"... Zatímco příjmy rostly jen minimálně, zisk šel na násobky..."
Tentokrát je kalkulace zisků zapsána v účetní knize pravdivě nebo si ji cucají z prstu jako minule? ;-)
Nerad bych zklamal příznivce Olympusu, ale trh s fotoaparáty prostě padá, to je holý fakt a někdo z dosavadních výrobců prostě půjde z kola ven. Tipuji, že v dohledné době to bude právě Olympus. A Ricoh/Pentax.
Odpovědět1 0
si tú stratu teraz môžu lepšie dovoliť... :-)
Odpovědět0 0
To sice ano, ale žádný majitel firmy nebude za normálních okolností dlouhodobě financovat (sponzorovat) ztrátu. Leda že by za tím byla nějaká zvláštní motivace, třeba že chová k fototechnice výjimečný obdiv či tak něco.
Odpovědět1 0
Divizia fototechniky a diktafonov (momentalne stratova) vytvara "povedomie o znacke" ovela silnejsie ako divizia medicinskej techniky (ktora je ziskova).
Alebo snad niekoho zaujima, ze kolonoskop, ktory mu strkaju do zadku pri kolonoskopii, je od Olympusu ? :-)
Odpovědět4 1
Vidíte, dobrá myšlenka. Tedy marketingové důvody.
Odpovědět0 0
Motáte dohromady dvě různé věci. Kdo kupuje kolonoskopy, opravdu neřeší, zda s tou značkou jsou i foťáky. Řeší vlastnosti a cenu kolonoskopu. A servis. A ostaní je mu ukradené.
Odpovědět0 1
To si úplně nemyslím. Obecně sice máte nepochybně pravdu, nicméně vzhledem k tomu, že je Olympus v kategorii foťáků v podstatě legenda, může se klidně stát, že nějaký zájemce dostane seznam značek s lékařskými nástroji, dotyčný takový seznam projde, přičemž dojde k tomu, že žádná značka v seznamu mu nic neřekne až do té doby, než narazí na Olympus ;-). Toto nakonec může o nákupu rozhodnout!
Můžete sice namítnout, že jméno značky už se v paměti veřejnosti zapsalo a tedy není nutné dále kvůli tomu foťáky produkovat, nicméně si myslím, že nutné to možná není, ale zachovat produkci lepší je, než ji ukončit.
Odpovědět2 1
Presne tak, vseobecne "povedomie o znacke" ma pri rozhodovani castokrat ovela vacsi vplyv, ako technicke parametre konkretneho vyrobku. Hlavne vtedy, ak konkurencne vyrobky su si technicky velmi podobne.
Netreba zabudat na fakt, ze jednou z najvacsich firiem na svete je Coca-Cola, ktora vyraba len "rozne zafarbene bublinkove vody", ale jej znacka je svetoznama (existuje vela studii, kde v "slepom" teste vacsinou vyhrava Pepsi, ale ak testovany subjekt vidi znacku, tak mu viac chuti Coca-Cola).
Odpovědět0 1
Porovnávat Olympus a Coca-Colu je opravdu mimo. Z mnoha důvodů.
Odpovědět1 1
To je ale úplně něco jiného.
Odpovědět0 0
Přesně tak. Asi je to otázka času, tedy konec.
Odpovědět1 1
Tak teď bude mít nový EM5mk3 na trhu, ten vypadá, že by se mohl prodávat dobře, nějaká nová skla jsou v plánu, tak uvidíme :)
Odpovědět2 1