Viltrox 0.71x Speed Booster pro Canon eos M50, coż dost pomůže 4K videu. Cena 156 US dolárků.
Odpovědět1 0
Skvely napad. To da hned novy rozmer EF objektivom :)
Odpovědět0 0
K M objektivům IS, Canon neuvádí zda detekují stabilizaci (stativ apod.) Čistě subjektivně to zvládá makro 28mm, další ne. Nevěděl by někdo?
Odpovědět0 0
ten displej vám závidím, měl sem ho na E3 a chybí, dobrá věc
Odpovědět0 0
Jako že typu "plně polohovatelný"?
Odpovědět0 0
Prvotní obava z plasťáku opadla, zatím ( půl roku) nic nevrže, nechrastí. Taktéž nervozita z mála ovladačů je pryč, velmi rychle se dá zvyknout na přepínání clony a času v manuálu na hlavním neotočném ovladači na horní roler, vedle mám ISO. Poprvé upřednostňuji do strany výklopný displej pro polohování bodů ostření dotykem s okem na hledáčku a nehrozí nechtěný posun nosem. Rychlost zaostření je výrazně lepší než na Fujifilmu obdobné kategorie. Výstup, jpeg průměrný, zpracování rawu doporučuji, ve stínech je na tom hůř než Fujifilm, naopak v přepalech má mírně navrch Canon. Oproti výstupu z M3 mi přijde vše takové živější (barevně), zapracoval na šumu jak jasovém tak barevném a nepatrně přiostřil v jpegu (EF M28mm f3,5 podával viditelně lepší výsledek než na M3 - sytější tóny, ostrost).
Poprvé to vypadá, že bezzrcátko Canonu M50 je v souhrnu lepší než vlastní zrcadlovka eos 200D.
Objektivy, rozumný set je s 18-150mm, eliminujete mizerný seťák 15-45mm a 50-200mm což není až zas tak špatné sklo. M bajonet neměl L kvalitu skel, nový 32mm f1,4 by snesl takové označení, dle mého skvělé sklo za rozumný peníz, spolu s makráčem 28mm jsou ostřejší než palačinka 22mm a patří k tomu nejlepšímu z M nabídky. Zatím je dost potřeba dokoupit adapter na FF skla, za prvé pro potřebu delších skel a stabilizované světelnější, např. 35mm f2 IS USM. Pak tolik zmiňovaná kritika k nedostatku palety objektivů odpadá, paradoxně na bezzrcátko nasadíte víc skel než na zrcadlovku.
Jestli si někdo myslí a tvrdí že z 4/3 16 megového snímače vyškrábne víc, tak blafe. To není konkurence pro tento Canon.
Snad bude po novém roce uveden nástupce M5, aby bylo k dispozici i důstojnější tělo.
Odpovědět1 0
Ano, skutečně lze z micro 4/3 20 Mpx dostat více (v JPEGu). Např. Panasonic GX9 to dokazuje. Čili z 20 Mpx 4/3, nikoliv z 16 Mpx - tam přeci jenom asi ne.
Odpovědět1 1
V jpegu... v jpegu jsem dostal více z Nikonu 1J5 než z jakkéhokoli Panasonicu, ovšem to přeci neznamená, že menší snímač je lepší. Pro mne je výhoda celková vyrovnanost M50 (video mne nezajímá, to bych skutečně koupil Panáka), hodnotím tělo, ale i s ohledem na objektivy, možností FF skel, poměru ceny výkonu. V tom všem Panák, Oly a Sonka propadá. Fujifilm nabízí Xtrans a dost zajímavých objektivů, ovšem jen na portrét, ulici a produktovky, nutno dodat že také za "dost zajímavé ceny", proto ten Canon, navíc když je potřeba je tu řada L objektivů, těžko se jinde hledají lepší. Ano Nikon, tam jsem byl u systém.kompaktu.
Výhoda displeje M50, oproti M3, G1X a G3X, které rád využívám je polohování bodů ostření dotykem na odklopeném ve stranu i když koukám do hledáčku. Zase není úhlový a odnímatelný...
Jestli bych někdy opustil velkou dvojku, šel bych k Fuji. Jen pro tentokrát to dost odflákli, X-T100 je zralá na propadák roku 2018 systémovek a X-T20 sic mne zaujala výstupem má taky dost pih na kráse.
Prostě na hobby focení toho dnes nejvîc (cena-výkon, možnosti) nabízí Canon, zrcadlovky, M řada, R , solidní profikompakty. Ano za videem jinam.
Odpovědět1 1
Ten 20 megáč je ale výrazně lepší než 16Mpix, mrkněte někam na měření, až mě to samotnýho překvapilo. Nevážit M1 víc než A7 (pravda bez stabilizace), tak snad o Olympusu začnu i uvažovat :-D
Odpovědět1 0
To doporuceni 18-150 mne prekvapuje - co jsem prochazel fotky a testy, moc mne nenadchnul, spis naopak. kombinace 15-45 a 55-200 mi prisla opticky lepsi (ani ne ostrost ale hlavne prenos kontrastu a barev, aberace, zavoj v protisvetle, a taky o neco lepsi svetelnost). 18-150 bych zvolil na video, ale na foceni mi teda dobry neprisel (viz treba fotky, ktere uverejnil O.Neff - ty jsou vylozene desny)
Odpovědět0 0
Rozhodoval som sa medzi M6 a M50. Vyhoda u M50 bola hladacik a mozno trosku lepsie video. Vyhoda u M6 bol vacsi buffer na RAWy a kompaktnejsie rozmery. Takze M6 bola celkom jasna volba. Vykon snimaca ma nejak neohuril, ale urcite ani nesklamal. Som spokojny s kvalitou spracovania a s tym, ako dobre sa fotoaparat ovlada.
Najvacsiu vyhodu M systemu od Canonu ale vidim v objektivoch. Asi ziadny iny system nema tak dobre dostupny sirokouhly objektiv (11-22 za 300€). 22mm f2 pancake (za 200€) je tiez skvely zaklad. Adapter na EF sa da zohnat pomerne lacno a tam je vyber tiez skvely, napr. 50mm f1.8 je extremne lacny a foti na tu cenu dobre.
Odpovědět0 0
Otázka preferencí. Bez hledáčku si přístroj tohoto typu nedokážu představit. Takže pokud jej nelze na M6 dokoupit, byl by to pro mě velký problém.
Odpovědět1 0
Ale lze dokoupit... dvě možnosti jsou, pevný a polohovatelný tedy s kloubem. Navíc dnes M6 s 15-45 a 50-200mm např. u Fotolabu za 18.000,- a to je s ohledem na výkon víc než solidní nabídka.
Odpovědět0 0
Pak je to v pořádku ;-).
Odpovědět0 0
Canon s Nikonem strašně ztrácí v JPEG enginu, na tom musí co nejdříve usilovně zamakat. Fotky z Panasonic GX9 vypadají, jako by měly na základní ISO dvojnásobné rozlišení, než v případě tohoto M50.
V případě full frame CSC Canon s Nikonem v JPEGu strašně zaostává za nejnovějšími full frame CSC od Sony a to v podstatě v celém rozsahu citlivostí.
Samozřejmě kdo fotí jen do RAWu, tak tomu to může být jedno. I tak tam jsou nějaké rozdíly (např. Canon je na tom nejhůř), ale ty už nejsou tak podstatné.
Odpovědět5 0
Ono je otázka, jak moc z toho dělat "omalovánky". No já bych spíš uvítal, aby RAWy byly fakt rawy a ne předžvějkané poupravované cosi (dnes už bohužel platí pro všechny výrobce) :-/
Odpovědět0 0