"... Switch between Auto Focus and Manual Focus or turn VR on and off using the camera menu. With no switches on the lens barrel, you have no chance of accidentally changing settings when you want to take the shot."
Papir snese vsechno, ale neni to zdaleka poprve, kdy me Nikon v poslednich 4-5 letech presvedcuje o tom, ze mozek se pri navrhu a vyvoji novinek pouziva jen obcas a patrne nahodne. Jeste postradam nejake tvrzeni + zduvodeni toho, ze svetelnost 6.3 na dlouhem konci je vlastne taky vyhoda (u tohoto ohniskovym rozsahem zcela tuctoveho skla).
Odpovědět1 1
6,3 je rozhodne vyhoda
to proto, ze kresba uz nebude tak mekka jako na tech ciselne mensich svetelnostech
navic je vhodny na foceni v noci , protoze diky tichemu chodu nerusi sousedy
Odpovědět2 3
"6,3 je rozhodne vyhoda
to proto, ze kresba uz nebude tak mekka jako na tech ciselne mensich svetelnostech"
Na tom přeci nesejde, ne? Pokud se to udělá dobře, tak je kresba výborná třeba i na f/2.8 na dlouhém ohnisku.
Odpovědět0 0
To jsem teda přesvědčen, že na tom u většiny objektivů sejde.
Nicméně můj původní příspěvek byl myšlen jízlivě vůči Nikonu.
Odpovědět0 0
Aha, ty jsi měl na mysli, "když se objektiv dobře vyrobí"? Pak samozřejmě může být ostrý už na nejlepší světelnosti nicméně tak nějak to vypadá, že většinou tomu tak není.
Odpovědět0 0
Tak ale zase je fakt, že není pravda, že by tento jev neexistoval, spíše se to obecně týká minulosti (a není tak úplně nedávná). Dříve opravdu byly profi zoom objektivy, kde základní volba clony - např. f/2.8 byla fakt pro co nejmenší hloubku ostrosti či rychlé časy, ale pro výrazně lepší kresbu bylo nutné přiclonit. Nebo si vzpomínám na ultrazoom objektiv od Sony (např. používaný k DSLR Sony A100), který měl na dlouhém konci f/5.6 a byla to z hlediska kresby opravdu katastrofa. Něco podobného pak platilo pro pevná skla a jejich základní světelnosti jako je např. f/1.4 či f/1.8.
Dnes je již situace jiná, např. pevný objektiv Sigma 30 mm (i pro CSC) je při základní světelnosti f/1.4 ostrý jako břitva.
Odpovědět0 1
Přesně tak. A ještě postrádám informaci o fázovém ostření na senzoru, které skutečně dokáže využít krokového motoru. Ono toho je víc, kde Nikon pořád oblbuje lidi.
Odpovědět3 1
Proč fázové ostření umístěné na zvláštním čipu nedokáže pořádně využít krokového motoru?
Odpovědět0 1
Protože Nikon uvádí pro lepší (plynulejší) ostření ve videu - a tam ten zvláštní (samostatný) fázový senzor je vyřazen z činnosti, díky "odskočenému" zrcátku.
Odpovědět2 1
Jasně, díky.
Odpovědět0 1