Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
14.9.2008, Milan Šurkala, Aktualita
Na začátku srpna se vynořily oficiální zprávy o novém Micro Four Thirds systému. Jedná se o kompakty s 4/3" snímacími čipy a výměnnými objektivy. Společnost Panasonic nyní představuje první fotoaparát této koncepce, Lumix DMC-G1.
Nephilim | 15.9.20088:33
Jsme u toho, když vzniká zcela nová skupina digitálních fotoaparátů. Není podstatné jak se jim bude říkat, ale jak se s nimi bude pracovat. Vzhledem k tomu, že vyrobit do hledáčku malý display s vysokým rozlišením je technicky možné, bylo jen otázkou času kdy výrobci přistoupí k této inovaci. Vypuštění přímé optické cesty u aparátů s velkým snímačem a výměnnými objektivy a její nahrazení elektronickým pohledem do objektivu bylo jen otázkou času.
Odpovědět0  0
Busy | 14.9.200810:02
Nedavno sa pisalo, ze DMC­-LX3 je kompakt snov. Podla mna nie LX3, ale prave tento G1 bude kompakt snov ! :­)

"1 440 000 bodů ­(rozlišení 800×600 pixelů­)­" ­- takto by ste mohli vzdy uvadzat rozlisenie ­- napisete to co uvadza vyrobca, a v zatvorke to co to znamena naozaj, za to Vas musim pochvalit ! Inak, rozlisenie 800x600 bezne pouzivam pre fotky na web, takze co kvoli rozliseniu hladacika neuvidim pri manualom ostreni, na vyslednej fotke aj tak nebude :­) A s trochu prizmurenym okom to plati aj pre papierove fotky do 10x15 cm.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.9.200813:46
Za to uvádění konkrétních rozlišení poděkujte Pavlu Matějkovi. Chtěl uvádět pravé rozlišení, já se nechtěl vzdát údajů, které uvádí výrobci. Tak jsem udělal kompromis a uvádím oba údaje, což se nakonec ukazuje jako nejlepší řešení.
Odpovědět0  0
gdagfdagregfdafagaer | 14.9.200815:24
Nevim, proc to kazdy pise, ale toto NENI kompakt.
Odpovědět0  0
SM | 14.9.200816:45
Pri rozdelovani fotoaparatov do jednotlivych tried podla konstrukcie su zauzivane 2 pomenovania:
zrkadlovka ­- zrkadlo, uzavierka, opticky hranol a opticky hladacik, dalej vedlajsie zrkadlo, AF senzor a AE senzor
kokmpakt ­- hlavny snimac, ktory sa stara o vsetko, niekedy aj uzavierka pre odsumenie dlhych expozicii.
Odpovědět0  0
Busy | 14.9.200816:49
Je to obycajny kompakt s vymennymi objektivmi. Inak ma vsetko ako kompakty ­- EVF hladacik a fotenie na displej nie je len do poctu. Ze ma tiez na kompakty nezvykle velky cip, to nie je ziadna vynimocna vlastnost, napr. taky kompakt Sony R1 mal cip velkosti APS­-C.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.9.200818:13
No, zrcadlovka to patrně také nebude, když to nemá zrcadlo :­-­) Holt je tu nová třída fotoaparátů. Říkejme jim zatím pracovně třeba ­"Kompakty s výměnnými objektivy­".
Odpovědět0  0
Record | 14.9.200818:33
Kompaktovka :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.9.200819:33
Jo, tak toto mě rozesmálo :­-)
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1040) | 15.9.200821:50
To se mi líbí ­- jednoslovný a výstižný český název. Zaveďme jej!
Odpovědět0  0
kjahsgjhjgakhgjshgjs | 14.9.200820:16
Slovo kompakt samo o sobe vylucuje moznost vymennych objektivu. Nejde tedy o velikost ani nic jineho. Ultrazoomy jsou taky jenom kompakty. Pokud ma tento fotak vymenne objektivy, nemuze to tedy byt kompakt. A ­" kompakt s vymennym objektivem ­" je pak absolutne nesmyslne oznaceni.
Dokonce myslim existovala i zrcadlovka s pevnym objektivem a tato pak prakticky byla kompaktem. Soucasne jsem, ale osobne na vystizne oznaceni neprisel.
Odpovědět0  0
Busy | 15.9.20088:29
Ano, podobny nezmysel,ako ked sa povie ­"zrkadlovka bez zrkadla­" :­)­)­) Ale zase predsa len, ­"kompakt s vymennymi objektivmi­" neznie pre bezneho cloveka az tak rozporuplne. Inak, suhlasim, ze je to uplne nova trieda fotoaparatov, a ani kompakt a ani zrkadlovka nie su tie prave nazvy pre ne.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 15.9.20088:32
No, teď už se nechá použít výraz ­"elktronická zrcadlovka­". Bohužel tento název se leta používal mylně na ultrazoomy, takže by to asi bylo zavádějící. Jinak by to ale sedlo.
Odpovědět0  0
Busy | 18.9.200817:39
A co tak nazov ­"Zrkadlovka s digitalnym zrkadlom­" ? :­)­)­)
Odpovědět0  0
sgaba | 13.10.200818:49
Ano souhlasím. Dá se také použít ­- nepravé zrcadlovky ­(SLR­-like­). Nebo Bridge digital camera.
Ale sem pro vymyšlení scela nového označení.
Kompakt to není. Kompaktní znamená ­- v jednom kuse.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.