reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak  |   Svět mobilně
11.11.2019, Milan Šurkala, aktualita
Společnosti Olympus se finančně hodně daří, podařilo se jí opravdu velmi výrazným způsobem navýšit zisky. Zatímco příjmy rostly jen minimálně, zisk šel na násobky. To bohužel neplatí o divizi fotoaparátů.
Choakinek (4590) | 11.11.201922:22
"... Zatímco příjmy rostly jen minimálně, zisk šel na násobky...­"

Tentokrát je kalkulace zisků zapsána v účetní knize pravdivě nebo si ji cucají z prstu jako minule? ;­-­)

Nerad bych zklamal příznivce Olympusu, ale trh s fotoaparáty prostě padá, to je holý fakt a někdo z dosavadních výrobců prostě půjde z kola ven. Tipuji, že v dohledné době to bude právě Olympus. A Ricoh­/Pentax.
Odpovědět1  0
bedo. (845) | 11.11.201918:40
si tú stratu teraz môžu lepšie dovoliť... :­-)
Odpovědět0  0
Choakinek (4590) | 11.11.201922:28
To sice ano, ale žádný majitel firmy nebude za normálních okolností dlouhodobě financovat ­(sponzorovat­) ztrátu. Leda že by za tím byla nějaká zvláštní motivace, třeba že chová k fototechnice výjimečný obdiv či tak něco.
Odpovědět1  0
martinX34 (366) | 12.11.20198:46
Divizia fototechniky a diktafonov ­(momentalne stratova­) vytvara ­"povedomie o znacke­" ovela silnejsie ako divizia medicinskej techniky ­(ktora je ziskova­).
Alebo snad niekoho zaujima, ze kolonoskop, ktory mu strkaju do zadku pri kolonoskopii, je od Olympusu ? :­-­)
Odpovědět4  1
Choakinek (4590) | 13.11.20193:35
Vidíte, dobrá myšlenka. Tedy marketingové důvody.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 13.11.201912:04
Motáte dohromady dvě různé věci. Kdo kupuje kolonoskopy, opravdu neřeší, zda s tou značkou jsou i foťáky. Řeší vlastnosti a cenu kolonoskopu. A servis. A ostaní je mu ukradené.
Odpovědět0  1
Choakinek (4590) | 13.11.201921:08
To si úplně nemyslím. Obecně sice máte nepochybně pravdu, nicméně vzhledem k tomu, že je Olympus v kategorii foťáků v podstatě legenda, může se klidně stát, že nějaký zájemce dostane seznam značek s lékařskými nástroji, dotyčný takový seznam projde, přičemž dojde k tomu, že žádná značka v seznamu mu nic neřekne až do té doby, než narazí na Olympus ;­-­). Toto nakonec může o nákupu rozhodnout!

Můžete sice namítnout, že jméno značky už se v paměti veřejnosti zapsalo a tedy není nutné dále kvůli tomu foťáky produkovat, nicméně si myslím, že nutné to možná není, ale zachovat produkci lepší je, než ji ukončit.
Odpovědět2  1
martinX34 (366) | 14.11.201910:17
Presne tak, vseobecne ­"povedomie o znacke­" ma pri rozhodovani castokrat ovela vacsi vplyv, ako technicke parametre konkretneho vyrobku. Hlavne vtedy, ak konkurencne vyrobky su si technicky velmi podobne.
Netreba zabudat na fakt, ze jednou z najvacsich firiem na svete je Coca­-Cola, ktora vyraba len ­"rozne zafarbene bublinkove vody­", ale jej znacka je svetoznama ­(existuje vela studii, kde v ­"slepom­" teste vacsinou vyhrava Pepsi, ale ak testovany subjekt vidi znacku, tak mu viac chuti Coca­-Cola­).
Odpovědět0  1
Jirik_H (653) | 15.11.201911:41
Porovnávat Olympus a Coca­-Colu je opravdu mimo. Z mnoha důvodů.
Odpovědět1  1
martinX34 (366) | 16.11.201911:12
Tak priklad z fototechniky ­- Leica vs. Panasonic. ­"Priplatok­" za znacku viac ako cca. 2000 USD, resp. skoro 100% ceny lacnejsieho modelu.
https:­/­/www.digimanie.cz­/leica­-sl2­-aneb­-full­-frame­-lumix­-s1r­-z­-nemecka­/8099
Odpovědět2  0
Jirik_H (653) | 17.11.201923:52
To je ale úplně něco jiného.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 13.11.201912:05
Přesně tak. Asi je to otázka času, tedy konec.
Odpovědět1  1
Mr-Paul (63) | 11.11.20199:41
Tak teď bude mít nový EM5mk3 na trhu, ten vypadá, že by se mohl prodávat dobře, nějaká nová skla jsou v plánu, tak uvidíme :)
Odpovědět2  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.