Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
21.2.2013, Milan Šurkala, aktualita
Dnes byla představena nová digitální zrcadlovka Nikon D7100. Vevnitř najdete APS-C snímač s rozlišením 24 megapixelů. Nyní není vybaven low-pass filtrem a nabízí nový cropovaný režim s vyšší rychlostí záznamu.
Jirka Stepan | 3.4.201312:01
Jsem klasicky amater, co rad foti na horach, sporty atd. Po 9letech mi odesel D70 a tak jsem upgradoval.
Celkem jsou me dojmy pozitivni. Ještě aby ne ­- po tolika letech to trochu udělalo skok. Uvidíme, jak budu spokojen s tímhle za pár let.

Ten CROP jsem nejprve taky nechapal, ale pri foceni rychlych veci ­(lyze, skakani, ...­) se to hodi. Jednak rychlejsi foceni a zejme prakticky plne pokryti autofocusem.

Naopak nechapu vubec proc tam cpou veci typu efekty, live view atd. Cekal bych, ze kazdy, kdo si koupi lepsi fotak, resi spis jestli fotit JPEG nebo RAW. A ne jestli si rovnou bude ukladat JPEG prohnanej nejakym radoby kretativnim filtrem.

Zklamani je pak video, presneji jeho zvuk nahrany internim mikrofonem ­- hluk fotaku a objektivu ­(mam nikor DX 18­-200­) je velmi vyrazny, prakticky neni nijak potlacen. Tady srovnavam se sice starsi, ale docela kvalitni klasickou miniDV kamerou. Externím mikrofon to sice asi řeší, ale do toho nejdu. Počítal jsem to jako nouzove reseni, kdyz nechci tahat kameru. Navíc se mi zdá, že při videu se nemění clona.

Co mne nejvic stve je strasne blbe resena krytka SD karet. Kdyz clovek vytahuje z pouzdra, tak velmi casto chyti za ni a otevre ji. Stejne tak nechapu proc setri mistem a davaji micro USB. A nekolik dalsich drobnosti.
Odpovědět0  0
Pavel Stratil | 7.3.20138:34
Jsem natvrdlej nebo jen prostě nevidím žádný rozdíl mezi novou ­"supermegapřelomovou­" funkcí crop 1,3x a vyfocením do plného rozlišení a následného oříznutí v editoru 1,3krát na rozměr jako z 15Mpx foťáku?? Dosti zásadní by to bylo, kdybych virtualně prodloužil ohnisko a pak vyfotil 24Mpx snímek, ale takhle za mě jen foťák udělá krok co umí každý fotoeditor.
Asi si někde v číně nechám udělat vlastní foťák co bude umět 10 milionů crop a udělá snímek s rozlišením 3x2px a uvedu to jako superpřelomovou funkci...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 7.3.20138:50
Výhoda tohto módu je že nemusíš spracovávať celých 24 megapixlov ­(ale len 16­) a teda spracovanie môže byť rýchlejšie.
Šštrí to miesto na karte .. a foťák môže robiť sériu o 1 FPR rýchlejšie :­-)
Odpovědět1  1
Pavel Stratil | 7.3.20139:04
Takže udělejme 24 MPx pro ­"chytráky­" co znají jediný parametr zrcadlovky a dejme tam něco aby mohli s rawem fungovat i lidi co nemají možnost přístupu k počítačům z NASA.
Odpovědět1  0
knizmi | 7.3.20139:02
Přesně jak už psal kdosi přede mnou ­- o kolik se ti při použití fotoeditoru zvýší rychlost snímání a o kolik víc fotek se ti vejde na kartu­/do bufferu?
Odpovědět0  0
Pavel Stratil | 7.3.20139:18
Zvýší se mi o snímek za sekundu... 7, 6 nebo 5 je v tom tak zásadní rozdíl? Pro jaké procento fotografů?
A co je to za argument že se mi toho vleze víc na kartu? :­) Dneska kdy jsou za pár šupů karty, které ­"snesou­" víc snímků než vydrží baterka... A navíc se slotem pro dvě... U bufferu je zas otázka kdo musí mít 350 fotek v serii po 7mi za sekundu.
Což mě vrací k otázce proč použít 24 mpx snímáč abych z něj používal jen 15? Proč tam není 12 max 16 Mpx což už tak je až moc?
Kdo si k ­"amatérskému­" tělu bude kupovat skla za 40­-100 aby těch 24 Mpx využil?
Ano drtivá většina kupců 5200 a 7100 budou ­"pracháči­" co prostě nebudou fotit nějakým ­"šuntem­" za 1500 a budou používat režim AUTO se setovým 18­-105 nedej bože 18­-55 a budou si ve stylu kdo dál dočůrá honit triko že mají bžilion pixelů. Pro opravdové fotografy je podle mého názoru zbytečně moc a zpracovávat takové rawy je zbytečně na dlouho no. Nevím... Potěšil by mě spíš poloviční snímač. Takhle krom ostření je to proti 7000 nezajímavé.
Odpovědět1  0
knizmi | 7.3.201310:00
Pro sport tento ­"nepatrný­" rozdíl o cca 15 % může být hodně užitečný. Navíc pokud to nepotřebujete, tak ten crop nepoužívejte, ne? Když ale ten snímek navíc budete potřebovat, tak vždycky máte možnost si to zapnout.

Jinak ten 24 mpx snímač tam taky nevidím rád... Zas otázka, jestli to neudělali jen proto, aby mohli vyhodit low­-pass filtr. Právě u těch objektivů, které těch 24 mpx neukreslí v podstatě moiré nehrozí :­-­)

Jinak nevím, co máte proti 18­-105 ­(ano teď ze mě mluví majitel a ne, na auto s ním fakt nefotím­) :­-­) Jako objektiv na dovolenou nebo na tůru, když s sebou nechci tahat baťoh s objektivama, je to jasná volba ­(no, možná ještě nějaký širokáč :­-­) ­), která i přes svou cenu nabízí optickou kvalitu, které se jakýkoliv seťák nejen od Nikonu těžko vyrovná. Jediné, co by se tomu objektivu dalo vytknout, je horší zpracování ­(není utěsněn a má plastový bajonet­), ale opticky je srovnatelný s 16­-85, která stojí podstatně víc, ale zas má širší ohnisko a lepší zpracování.
Odpovědět0  0
Pavel Stratil | 7.3.201311:17
Nechtěl jsem ho nijak zhanit. Ale právě přesně tohle je jeho použití :­) Na dovolenou nebo na tůry dobrý univerzál, s velmi slušnou kvalitou obrazu. Prostě na takové nadprůměrné ­"domácí­" focení. Běžným uživatelům bych nic moc jiného ani nedoporučil.
Ale otázka jestli patří na tělo za skoro 30 papírů, které si ­- podle mého názoru ­- už koupí někdo kdo to myslí s focením trochu vážněji a bude preferovat pevná skla nebo opravdu kvalitní zoomy. Takovéhle sety budou spíš opravdu pro lidi co neví co s prachama a kteří absolutně nevyužijí možnosti těla a úplně by jim stačil i starý 3100. Nebo opačně kdo si koupí tělo za 30 táců na focení dovolené :­)
Lidi pro které bude mít D7100 smysl budou určitě brát jen tělo.
Odpovědět0  0
marek12 | 22.2.201322:12
Ja musím priznať, že som fakt veľmi prekvapený, že Nikon pustil vonku D7100. Z marketingového hľadiska mi to nedáva zmysel.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.2.201310:37
To je velice logický a smysluplný krok ­- D7100 má právě ten správný podíl novinek, aby přitáhla pozornost fanatiků co chtějí to nejmodernější, a pobídla začátečníky aby postoupili o něco výš. Vzali minimálně upravené tělo D7000 ­(po D600 vlastně už podruhé­), dali do něho senzor který není lepší, ale dá podobné výsledky jako 16 MPx Sony ­(detailů bude víc, šum se v rozlišení líp schová, vysoká úroveň DR bude zachovaná­), k tomu přihodili dnes už dostupný a léty produkce ověřený výkonný AF ­(v reálu jediné opravdu významné zlepšení, hodně lidí z něho ucvrkává blahem a nevidí nic jiného­), trošku poladili video, udělali trik s dvojnásobným cropem ­(koupil jsem si velké rozlišení, abych mohl fotit na menší ­- ale může se to hodit, pokud bude obrazová kvalita generálně dobrá­), a ejhle máme tu zbrusu nový foťák. To Nikon dokonce i tvrdí, že to není nástupce D7000 ale úplně nový typ ­- kdo tomu věří ten upad na hlavu, podobnost je jasně viditelná i v parametrech. Prostě Nikon poslední rok bere maximum dostupných komponent, zkombinuje je s nějakým novým senzorem, přihodí něco dostupného z vyšší třídy, a tak si krásně obměňuje postupně celou řadu foťáků. Skutečně inovativní přírůstky byly jen v profi třídě, D800 je opravdu něco radikálně nového, jinak samý vývar evidentně cílený na minimalizaci vývojových nákladů. Ovšem pořád lepší než naprostá letargie Canonu, který si masivně nechává ujet vlak a zmohl se jen na parádní 5D Mk.III a pošahaný EOS M ­(650D je jen přebalená 600D, ani nový senzor se nenamáhali dodat, a to hybridní ostření není žádný zázrak, takhle by uměl inovovat každý­) ovšem tam prodává jméno, ­"Kanóna­" chce prostě každý.
D7100 bude určitě výkonný a schopný, ale ne ­"neskutečně našlapaný a geniální i pro profíky­" jak se hned po uvedení začalo ozývat. Každopádně se jich dost prodá, o to bych neměl obavy. Ale ten senzor tam být nemusel ­- už kvůli povazu šumu, není to ten pěkný, pravidelný, zrnu podobný šum, ale nepěkná flekatina která začíná vystupovat i při ISO 800. U D5200 se mi dělalo nedobře, když jsem si udělal zkušební fotky, odšumování dost likvidovalo detaily, a pokud to tady nepoladili líp tak potěš koště. Výborná kvalita při dobrém světle, mimo něj už žádný disko, a odstranění AA filtru neřeší všechno. A k tomu kvalitní objektivy, což se ovšem v téhle cenové skupině dá předpokládat. Ty první fotky co na chvíli byly na Flickru rumunského Nikonu byly určitě z 70­-200­/2.8, to se to pak ostře fotí... Uvidíme po prvních recenzích, a jestli si sebou neponese dětské nemoci, tak typické pro poslední Nikony. Ale je čím dál víc fanatiků, kteří si hned první den objednávali, i na českých blozích je to samý radostný výkřik ­"do toho tutově jdu­" ­- jen aby někdo nezabloudil...
Odpovědět1  0
Jakub Doležal (6) | 21.2.201316:25
Docela mi vadí přístup Nikonu, který se pořád snaží k zrcadlovkám dodávat vše skrze příslušenství. Opravdu nechápu, proč D7100 nemá Bluetooth, Wi­-Fi, či GPS zabudované rovnou uvnitř. Samsung tohle zvládá za podstatně nižší ceny.

Tak snad u D5300 či D7200
Odpovědět3  2
blue.sun (754) | 21.2.201318:33
Já naopak doufám, že to neudělají nikdy. Já třeba tam tyhle ­"vymoženost­" mít nechci ­- k čemu ubírat místo na deskách, osazovat nesmyslné antény ­(a tím samozřejmě zase měnit uživatelský komfort těla­) a zvyšovat hmotnost a spotřebu energie? Radši si ten který modul občas zapojím externě, než neustále všechno tahat. A dále ­- čím více kravin uvnitř, tím více se jich může pokazit. Ne, děkuji, nechci.
Odpovědět1  3
Jakub Doležal (6) | 21.2.201319:12
Pro občasné focení Váš postoj chápu, ale představte si, že fotíte neustále produkty na recenze a pokaždé musíte připojit zrcadlovku či vyndat kartu. Neříkám, že tam musí nutně integrovat všechny myslitelné technologie, nicméně alespoň jedna možnost bezdrátového přenosu by tam mohla být.
Odpovědět1  0
blue.sun (754) | 21.2.201319:57
Na to považuji externí modul za lepší řešení. Na rozdíl od vestavěných má většinou lepší příjem signálu díky větší a lépe umístěné anténě.
Odpovědět1  1
bat1 | 22.2.20138:51
Já teda nevím, ale kdo potřebuje okamžitě nějak rozumě zpracovávat výstupy, stejně má vedle noťas a přehodit do něj kartu je nejjednodušší a nejrychlejší řešení... Tohle jsou blbiny pro geeky...
Odpovědět3  1
d300 | 21.2.201314:35
Parametry jsou parádní ­(v ­"E­" variantu filtru jsem doufal­), ale co to tělo? Nástupce D300­(S­) se asi už nedočkáme :­-(
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 21.2.201315:09
Nasazená cena ponechává trochu naděje ­- zbývá dostatečné místo směrem k D600 pro něco vyššího. Současný náhradník 7000 a 300S by myslím byl dražší.
Odpovědět0  0
d300 | 21.2.201315:38
Ano, cenový prostor tam je, ale co jiného by takový model mohl ještě nabídnout? Připlatit cca 10k­-15k jen za lepší tělo bez dalšího vylepšení asi nebude pro potencionální kupující zajímavé. V dávných dobách D90 vs. D300 člověk věděl za co připlácí, ale D7100 je fakt našlapaná, takže jejím uvedením jsem v D400 ztratil víru.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 21.2.201317:04
Co by mohl takový model nabídnout?
Inovativní senzor s menším rozlišením, optimalizovaný na vysoký ISO výkon ­- 24 MPx Toshibák je jen další zástupce konvenční techniky, a odstranění AA filtru není žádná revoluce.
Nový výkonný autofokus ­- pokud se MultiCAM 3500 dostal do consumer třídy, nepochybně se pracuje na nečem novém pro příští generaci zrcadlovek.
Opravdu celohořčíkové tělo ­- D7100 má podle uváděcí zprávy výrobce z hořčíku jen vrch a záda, jako D7000.
Rychlost snímání 10+ fps ­- D7100 zase o tolik rychlejší není, i s přídavným cropem, a pro sportovní profíky to dost nebude.
Opravdu velký buffer pro aspoň 12 rawů ­- při tomhle rozlišení bych odhadnul maximálně šest 14bitových rawů, nemyslím že tenhle parametr hnali do výšin.

Nepochybuju že existuje nemálo fotografů, kteří by byli ochotní za takový stroj dát nemálo peněz, a upřednostnili by ho i před D600. AF je u D7100 výrazná změna ­(ovšem logická, protože už je k dispozici značnou dobu a jeho cena se zřejmě dostala na rozumnou úroveň­), jinak ­(senzor, displej­) jde o normální vývoj. Pro nového zákazníka zajímavý kup, pro majitele D7000 ale žádný důvod k výměně nevidím. Ale v žádném případě důvod k extázi a okamžitému objednávání.
Odpovědět1  0
Iudex (1059) | 21.2.201317:51
Objektívne ale treba povedať, že D7100 je zmena oproti D7000 na tých podstatných miestach: nový senzor a nový AF modul. Ostatné zmeny sú menšieho významu, ale nie sú úplne zanedbateľné ­(3,2­" displej oproti 3­", doteraz mali taký veľký displej len FF­). Ktorý výrobca DSLR v poslednej dobe prišiel s nejakým radikálnym nástupcom?
V kontexte konkurencie je teda D7100 momentálny king APSC zrkadloviek.
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 21.2.201318:13
Objektivně a prozatím určitě. Ovšem v den uvedení je to zatím ještě nepodložené, o AF nepochybuji, nejzásadnější bude jak si povede senzor. V D5200 má ne úplně jednoznačné výsledky. Ale to je všechno ještě před námi.
Každopádně až ­(pokud­) nastoupí EOS7D Mark II, trůn se pod králem zřejmě zatřese ­- dá se očekávat že půjde o full profi model, takovou APS­-C obdobu 5DIII se všemi nabušenými schopnostmi. A vůbec netušíme co nám ještě může naservírovat Nikon, jejich utajení bylo tentokrát stoprocentní a do posledního okamžiku nikdo netušil co bude ta novinka. Takže toho možná po rukávech mají mnohem víc ­(kéž by­).
Odpovědět0  0
bukypetr | 22.2.201316:13
Osobně bych nepodceňoval ani Pentax. APS­-C DSLR je jejich koltyště ­(když full­-frame zatím nemají­) a K­-5 byla, myslím, více než zdatným soupeřem jak Nikonu D7000, tak Canonu 7D. I povedená K­-30 zastíní ve své třídě hravě veškerou konkurenci a K­-5 II­(s­), to je jen prozatimní upgrade dobrého, ale dnes již trochu zastaralého konceptu. Skutečný nástupce, K­-3, je na obzoru, spekuluje se o druhém kvartálu letošního roku ­(pravděpodobně duben­). Pro případné rýpaly: Pentax se pod Ricohem pomalu začíná zvedat, jen se podívejte, kolik toho představili za poslední rok, a projděte si srovnávací recenze ­-­- první generaci K­-5 ­(ještě od Hoyi­) mám, rozhodl jsem se pro ni právě na úkor D7000, a vůbec to není špatný tělo, i přes pár much, který má ale každej foťák ­(u K­-5 II byly ty mouchy odstraněny­).
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.2.201310:08
O Pentaxu žádná, to je dobrá technika ­- pro K­-5 jsem se nerozhodl jen kvůli objektivům, nějak jsem si z jejich nabídky nedokázal složit potřebnou sestavu. Ale každopádně výborná kvalita a výkon za dobré ceny.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 21.2.201316:48
Práveže ja tam moc cenový priestor nevidím. D7100 má stáť 1170 eur, D600 je za 1500, teda niečo medzi je tak 1350 a to sú malé odstupy ­(dám 150 eur navyše a mám fullframe­). Kto by to kúpil?
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 21.2.201317:06
Fotograf potřebující vysokou rychlost, pro kterého jsou tyhle dva typy příliš pomalé ­- je jich víc než se může zdát.
Odpovědět0  0
Irving | 21.2.201320:18
Presne, low­-end verze D4 ­- APS­-C senzor, rozliseni tak tech 12mpix, vyborne highISO az do tech 12800, vysoka rychlost snimani, velky buffer, nacini na sport a jine rychle deje pro poloprofi pouziti.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 22.2.20139:48
Mno, pokud by rozdíl mezi případnou D400 a D4 byl pouze ve velikosti senzoru, pak bych to mohla být fakt paráda. Hlavně, aby použili senzor schopný produkovat maximálně o 1EV horší snímky než D4. ;­) Potíž je, že na trhu zatím takový APS­-C senzor není. :(
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 22.2.201310:51
Před dvěma dny na trhu nebyla zrcadlovka jako je D7100 ­- a ejhle! :­-­) Dneska člověk neví co přijde, utajení je většinou velice zdařile. Stačí se podívat co dokázalo Fuji se svým X­-Trans senzorem, který v mnoha ohledech víc než šlape na paty fullframům ­(Fuji tedy tento týden opět důrazně potvrdilo, že své senzory nikomu prodávat nebude, ale když něco takového vymysleli oni, tak můžou v podobné formě i jiní­). Významným znamením by bylo uvedeni Canonu 7D Mk.II, to by znamenalo že Nikon něco takového bude mít, protože tihle dva táhnou ruku v ruce, minimálně co se profi kategorie týče. Já osobně stále doufám, za takovou mašinu bych dal padesát tisíc bez mrknutí oka ­- šestistovku mám důkladně otestovanou, hledáček je moc pěkný a senzor výborný, ale že bych si z ní urval límec to zase ne. Radši bych crop faktor a pořádnou rychlost + buffer. Uvidíme jestli něco uvidíme.
Odpovědět0  0
bat1 | 22.2.201311:47
Kdyby tak Fuji chtěla oprášit spolupráci s Ni a hodit svůj senzor do těla D300, to by za ty peníze stálo :)
Odpovědět0  0
d300 | 22.2.201316:18
Tělo D4? 12Mpx? Vy bláhoví ... :­-­)
Reálnější je tělo D800 a min. 16­-18 Mpx, spíše ale 24 Mpx.
Nástupce S5 v odolném těle Nikon a s bajonetem Nikon už neuvidíme.
Odpovědět0  0
marek12 | 22.2.201322:09
Ja som niekde čítal ­/asi aj tu­/, že Fuji odšumuje už do RAWu.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.2.201310:05
Tak jako Nikon, odšumování probíhá ještě v rawu ­(tedy to standartní odšumování, a až od určité úrovně ISO ­- redukce šumu při vysokých citlivostech­/dlouhých expozicích se aplikuje na jpeg­) ­- a i u Fuji se dá vypnout. Výchozí nastavení Fujin je u odšumování ON, kdo si to nevypne tomu to zabírá. Tvrzení, že Fuji má určitou úroveň odšumu napevno i když je ta volba vypnutá, co vím zatím nikdo nedokázal. A upřímně řečeno by nebylo divné, kdyby to tak měli všichni výrobci. U Fuji se do toho začalo trefovat kvůli neskutečnému výkonu X­-Trans senzoru co se týče vysokých citlivostí, lidem to najdnou prostě začalo být podezřelé jak může být ISO 6400 s minimem šumu.
Odpovědět0  0
Irving | 23.2.201314:46
U Fuji jsou ty neskutecne vysoke ISO dane pry i tim, ze to ISO meri dost nepresne. Nekde jsem videl porovnani s 5D mk III ktery je pry na ISO dost presny a byl tam dost znacny rozdil , ISO 6400 u Fuji odpovidalo expozicne tak ISO 3200 u 5D mk III ­- viz zde http:­/­/www.fujirumors.com­/new­-x­-e1­-reviews­-and­-compariosn­-with­-the­-5d­-markiii­-2/
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.2.201317:38
Což je i tak velice pěkný výsledek, ale je to holt šmé na lidi. On úplně přesný není nikdo, ale Fuji už to přehání ­- hlavně když se dá odvolat na metodiku měření.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 23.2.201320:36
Stačí se podívat na www.dxomark.com. Moc toho od Fuji neotestovali, ale to co otestovali ukazuje dost zajímavé výsledky. Tak např. Finepix X100 končí na ISO1600. Při ISO1600 naměřili reálné ISO 1000. Další dvě citlivosti se nemění, tj. ISO3200 a ISO6400 jsou jen 1x, resp. 2x prosvětlené tzv. ISO1600.
Podobné to je s retro ikonou X10. Naměřené hodnoty ISO ukazují, že až do ISO1600 je skutečné ISO od nastaveného mírně vyšší. Až do ISO1600. Další citlivost, tj. ISO3200 se už nemění. ISO3200 je tedy pouze prosvíceným ISO1600.
Výrobci nás prostě valí jak jen to jde.
Odpovědět0  0
marek12 | 23.2.201320:52
To je dosť zaujímavé. Počul som spievať ódy profesionálnych fotografov, ktorí hodnotia APSC Fuji senzor ako ďaleko najlepší APSC súčasnosti.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.2.201321:37
Zrovna tyhle dva ten senzor nepoužívají. X­-Trans je reálně skvělý, i když jeho papírové hodnoty nebudou tak úplně přesné, a taky je hodně nákladný. Zatím je ovšem jen jediný, zajímavé bude jak se ta technologie projeví na 2­/3 senzoru v X20, jestli bude i na menším senzoru účinná.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 21.2.201313:52
Nikon zkombinoval střeva z D300s a původní D7000, aby vydal nový D7100. Inu, proč ne. Škoda jen, že to osadili snímačem se zbytečně vysokým rozlišením.
Odpovědět2  0
Iudex (1059) | 21.2.201313:59
Možno preto, že nik už vhodný APSC senzor s nižším rozlíšením nedodáva ­(Sony, Toshiba, Aptina­). A možno sa Nikon rozhodol, že zrkadlovkou z najhorším rozlíšením bude vlajková loď D4. ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 21.2.201315:15
Aptina v současnosti finalizuje testy nového 16 MPx APS­-C senzoru ­(dle jejich stránek­) ­- ale to je pasé, všichni výrobci se snaží využít senzory pro co nejvíc aplikací, větší produkce snižuje cenu. Otázka je, jestli je to stejný senzor jako u D5200.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 21.2.201315:18
U obou je udáváno celkové rozlišení 24,71 MPx, takže by mohlo jít o v základu o stejný snímač ­(ale bez filtru a možná s dalšími úpravami)
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 27.2.201312:30
> A možno sa Nikon rozhodol, že zrkadlovkou z najhorším rozlíšením bude vlajková loď D4. ;?­-­)

hehe :­-­)

Ja si myslím že sa tak rozhodol po úspechu D800 ­(radšej pre vysoké rozlíšenie ako pre citeľne lepšie ISO­).
Odpovědět1  2
knizmi | 21.2.201313:50
> má tak patrně stejný­/podobný snímač jako Nikon D3200 a D5200
V čem přesně jsou si snímače v D3200 a D5200 kromě rozlišení podobné? Jeden je od Sony, druhý od Toshiby. Ten Toshibácký je pak v všech ohledech výrazně lepší.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 21.2.201313:56
Presne tak. Ostatne ten senzor v D5200 ­(na rozdiel od D3200­) je veľmi chválený a je to jeden z príkladov, že vyššie rozlíšenie môže ísť ruka v ruke s vyššou kvalitou obrazu. A teda v D7100 je rovnaký senzor, ako v D5200 ­(ako tomu bolo aj pri D7000­/D5100­), alebo je to nový senzor ­(na dpreview je debata, či je odstránenie low­-pass filtra jediná zmena, alebo je tam viac rozdielov­).
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (6625) | 21.2.201314:44
Ano, měla by tam být jen D5200.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.