Canon EOS 760D: s novým srdcem
Dnes zabrousíme do třídy vyššího low-endu APS-C zrcadlovek. Otestujeme fotoaparát Canon EOS 760D, který přináší nový 24MPx snímač, výklopný i stavový displej. Fotoaparát jsme vyzkoušeli s 18-135mm IS STM objektivem.
Kapitoly článku:
Nyní se podíváme, jak si nový 24MPx APS-C CMOS snímač stojí v otázce šumu. Vyzkoušíme JPEGy a RAWy převedené pomocí Camera Raw s vypnutým odšumováním.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
ISO 100 je pochopitelně krásně čisté, zde není vidět žádný problém. Snímky jsou v podstatě bez šumu.
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
Také ISO 200 je dost čisté, jasový šum v RAWu je velmi mírný a ničemu nevadí.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
Citlivost ISO 400 lehce navyšuje jasový šum v RAWu, výsledky jsou nadále hodně solidní.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
ISO 640 (multiexpozice)
Při citlivosti ISO 800 se do RAWu začíná dostávat trochu barevného šumu. JPEGy se lehce třepí. Multiexpozice snižuje úhel záběru a přibližuje snímek. Ten je bez šumu, ale méně ostrý.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 1600 je už šumu docela dost, v RAWu je nutné být trochu opatrnými. JPEG je odšuměný, hrany se sice třepí, ale kvalita je určitě ještě přijatelná a fotoaparát se překvapivě dost snaží zachovat detaily.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
ISO 3200 dále navyšuje barevný šum v RAWu. Zpracování obrazu je docela slušné, snaží se co nejvíce zachovat detaily. Každopádně už musíte počítat s částečnou ztrátou barev.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
Tady už je pro snímač konečná. Barevný šum je velmi vysoký a v JPEGu už přicházíte o mnoho barev.
ISO 12800 (JPEG)
ISO 12800 (konverze z RAWu)
S navýšením citlivosti na ISO 12800 dále vyrostl šum a JPEG je celý hrudkovaný.
ISO 25600 (JPEG)
ISO 25600 (konverze z RAWu)
ISO 25600 je v RAWu v podstatě už jen barevný šum a ani v JPEGu už nemůžete počítat s ničím rozumným. Podíváme se také na fotografie zmenšené na rozlišení 12 megapixelů.
výřezy z JPEG snímků konvertovaných na 12 MPx
V rozlišení 12 megapixelů jsou fotografie velmi pěkné do citlivosti ISO 800 včetně. ISO 1600 už začíná trochu ztrácet, ale stále jde o pěkné výsledky. Citlivost ISO 3200 už dává viditelný šum, ale pořád z toho mohou být dobré snímky. Výše je už ale šumu opravdu hodně.
výřezy z RAW snímků konvertovaných na 12 MPx
Podobně je to i v RAWech. Ještě ISO 800 je v podstatě bez šumu, ten se začíná více objevovat při ISO 1600. S citlivým odšuměním vytáhnete rozumné snímky i z ISO 3200, ale šum už bude přeci jen trochu vidět. ISO 6400 a vyšší už moc radosti nenabídne.
výřezy z 24MPx snímků (JPEG / RAW)
Lehké rozmývání detailů začíná u ISO 400, ale i ISO 800 je solidní. ISO 1600 se už v jemných detailech rozpíjí, RAWy vypadají o něco lépe. Při citlivosti ISO 3200 je už rozmývání jemných detailů dost výrazné a výše je už opravdu hodně problémů. Podívejme se však, co se stane při konverzi na standardizované rozlišení 12 megapixelů.
výřezy z 12MPx snímků (JPEG / RAW)
V RAWu se začíná ukazovat barevný šum někde od ISO 400 až ISO 800. Postupně roste, od ISO 3200 je docela silný. V JPEGu je obraz jemnější, i v nejvyšších citlivostech je barevný šum v podstatě úplně eliminován.
výřezy z 24MPx snímků (JPEG / RAW)
V plném rozlišení je vidět postupně narůstající množství barevného šumu. JPEGy jej naprosto potlačují a zůstává jen ten jasový.
výřezy z konvertovaných snímků na 12 MPx (JPEG / RAW)
Po zmenšení na 12 megapixelů působí šum jemněji, i při ISO 3200 to nevypadá nejhůře. ISO 6400 je už dost zašuměné.