Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
3.4.2018, Milan Šurkala, aktualita
Statistiky CIPA v polovině roku 2017 ukazovaly oživení trhu s fotoaparáty, nicméně jak se zdá, už je tomu zase konec a posledních pár měsíců prodeje fotoaparátů zase padají. Meziročně vzrostly jen CSC fotoaparáty.
_patrik (69) | 5.4.20189:52
by se někde daly sehnat jemnější úda o skladbě těch prodaných kompaktů ­- kolik z nich bylo s čipem 1­/2,3 a 1­", případně jiným. Že by se ukázalo, nakolik už kompakty s větším čipem nahradily ty menší a jaký mají trend prodejů. Víc než 12,5 miliónu kusů je nadále pořádné číslo, padesát procent všech prodaných přístrojů, a znamená, že pořád hodně lidí kompakty kupuje. Přestože laciné jednoduché ­"pro děti a rodinu­" už vyklidily trh a z těch s malým čipem zůstaly jen travelzoomy a bridge plus pár outdoorových.
Fajn by bylo taky cenové vyjádření ­- kolik výrobci udržili z kompaktů, CSC a DSLR a jaké jsou tam trendy. Že by nám prozradili své marže, to asi doufat nelze.
Osobně očekávám v blízké budoucnosti, že se vývojářský pokrok ze smartphonů přelije částečně nazpět do ­"jednoúčelových­" aparátů. Tedy že výrobci začnou zkoušet kompakty s větším počtem zkoordinovaných čipů a objektivů, aby začali vytěžovat možnosti komputační fotografie. Známý je projekt Light L16, ale zajímavější asi je to, že si Canon podal patentovou přihlášku na přístroj založený na stejném principu. Přednosti jsou jasné: při prostorově a váhově velmi úsporné konstrukci lze dosahovat velmi dobrých výsledků ­- viz hodnocení Huawei P20 na DxO Mark... a to má jenom 3 čipy+3 objektivy. Pokud by toto dokázali výrobci fotoaparátů přetavit do dalšího posunu kvality výstupu a přidali něco navíc proti mobilům ­(ale co?­), dostali by se rázem na koně.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 5.4.201810:39
Koukal jsi i na výstupy toho Huawei P20? Možná na DxO marku dostal spoustu bodů, ale fotky samy o sobě jsou, na cenovou hladinu toho mobilu, odporné. Jinak to říci ani nemůžu. Zaostření mimo, detaily slabé, odšum neskutečně silný. Video... ani radši nekomentuju.
Odpovědět1  0
_patrik (69) | 5.4.201812:32
Upřímně řečeno mě v tomto případě tolik nezajímá, jestli P20 je ­"lepší­" než Samsung nebo iPhone obdobné výkonnostní kategorie. Zajímá mě to, že vývoj fotomodulů a spolupracujícího softwaru v mobilech udělal obrovský pokrok a že podle všeho začíná stavět reálně na nohy všechny možné představy o komputační fotografii. Odlišoval bych ale samotné potíže nové koncepce ­- podle všeho je asi nesmírně náročné koordinovat­/synergizovat více čipů produkujících různý obrazový signál, testy L16 mluví o velké labilitě, která jaksi neumožňuje pokročit za beta fázi. Tyto věci bych odlišil od módního pozměňování reality, ve kterém se výrobci mobilů ­(a appletů­) přímo vyžívají a kroutí realitu, aby byla ­"pěkná­" a ­"jiná než má konkurence­". Jestliže ale dokážou výrobci mobilů do víceúčelových strojů dostat po duálním už i triple modul, který zjevně půjde odladit, přišlo by mi jako fatální zanedbání, kdyby se výrobci fototechniky velmi silně nepokusili obsadit tohle bojiště z opačného konce. To znamená vyvinout dejme tomu sedminásobnou ­(když ne rovnou šesnástinásobnou­) konstrukci, schopnou obrazovým výstupem ­(a asi i dalšími parametry­) získat náskok v kvalitě a nalákat na sebe masový trh.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 8.4.20189:53
Neskutecne silny odsum je marketingove zcela v poradku, protoze typicky zakaznik tohodle produktu to chce.
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 5.4.201811:04
Taky mě celkem překvapilo, že až do 2­/2018 v prodejích poměrně značně dominovaly kompakty na to, jak málo typů už se dnes vyrábí. Takže by mě také docela zajímalo, jestli ty prodeje drží spíše ty dražší, tzv. profi nebo ty levné ­(kapesní ultrazoomy a odolné outdoor kompakty­).

Co se DxO Marku týče, sám není nosič zavádějících informací, ale běžná či odborná internetová média jej podle mě špatně interpretují a pak takový článek v médiích se zmínkou o DxO Mark měření podle mě alespoň částečně zavádějící je. DxO Marku to bohužel z propagačních a marketingových důvodů nejspíš vyhovuje, takže má také své máslo na hlavě.

Huawei P20 může být dnes třeba nejlepší ­"fotomobil­", nicméně si nemyslím, že ta soustava tří fotomodulů je optimálně a logicky navržena ­(čili dobře přizpůsobena k různým způsobům fotografování tak, aby bylo dosaženo maximální kvality výstupu v realitě omezení, které vyplývají z toho, že fotomoduly musí být malé a lehké ­- když jde o telefon­). V této realitě pak prostě neexistuje žádná garance trvanlivosti takového prvenství. Stručně řečeno ­- dnes je nejlepší P20, ­"zítra­" může být nejlepší např. nějaký Samsung.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6625) | 5.4.201811:17
No údaje o cenách sice CIPA uvádí, ale nedávají moc smysl ­(resp. ještě jsem se nedíval, co přesně ohledně ceny vlastně vyjadřují­). Každopádně udávaná cena CSC tam vycházela zhruba o 10­-20 % dráž než u DSLR a pokud jde o kompakty, tak ty byly asi na třetině hodnoty DSLR. Takže kompakty sice tvoří velký počet kusů ­(stále je to více než DSLR­), ale finančně proti DSLR dělají jen něco nad polovinu.
Odpovědět0  0
_patrik (69) | 5.4.201812:34
Díky i za tyto informace, vím, že není jednoduché je získat.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 5.4.20189:25
Fotoaparáty nejsou fusekle, aby je člověk měnil každý den, zejména když ty trochu slušnější začínají na 17.000 Kč za tělo a pokud mám foťák, který mi plně vyhovuje, tak proč ho měnit? Jen proto, že ,,můj­" výrobce pustil nový model?
Odpovědět4  0
kamera11 (19) | 5.4.20188:40
Tak pamatuji ještě, když přijel ­"někdo­" od nějakých vydavatelů ­(Květy, Fotografie, Mladý svět...­), postavil ­"deskáč­", mnohdy mu to trvalo 15 ­- 20 minut. A potom čekal, někdy celý den, na to správné světlo..........S nástupem barvy to bylo poté ještě problematičtější. ­- Dnes denně vzniká milóny, možná miliardy fotek denně. Denní tisk ­(a fotky v něm...­) pomalu mizí ze scény. Vše válcuje Internet ­(a jeho různé funkce a vlastnosti...­). Nejen že klesá prodej fotoaparátů, klesá i prodej kamer. ON ten fotomobil ­(!­) válcuje skoro všechno. Kdosi řek, že v jednoduchosti je síla. Dnes jede do Egypta s ­"mobilem­" a má v tom v podstatě všechno. Dá se tím fotit i v Pyramidách.... Zrcadlovku mi tam kdysi ­"šlohli­", neb jsem ji musel nechat venku u vstupu ­(ale to je o něčem jiném...­). Fakt, že v Egyptě ­(nejen­) není na displeji nic vidět, není zase až tak zásadní problém. Namířím a cvak. Při velikosti obrázku 15 ­- 20 Mpix si může doma poté výřez opravit­/upravit.... Pokud jde dnes o prezentaci obrázků ­(fotek­), je fakt, že mnozí ani NIKDY papírový snímek neudělali ­(!­). Fakt jim stačí displej mobilu, nebo doma monitor PC. Já ještě někdy tisknu papírové fotografie ­(staromilec­), ale stejně brzy skončí v šuplíku ­- a šmitec. Zavedl jsem NOVÝ STYL, tedy u nás doma. Všechno co se nafotí ­(po vytříbení...­), se prezentuje přes HDMI z PC, nebo přímo z flešky v TV. Ona ta ta podívaná na velké TV ­(140 cm a větší...­) stojí za to. Je to nádhera a kdo zkusil jistě mi dá za pravdu. Tam opravdu vinikne jak barva, kompozice, ostrost a i bohužel ta nedokonalost ­(zkreslení­) u fotomobilu, u mne konkrétně Samsunga G A5. Přeji pěkné světlo...........
Odpovědět1  1
Kabe (881) | 8.4.201810:00
Souhlas, jeste jste to mohl doplnit o popis profesionalni sfery, kde je situace podobna .... noiny, casopisy, magaziny, televize , zurnalistika vystaci s fotografiemi ci videemi na dnesni pomery desive kvality. Lidem to proste staci.
Odpovědět1  0
neutrinograf (514) | 9.4.201817:45
jenze podle soucasnych recenzi je kvalitni uplne vsecko.
Odpovědět0  0
Balcar (47) | 4.4.20187:29
Byly doby ­(70. léta minulého století­), kdy většina výrobců mimo východní blok nabízela slušnou kvalitu. Byla to doba Nikonů F, Nikkormatů, Spotmaticů, OM Olympusů, Canonů, ale fotit se slušně nechalo i s levnějšími značkami. Pak se začalo zlevňovat a přišla spousta ošizených fotoaparátů a cena těch použitelných pro vážnou práci lezla do výšin. Obávám se, že se ten trend bude opakovat. Zmizí střední třída a zůstanou mobily a profi mašiny. Sortiment použitelných výrobků se zcvrkne a bude draho.
Odpovědět0  3
FotoZemek (919) | 4.4.20188:42
CO TO MELEŠ ­)­)­)­)­)
Magnola je starší jak já, jede ..... Flexa o pár roků míň, fachá ...... Zenit dodnes a Praktica B kerou tahám když mě chytne nostalgie neváží se třemi skly ani dvě kila ­/28, 50, 70­-200­/
Olympusy 10, 40, vyhožely, eště jede čtyřka, ale nemám rezervní tělo, tak leží na polici, bo už tomu nevěřím.....
Canon zdechl po deseti letech......
Tranzistorák Riga hraje v dílně 35 roků, věž Sony to položila po šesti, Calexku mám na komoře už roky a moskviča v kopřivách, eště předloni sem jej nahodil klikou, nechtělo se mi tahat baterku a eště nezhnil, neprorezavěl ­)­)­)­)­)­)­)­)


Odpovědět3  1
Balcar (47) | 4.4.20189:26
OM 10 ­(20, 30...­) jsou přesně ty zlevněné stroje, které už nestály za moc. Prakitica B byl malér, pomsta za Sudety. Byla jich plná Druopta. Zenit je Leica I z roku 1925 s přistavěným minizrcátkem a rychlopřevíjecí páčkou. Flexareta byla živá zkamenělina, zpoždění za Rolleiem nějakých dvacet let. Zastavení jejich výroby byl velice moudrý krok. Rollei to zabalil o dva roky později. A Magnola s Compoundem model 1905? Ale jo.
Odpovědět0  0
kamera11 (19) | 5.4.20187:57
Pobavil jsem se,.................dovedeš si ­(alespoň v hlavě­) představit, jak by dnes fotografovali vedle sebe ­- jeden z Flexaretem a druhý s mobilem ­(např.Samsung...­)????????????? To by bylo jako v tom filmu od Zemana, ­"Cesta do pravěku­"..........
Odpovědět2  0
Balcar (47) | 5.4.201814:29
Díky velké obrazotvornosti si to představit dovedu, ale smysl uniká. Rodinný výlet a 60 obrázků na svitku zdvojnásobí hodnotu Flexarety a to už vůbec nemluvím o nákladech na zpracování fotografií. Na druhou stranu je tam silný prvek napětí, co vlastně na těch fotkách bude. Ale to je od tématu, řeč je o dalším vývoji. Mobil u většinové populace plně nahradil digitální fotopřístroj a v nedaleké budoucnosti se bude segment fotopřístrojů pro lidi, kterým fotka z mobilu nestačí, zákonitě zužovat. Tož tak a teď mi všichni nadělte nízkou kvalitu.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 8.4.201810:05
JJ takhle makro focene analogem ....
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 5.4.20189:18
Já jsem si v r. 1974 koupil prakticu LLC. Nedávno jsem ji odtáhl do opravny, kvůli úpravě na jinou baterii a nechal ji otestovat, servisman byl až vyděšen, v jak perfektním mechanickém stavu je. Nicméně si s ní hraje vnučka, kterou na UMPRUM nutí fotit na film, ­(nevím proč, když negativ pak stejně strají do skeneru­), mne už nikdo nedonutí investovat třímístné částky do něčeho tak pofidérního, jako je kinofilm. A nedávno jsem navštívil výstavu orchidejí ve Fata Morganě, udělal jsem tam celkem 46 fotek, 40 bylo kvalitních, takže z RAWu zeditováno a uloženo s rozměrem 43 x 32 cm a 400 ppi jako TIFF a následně vytisknuto na A trojkové papíry. Dodatečně jsem ty TIFFy převedl na JPG, nahrál na flešku a u mláďat pustil na velkoplošnou TV s úhlopříčkou dost přes metr. Takže jsme se na vlastní oči přesvědčili, že z MFT snímače LZE bez problémů vyrobit naprosto perfektní fotku o rozměru větším, než A1, tedy pokud máte na editaci kvalitní SW a HW o dostatečném výkonu.
Odpovědět2  4
Balcar (47) | 5.4.201814:07
První část příběhu je zajímavá. Na úpravu Praktiky LLC pro nový typ baterie stačí sundat spodní dekl. Na prohlídku stavu mechaniky ­(závěrka, transport­) je třeba sundat vrchní dekl, polepy a rozpůlit přístroj. Buď to byl věštec, nebo vám chtěl udělat radost a nebo není placen za práci.
Odpovědět1  1
mlsný amatér (775) | 6.4.20189:18
To záleží na tom, jakou baterii chceš používat. buď ji upravíš na tři 1,5 V články s velmi nízkou životností, nebo na Li 6 V, což je o něčem zcela jiném, ale je nutný zásah do těla přístroje. Takže ten zásah tam byl. A opravdu nevím, proč dostávám minusy za to, že TV s úhlopříčkou nad 130 cm zobrazuje fotky z MFT snímače v super kvalitě.
Odpovědět1  3
busy (4706) | 6.4.20189:32
Tie minusy budu isto od ludi co su presvedceni ze cokolvek mensie ako FF uz z principu nemoze kvalitne fotit :­(
Pritom, podla mna, sa s kvalitnym sklom a dostatkom svetla da aj z 1­/2.3­" vydolovat pekna fotka ­(ked nie na 130cm, tak aspon na A3 urcite­).
Odo mna mas ­(samozrejme­) plus :­)
Odpovědět1  3
Choakinek (4686) | 7.4.20182:14
Co se tisku týče, vždy je to o tom, z jaké vzdálenosti se na ten tisk díváme ;­-­). Nicméně i z 1­/2.3­" snímače lze dostat pěknou fotku. Jestli si někdo myslí, že ne, tak prostě myslí o něčem, co vůbec nezná ;­-­).
Odpovědět1  0
mlsný amatér (775) | 8.4.201810:00
Z MFT snímače ukládám Adobe RGB RAWy s rozměrem 40 x 30 cm a 400 dpi, což odpovídá kolem 18 MB na snímek. Po zeditování a uložení do TIFFu vzroste datový obsah na hodnotu kolem 200 MB a z tiskárny A3 + vyleze obrázek rozměru A3, čili 420 x 297 mm, na kterém nejsou vidět ,,kostičky­" ani pod lupou, perfektně ostrý a dokonale vykreslený.
Odpovědět1  1
mlsný amatér (775) | 8.4.20189:54
Myslet znamená houby vědět. A pokud máš kvalitní postrocesingový SW a umíš s ním zacházet, což většina minusujících zřejmě neumí, není problém tu kvalitní fotku z MFT udělat. Takže MFT snímač v Oly M1 s objektivy řady PRO pro kvalitní fotky bohatě postačí.
Odpovědět1  2
Kabe (881) | 8.4.201810:13
Jakoze diky softwaru zvysim kvalitu fotky? Na to je nejakej plůgííín?
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 12.4.20188:57
Ne, na to je v Photoshopu základní SW vybavení, je jen potřeba, umět s ním zacházet. Jestlipak víš, že Photoshop je možno nastavit tak, že JPEGy otevírá rovnou v RAWu, takže máš hned po otevření obrázku k dispozici velmi mocné nástroje na likvidaci přepalů a prosvětlení stínů? A takových podobných vychytávek je v něm fůra. Jenže málokdo o nich ví a ještě méně lidí s nimi umí zacházet.
Odpovědět1  2
Kabe (881) | 8.4.201810:12
Ja mam pekne fotky i z tatovy Flexarety, nejake jsou na lednici a koukam na ne furt a mam je rad.
..
Jasne ze to jde, to je i duvod, proc mam par takovych fotek i tady v galerii. jsou jeste kvalitnejsi nez ty z tatovy Flexarety ci meho Zenitu, me Coriny, me F601 ci F90.
Odpovědět0  0
lomondra (26) | 4.5.201817:05
Nebuď pořád tak nostalgickej dědo. Už ti zbejvá jen zmínit, že jsi jako malej jezdil přes pole na koze, žral hlínu, pivko stálo dvacet halířů atd., ale my už jsme to všichni slyšeli od svejch prarodičů.
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 3.4.201817:39
Ešte pár rokov a človek s foťákom bude pokladaný za exota.
Odpovědět3  1
Puppy8 (858) | 3.4.201818:19
Nejen s foťákem, ale prohližející si fotky na něčem větším a kvalitnějším než 5­" displeji mobilu. Což spolu vlastně souvisí.
Odpovědět3  0
Choakinek (4686) | 4.4.20181:58
5­" displej telefonu už je dnes poměrně exoticky malý ;­-­). Běžná plácačka má dnes displej o velikosti v rozsahu zhruba 5,5­" ­- 6,5­".
Odpovědět0  0
Puppy8 (858) | 4.4.201811:54
Dobře, pořád ale jinde než ­(z mého pohledu na prohlížení fotek normální­) 27­" monitor.
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 4.4.201813:35
Jasně, to jsem v žádném případě nechtěl zpochybnit, jen jsem tou poznámkou chtěl upozornit na aktuální stav. Stav, kdy dominovaly 5­" displeje u telefonů není zcela aktuální, řekl bych tak zhruba 2 roky, možná trochu více let za námi.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.4.201814:10
To bych netvrdil. 5­" je normální standard ­(v low­-endu­) a nejčastěji se pohybujeme okolo 5,2­" až 5,8­" ­(v mainstreamu­). Vlajkové lodě jdou výše, nicméně výrazněji nad 6 palců už skoro nic není.
Odpovědět1  0
Choakinek (4686) | 4.4.201814:34
Dobře, vycházel jsem z určité domněnky, ale trochu ten trh sleduji. Mrknul jsem tedy do katalogu aktuálně prodávaných telefonů Mobilmanie a lze tedy říci, že se ještě prodávají všechny typy, ale spíše dominují ty nad 5­". V případě do 5­" to ukázalo seznam telefonů na 4 web. strany, v případě nad 5­" seznam na 5 stran.

Tak už jenom fakt, že Sony u svého typu ­"Compact­" zvedla úhlopříčku ze 4,5­" na 5­" v rámci posledního modelu ;­-­).

6,5­" byl tedy trochu úlet, ale to přijde :­-­). V nějakém podstatnějším zastoupení lze mluvit max. o 6,2­".

Nabídku ovšem může dost zkreslovat fakt, že řada modelů může být k dispozici ještě ve výprodeji a některé telefony se ve výprodeji mohou držet i dost dlouho. Mohou to být klidně takové, které už řada lidí dala někam do bazaru a nahradila je novými, protože cyklus obměny telefonů je u lidí obecně docela krátký.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 5.4.20189:20
Výrazněji nad 6 palců už se těžko strká do běžné kapsy.
Odpovědět1  0
kamera11 (19) | 9.4.20189:41
..........to se s tím pak dobře volá někomu, když jsi na zahradě, máš špinavé ruce.....to bych tou ­"plácačkou­" nejraději plácl o zem. Pouvažiji o koupi Nokie 3310, zdá se mi čím dál zajímavější.............
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 4.4.20182:04
Jsem a budu hrdý na svůj exotismus :­-­).
Odpovědět2  0
nephilim (906) | 4.4.20188:11
Já též. Ačkoliv, je to docela mazec držet v ruce 4 hodiny soustavu o váze 5kg. Ten výstup ale za to stojí.
Odpovědět2  1
Pavel Matějka (1041) | 4.4.201810:44
Problém je v tom, že ten výstup už nebude prakticky nikoho zajímat. Čím dál tím víc fotíme pro sebe.
Odpovědět4  0
Sakini (772) | 4.4.201812:59
Případně na FB zmenšené na 2 MPx, aby to při nahrání algorytmus nezkriplil, a to už se snese z čehokoliv. No, bude veselo.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 5.4.20189:22
Já si pro sebe tisknu fotky na A trojkové papíry. Vzhledem k tomu, že jedna mne vyjde na 4 Kč v tom nevidím problém.
Odpovědět0  1
kamera11 (19) | 9.4.20189:47
mlsný amatér 5.4.20189:22.................a co s těma ­"lacinýma­" fotkama děláš??? Tapetuješ?...rozdáváš, skladuješ...?????
Odpovědět1  1
mlsný amatér (775) | 12.4.20189:09
Doprkýnka, proč bych s nimi měl cokoli dělat? Co děláš ty s fotkami z čehokoli jiného? Takže je ukazuji známým a přátelům, jsme ještě ze staré školy, takže místo na FB chodíme do hospůdek, nebo na výlety. Takže ano, pár jich mám doma pověšených, občas nějakou někomu věnuji, jako dárek k svátku, či narozeninám, občas si nad některými popovídám s kolegy s Orchideaklubu. Možností je minimálně stejně, ne li víc, než s patlaninami na pididisplejích šmatlafounů. A u dětí si je pouštíme na velkoplošné TV s úhlopříčkou přes metr, ­(ta TV umí zobrazovat TIFFy z flešky­), na což ony pozvou sousedy a nastává nadšené divení a vzdychání a marné pokusy o napodobení s fotošmatlafouny. ­(Já to zkoušel s mobilem a ono se to nepovedlo­).
Odpovědět1  1
neutrinograf (514) | 9.4.201817:51
to mas dobry, ja jsem v az fotu zaplatil za 2 fotky 60x40cm 500kc. ramovani jsem odmitl, to by me zruinovalo. asi bude levnejsi kooupit tiskarnu dom.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 12.4.20189:12
To se nediv, fotolaby jedou pohlednice, ­(pro mne za 0,50 Kč­/kus­), na hranici rentability, takže se hojí na každém, kdo chce něco většího. A pokud budeš chtít kvalitní fototiskárnu, počítej s pořizovací cenou od 14 litrů výš a pečlivě vybírej takovou, pro kterou jsou k dispozici alternativní náplně.
Odpovědět1  1
Choakinek (4686) | 4.4.201814:53
Hmm, jsem spíš kamarád menších a lehčích strojů ;­-­). Konkrétně používám dva kompakty ­- jeden má cca 300 g a druhý cca 200 g. Ale zvažuji i pořízení nějakého CSC ­- časem.

Ale jsem fotoamatér. Ovšem právě proto jsem nebo v brzké době budu opravdový exot, protože zejména amatéři dnes fotí výhradně telefonem.

Primárně mi nejde o výstup v maximální kvalitě, účast v ISO závodech či o vlastnost malé hloubky ostrosti ­(nicméně právě faktor malé hloubky ostrosti by byl právě v případě pořízení CSC klíčový­), avšak kvalita výstupu z telefonů je pro mě obecně děsivá.

Nicméně hlavním důvodem pro používání fotoaparátů je pro mě fakt, že telefon se při focení špatně drží, nepohodlně ovládá a ze základního principu fungování jim chybí několik pro mě klíčových vlastností ­(optický zoom, klasicky nastavitelná clona, hledáček, více fyzických tlačítek a tak dále­).
Odpovědět2  0
busy (4706) | 4.4.201815:13
Tak to budeme exoti uz dvaja :­)

Mne zase naopak, ide o co najvyssie dosiahnutelne ISO ­(casto fotim pri slabom svetle­) a co najnizsiu hlbku ostrosti ­(mam rad rozmazane pozadie­), ale toto vsetko pri zachovani rozumnych rozmerov a vahy ­(200­-300g na kazdodenne nosenie a do kila na fotoakcie­).
Odpovědět3  1
mlsný amatér (775) | 8.4.201810:03
Veškeré vybavení, včetně brašny, ­(Oly M 1, sklo 12 ­- 40­/2,8, sklo 40 ­- 150, 2,8, sklo 60­/2,8, navigace Garmi, kazetový diktafon, polarizační filtr na to dlouhé sklo a rezervní baterie­) váží 3,22 kg.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 12.4.201814:12
Mám dvoumiskové kuchyňské váhy. Na jednu misku jsem posadil fotobrašnu s veškerým popsaným vybavením, na druhou kladl postupně závaží. Jazýčky se zastavily proti sobě na výšeuvedené hodnotě. Chápu, že pro majitele FF krámů je to nestravitelné, ale prostě to tak je.
Odpovědět0  2
kamera11 (19) | 9.4.201810:11
Choakinek 4.4.201814:53................Dostal jsem na vánoce Samsunga A5 Galaxy. Tož zrcadlovaka většinou je v kufru auta a Samsung v kapsičce u košile. Můžeš kdykoliv během pár vteřin vyfotit i UFO. Nic nemusíš tahat a přesto jsi mobilní ­(!­). V jednoduchosti je síla. Dnes je každý­(?­) zvědavý na DĚJ, událost, průběh.....kvalita nebo z čeho to je....je pro mnohé nepodstatná ­(!­). Byli a budou nadšenci analogu, Flexaret, Magnola, Mamyia...... Je fakt ­(tedy podle mne...­), že kvalita fotek ze Samsungu je někdy katastrofální.......Toť můj názor............
Odpovědět0  0
neutrinograf (514) | 9.4.201818:15
by me zajimalo jak na to ufo zaostri. autofokusu neverim.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.