Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix TZ200 asi vylepší zoom, ale zhorší světelnost

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

martinX34
martinX34
Level Level
12. 2. 2018 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi zostanem pri mojom Olympus Stylus 1.
1/1.7" senzor ma sice o 40% mensiu uhlopriecku ako 1" senzor, ale ma rozumnych 12 Mpx a konstantna f/2,8 svetelnost v celom 28-300 mm eq. rozsahu to kompenzuje. Jedine co mi chyba, je sirsi zaciatok zoomu.

bob222.2
bob222.2
Level Level
12. 2. 2018 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Škoda že to tak vypadá, že olympus túto radu zarezal.

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 2. 2018 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bob222.2 Ano, to je velká škoda :-(.

Opomartin
Opomartin
Level Level
12. 2. 2018 02:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatím si ponechám tolik kritizovaný Canon G3x, ono porovnání skoro tři roky starého canónku 24-600 mm 2,8-5,6F clona 11, ND filtr. Tak mám pocit, že panák tápe v ultrazoomech. Na jedné straně světelné fz 300 a fz 1000/2000 (ne zrovna oslnivý dosah zoomu, když jsou to primárně ultrazoomy), a šumáky fz 72/82. Pak skutečně rozumná kapesní TZ 100 a už to zase "vylepšuje". 4K panáku chápu jako bublinu 3D několik let nazpět.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 2. 2018 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin No ak ten TZ200 naozaj bude zacinat na F3.3 tak ja si zase radsej ponecham TZ100 :) Tych F2.8 na zaciatku hodne vyuzivam.

Inak si nemyslim ze by Panasonic v ultrazoomoch tapal. Ako jediny vyrobca vyraba vsetky styri moznosti - velke "profi" ultrazoomy (FZ200,300,1000,2000), velke lowendove "sumaky" (FZ82...), male "sumaky" (TZ80...) a aj male "profi" (TZ100). Takze kazdy si moze vybrat.

Opomartin
Opomartin
Level Level
12. 2. 2018 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy S tím tápáním, jde o skupinu zákazníků jenž chtějí dlouhá skla(primárně), tedy ta " profi kvalita" fz 200/300 a 1000/2000, je jim k ničemu, do rawu nelezou a světelnost využijí leda tak neúmyslně. Tím pádem prodejně je na tom lépe Canon sx60 a Nikon P900.
Jestli natáhnou rozsah zoomu na TZ 200, je to krok vstříc zákazníkům, lépe se pak prodává se sloganem " až 15x, teď zachytíte vše" .

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 2. 2018 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Mam sice rad dlhe ohniska (a myslim si ze tych 250mm co ma TZ100 je zalostne malo), ale aj napriek tomu sa mi toto natahovanie zoomu za takuto cenu poklesu svetelnosti nepaci. Pripada mi to ako keby sa z toho znazili spravit druhy TZ90 (ktory mimochodom tiez ma F3.3 az F6.4 ;) ).

RiMr
RiMr
Level Level
12. 2. 2018 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin "4K panáku chápu jako bublinu "

...se 4K se to má tak, že to buď uživíš, nebo nechápeš... :)

Opomartin
Opomartin
Level Level
12. 2. 2018 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Pokud někdo na foťák naroubuje 4K, je jeho věc, ještě bych přidal jeden displej (mobilní) pro volání, aby vše bylo v jednom, dokonalý univerzál. Na GX800 jsem si vyzkoušel ten 4K zázrak. Jaksi i nadále budu na pohyblivé obrázky používat videokameru(taktéž z ní fotku vymáčknu) a ne hybridy průměrných foťáků, kde kvalitu výstupu zalepí 4K náplastí.

RiMr
RiMr
Level Level
12. 2. 2018 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Z obsahu Vašeho kmentáře je zřejmé jen jedno a sice, že o tom víte kulové a nahlížíte na celou oblast svou klíčkovou dírkou maje za to, že jde o okno do všehomíra...

Opomartin
Opomartin
Level Level
12. 2. 2018 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Máte pravdu, videa moc nevyužívám. Snad až ty fotky z toho 4K režimu budou lepší, a as budou, panák to neustále zdokonaluje, tak třeba dětem tuto značku doporučím. Nejsou zatíženy zkušeností se značkou z minulosti.

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 2. 2018 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr No tam se hlavně ukrývá cenový vtip. Zkuste si sehnat kameru s MFT snímačem a se 4K. To vypláznete pořádnej balík.

Opomartin
Opomartin
Level Level
13. 2. 2018 01:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Rodina využívá Canon cx 10, je to horší či lepší než 4K Panáku? Videa mne netáhnou, tak se zeptám byly to vyhozené peníze? Máte s tím porovnáním zkušenost? Já jen zakusil to 4K ze zvědavosti na zapůjčeném Gx 800.

stn35
stn35
Level Level
14. 2. 2018 02:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr ty srandisto, profesionalnu striznu kameru ala hasselblad(aj ked ten je este op dimenziu az dve vyssie) za 2000 eur za co kupis uz pomaly jazdenu fabiu neporovnavaj so zakaldnym csc systemom od panaku! nabuduce uz nepi ked tu nieco "mudre" ides zapotit a postnut.. mercedes so skodou tiez nemozes zrovnavat, uplne ina cenova kategoria tak logicky aj kvalita je niekde inde..

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2018 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je podle mě úplně k ničemu, ale tak je to věc Panasonicu. V 8 Mpx módu má TZ100 více než dostatečných 37 - 370 mm rozsah ohnisek. Jedině že by udělali nějakou novou verzi 1" snímače (jako v případě MFT snímače u GH5S), která by měla méně Mpx, řekněme také těch cca 12 Mpx. Pak by to smysl mělo. Jenomže pochybuji, že udělají novou verzi 1" snímače. Novou verzi MFT snímače udělali jenom proto, že ho pak nasadili do ultra high endu - tedy do GH5S a jenom když bůh dá, možná ho uvidíme i v jiném fotoaparátu (jakože spíše bůh nedá :-D).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 2. 2018 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A mozno da a nova verzia 1" snimaca s 12 MPix vznikne :) Najprv bude pouzita v nejakom ultrazoomovom ultra high ende (placnem priklad - FZ2000S ?) a neskor sa mozno objavi aj v nejakom malom vreckovom high-end ultrazoome (zeby TZ200S ? ;) )

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 2. 2018 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy A vlastně máš pravdu. Od FZ2000 je patrná tendence dělat high end i v kategorii foťáků s 1" snímačem. Tedy 1" snímač s menším rozlišením by mohl vzniknout. Teď je jen otázka, bude-li ochota dávat tento snímač i do jiných foťáků.

Reklama
Reklama