Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
15.3.2017, Milan Šurkala, recenze
V low-endové třídě zrcadlovek od Canonu je nejlevnějším novým modelem EOS 1300D s 18MPx APS-C senzorem. Fotoaparát má nově např. bezdrátové připojení pomocí Wi-Fi. Jak dobře bude tato zrcadlovka ale fotit?
danhar1 (336) | 19.3.20174:55
Nevím ale než toto tak raději Canon EOS100D
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 10.4.201715:32
Souhlas.
Odpovědět0  0
chalupník (60) | 17.3.201714:20
Asi mají plné sklady součástek a potřebují se toho zbavit. Nenacházím jediný důvod, proč by si měl kdokoliv tohle koupit. Možná ty holčičky, co se chtějí tvářit jako fotografky.
Odpovědět2  0
Choakinek (4679) | 17.3.201720:41
Díky bohu za ty ­"holčičky­". Projděte se v centru po Praze a sledujte, kolik zástupců stejného pohlaví místo této DSLR drží v ruce ten smartphoní foto nesmysl.
Odpovědět1  0
Kabe (881) | 18.3.20176:43
Zcela obdobně zase jiný nenajdou důvod, proč si koupit cokoliv jiného, když chtějí zrovna tohle.
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 15.3.201720:24
Bude recenzia na 80D? Mam ho sice uz pol roka ­(pouzivam ho na fotenie zveri so 100­-400 II­) a som s nim spokojny, ale rad by som ci precital vysledky hlbkoveho testu na tejto stranke.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 21.3.201718:19
Pokud to bude podobně jako u 70D, tak za 2 roky :­-)
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 27.3.201714:28
Věřím, že když ten foťák někdo Milanovi půjčí, tak rád udělá test. Nejde jen o mainstream, ale třeba na FF těla nejen Canonu, ale i Nikonu je tu testů jako šafránu. Už jsem i uvažoval, že bych se obětoval a Milanovi poslal svého mazlíka, ale když ono je stále co cvakat. :(
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 27.3.201716:08
Tak ono FF Canonu a Nikonu by neměl být problém sehnat, jde spíše o to, kolik lidí by si ty recenze přečetlo. Se základními FF modely se nicméně počítá a pokud vyjdou EOS 6D MkII a další D6x0, v testu se s velkou pravděpodobností objeví. Obecně si myslím, že mnoho z následujících recenzí bude zajímavých ­(neříkám, že všechny­). Problémem je v tomto případě spíše čas na jejich zpracování.
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 15.3.201718:57
Mno, hodně to zaostává za kompakty dnešní doby. Zase na druhou stranu to nestojí tolik peněz jako ty kompakty ;­-­). Co jsem se díval, tak s tím setovým objektivem to neposkytuje skutečné rozlišení o moc větší, než má Panasonic LX7. A to se bavíme o 10 Mpx vs. 18 Mpx ;­-­). Navíc LX7 má 11 fps sekvenční snímání RAW + JPEG :­-­).

No, nevím jak vy, já bych to nechtěl ;­-­).
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 15.3.201723:56
Tak srovnání RX100 a předchozí 1200D ­(což je vlastně totéž­) vyšlo v minulosti docela nerozhodně. Přitom 1300D je o 2500Kč dražší než tehdy 1200D. No, mělo by to být levnější.
Odpovědět1  0
Choakinek (4679) | 16.3.201715:25
Máš pravdu. Úplně jsem zapomněl na ­"profi­" kompakty s cenou kolem 10 tisíc.
Odpovědět0  0
bob222.2 (112) | 15.3.201710:46
nazval bych to recykláciou šrotoviska u canonírov.
Odpovědět2  0
nephilim (906) | 15.3.201715:35
Nejen u Canonu, ale u nich to je hodně viditelné. Ačkoliv, třítisícová řada Nikonu také žádná sláva. A ani pětitisícová není kdoví jaká hitparáda.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 15.3.201723:57
Ale přeci jen je ten Nikon o něco dále, zejména pokud srovnáme D3400 a 1300D jako nejnovější nejlevnější zrcadlovky obou výrobců.
Odpovědět2  0
komichal (10) | 16.3.20176:50
Jako ­"kompaktista­" pokukující po vstupu do světa zrcadlovek jsem se na to zrovna chtěl zeptat... jestli volit 1300D nebo D3400. Děkuji. :)
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 16.3.201723:22
Těžká rada. Ačkoliv Canon nejspíš stále dokola montuje letitý snímač, tak on ten snímač zase až tak špatné snímky nedělá. Nikon z tohohle pohledu jde více s dobou. Před lety, v době, kdy technologicky vedl spíš Canon, jsem si velmi dobře osahal Canon těla i vrcholné objektivy. Objektivy byly skvělé, ale u těl mi nevyhovoval FW. Naopak Nikon mi od první chvíle padl do ruky jako by byl vyrobený přím pro mě. Doba chození okolo nevěsty ale v mém případě trvala cca 2 roky, které jsem strávil osobním zkoušením těl a objektivů CaNikonu, jezdil jsem do Prahy, kde IDIF pořádal různé akce. Radil se s lidmi jako R.Pihan, Neff a S.Saudková a další.

Všude byla technika a profesionálové. Všude jsem zkoumal, prověřoval a dělal si testovací snímky. Nakonec jsem se rozhodl pro Nikon. Ovšem jediným důvodem byl FW Canonu. Být víc user friendly jako jej měl Nikon, byl bych dnes Canonista a ušetřil nemálo za objektivy. Do zrcadlovek jsem šel totiž kvůli objektivu 70­-200­/2.8. Byl pro mě nezbytností.

Proč jsem to ale psal. I kdyby jste šel jen do nejlevnějšího modelu, budou to vyhozené peníze, pokud nevíte proč jste si onen set pořídil. Určitě doporučuji poznat co nabízí svět DSLR oproti profi kompaktům nebo CSC. Osahat si to. Možná zjistíte, že DSLR vám přece jen nenabídne to, co jste očekával. A nebo ano, ale low­-end řada vás neuspokojí třeba ovládáním, výkonem na vysokých ISO apod. Přeji hodně štěstí.
Odpovědět0  0
G-Tučňák (6) | 19.3.201711:04
Otázkou spíš je, proč volit ty poslední modely. Co je například ten kouzelný parametr, který D3300 nemá? Pohybuji se spíše v bazaru, takže ty ceny ­(i modely­) řeším trochu jinak, ale pokud vím, D3400 je spíše kosmetický počin.
Až mi pomalu všechna ta nižší těla splývají dohromady. :(
Odpovědět0  0
komichal (10) | 22.3.201713:47
Vybírám to, co je v obchodech. Jetý foťák bez historie kupovat nechci.
Odpovědět0  0
Jurawood (16) | 29.3.201723:43
Co nemá D3300? Nemá ostré fotky, klepe se mu čip a rozmazává fotky.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 21.3.201718:27
Raděj EOS 100D. Je malá a umí více než EOS 1300D.
Ale předem bych si odpověděl, zdali vstoupit do světa DSLR. Zda nestačí nějaký kompakt za 20 000.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 10.4.201715:34
Dokud je poptávka, tak proč nevyrábět a neprodávat.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1040) | 15.3.20177:26
jako 1­" 20 MPx v profikompaktech, možná ještě víc. Tfuj.
Odpovědět2  1
Jirik_H (653) | 10.4.201715:40
Není pravda. Na DXO stařčí vybrat nějaký Canon s 18 MPx snímačem a porovnat, např. se Sony RX10 s 1­'­' snímačem. Sony má podstatně vyšší šum, tak o 1 EV.
Odpovědět0  0
zorg (68) | 15.1.201812:34
Podstatně? Cca o 1.5dB: https:­/­/www.dxomark.com­/Cameras­/Compare­/Side­-by­-side­/Sony­-Cyber­-shot­-DSC­-RX100­-IV­-versus­-Canon­-EOS­-1200D _1033_940
Navíc má až o 1.5EV vyšší dynamický rozsah lepší barevné rozlišení.
Odpovědět0  0
LhotskyOndrej (2) | 15.3.20175:36
Tenhle začátečnický stroječek sice není opravdu hightech, ale poslouží zřejmě dobře. Nejenom čip ale sklo dělá fotoaparát. Proto o něm uvažuji. Stejně jako o starším bráškovi model 700 a pak sony 5000. Cena dosti podobná s podobnými parametry. Co Vy byste vzali? ;­-­)
Ps: Canon 700 má microadjustment?
Díky
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 15.3.201710:03
Od konce:
- 700D microadjustment nemá
- na 1300D se vykašli, za stejné peníze máš 100D s lepším videem, STM objektivem a novějším senzorem, než 700D ­(opravdu není stejný!­)
1300D se reálně ­(alespoň u mně­) prodává jen s nestabilizovaným objektivem, protože tam je magická cena 9999,­- s kartou a brašnou zdarma. Jinak to nemá cenu.
Odpovědět1  0
pidalin (303) | 15.3.20172:56
Další typickej levnej canon krám, už se v tý jejich nabídce skoro ani nedá orientovat kolik těch low endovejch srágor maj. Nechápu třeba proč je ­(nejenom pro canon­) tak strašnej problém protlačit i do levnějších modelů větší hledáček. Já nedokážu pořádně manuálně ostřit ani s tátovym full framem, ty hledáčky jsou dneska tragický u všech zrcadlovek, řikal že když měl kdysi canona ještě na film, tak byl hledáček mnohem větší a ostření přes něj bylo pohodlný, dneska jsou ty zrcadlovky fakt k prdu.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 15.3.201710:11
To je tedy čeština. Jako někde z hospody IV. cenové.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 15.3.201713:27
...to je čeština, jako je ten Canon foťák...
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 16.3.20170:51
wtfdpc????tak každej není akademyk přez jaziki abi vjeděl,že česká vjeta zásadně začíná i končý několyka tečkamy!!!!
Odpovědět1  3
pidalin (303) | 15.3.201716:11
Co je na tom ze čtyřky? To mam psát v diskuzích spisovně jak blázen? Aspoň nepíšu by jsme jako 75% národa. ;­-)
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 21.3.201718:28
Kdyby každý psal hovorově, občas bychom si navzájem nerozuměli.
Odpovědět0  0
pidalin (303) | 21.3.201719:20
Já ale nejsem moravák, takže o problému s porozuměním nemůže bejt řeč. ;­-)
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 20.4.201714:18
A na tos přišel kde?
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 16.3.20170:53
No ono by to asi problém nebyl, akorát, že proč by pak lidi kupovali ty dražší modely, když by byly dobře vybavený už i ty nejlevnější. Tak rozhodně 1300D není zacílen na internetové lovce parametrů.
Odpovědět3  0
wrah666 (11) | 25.3.20178:41
Hlvně aby to mělo megapixely a bylo levné, pak se to prodává jak housky na krámě. Je to smutné, ale v tomto případě opravdu platí, že to tak chtějí zákazníci a výrobce jim jen plní jejich přání ­(a sobě kasu­)! PS: pokud se za ty roky co nejsem v oboru něco hodně nezměnilo, tak základní sklo míval o dost lepší Nikon!
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 10.4.201715:41
Pořád má nižší šum než všechny foťáky s 1­'­' snímačem.
Odpovědět0  0
zorg (68) | 15.1.201812:35
O prsa, což nevím, jestli je to věc ke chlubení :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.