Canon PowerShot G9: kraluje i nadále
PowerShot G9 byl představen již před rokem, proto jsme se podívali, zda dokáže i po takové době stále držet krok v nejvyšší třídě kompaktů. Teoretické předpoklady má pořád více než dobré. Nabízí vysoké rozlišení a velmi bohatou nabídku funkcí.
Kapitoly článku:
- Canon PowerShot G9: kraluje i nadále
- Expoziční režimy a ostření
- Výbava a nastavení
- Fotografické testy
- Galerie ilustračních snímků
- Závěr
Dále jsem pro vás připravil několik ilustračních snímků dokumentujících fotografické kvality fotoaparátu.
Výborná práce. Počasí se sice podepsalo na světlé obloze a tmavším popředí, ale jinak lze v podstatě jen chválit. Míra detailů je velmi dobrá, šum, zejména jasový, je minimální, aberace zde téměř neexistuje.
Makro v akci. Sice jsem trošku netrefil správnou rovinu ostrosti, ale to teď nevadí. Sami vidíte, že velmi dobré makro (ostření již od 0,5 cm) a na kompakt poměrně velký čip umožňují docela dobré hraní si s hloubkou ostrosti. Na fotografii lze bohužel vidět odlesk objektivu. Mimochodem, vyfotografovaná ostružina byla výborná.
Překvapivě na nejdelší čas 1/4 sekundy se mi podařila nejostřejší fotografie z celé série. Stabilizace funguje výborně, ale přeci jen jde vidět, že snímek není plně ostrý.
Od citlivosti ISO 200 mi začínala vadit struktura šumu. Není takový, že by kazil fotku, jeho síla je docela malá, ale nevypadá hezky. Je po obrazu tak zvláštně rozeset. Vzhledem k vysokému rozlišení fotografie to však nemusí vadit.
Toto je důvod, proč mám rád supermakro. Člověk může vzít cokoli a vyfotit to. Z jakékoli vzdálenosti, z jakéhokoli úhlu.
Všimněte se té dobré úrovně detailů. Na kompakt velmi dobré. Ohnisko 35 mm ještě dovolí panelový dům vměstnat na fotografii rozumně.
Blíž už nešel dát objektiv, ne že by fotoaparát nezaostřil. Supermakro je úžasná věc. Jen je nutno počítat s minimální hloubkou ostrosti.
Pro takovéto snímky je PowerShot G9 obzvláště dobře vybaven. Nabízí totiž ND filtr, který prodlouží čas o 3 EV, tedy na osminásobek. Bez něj by fotka s takto rozmazaným pozadím za ostrého slunečního světla nebyla možná.
Ačkoli je PowerShot G9 oproti kompaktům o něco těžší, naopak oproti ultrazoomům a podobným fotoaparátům je o něco lehčí. Je to tedy výborný přístroj pro hraní. Fotit závěs by mě jen tak nenapadlo. Zkoušel jsem to i s jinými, těžšími fotoaparáty, a věru, nebyla to taková zábava.
Rychlé ostření dalo vzniknout v rychlém sledu několika pokusům. Hloubka ostrosti je přesně taková, jaká by měla být. Tedy pozadí je už pěkně rozostřené, nikoli jak u malých kompaktů s miniaturními čipy, kde by bylo o něco ostřejší.
Automatické vyvážení bílé ladilo snímek do žluta, ale nikoli do nepřirozené žluté. Zkusil jsem vyvážit na bílé auto manuálně a výsledkem byl o něco chladnější nádech fotografie.
V průměru menší objektiv a možnost ostřit od necelého centimetru dá vzniknout spoustě nápadů, co vyfotit. Toto je například omítka našeho domu. Sice nevím, kdo vymyslel takovou barvu, ale alespoň na fotce vypadá dobře.
Vedle velmi zajímavého scénického režimu "Zdůraznit barvu" je zde ještě režim "Zaměnit barvu". Jeho ovládání je velmi jednoduché, vyberete barvu, kterou chcete nahradit (třeba vyfotíte trávu) a pak barvu, kterou chcete místo ní použít. Použil jsem jasně modré auto, které parkovalo pod oknem. Výsledkem může být třeba něco takového.
Poslední fotografií je tento bodlák. U ní opět přišlo ke slovu makro.
Výborná práce. Počasí se sice podepsalo na světlé obloze a tmavším popředí, ale jinak lze v podstatě jen chválit. Míra detailů je velmi dobrá, šum, zejména jasový, je minimální, aberace zde téměř neexistuje.
Makro v akci. Sice jsem trošku netrefil správnou rovinu ostrosti, ale to teď nevadí. Sami vidíte, že velmi dobré makro (ostření již od 0,5 cm) a na kompakt poměrně velký čip umožňují docela dobré hraní si s hloubkou ostrosti. Na fotografii lze bohužel vidět odlesk objektivu. Mimochodem, vyfotografovaná ostružina byla výborná.
Překvapivě na nejdelší čas 1/4 sekundy se mi podařila nejostřejší fotografie z celé série. Stabilizace funguje výborně, ale přeci jen jde vidět, že snímek není plně ostrý.
Od citlivosti ISO 200 mi začínala vadit struktura šumu. Není takový, že by kazil fotku, jeho síla je docela malá, ale nevypadá hezky. Je po obrazu tak zvláštně rozeset. Vzhledem k vysokému rozlišení fotografie to však nemusí vadit.
Toto je důvod, proč mám rád supermakro. Člověk může vzít cokoli a vyfotit to. Z jakékoli vzdálenosti, z jakéhokoli úhlu.
Všimněte se té dobré úrovně detailů. Na kompakt velmi dobré. Ohnisko 35 mm ještě dovolí panelový dům vměstnat na fotografii rozumně.
Blíž už nešel dát objektiv, ne že by fotoaparát nezaostřil. Supermakro je úžasná věc. Jen je nutno počítat s minimální hloubkou ostrosti.
Pro takovéto snímky je PowerShot G9 obzvláště dobře vybaven. Nabízí totiž ND filtr, který prodlouží čas o 3 EV, tedy na osminásobek. Bez něj by fotka s takto rozmazaným pozadím za ostrého slunečního světla nebyla možná.
Ačkoli je PowerShot G9 oproti kompaktům o něco těžší, naopak oproti ultrazoomům a podobným fotoaparátům je o něco lehčí. Je to tedy výborný přístroj pro hraní. Fotit závěs by mě jen tak nenapadlo. Zkoušel jsem to i s jinými, těžšími fotoaparáty, a věru, nebyla to taková zábava.
Rychlé ostření dalo vzniknout v rychlém sledu několika pokusům. Hloubka ostrosti je přesně taková, jaká by měla být. Tedy pozadí je už pěkně rozostřené, nikoli jak u malých kompaktů s miniaturními čipy, kde by bylo o něco ostřejší.
Automatické vyvážení bílé ladilo snímek do žluta, ale nikoli do nepřirozené žluté. Zkusil jsem vyvážit na bílé auto manuálně a výsledkem byl o něco chladnější nádech fotografie.
V průměru menší objektiv a možnost ostřit od necelého centimetru dá vzniknout spoustě nápadů, co vyfotit. Toto je například omítka našeho domu. Sice nevím, kdo vymyslel takovou barvu, ale alespoň na fotce vypadá dobře.
Vedle velmi zajímavého scénického režimu "Zdůraznit barvu" je zde ještě režim "Zaměnit barvu". Jeho ovládání je velmi jednoduché, vyberete barvu, kterou chcete nahradit (třeba vyfotíte trávu) a pak barvu, kterou chcete místo ní použít. Použil jsem jasně modré auto, které parkovalo pod oknem. Výsledkem může být třeba něco takového.
Poslední fotografií je tento bodlák. U ní opět přišlo ke slovu makro.