Canon PowerShot S110: solidnost do kapsy
Canony PowerShot řady S jsou dlouhodobými zástupci malých profi kompaktů a dnes se podíváme na nejnovějšího zástupce, model S110. Ten nabídne 1/1,7" CMOS snímač s 12 megapixely, objektivem s 5× optickým zoomem a Wi-Fi.
Kapitoly článku:
Canon PowerShot S110 má 1/1,7" CMOS BSI snímač s rozlišením 12 megapixelů. To jsou v podstatě totožné hodnoty u většiny profi kompaktů. Podíváme se na 100% (1:1) výřezy ze snímků pořízených v JPEGu i RAWu s vypnutým odšumováním při konverzi přes Adobe DNG Converter a Camera Raw.
ISO 80 (JPEG)
ISO 80 (konverze z RAWu)
K nejnižší citlivosti ISO 80 nelze mít výhrady, kresba je detailní, šum minimální v JPEGu i RAWu.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
V podstatě totéž platí pro ISO 100, šum v RAWu je jen velmi mírný, spíše příjemný.
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
ISO 200 přináší trochu více jasového šumu do RAWů, některé méně výrazné detaily v JPEGu tak mizí, stále jde ale o velmi dobrou kvalitu, proti které nelze moc namítat.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
Citlivost ISO 400 zvyšuje jasový šum v RAWu. JPEG přináší rozmazání některých ploch, což jde vidět zejména na přední černé masce fiatu vlevo.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
ISO 800 (multiexpozice)
ISO 800 už znamená příchod barevného šumu do RAWu, což se projevuje ztrátou barev v JPEGu. Tam je vidět také poměrně silné rozmývání obrazu a multiexpozice v podstatě nepřináší žádnou změnu k lepšímu.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
Citlivost ISO 1600 dále navyšuje barevný šum, JPEGy jsou plné rozmytých ploch v méně výrazných detailech. Zatímco bílý ford s výraznými detaily nemá žádný problém, obě tmavší auta na stranách jsou výrazně rozmydlená.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
U další citlivosti ISO 3200 se situace už jen dále zhoršuje. Barevný šum roste, JPEGy naopak barvy ztrácejí, detaily se rozmazávají.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
ISO 6400 hraje všemi barvami, ty naopak JPEGům dost chybí, stejně jako detaily. Tmavší auta jsou jakoby zamlžená.
ISO 12800 (JPEG)
ISO 12800 (konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 12800 je vysloveně zbytečná. RAWy jsou plné barevného šumu, JPEGy jsou jen rozmazané plošky. Pro snazší srovnání s jinými fotoaparáty předkládám i složený obrázek z výřezu standardizovaných 12MPx snímků (zde tedy bez jakéhokoli zmenšování).
výřezy z 12MPx JPEGů
Komentář by byl stejný jako u předchozích snímků, předložím tedy ještě konverzi z RAWu.
výřezy z konvertovaných RAWů
Dále se podíváme na míru zachování detailů na snímcích plyšového zajíce.
ISO 80 (JPEG) |
ISO 80 (konverze z RAWu) |
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (multiexpozice) |
Do ISO 200 jsou RAWy čisté a JPEGy velmi citlivě odšumované. ISO 400 přináší jen trochu viditelné rozmývání, kvalita je nadále dosti vysoká. Od citlivosti ISO800 ale už začíná silnější odšumování a detaily se rozmazávají. Tuto citlivost a ještě ISO 1600 můžete nouzově používat tak v RAWu, ale s JPEGy bych byl hodně opatrný. Vyšší citlivosti jsou naprosto zbytečné.
výřezy z 12MPx JPEGu
Zde vidíte výřezy z 12MPx JPEGů, tedy bez změny rozlišení. Na totéž se povídáme v RAWu.
výřezy z 12MPx RAWů
Nebudou chybět ani snímky bílé plochy, opět v JPEGu i RAWu s vypnutým odšumováním.
ISO 80 (JPEG) |
ISO 80 (konverze z RAWu) |
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
ISO 2000 (multiexpozice) |
Barevný šum začíná pomalu růst při citlivosti ISO 400, výraznější je od ISO 800 výše. JPEGy jsou odšuměné, prakticky bez barevného šumu.