29.9.2004, Petr Svoboda, recenze
Fotoaparát určený profesionálům a pokročilým amatérským fotografům je EVF zrcadlovkou s osmimegovým snímačem a téměř legendární optikou, nabízející sedminásobné zvětšení. Na trhu je už poměrně dlouho – od letošního února, po nedávném zlevnění se ovšem stává opět velmi zajímavou volbou.
libich (242) | 5.12.201123:58
Canon a jeho řada G je pověstná kvalitou a nyní i tento Pro1 ultrazoom s jistými kompromisy vzhledem k zoomu nabízí solidní kvalitu, větši aberaci a pomalejší ostření je nutné překousnout, ale rozhodně bych netvrdil, že je nejlepší. Potěší RAW, ale ten má i konkurence. Hodně bude záležet na ceně a prioritách, Canon hraje hlavně na bohaté funkce, kvalitní zpracování obrazu a slušný objektiv i ergonomie, CCD čip však trpí vyšším šumem, video má omezené a ani LCD displej není úplně nejlepší či hledáček, ačkoliv je aspoň výklopný, což je velké plus.
Odpovědět0  0
Jozef | 4.9.200516:27
Ak by chcel niekto kupit Power shot Pro 1, mam jeden na predaj, za 20 000 sk. vojtasko3post.sk
Odpovědět0  0
ivar | 13.4.200517:26
Mozno to zrovna nie su celkom porovnatelne fotaky..Ale pri mojom hladani by som prave potreboval poradit. Neskusite to niekto? Potrebujem fotit pomerne detailne veci. ­(kozne defekty u pacientov s cievnymi ochoreniami a take podobne nepeknosti­), dalej prefocovat nejake tie snimky z negatoskopu a podobne. No a samozrejme, chcel by som ten fotak vyuzit aj ako bezny uzivatel na dovolenkach a pod. Pricom mam ambiciu sa naucit pracovat na nejakej tej vyssej ale stale amaterskej urovni. Precital som vela recenzii ale stale vaham. Bol som rozhodnuty pre Finepix S 7000, ktory sa mi zdal byt dost silny v supermakro rezime, velmi flexibilny, pomerne rychly, dobre baterky atd. Ale co vy na to ISO? Myslite, ze v tom, co som popisal, by mohol byt Pro 1 lepsi? Co vy na nizku zivotnost baterky v Pro1? Velmi sa mi u neho pozdava vyklopny display. Niekedy pri fotkach tych pacientov zaujimam dost prazvlastne polohy :­-­) Doteraz mame starsi canon s 3Mpx snimacom a uz by sme celkom radi upgrade.. :­-­) Ak si niekto najdete cas na kratucku odpoved, budem rad. Tych cca 100­-120 dolarov navyse u Pro 1 nie je pre mna az takych rozhodujucich. Ale predsa, stoji ten rozdiel za to? Diky.
Odpovědět0  0
slavek | 14.11.200419:34
Taky se rozhoduji o jeho koupi, váhám mezi Dimage A2 ­(neostrá­) a Nikon C.8800, ale teď jsem na digineffu našel následující k Canonu PWS1:
A teď k obrazové kvalitě:
Při snímání v režimu nejširšího úhlu záběru ­(ohnisko ekv. 28­) se projevuje značná barevná aberace. Zkoušel jsem dva exempláře a jev byl zřetelný v obou případech. Aberaci mizí s prodloužením ohniska a při maximu se neprojevuje vůbec, zato se objevilo vignetování ­(tmavnutí v rozích obrazu­). To je smutná zpráva. Dobrá zpráva ­- kresba je vynikající, snímky jsou ostré, jak se říká, jako bič. Navíc, při prohlížení áhledu právě pořízeného snímku lůze stisknutím klávesy FUNC snímek uložit v RAW formátu k dalšímu zpracování ­- i to naznačuje, že přístroj je určen k seriózní práci. Na kontrolním diagramu se neprojevily žádné interference v soustředných kruzích. Pokud jde o soudkovou vadu, ta je spíš důsledek přirozeného zkreslení při použití širokého ohniska ­(odp. 28 mm kinofilmového přístroje­). Obraz při 400 ISO je značně zasažený šumem, kupodivu i při 200 ISO, při 100 a 50 ISO je v pořádku
Odpovědět0  0
rene | 30.9.200411:38
jestli zrcadlovku nebo Pro1; to už jsme někde jinde.
Mám S2 Pro zrcadlovku a o tomto uvažuji jako o záloze, protože mám dlouho Canon G2, který má opravdu úžasně vyřešené kvalitní spojení ­"optika + senzor­" a tedy canon mohu doporučit.
Myslím, že ze všech ­"osmimegáčů­" je Pro1 skutečně ­"Pro1­". A vede. V digitálech je Canon vždy lepší, než Nikon.
Odpovědět0  0
Petr P | 11.10.200420:17
Asi bych šel do Minolty A2. Za podstatně méně peněz nabízí více funkcí, stabilizátor, lepší EVF, rychlejší reakce, video bez omezení i ovládání se mi zdá lepší a snímač mají stejný nejspíš všechny 2­/3 8MPix foťáky.
Odpovědět0  0
Petr_shw (6) | 30.9.20047:09
Hezký foťák, ale jestli není lepší koupit za stejnou cenu SLR zrcadlovku...
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 30.9.20048:48
Dokud koupíš samotnou zrcadlovku, tak ano. Jenomže k té dostaneš jen základní objektiv. Pokud si časem přikoupíš objektiv třeba podobných parametrů jako má Pro1, dostaneš se na podstatně vyšší cenu!
Odpovědět0  0
Mia | 29.9.200419:27
Skoda ze ty srovnavaci fotky z Cimburku maj tak prepaleny nebe :­-­(
Odpovědět0  0
Petr Svoboda (29) | 29.9.200421:34
Ano, je pravda že nabe je zatraceně přepálené, není to ale jen tím, že by se měřící systém fotoaparátu nechal oklamat. Fotografie je pořízena z hustého ­"černého lesa­", a tak by vše kolem maličké oblasti oblohy bylo jinak na snímku černé. Přístroj má poměrně přesný reálný historam a přepálená místa navíc inzeruje vyznačením černou barvou ­- kdo by nebyl spokojen, může zareagovat např. pomocí kompenzace expozice.
Odpovědět0  0
Jadra | 30.9.200419:35
Ano, ano, zrejme máš pravdu, ale ten reálny histogram si prosím ešte raz premysli. jedine, žeby si mal nejakú supernovinku Pro1i.