Canon PowerShot G9 X: skladný dotykáč
Řada profi kompaktů Canon PowerShot G X se utěšeně rozrůstá a dnes se podíváme na nejmenšího zástupce v podobě PowerShotu G9 X. V malinkém těle nabídne velký 1,0" snímač s 20 MPx a světelný F2,0-4,9 objektiv.
Kapitoly článku:
Noční scéna
V noci si s fotoaparátem můžete docela dobře vyhrát. Pokud zaostříte (což nebude problém, pokud mu nabídnete dostatečně kontrastní hranu), pak si lze hrát s časem do 30 sekund, clonou i ND filtrem pro dlouhé expozice.
S ohledem na nepříjemné lehce mlhavé počasí je tu dostatečné množství detailů. S vyšším přicloněním se můžete těšit i na hvězdičky kolem světel. K dispozici je snímek ve formátu RAW. Podíváme se také na snímky při různých citlivostech. Vlevo bude JPEG, vpravo pak konverze z RAWu s vypnutým odšumováním.
ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 125 je v RAWu dost čisté, JPEG rozumně odšumuje, přesto ale dochází k mírnému třepení hran.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Ani s citlivostí ISO 200 nejsou problémy, vše je v rámci možností daných počasím detailní a bez výraznějšího šumu.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 produkuje stále dosti přijatelnou míru šumu. Je zejména jasový a v JPEGu je fotografie nadále docela rozumná. Stejně jako u předchozích citlivostí, i zde najdete mírné třepení hran.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 800 to už začíná být horší. Do hry vstupuje i barevný šum a celkově je v RAWu už docela vidět. JPEGy začínají lehce ztrácet jemnější detaily, méně výrazná místa se ztrácí v šumu.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 zvyšuje jasový i barevný šum v RAWu, JPEGy působí poněkud zastřeně. Stále se to ale dá použít, byť samozřejmě kvalitní snímky z toho už nebudou. Doporučuji spíše ten RAW.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
Na PowerShotu G9 X se mi nelíbilo, že od ISO 3200 včetně docházelo k velmi silnému rozmývání obrazu (působí jak focený přes igelit). Snímky jsou takové mléčné a nevýrazné.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
ISO 6400 dále zvyšuje nevýrazný závoj, což při pohledu na RAW ani nepřekvapí. Jde vidět rozmývání barev a detailů. V nabídce je i multiexpozice, která znatelně přiblíží obraz. Jak je vidět, šumu je méně, ale snímek je stále bez výraznějších detailů.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost je plná šumu v RAWu. JPEG je zašumělý i odšuměný zároveň, barvy v podstatě neexistují a patrné jsou pouze nejvýraznější detaily.
Standardní scéna
Podíváme se také na tradiční snímky, které najdete v každé recenzi.
Středová ostrost je u tohoto snímku dobrá, bohužel směrem k rohům ztrácí na výraznosti. K dispozici je snímek v RAW formátu.
Naopak zde fotoaparát docela dost potěšil. Kresba je dobrá a detailní. Linie na šedé stěně jsou v JPEGu trochu viditelné (vespod), poté už mizí. Pokud se podíváte do RAWu, uvidíte sice mírný moaré efekt, ale s barevným odšumováním jej potlačíte a tyto linie vylezou po celé stěně tak, jak by měly. Sice nepříliš výrazně, ale jsou tam.