Canon IXUS 285 HS: kamarád do kabelky
11.8.2016, Milan Šurkala, recenze
Dnes po delší době zavítáme do levnější kategorie kompaktů a podíváme se na kapesní ultrazoom Canon IXUS 285 HS. Těšit se můžete na 12× optický zoom a makro ostření od 1 centimetru. Najdete zde i Wi-Fi a Full HD video.
Kapitoly článku:
Noční scéna
U nočního focení patrně vyvstane problém s ostřením. Jediné místo, kde byl fotoaparát schopen zaostřit, je svislá hrana uprostřed fotky (hrana tmavé budovy, za níž je osvětlený přechod pro chodce). Ručně lze nastavit expozici do 1 do 15 sekund, nicméně citlivost je natvrdo na ISO 80, takže možnosti kombinace expozičních parametrů jsou vcelku omezené. Snímek nicméně nevypadá špatně.
Dále se podíváme na výřezy podobných nočních snímků při různých citlivostech. Upozorňuji, že fotoaparát odmítal přesně zaostřit (resp. ohlásit správné zaostření) a jde tedy o nejostřejší snímky, které se obecně povedly.
ISO 80
V běžných režimech je maximální expoziční čas jen 1 sekunda, což nestačí na pořádné prosvětlení. Šum je v normě.
ISO 100
ISO 100 je v podstatě totéž. jde totiž stále o jednosekundovou expozici.
ISO 200
Citlivost ISO 200 je opět trochu více prosvětlená, ale protože je čas pořád jedna sekunda, šum moc závratně neroste.
ISO 400
U citlivosti ISO 400 je výsledek horší, zde bych to ale připsal spíše slabšímu zaostření.
ISO 800
ISO 800 zvyšuje rozmývání obrazu, méně viditelné detaily nejsou příliš viditelné.
ISO 1600
ISO 1600 dále navyšuje rozmývání a ve stínech v podstatě není žádná kresba.
ISO 3200
ISO 3200 (multiexpozice)
Nejvyšší citlivost ISO 3200 hrudkuje obraz, detaily jsou dost rozmyté a neostré.Ani multiexpozice moc nepomohla.
Standardní scéna
Zde se podíváme na dva tradiční snímky.
Zde přišel ke slovu i-Contrast, který stáhl expozici na polovinu a projasnil stíny. Obloha se tak nepřepaluje, nicméně přineslo to zase zvýšený šum ve tmavých plochách.
Zde se snoubí na kompakt docela dobré detaily s nižší ostrostí. Canon nemá moc tendenci rozpatlávat obraz odšumováním, což chválím. I tak to má sice k dokonalosti daleko, ale aspoň se s obrazem dá v případě potřeby pracovat. V rozích klesá ostrost kresby, pořád tam ale něco málo je.