Canon IXUS 220 HS: multifunkční Karkulka

23.6.2011, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
V testech digitálních kompaktů neustáváme a přinášíme recenzi Canonu IXUS 220 HS. Za poměrně nízkou cenu zde máme 12MPx CMOS BSI snímač, velmi širokoúhlý 5× optický zoom, Full HD video a spoustu zajímavostí.
Nový Canon IXUS 220 HS je příjemným zpestřením kategorie kapesních stylových kompaktů v ceně do 5000 Kč s DPH. Nabídne zajímavý objektiv i čip, který je obvyklý spíše u dražší kategorie přístrojů. Tělo má stylový design a opravdu malé rozměry, stinnou stránkou "tenkosti" je to, že fotoaparát má obrovskou tendenci padat při sebemenších záchvěvu. Nějaké pouzdro nebo aspoň pokládání naležato je určitě vhodné. LCD displej je klasický, takže zde se žádných zázraků nedočkáte.

Ovládání je slušné, výjimkou je dvousloupcové quick menu, které je typické pro řadu IXUS. Samo o sobě není zas tak špatné, kdo si ale jednou vyzkouší PowerShoty, nechápe, jak jeden a tentýž výrobce může mít kvalitativně tak diametrálně odlišná quick menu v rámci jednotlivých řad. To v IXUSu je proti PowerShotům opravdu nepovedené. Stejně tak nejsem schopen pochopit, koho mohlo napadnout "strčit" samospoušť právě do tohoto menu a nevyvést ji v podobě tlačítka jako snad u všech jiných kompaktů.

Objektiv je určitě zajímavý. 5× optický zoom potěší, stejně jako velmi širokoúhlé ohnisko 24 milimetrů. I když má světelnost pěknou hraniční hodnotu na nejširším ohnisku, průběh světelnosti patří k podprůměru. Objektiv trpí na silné odlesky u delších ohnisek a chromatickou aberaci prakticky na všech ohniscích. Vinětace a zkreslení způsobí problémy jen výjimečně.

Možnosti nastavení expozice nejsou příliš bohaté, ale aspoň je zde velmi slušný noční režim s možností ručně nastavovat expozici až do 15 sekund. Potěšením jsou videosekvence. Máme zde Full HD video (ve 24 fps) se slušnou kvalitou obrazu, optickým zoomem i vynikající dynamickou optickou stabilizací, ale zvuk by určitě mohl být o něco lepší. Naopak pro statické snímky není stabilizace nijak přehnaně účinná. Zajímavé jsou i zpomalené videosekvence.

Co se týče kvality obrazu, patří Canon IXUS 220 HS k tomu lepšímu. Pokud odhlédneme od některých prohřešků objektivu, pak se čip snaží docela dobře. Na nejnižší citlivost jsou snímky dostatečně detailní, do ISO 200 v podstatě není problém a ještě ISO 400 dokáže nabídnout akceptovatelné snímky. Bohužel kvalit původního 10MPx čipu (z IXUSu 300 HS) nedosahuje. Znovu se ukázalo, že vyšší rozlišení = lehce horší fotky. Velmi pěkné jsou zejména noční fotky, které jsou výrazně lepší než u konkurence.

Ve výsledku má Canon IXUS 220 HS určitě místa, která by chtělo trochu vylepšit, nicméně za cenu lehce přesahující 4500 Kč s DPH nabízí velmi zajímavé technologie i lehce nadprůměrné snímky. Za dané peníze patří tento fotoaparát určitě k těm lepším.

Slušné snímky na nižší i střední citlivosti
Samospoušť zakopaná ve quick menu
Stylový design, malé rozměry