Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon EOS 60D: na pomezí dvou světů

1.3.2012, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Dnes zamíříme do trochu vyšší třídy zrcadlovek než obvykle a rukama nám projde Canon EOS 60D. Tato zrcadlovka nabízí 18MPx APS-C snímač, Full HD video, stavový displej a hodně zajímavý bude i objektiv. K testu jsme totiž použili pevný objektiv EF 35mm f/1,4L.

Noční scéna


Dostatečně citlivé křížové AF body neměly s ostřením vážnější problém, obzvlášť když uvážíme světelnost objektivu F1,4. Po přiclonění vyrobil objektiv výrazné hvězdičky kolem světel. Míra detailů je velmi slušná, šum je při ISO 100 příjemně nízký. Občas si lze všimnout vypálených pixelů.




expoziční čas 30 s, clona F5,9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (56) mm, klikněte pro zvětšení



Dále se podíváme na výřezy snímků při různých citlivostech. Nalevo uvidíte výřez z JPEGu, napravo pak z RAWu, opět s vypnutým odšumováním.




ISO 100



Zpracování obrazu jde dobře vidět na trávě, která ztratila svou barvu. Obraz je ale jinak velmi kvalitní jak v RAWu, tak i JPEGu.




ISO 200



Ani u citlivosti ISO 200 nejsou nejmenší problémy.




ISO 400



ISO 400 je nadále velmi kvalitní a jemný jasový šum v RAWu není překážkou.




ISO 800



Citlivost ISO 800 je už v RAWu trochu vidět, začínají se objevovat různě zbarvené pixely. JPEG se začíná lehce rozmývat a ztrácí černou barvu.




ISO 1600



ISO 1600 dále zvyšuje šum, JPEGy začínají být více rozmyté, ale jsou i nadále použitelné.




ISO 3200



RAW je hodně zašumělý, ale i nadále dosti detailní. V JPEG snímcích se už začínají ukazovat ustřelené pixely.




ISO 6400



ISO 6400 už hodně hraje barvami, JPEGy je naopak začínají ztrácet a jsou méně kontrastní.




ISO 12800



Nejvyšší citlivost už najde použití dost špatně. JPEG je v podstatě bez barev, ostrost je mizivá.


Standardní scéna


Dále tu máme dva standardní snímky.




expoziční čas 1/125 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (56) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Kresba by mohla být i o něco ostřejší, od pevného ohniska bych si představoval lepší výsledek, nicméně částečně za to může i nepříznivé počasí. Na větvích je vidět chromatickou aberaci. K dispozici je i snímek v RAWu.




expoziční čas 1/250 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (56) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Kresba je vyrovnaná po celé ploše, ostré jsou i rohy. Naopak stromy se poněkud patlají, za což může i zpracování obrazu fotoaparátem.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.