (3549)  1.6.20206:48
Otazka asi bola na Pavla, ale konkretne pre mna, cim dlhsi koniec, tym lepsie :­) V praxi som uz neraz vyuzil aj 2400mm, a so stabilizatormi Mega OIS a Power OIS nemam najmensi problem to udrzat aj z ruky ­(na nejaky rozumny expozicny cas, napr. 1­/60s­).

Nikony P9x0 a P1000 by pre mna boli idealne fotaky, ak by mali nejaky rozumnejsi snimac ­(s pixelmi velkymi aspon 2 um­) a P1000 nebol tak opticky nekvalitny nad ohnisko 2m ­(niekto tu pred casom spominal ze do 2m sa da ale nad toto je kresba uz otrasna­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: Choakinek (2822)  1.6.202023:57
Nad 2m už to má hlavně F8, takže kresbu rozežírá difrakce. Bude to hlavně o špatném spojení typ snímače ­- parametry objektivu.

Kresbu ­(univerzálních­) ultrazoomů jsem u Nikonu vždy obdivoval. Jsou tam jistě výjimky, ale podle mě jde o naprostou špičku v oboru. Na to prostě nikdo jiný nemá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: busy (3549)  2.6.20209:19
Ano, tiez ma prekvapilo aky je objektiv P900 kvalitny, resp. ze ma na svoj rozsah pomerne kvalitnu a vyrovnanu kresbu. Ale Nikon nie je v tomto sam, aj hi­-endove ultrazoomove objektivy Leica maju skvelu kresbu. Napriklad ked fotim mojim Panasonicom FZ200, tak samotny snimac a nasledny postprocessing byva z hladiska kvality kresby ovela uzsie hrdlo nez kresba objektivu. A zase stale fotit do rawu sa mi nechce...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zaujal mě výsledek prodeje kompaktů, | od: blue.sun (519)  31.5.202022:05
No vidíš, a přesto je lidi kupují... to naštve, co?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ani neskutečný | od: třebaň (145)  30.5.202022:15
Noct 58mm f­/0.95S a NIKKOR 120­-300mm f­/2.8E FL ED SR VR překonávající i prime 300­/2,8 Nikon nezachrání a je nutné rychle dodat pár skutečně průlomových produktů. A někdo je musí koupit. Ofenzíva Canonu a dalších je ale také za dveřmi. Toto období nevypadá pro Nikon dobře.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Ani neskutečný | od: mlsný amatér (482)  31.5.202011:51
Ano, pokud nejsou kupci, je jakýkoli vývoj jen ztrátou času a peněz. Takže nejdříve je nutno zjistit, o co je na trhu zájem a jaká cenová hladina je reálná a teprve pak je možno začít něco dělat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Ani neskutečný | od: třebaň (145)  31.5.202013:22
Nikon údajně chystá levné bezzrcadlo apsc ­(D30?­) pro masy a high end FF bezzrcadlo ­(Z8­/Z9?­). Je nutné rozšířit nabídku skel pro CSC. Věřím, že to nakonec Nikon ustojí ale pokles jeho tržní ceny na zmenšujícím se trhu fotoaparátů bude zřejmě nevyhnutelný. Zatím propustil 700 lidí z jv Asie a má se zeštíhlovat kamenný prodej a podpora v USA.
Ale ona ta krize postihuje i jiné ­- fotodivize Olympusu mimoto, že už 10 let negeneruje zisk ­- zavírá zastoupení ve 100 mil. Jižní Koreji. Poklesy prodejů hlásí i Fuji. Sony bude dodávat čipy do mobilů a pak pro auta takže má 10 let budoucnost zajištěnu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: Ani neskutečný | od: Choakinek (2822)  31.5.202020:34
No, mně přijde, zejména pak u Z50, že Nikon dnes něco vydá, ale vlastně jak se proto nesnaží dělat nové objektivy, tak se zdá, jakoby nevěřil úspěchu toho výrobku.

Celkem škoda, Z50 je zajímavý přístroj, ale málokomu asi budou stačit dvě skla se zoomem a málokdo na to bude kupovat drahá skla z full­-frame. Alternativní výrobce skel pro Z50 nic nedělá, alespoň o žádném nevím.

Přijde mi ta firma jakoby vnitřně rozervaná, přesně neví, kudy se vydat. Chce to nějakého vizionáře.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Ani neskutečný | od: blue.sun (519)  31.5.202022:05
Tak mi prozraď... který výrobce představil hned na začátku ucelený produkt v pro něj novém segmentu se všemi objektivy, které by si lidi představovali?
Jo, aha... už vím. Žádný.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ani neskutečný | od: Choakinek (2822)  1.6.202023:38
Ale to po Nikonu nechci ­(a asi to nechce nikdo­).

Tak třeba Panasonic představil s prvním CSC 2 objektivy, ale už po 7 měsících měl 4 objektivy a po zhruba roce 6 objektivů.

V případě Nikonu jsme po 8 měsících stále na 2 objektivech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ani neskutečný | od: blue.sun (519)  2.6.202010:16
Na dvou... a nebo taky na dvou stech. Nikon prostě těží z uceleného systému ­"F­" objektivů, což Panasonic neměl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Ani neskutečný | od: Choakinek (2822)  3.6.202018:28
Ano, to je pravda, ale na to já mu kašlu. Nebudu tam cpát nějakého ­"obra­" z DSLR, navíc napojeného na redukci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Ani neskutečný | od: blue.sun (519)  31.5.202022:08
A samozřejmě by se měli zeptat tebe, protože ty jsi nejchytřejší, co?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.