Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
17.8.2011, Karel Polívka, článek
Před pár dny jsme provedli redesign, jehož cílem bylo web zpřehlednit při zachování funkčnosti, na kterou jste zvyklí. Zrušili jsme levý sloupec a většinu všeho ostatního zvětšili. Zároveň jsme vylepšili možnost vaší prezentace coby fotografů.
riman (29) | 18.8.201115:23
...se mi zamlouvá, i když zůstává de facto třísloupcový ­(jeden pruh je čistě reklama ;­-­) )
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 18.8.201115:36
Banner formátu skyscraper vpravo byl i ve starém designu, jen se nezobrazuje vždy. Někdy je tento banner po obou stranách, tzn. pak to máme čtyřsloupcový layout nyní, pětisloupcový layout ve starém ;­-)
Odpovědět0  0
Vlada165 (1) | 18.8.201113:36
Mno popravdě mi starý vzhled vyhovoval ­(hlavně že to bylo bez reklam a tedy hezky přehledné­) a teď když si mám v SeaMonkey vybrat jestli s vypnutým AdBlockem a reklamami, anebo jen prázdnou stránkou, tak je asi opravdu lepší ta prázdná stránka ;­-­( ...
Odpovědět0  0
Tonda IV. | 17.8.201115:41
Nový design je OK, ale to rolovací menu Rubriky by chtělo pár úprav. Nelíbí se mi, že je celá roleta roztažena přez celou šířku a podrubriky jsou pak zarovnány vlevo. Ty by měly být zarovnány vždy pod hlavní rubrikou. Navíc tam vyletí taková velká jednobarevná plachta, která nevypadá vůbec dobře. ­(Bylo by vhodné alespoň barevně dostylovat podrubrika, nad kterou je momentálně kurzor, podtržení dle mého názoru není dostatečně signalizující­). Další věc, co mi na ní vadí, je zpoždění. Rolující efekt je sice hezký, ale upřímě ­- dost zdržuje a je tedy nepraktický. ­(Zrychit, nebo zrušit­). Dále, když najedu kurzorem nad rubriku ­"Software­" nic nevyroluje. Jasně, nejsou tam podrubriky, ale nového uživatele to může pořádně zmást ­(to by šlo vyřešit třeba šipkama u těch, které podrubriky mají.

Co se týče reklamního baneru vpravo. Měl by být spíše vlevo. Takto je textový sloupec natlačen vlevo a čtenáře to nutí mít př čtení mírně vytočenou hlavu. Zejména u notebooků a menších monitorů to může být problém)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 17.8.201115:47
Menu rubrik ­- ano, však v článku zmiňuji, že to je jedna z věcí, která se ještě bude upravovat. Výsledná podoba bude hodně odlišná.

K banneru vpravo ­- teď se při rozlišení o šířce 1024 px uřízne reklamní banner, ale obsahová část je úplná. Pokud by byl banner vlevo, uřízl by se pravý sloupec ­- obsahová část ­(pro plné zobrazení by se muselo rolovat­). Tak malá rozlišení sice nejsou majoritní, ale na druhou stranu se vyskytují ­- a když už, je myslím pro čtenáře lepší zobrazovat takto všechen obsah na úkor reklamy než maximum reklamy na úkor obsahu.
Odpovědět0  0
Tonda IV. | 17.8.201116:20
Máte pravdu, v článku jsem si toho vůbec nevšiml. Díky:­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.8.201114:48
Asi budem vynimka ­- mne osobne sa stary dizajn videl lepsi, pretoze mam rad co najviac informacii na co najmensej ploche. Prehladnost je iba relativne hodnotenie, ked sa clovek nauci co kde hladat, nema najmensi problem :­)

Ale k veci. Mam dva postrehy:

1. Niekam sa Vam v novom dizajne vytratilo ­"Nove ve foru­". Aspon to neviem na novej stranke najst. Teraz musim explicitne chodit do fora aby som zistil ake nove prispevky pribudli.

2. Nie celkom sa mi lubi fixna sirka stlpcov na stranke. Doma mam monitor s rozlisenim 1600x1200, v praci 1920x1200 a stranka potom vyzera ako uzky sliz ­(s dlhym I a mekcenom na Z­) uprostred a po jeho stranach kopec nevyuziteho miesta. Clovek potom musi zbytocne vela posuvat hore aj pri clankoch, ktore by sa plosne inak v pohode vosli na obrazovku cele naraz. Ale ako som si vsimol, toto je vseobecny problem vela webov.

PS: Ten monitor 1600x1200 som si vybral prave preto, lebo moj prvy digital ­(Oly C­-2­) robil fotky presne v tomto rozliseni ­(2MPix­) :­)
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 17.8.201114:57
1. ­"nově ve fóru­" je na stejné ploše jako ­"Nové komentáře­", akorát je potřeba to klepnutím přepnout... což mě osobně také nevyhovuje, raději bych viděl oboje, což by ovšem v současném vzhledu ještě více roztáhlo informace v tom sloupci obsažené...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.8.201115:11
A naozaj, som slepy :­)­) Ale inak suhlasim, lepsie by bolo keby to malo samostatnu plochu, aby bolo vidno obidvoje naraz bez klikania tak ako to bolo predtym. A podobne tak aj Nejčtenější | nejdiskutovanější.
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 17.8.201114:00
Pár dalších návrhů k Diskuzím:
- U Nových komentářů, v případě, že je diskuze k článku na více stránkách, odkaz směřuje na první stránku a nikoliv na tu, na které komentář skutečně je.
- Dát do titulku stránky i o jaký článek se jedná, aby nebylo nutné se přesovat nahoru pro zjištění, k čemu se komentáře váží ­(tato informace by byla užitečná už v odkazech ­"Nové komentáře­").
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 17.8.201114:12
1. Tohle se týká hlavní stránky ­(rozcestníku­) s výpisem 10 nejnovějších komentářů u článků, 10 nejnovějších komentářů u 10 nejnovějších komentářů u fotoaparátů. Kvůli logice stránkovače ­(stránkuje po 20 záznamech­) to je tak, že po kliknutí na ­"další příspěvky­" se sice zobrazí jednička, ale obsahuje nejnovějších 20 komentářů, přičemž díky kotvě by mělo dojít k umístění na pozici 11 nejnovějšího ­(tzn. toho dalšího v pořadí­). Zkoušel jsem to teď v nejnovější verzi IE9, FF, Opery i Chrome a korektně to tak funguje.

2. Kterou stránku máte na mysli? Na stránce s komentáři k článku je v horní části název článku, který na něj odkazuje.
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 17.8.201115:11
1. Neměl jsem na mysli rozcestník, ale když klepnu na nějaký konkrétní komentář a přesměruje mě to do konkrétní diskuze k článku, tak mě to hodí na první stránku diskuze a nikoliv na stránku, na které ten příspěvek skutečně je ­(např. nedávná plamená diskuze ­"Re:No­" na čtvrté stránce u ­"Profi kompakt nebo low­-end zrcadlovka?­").
2. Ano, v horní části článku je, ale kvůli tomu je třeba ­(v případě delších diskuzí­) jít ve stránce nahoru kvůli kontextu a pak znovu hledat ten příspěvek. Měj jsem na mysli připojení názvu do html tagu ­"title­" nebo nějaké podobné řešení, aby se název článku zobrazil v záhlaví, resp. záložce prohlížeče a nebylo nutné kvůli němu nikam listovat. Ale chápu, že toto zapracovat by bylo docela náročné ­(tedy v závislosti na implementaci stránek­), na druhou stranu, stejný titulek u všech stránek Vám musí zhoršovat SEO, takže i z toho pohledu by toto bylo užitečné.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 17.8.201116:14
1. Můžete prosím upřesnit URL, u kterého k tomu dochází?

2. Jinými slovy aby se po přejetí záložky zobrazil v bublině pod kurzorem název článku, ke kterému patří diskuze zobrazená na stránce v dané záložce, ano?
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 17.8.201116:54
1. Například https:­/­/www.digimanie.cz­/disc_doc­-N19AABF71FF2231E1C125789C00415F98.html#ansid356 ­- místo zobrazení čtvrté stránky a najetí na příspěvek mi to zobrazí první stránku.
2. Ano, i tak se tag projevuje... Což mě napadá, bublinou by se dalo vyřešit i zobrazení příslušného článku v Nových komentářích ­- použít u odkazu atribut ­"title­".
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 22.8.20113:00
1. Děkuji za info, bude opraveno ­(resp. namísto tohoto odkazu se v případě dlouhé diskuze bude v sekci s nejnovějšími komentáři v pravém sloupci zobrazovat URL v jiném tvaru ­- v emailových oznámeních o nových komentářích je to OK­).

2. Jasně. Na staré Digimanii to tak bylo, i na současném SHW a TVF to tak je, při redesignu se to nějak vypustilo. Tzn. bude upraveno.
Odpovědět0  0
DavidZ. | 17.8.201113:30
Přesto že redesign je od 4.8, u mě se to projevilo až dnes po 12hodině ­(Chrome­). A musim říct, že mi vyhovoval ten třetí sloupec vlevo, ale jak známo, zvyknem si na ledacos.. ;o)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 17.8.201113:58
No vida, tohle je zatím první zpětná vazba v tom ohledu, že tři sloupce byly fajn :­-­).
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 17.8.201114:03
Mně také přišly tři sloupce přehlednější, resp. teď je ten pravý sloupec poněkud chaotický.
Odpovědět0  0
Pavel_Pavel | 17.8.201113:15
Bohužel se nic nezobrazí.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 17.8.201113:57
Co to znamená, že se nic nezobrazí? Máte na mysli nový layout webu, nebo nějak rozházený layout webu? Zkoušel jste stisknout kombinaci kláves Ctrl+F5 pro znovunačtení stránky bez ohledu na to, co máte v cache prohlížeče?
Odpovědět0  0
neron | 17.8.201115:34
me taky ne, jenom pozadi. Linux a Chrome 12. refresh jsem zkousel. v Linuxovem FF je to ok
Odpovědět0  0
neron | 17.8.201115:37
aha, tak jak pise kolega dole je potreba vypnout adblock....
Odpovědět0  0
E-Ryc | 17.8.201114:45
Kdyz se vypne adblock, tak to funguje. Ale jestli je to nahoda nebo umyslne blokovani blokovacu reklam, netusim.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 17.8.201115:42
AdBlock v Chrome jsem teď vyzkoušel a taky se mi zobrazí pouze barva pozadí, nic jiného. Záměr to nebyl, podíváme se na to. Např. AdBlock ve FireFoxu funguje normálně.
Odpovědět0  0
kubiii (499) | 18.8.20119:57
Nefunguje! Aspoň mně ne, také se zobrazí pouze pozadí... ­(FF 6.0, WXP, AdBlock Plus­)

AdBlock jsem musel vypnout :/
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 18.8.201110:27
Proč vykřičníkujete? Zkoušel jsem to teď znovu na jiném PC a stejný výsledek ­- funguje ­(FF 6.0, Win 7, AdBlock Plus­). Kromě toho nebýt reklam, které se snažíte blokovat, nebylo by co řešit, protože by tento web prostě neexistoval ­(a obecně řada dalších, na které nejspíše také chodíte­).
Odpovědět0  0
kubiii (499) | 18.8.201111:02
??? Naprosto nerozumím Vaší podrážděné reakci. To Vás jedno nevinné interpunkční znaménko tak rozčílilo? Já Vám dávám pouze zpětnou reakci, že u mě to s adblock na FF vypadá stejně jako popisovali uživatelé s Chrome. Pokud tento nahlášený problém řešit nechcete, je mi to jedno, já si adblock vypnul, abych na DM mohl, ale z příspěvku výše jsem pochopil, že Vás to zajímá.

Myslím, že není třeba poučovat o tom, jak jsou financovány takovéto weby, rozumím tomu, nemám s tím problém, resp. mi tento stav dost vyhovuje. Adblock jsem si instaloval hlavně kvůli otravným flashovým reklamám, které na některých webech vyskakují v těch nejnevhodnějších místech a na uživatele ­(potencionální klienty­) mají spíše odrazující vliv. Nicméně, nerad bych se nechal od kohokoliv peskovat za to, co si do svého počítače instaluji... :(
Odpovědět0  0
Rico (40) | 17.8.201112:28
Krok jednoznačně správným směrem. Na digimanii jsem zabrouzdal jen občas ale v poslední době jsem tu každý skoro každý den. Jen tak dál!
Odpovědět0  0
EmZed (10) | 18.8.201110:18
Souhlas, celkově přehlednější a jednodušší vzhled. Jen nechápu další zvětšení fontu ­(minulý redesign rovněž zvětšoval základní font­) a tím i zhoršení čitelnosti písma. Je to samá díra nepříjemná pro oko, a to používám osobně rozlišení nejmíň 1280x1024. Když už bezpatkový font v takové velikosti tak aspoň nějaký tochu užší kdyby byl.
Ve vedlejším sloupci by se oproti hlavnímu dal taky použít menší font. Sloupec byl by přehlednější a vešlo by tam víc textu.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 18.8.201110:39
Font se nezvětšoval ­- je stejně velký jako před redesignem. Zvětšilo se řádkování ­- tzn. prostor mezi jednotlivými řádky, a to o 2 pixely. Důvod je ten, že v případě delších odstavců na více řádků ­(a to zejména v případě boldu a podtržených odkazů­) se v textu hůře orientovalo.

Tohle jsou detaily, ke kterým bude mít vždy někdo výhrady, ­"Petr­" by je uvítal tak, zatímco ­"Jan­" někdo zase jinak. Zvětšení řádkování šlo ruku v ruce se zvětšením sloupce pro obsah o 100 px a bylo v souladu s tím, jaké jsou dnes na velkých informačních webech zvyklosti ­(a tím nemyslím pouze české stránky­). Kromě toho řádkování je mnohdy ještě větší, z nejznámějších takových IT webů lze zmínit např. http:­/­/www.anandtech.com, www.tomshardware.com, www.xbitlabs.com.
Odpovědět0  0
EmZed (10) | 18.8.201116:46
Předtím by mě to nenapadlo, ale porovnáním těch uvedených webů je teprve vidět, že úpravy nemusí vést k rozbití textu ­(kromě tom­'s, ten vypadá spíš jako nedůvěryhodný shop­). Anandtech i Xbit mají v porovnání s naším webem docela kompaktní fonty na první pohled čitelnější. Nevím proč ­- srovnáním s těmi uvedenými mám dojem, že písmo digimanie není černé, ale šedé.
Samozřejmě, připomínky budou nejspíš od každého jiné, někomu se to bude i líbit. Ale od toho tady jsme a kdyby se nikdo neozval, mohli byste propadnout falešnému pocitu dokonalosti ­(nic ve zlém :)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 18.8.201117:09
No vidíte, jiní zase připomínkovali, že máme text na sobě nalepený a je třeba jej provzdušnit. Jak je text na Digimanii rozbitý? Tzn. raději byste jiný font? Arial namísto Tahomy?

Ano, font na Digimanii není černý, je šedý ­- to už je ale 3 roky. Trochu ztmavit se může, ale ryze černý by byl moc kontrastní s bílým pozadím..

Dokonalost je vždy jen iluze, cílem by měla být spokojenost většiny. Napadá mě parafráze: Není na světě web ten, aby se zavděčil lidem všem. :­-)
Odpovědět0  0
EmZed (10) | 19.8.20111:06
Arial ­- proč ne, viz zrovna anand ­- v té velikosti vypadá dobře. Každopádně má užší písmenka a nejsou tudíž na sobě v řádku tak nalepená jako u Tahomy.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.