Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
22.2.2021, Milan Šurkala, aktualita
V rozhovoru s německým manažerem společnosti OM Digital vyplynulo několik zajímavých skutečností a plánů do budoucna. Rozhodně to nevypadá, že by měl výrobce házet flintu do žita. Chystají se nové senzory, těla i objektivy.
panasonicGM (15) | 23.2.202112:26
Hlavne nech vrátia PENu acessory port pre Olympus VF­-4. A mohli by zmenšiť rozmery a váhu na úroveň Olympus E­-PM2.
Odpovědět3  1
blue.sun (754) | 23.2.202121:15
Kvůli pěti lidem na světě, kteří by to použili? Zbytečnost.
Odpovědět1  8
mlsný amatér (775) | 23.2.202121:39
zbytečnost je leda tenhle tvůj slabomyslný žblept.
Odpovědět6  4
blue.sun (754) | 24.2.20218:32
Zdechni, hloupé zvíře.
Odpovědět0  5
mlsný amatér (775) | 28.2.202110:49
Můj kocour je mnohem inteligentnější, než ty. ­(kočky, podle mnoha odborných studií jsou na tom s inteligencí stejně, jako čtyřleté děti­). Už umíš chodit na nočníček?
Odpovědět1  3
panasonicGM (15) | 23.2.202121:53
Ja cez displej ani nefotím, len natáčam video. Na fotky poriadny hľadáčik.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 24.2.20218:33
Pokud chceš něco s pořádným hledáčkem a na video, tak to fakt není PEN....
Odpovědět0  1
panasonicGM (15) | 24.2.202114:51
Nikde nepíšem, že to chcem na video, len že fotím cez hľadáčik. Video PENom netočím väčšinou, ale ak áno, tak na to hľadačik nepotrebujem. A PEN mám kvôli rozmerom.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 24.2.202118:56
Myslel jsem to jinak. PEN ­(a E­-PM zvláště­) prostě není vhodný ani na jedno. Není dobrý na video, a ten hledáček zase není na dnešní úrovni kvality. Nehledě na focení s bleskem, které vylučuje použití hledáčku. Celkově je to drbání se pravou rukou za levým uchem, jen kvůli rozměrům ­(které si pak hledáčkem stejně uměle zvětšuješ­).
Odpovědět0  1
panasonicGM (15) | 25.2.20218:14
Ja bleskom nikdy nefotím, mám dostatočne svetelné objektívy. A Olympus VF­-4 je v triede malých bezzrkadloviek stále jeden z najlepších hľadáčikov. Áno FF sú kvalitou ďalej, ale tá váha a rozmery sú na cesty už pre mňa za čiarou,
Odpovědět0  1
busy (4706) | 25.2.202110:17
Zase na druhej strane, malo svetelne objektivy nie su jediny dovod pouzivania blesku. Napriklad taky fill­-in blesk sa neda nahradit ani tym najsvetelnejsim objektivom.
Odpovědět3  0
blue.sun (754) | 25.2.202118:18
Busy to napsal poměrně hezky, já doplním jen to, že blesk má spoustu způsobů použití. Při sportu jsem jej používal poměrně často i ve slunečném počasí, protože to bez něj někdy prostě nešlo. Světelnost objektivů s tím nemá vůbec nic společného.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 28.2.202110:51
Pod pojmem pořádný hledáček si představuješ co? Pořádný hledáček, podle mne, ukazuje data, na která ty musíš brejlit na stavový displej, ukazuje rozsah hloubky ostrosti podle toho, jak je nastavená clona a uvidí i černocha v tunelu.
Odpovědět1  4
Choakinek (4679) | 23.2.202122:58
Mně se velmi líbí PEN­-F. Škoda, že to byl a stále je příliš drahý přístroj, nicméně design má opravdu vybroušený, zvláště pak stříbrná verze. Někomu by pochopitelně mohl chybět grip.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 2.3.202118:25
Mne zajímá v první řadě, jak to fotí. Design těla je až to poslední. Co s ,,krásným­" foťákem, ze kterého lezou patlaniny.
Odpovědět0  1
třebaň (358) | 23.2.20219:42
byla a je velmi populární značka v Japonsku, kde MFT má asi třetinu trhu MILC. Od roku 2016 značka recyklovala 20MPx MOS sensor se 121 DPAF body a určitě nastal čas na inovaci. Dnes se vývoj ubírá směrem k vrstveným ­(stacked, laminated­) senzorům, které umožňují rychlý prediktivní AF pomocí AI algoritmů a vyčítání dat. V tomto ohledu má Olympus několik zajímavých patentů a doufejme, že je také vtělí do nové generace OM Digital. Lehký a superrychlý MFT s velmi dobrým zoomem 150­-400­/f4.5 by určitě potěšil zájemce o wildlife a birding.
Odpovědět1  0
Irving (201) | 23.2.202119:33
Je otázka, jestli je vrstvený senzor u MFT opravdu nutný. Jde o dost drahou technologii a je otázka, jestli za to ty výhody stojí. Ano, rychlost vyčítání je mnohem vyšší, ale už nynější 20 mpix senzor není žádný louda, a to už má pěkných pár let. Více PDAF bodů by to určitě chtělo, stejně jako zapracovat na AF algoritmech. Kopie Sony Real­-time tracking by stačila...
Odpovědět1  0
FotoZemek (919) | 23.2.20215:52
To bylo pohřebních řečí.....
no, uvidíme ;­-­)
Odpovědět1  1
blue.sun (754) | 24.2.20218:34
Sliby ještě nejsou zárukou budoucnosti, to bys mohl vědět.
Odpovědět0  4
Choakinek (4679) | 24.2.202114:31
MFT musí být úspěšné už jen kvůli své ceně základních sestav, např. jistá MFT sestava tělo + 12­-32 + 35­-100 + 50 F1.7 stojí cca 27 tisíc Kč. Zkus mi ekvivalent najít v segmentu FF CSC a sdělit mi cenu.

Je to bezkonkurenčně nejlevnější CSC řešení. Až tomu bude FF CSC segment konkurovat cenou, existence MFT může být ohrožena. Do té doby smůla.
Odpovědět2  1
busy (4706) | 24.2.202118:24
Nemyslim si zeby bolo MFT cenovo ohrozene od FF CSC. Predsa len vyroba FF snimacov je cenovo ovela nakladnejsia, a pokial by aj nove technologie podstatne znizili vyrobne naklady FF snimacov, znizi to tak isto aj naklady na vyrobu MFT, takze MFT v podobnej triede bude vzdy podstane lacnejsie nez FF CSC.
Odpovědět1  2
Choakinek (4679) | 24.2.202119:08
Pravda, díky za upřesnění.
Odpovědět0  1
blue.sun (754) | 24.2.202121:15
To může platit za předpokladu, že se obou typů snímačů bude vyrábět stejné množství. Jenže tomu tak není, MFT je mnohem méně, a tak jejich výroba je nákladnější. Proto taky E­-M1 stojí podobné peníze jako kvalitativně a výbavou odpovídající Sony, Canon nebo Nikon.
Odpovědět0  3
blue.sun (754) | 24.2.202118:58
A proto MFT paběrkuje na okraji zájmu trhu... Prostě ty křápy nikdo reálně nechce, akorát poťapaní Japonci. Čísla podílů na trhu ti tu znovu dávat nebudu, nechci tě zase zbytečně ztrapňovat.
Ale jako vždy, jdeš jen po ceně, a nechápeš, že to už dávno nikoho nezajímá. A jestli na lepší nemáš, není to chyba výrobců.
Odpovědět1  4
Choakinek (4679) | 24.2.202119:06
No samozřejmě že lidi cena zajímá! Jako je to snad v každém segmentu výrobků, tak nechápu, proč by to u foťáků bylo jinak. Mě do toho vůbec netahej, tenhle fakt je prostě platný, jako když každé ráno vyjde slunce.
Odpovědět4  2
blue.sun (754) | 24.2.202121:10
Kdyby cena byla skutečně tak důležitá, bude Olympus na prvním místě v prodejích a Panasonic na druhém. A realita je kde? Panák jen díky FF drží necelých pět procent trhu a Olympus brečí kdesi v hloubi.
A tebe do toho tahám zcela záměrně, protože jsi snad jediný, kdo tu pořád takhle sockaří.
Odpovědět1  5
Choakinek (4679) | 24.2.202123:22
Ne, je důležitá pro určitou část zákazníků, což neznamená, že kvůli ní nějaký výrobek musí dosahovat první místa v prodejích, nicméně to znamená, že to nikdy nebude nula nebo nějaké jiné ­"hovno­" odpovídající skoro nule, takže se bude stále vyplácet to vyrábět.
Odpovědět2  2
blue.sun (754) | 25.2.202118:20
Jenže ta část zákazníků, která jde po co nejnižší ceně, výrobce neuživí. Naopak, dožene je jen ke krachu, což nám Olympus sám dokázal nejlíp.
Ale to už jsme ti tu mnozí psali snad stotisíckrát, a stejně to nechápeš.
Odpovědět1  2
Choakinek (4679) | 25.2.202118:41
OK, o tom se ovšem můžeme pobavit až v době, kdy alespoň jeden z hráčů na poli MFT zavře svůj krám. Tedy buď OM Digital anebo Panasonic. Nejlépe pak oba dva.

Ona zrovna nemusí být pro OM Digital nějaká super výhra sázka na FF CSC, když v něm působí dva silní hráči ­(Canon a Sony­) a několik slabších. A to i přes ty ­"hvězdné­" prodeje FF CSC.
Odpovědět3  2
blue.sun (754) | 26.2.202118:47
Olympus už krám zavřel a svou divizi prodal, protože byla dlouhodobě prodělečná. A to i přes fakt, že v Japonsku je to nejúspěšnější systém. Střelil ses do vlastní nohy.
Takže kdy se o tom začneme bavit?
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 28.2.202110:59
S tebou je diskuse o čemkoli jen ztráta času.
Odpovědět1  3
blue.sun (754) | 28.2.202116:05
Jistě, protože proti mně prostě nemáš nic. Jsi podřadné, ubohé nic. Zastřel se konečně.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 28.2.202121:32
Pánové, diskutujte jako dospělí lidé. Těmito výlevy neshazujete toho druhého, ale především sami sebe. Což jistě nechcete. Takovými výlevy bude působit uboze někdo jiný, než komu to adresujete, věřte mi. Já pořád nechápu, proč máte takovou potřebu se sami shazovat.
Odpovědět0  0
DavidM1 (20) | 26.2.20219:08
Říká ti něco ,,užitná hodnota,, ? Jianka řečeno,spousta lidí či spíše drtivá většina prostě není ochotná dát za foťák deset a více tisíc ale ne z důvodu že na to nemají ale že prostě nechtějí.Takže cenu do toho netahej...Osobně nemám problém dát 5 litrů za mechanickou herní klávesnici ale nedám 5 litrů za foťák prostě proto že mobil...
Odpovědět1  2
blue.sun (754) | 26.2.202118:50
Nerad ti kazím žblept, ale s cenou první přišel Choakinek, ne já. Já ho jen upozornil na fakt, že spojování ceny a úspěšnosti je zcela mimo ­(a vývoj trhu to jen potvrzuje­).
Herní klávesnice... naprosto zbytečný nesmysl.
Odpovědět0  1
Choakinek (4679) | 26.2.202123:07
No, jenomže já jsem nespojoval výši úspěšnosti s nízkou cenou, jako spíš možnost existence kvůli nízké ceně. A do té doby, dokud tu bude OM Digital a Panasonic bude vyrábět MFT, tak proti tomu nemůžeš říct ani popel.

Plus tu je určitý malý bonus v podobě dalších výrobců, kteří ve svých přístrojích používají MFT snímač ­(byť typicky nejde o foťáky, ale spíše kamery či jakési hybridy­).
Odpovědět1  1
blue.sun (754) | 27.2.202110:57
"MFT musí být úspěšné už jen kvůli své ceně základních sestav­" citát z tvého příspěvku. Víš, v diskusích se lhaní fakt nevyplácí, protože ta lež je snadno dohledatelná.
Odpovědět0  2
mlsný amatér (775) | 28.2.202110:58
Jen tak namátkou: Špičkové sklo M­-Zuiko digital 40 ­- 150­/2,8 vyjde na 32.000 Kč. Mnohem větší a těžší ekvivalent 80 ­- 300­/2,8 na dvojnásobek. A příští rok se má objevit 50 Mpx MFT snímač. Pokud se objeví, ­(pravděpodobně v Panasonicu GH 6­) tak si tu sestavu u Škodů půjčím a otestuji. Protože na bláboly ,odborníků­" či spíše B. T. ­(blbců teoretiků­), jako je Blue sun a jemu podobní, absolutně nedám.
Odpovědět1  4
blue.sun (754) | 28.2.202116:06
Neotírej se o lidi, kteří jsou intelektuálně o světelné roky před tebou, ty hnusná špíno.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 2.3.202118:31
Jsi prostě jen namyšlený pologramotný blb a tím také zůstaneš. Já si počkám, až si to budu moci vyzkoušet, protože jsou jen dvě možnosti: 1­/ buď to bude lepší, než to, co mám a co mi bude ještě dlouho bohatě stačit a pak do toho půjdu, nebo 2­/ to lepší nebude a pak si nechám to, co mám, bez ohledu na to, jak dlouhé to má fousy. Mne totiž nezajímá nějaký nablblý trend, ale pouze a jedině kvalita výstupu. A foťák nejsou fusekle, abych jej měnil jen proto, že někdo vyrobil nějaký jiný.
Odpovědět0  3
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.