Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
13.9.2005, Petr Hájek, recenze
Už když začátkem letošního jara došlo k oficiálnímu oznámení ultrazoomu Canon PowerShot S2 IS, řada příznivců dlouhých skel zpozorněla, protože se do této novinky Canon rozhodl zabudovat skutečně značné množství novinek a udělátek. V dnešní recenzi se tedy můžete sami přesvědčit, zda splňuje právě ty vaše požadavky...
libich1978 (695) | 6.7.201814:33
S2 nebyl tak povedený, S3 byla mnohem zdařilejší a odstranila plno chyb původního S2.
Odpovědět0  0
slunce | 5.11.20061:59
nezlobte se na me, ale ty ukazkove fotky tady se mi nezdaji, videla jsem vice fotek z tohoto fotaku a nelibily se mi. Co me prekvapilo je, ze fotky z novejsiho S31S nejsou o nic lepsi. Bud byly spatne udelane, nebo ten fotak za moc nestoji. Ale shledla jsem fotky od ruznych lidi na ruznych strankach a v par recenzich a opravdu nic moc. Muj stary Olympus C5000 mi poslouzil lepe. Docela me to zklamalo, jelikoz S31S byl hlavnim z moznych nasledniku meho Olympusu. Fotky z Kodak Easyshare Z710 me naopak velmi mile prekvapily a to je pritom levnejsi fotak a ne tak slavna znacka jako Canon. Nevim co vybrat.
Odpovědět0  0
milan83 | 23.9.200610:41
nemohol by niekto,kto má tento foťak poslať nejaké ukažkové fotky­(niekto kto s ním už vie narábať:­)­)?normal,makro,interier,exterier,portret,vzdialený objekt,vzdialený objekt s priblížením...díky moc
Odpovědět0  0
Drejkot | 1.9.20060:01
Dobru noc, chtěl jsem se zeptat jestli je nutná sluneční clona + adaptér konvertorů k IS 2? Jinak beru nutné vybavení ­- IS2, sluneční clonu ?, nabíječku, pouzdro ­(512 MB je v ceně :­-­)­). Cena celkem 13820,­- to už ujde.
Odpovědět0  0
Syndy | 20.7.200617:41
Prosím poraďte mi niekto, lebo do fotoaparátov sa vôbec nevyznám. Rozhodujem sa či kúpiť CANON S2 IS, alebo radšej Panasonic DMC­-FZ7 EG­-K. Cenovo sú tieto dva foťáky na tom asi rovnako, Panasonic je myslím o niečo drahší, ale na druhej strane CANON nemá vo výbave nabíjačku, kryt a tienidlo objektívu, adaptér tienidla... Foťák potrebujem na bežné fotenie, príroda, rodina, dovolenky, hafan... Vopred srdečná vďaka.
Odpovědět0  0
Koloděj | 24.7.200611:14
Já osobně bych doporučil toho Canona. Panasonic FZ7 je sice novější a má jedno mego navíc, ale to je vše. Například hledáčky jsou stejné. Některé věci mi na Panasonicu vadí ­- mám FZ5. Obrazový výkon je skvělý, asi bude u Canonu stejný, ale např. makro je na kruhovém voliči, takže to je režim sám o sobě. Uvítal bych, kdyby šlo ponechat režim P a přepnout extra přepínačem ostření na makro. Nebo to nemá uzávěrku expozice, kterou bych využil na panorama. Jsou to drobnosti, ale právě kvůli nim bych bral ten Canon, u kterého je znát praxe s dlouhodobou výrobou foťáků. K nabíječce je potřeba dokoupit ještě druhý akumulátor ­(ten stojí jako dvě sady tužkovek dohromady­), takže tam dodatečné náklady jsou a rozdíl v ceně není velký. Akumulátory jsou fajn ­(hlavně přesně vím, kolik v nich zbývá šťávy­), ale tužkovky jsou taky dobře použitelné. Nabíječka na tužkovky tak drahá není. Až na ty drobnosti je to asi oboje dobrá volba, ale zrovna ty drobnosti by mě přesvědčily na Canon ­- makro na přírodu, panorama na dovolenou, používám to stejně. Makro má u Canonu lepší výkon.
Odpovědět0  0
Rasto | 24.6.200619:49
Pida ul: Dakujem za odpoved.Je to fakt velka skoda,ale inac je uplne super.
Odpovědět0  0
Rasto | 23.6.200620:51
Prosim vas,mam tento fotak,ale moc sa mi nezda zoomovanie.Ked POMALY priblizujem,alebo naopak,tak pocut slabe chvilkove piskanie,respektive cvrlikanie.Pri videu je to pravidlo a pocut to aj na zazname.Prosim Vas,je to normalne,alebo treba reklamovat.Dakujem
Odpovědět0  0
Pida ul | 24.6.200613:00
To jsem našel jako velkou chybu, ale asi je to normální, bohužel.
Odpovědět0  0
Patt | 14.6.200618:36
Tak som si predsa len kupil ten Canon IS S2 , skusal som fotit rozne veci , ale ziadne skreslene rohy ako v tejto recenzii to nema , som skutocne s tymto fotakom spokojny a mozem ho vrelo odporucat . V podstate mozem suhlasit so vsetkym co tu napisal pisatel Líba o prispevok vyssie.
Odpovědět0  0
líba (1) | 11.6.200621:30
Vážení,
všechny diskuze se točí kolem porovnávání S2IS s ostatními foťáky. To jde ale jen stěží. Po dlouhé úvaze jsem si ho loni na podzim koupil a dodnes jsem z něj nadšený. Nekupoval jsem si ho na focení kytek na stole při různém nasvícení ale pro normální provoz za běžného života. Kdokoliv z přátel uviděl fotky nebo video tak byl nadšený !!! Nezapomeňte, že oproti všem ostatním s sebou tahám pouze 1 malý přístroj a můžu s ním jak dělat nádherné fotky tak velmi solidní stereo video. Jen pro porovnání, video z mého foťáku bylo lepší než od kolegy z kamery panasonic za 10000 Kč. Mám koupeny 3x 2GB ATA 150x karty a stačí mi to na 45 minut. Takže, pokud někdo bude potřebovat 2 v jednom, nenajde nic lepšího. A to vstupuje na trh S3 IS s vylepšeným videem ....
Odpovědět0  0
Patt | 26.5.200610:48
Uff , vidim ,ze mas smolu na vyrobky Canon , ale to sa moze stat s akymkolvek vyrobcom. Ja mam od roku 2001 tlaciaren Canon S600 a slape ako hodinky , takze stale si myslim , ze mozes mat vec aj za 1 mil kc a moze sa ti pokazit , ja mam napr. takuto spatnu skusenost s videom Panasonic 6­-hlavove hifi stereo , malo presne rok a odporucalo sa do horucich pekiel , ale nevzdal som to a kupil znovu Panasonic , tentoraz prevedenie combo aj s dvd mechanikou a som velmi spokojny , mam ho zatial iba 1­/2 roka , tak to nechcem prechvalit. Co sa tyka servisovania veci s tym s tebou suhlasim , vsetci vyrobcovia su v tomto smere ­"vychcaní­" :o)
Odpovědět0  0
antican | 4.5.20061:35
Koupil jsem kameru Canon UC15 za 25000.­-, po trech letech sla kukat, pobryndany tistak od vytekleho kondenzatoru, oprava nerentabilni, pry se tento typ nepovedl. V trznici vidim v za vylohou ten samy typ. ­(Byl jsem na ni zvyklej, pri nizkem osvetleni lepsi obraz nez Sony digital 8­) beru to, zkousim to. Kamera ma skoro stejnou chybu­-nekdy funkcni, nekdy ne, cmouhy v hledacku.
V praci velka kopirka Canon. Po deseti letech porucha na karte s tistenymi spoji, nekdy funguje, nekdy ne. Oprava od ruznych servisu nemozna nebo nerentabilni. Po pul roce prestava pomahat bouchnuti pesti, tak jako u ty kamery ­(tam to teda prestalo pomahat po 14 dnech, ted jsem ji po 4 letech vytah, 2 hodiny sla jako nova, ale jen dve hodiny­).
Na tomto diskuznim foru ctu ­"...oprava nerentabilni...­".
A nekoupil jsem si tiskarnu Canon a nekoupil jsem si fotak Canon a nekoupil jsem si kameru Canon a nekoupil jsem brachovi kameru Canon a nekoupil jsem manzelce fotak Canon a tatovi nekoupim fotak Canon i kdyby mel dokonalej obraz a miliony funkci a vubec nic nebudu kupovat od firmy Canon a chtel jsem, ale nekoupil a nekoupim a kazdymu to rozmluvim.
Ctete to vy volove z obchodniho oddeleni Cannonu a pocitate? Tak jste si jiste spocitali, ze se vam to nevyplatilo a jeste nevyplati, ze jste si chteli namastit kapsu na nahradnim dilu, kterej jste zmastili. ­(Jesli to nectou, tak jim to nekdo poslete prelozeny do Japonska­). At zije HP, Sony, Panasonic, Fuji, JVC, Sencor, Philips, Whirlpool, Tesla, Rubin, Prim, Intel, Casio, Timex, Levis, Orion, Cat Eye, Hugo Boss, Adidas, Lego, protoze tohle je vsechno dlouha leta funkcni, nebo to slo levne opravit.
Odpovědět0  0
P | 17.4.200612:54
Ahoj, Mám S2 už 9 měsíců, letos v uimě jsem ji tahal v malém báglu po celých Krkonoších ­(teploty i ­-15 st.­), uděláno přes 300 snímků a cca 3 minuty sekvencí. Vše na jedno nabití před odjezdem. Používám nabíjecí baterie 2 500 mAh a je pravda, že jako zrcadlovkář fotím přes display pouze tak 1­/4 snímků.
Odpovědět0  0
mi.lan | 9.3.200620:44
Ahoj,uvažuji o koupi S2IS,řekl bych že je to docela povedenej aparátek,jen by mě zajímalo zdali je k dispozici i otevřená závěrka tzv.­"béčko­".Nikde jsem to zatím nevyčetl­-­-majitelé poraďte.Děkuji.
Odpovědět0  0
McMac | 2.3.200614:42
Ahoj! Mám S2 asi půl roku a překvapilo mě, že když jsem šel fotit do zimy­(asi ­-5­) foťák pořád hlásil výměnu baterí, ale dal jsem tam nové a pořád hlásil stejnou věc. Můžete mi nějak poradit? Děkuji
Odpovědět0  0
FiRe (41) | 2.3.200620:02
baterka nema rada zimu.. ved vies niekedy nemozes nastartovat auto ked moc mrzne ... takze tak. klesne napatie na baterke kvoli zime a fotoaparat to automaticky vyhodnoti ako slaby stav baterii
Odpovědět0  0
McMac | 5.3.200615:27
Díky, ale jak se tomu dá vyhnout? Každej cvaká a cvaká a já se jen můžu dívat. A nemůže mi přece okamžitě klesnout napětí baterií, které jsem koupil v obchodě, kde jsem je i dal do foťáku...
Odpovědět0  0
FiRe (41) | 5.3.200622:21
napatie na baterke klesne ako nahle sa dostane pod pracovnu teplotu! a to aj keby je prave donesena od vyroby!!!!!! neviem to teraz presne vysvetlit ale je to tak.. skus su ustrikovat svetrik na fotak..;)
Odpovědět0  0
hasanko | 8.12.200513:26
teda som tým chcel povedať, že S2 IS mám tiež už dlhšie v muške ako doplnok k zrkadlovke v situáciach, kedy tá nebude po ruke... praktickú skúsenosť s ňou mám len s ­"fotením­" v predajni na vlastnú kartu ­(následné pozeranie doma na kompe...­) a myslím si, že moje očakávania splňuje. fotil som ­(ale v bežných podmienkach ­- nielen v obchode­) i s podobným a konkurenčným Sony DSC ­- H1 a obrovské rozdiely teda nie sú. veľký displej poteší, ovládanie však v prospech Canonu...
Odpovědět0  0
hasanko | 8.12.200513:17
ho, to skutočne nie je čo porovnávať ­- kvalita je jednoznačne v prospech zrkadlovky. ide však o nároky budúceho užívateľa a tak ak sú na fotenie vyhradené presné prostriedky ­(cca do tých 22 000,­- Sk­), voľba je S2 IS, pretože pri zrkadlovke by to v konečnom dôsledku kľudne mohol byť i dvojnásobok ­(možnosti upgradu sú ­"nekonečné­" a to práve láka...­). výsledok pritom na fotke bežných rozmerov ­(9x13, or 10x 15­) plne postačí a možnosť KVALITNÉHO videa poteší! ja osobne však inklinujem k zrkadlovkám, ale celkovo, čo však sledujem zrovnávanie značiek i viacerých tried ­(UZ, EVF i pravé zrkadlovky­), mám podozrenie, že CANON akosi má s ostrením problémy!!??.... teda i keď mimo túto tému, bol som zarytým Canonistom ­(pôvodne Canon PS A70 ­- vcelku spokojnosť, ale po druhom pokazení objektívu BEŽNÝM fotením leží momentálne v krabici ­- neekonomická oprava...­), teraz však jednoznačne idem kúpiť Nikon D70s...
Odpovědět0  0
cefan (1) | 4.12.200516:17
Pekny den.
Uz velmi dlho sledujem recenzie a fora ohladne S2 a aj napriek niektorym malym minusom som sa rozhodol ho kupit. Ale prisla ponuka jedenj firmy, ktora za tu istu cenu predava EOS 300D!!!
Viem, ze tieto dva pristroje sa nedaju moc porovnavat, lebo kazdy je z inej triedy. Vedsina by bola asi za 300D, lenze S2 ma velmi zaujala a je pre mna velmi tazke sa rozhodnut.
Skuste poradit, dakujem!
Odpovědět0  0
FiRe (41) | 4.12.200517:25
samozrejme ze EOS 300D:­) to sa vazne neda ani porovnat.. ak vam nevadi trosku vacsie telo a to ze ked budete chciet ultrozoom treba zainvestovat do objektivu tak je to jasna volba!!! mne sa napriklad S2 az tak nepozdava.. za tu cenu urcite nie
Odpovědět0  0
Koloděj | 4.12.200517:37
Určitě se ozvou i lidé, kteří mají zkušenost se zrcadlovkou, já to zkusím aspoň stručně.

V ceně té zrcadlovky určitě nebude objektiv v tom rozsahu, jako má S2IS ­(možná seťák 18­-55, což někomu může stačit, někomu ne­). Pak je potřeba připočítat i cenu těch objektivů a případně potřebu je tahat s sebou. Taky není moc operativní v terénu ty objektivy přehazovat ­(prach ...­).

Rozměry a hmotnost ­- to je bez diskuze.

Video je silná stránka S2IS, zrcadlovka má smůlu.

EVF hledáček je plus i mínus ­- zrnitost je určitě mínus, ale už jsem si zvykl, že obraz v hledáčku už naznačí, jak bude fotka vypadat dřív, než zmáčknu spoušť a vyfocený snímek se mi zobrazí do hledáčku, takže aparát ani nemusím dávat od oka. Na zrcadlovce je potřeba napřed vyfotit a pak zkoumat, jak to vyšlo ­- náhled neexistuje.

Ale zrcadlovka má svá pozitiva, určitě je nějaký majitel sepíše lépe, ale stručně ­- vyšší rychlost a nízký šum jsou hlavní přínosy.
Odpovědět0  0
Leopold Mráz | 1.12.200521:37
Zdravím, jsem v oblasti fotografování začátečník a potřeboval bych poradit, jak s Canonem PowerShot S2 IS fotit pohybující se lidi či objekty či sportovní momentky, aniž by fotky byly rozmazané. Mám foťák pár dní a v manuálu ­(je pravda, že do detailu jsem ho ještě nestačil celý přečíst­) jsem žádný ­"sportovní­" režim ­(který často mívají jiné fotoaparáty­) nenašel. A zatím téměř každá fotka, kterou jsem se snažil zachytit člověka v nějakém pohybu vyšla rozmazaná. Nevíte někdo, jaké nastavení použít právě u tohoto fotoaparátu a co vše v nastavení navolit, aby fotky zachycující pohyb nebyly rozmazané ­(nebo alespoň většina z takových fotek­)??? Děkuju všem za pomoc a případný názor.
Odpovědět0  0
vojtofon | 5.2.200621:30
Zdravím všechny, nejlepší a v tomto případě jediný způsob bude využití priority času, myslím tak minimálně 1­/1000s.Záleží později na zkušenostech. Clona se pak upraví automaticky, pozor na hloubku ostrosti. ­(Delší čas + vyšší clonové číslo = větší hloubka ostrosti. To samé platí i obráceně.­) Já sám tento foťák nemám, ale tohle platí u každého.
Odpovědět0  0
Petr Matějíček | 4.11.200520:52
Chci se zeptat, je uvedeno, že podporuje USB 2.0, půjde mi na USB 1.0? Dík všem za názor.Petr
Odpovědět0  0
FiRe (41) | 5.11.200510:42
samozrejme spatna kompatibilita tam je..
Odpovědět0  0
Fero Mrasko | 3.2.20061:23
Ale pozor tento fotak nema USB mass storage ale PTP ­(Picture Transfer Protocol­), neviem ak ovo Windowse zi netreba nejaky driver ale v linuxe tento protokol podporuje gphoto2.
Odpovědět0  0
bystricanko | 30.10.200520:16
A neviete, ci fotaky, ktore predavaju na http:­/­/www.fischer­-bernard.com­/ maju tiez aj ceske menu?
Odpovědět0  0
Pepa | 3.11.200512:11
Firmware je pouze jeden a je jedno kde si foťák koupíš, takže i když bude koupený v Austrálii užiješ si české menu :­-)
Odpovědět0  0
bystricanko | 28.10.200511:20
viete mi povedat, ci ten fotak ma ceske alebo slovenske menu? alebo ci len anglicke?
Odpovědět0  0
FiRe (41) | 28.10.200514:03
ma ceske menu len si ho treba stiahnut z netu.. teda aspon na strankach canonu tak pisu
Odpovědět0  0
M | 28.10.200514:31
je tam CZ menu.
Odpovědět0  0
Jaryn | 23.10.200510:39
No přece já, Canon S2 IS :­-­)­)­)
Nějaký test a srovnání s jinými UZ zde.
http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/sonydsch1­/page11.asp
Odpovědět0  0
Jozda | 13.10.200523:03
Pane Hájku, neporadil byste mi, kde je možno nechat si prověřit ostrost kresby tohoto Canonu? Mám vážné pochybnosti, pokud jde o ostrost na levé straně a zvl. vlevo dole. Subjektivně se domnívám, že ostrost je horší než u A75. Test na novinách mi to potvrdil. Díky za případnou odpověď.
Odpovědět0  0
Radovan Řehořek | 13.10.20052:32
Je zajímavé že na fotce je jen jeden tmavý roh.Kdyby měl objektiv problémy s viňetací tak by byli tmavé všechny rohy!! Je to jednoduchá logika ,protože chyba by se projevila v kruhu,takže v každém rohu.Dle mého názoru byl recenzován chybný kus !!!
Plastový závit je v pohodě,protože předsádky jsou také plastové !!
Koupil jsem si všechny ,jdou skvěle nasazovat a zejména makro předsádka otevírá nové možnosti při focení třeba hmyzu…
Je smutné že asi hodně lidí tato recenze odradí….zbytečně.
Takže na papír scanner a na přírodu fotoaparát : ­- ­)­)­)
Odpovědět0  0
Michal K | 13.10.20058:23
Zdravim,
me recenze neodradila. Ale bohuzel jsem v tomto smeru uplny zacatecnik a mam velky problem vyfotit neco v pohybu. Vse mam rozmazane. Nemuzet poradit?
Diky.
Odpovědět0  0
Radovan Řehořek | 14.10.20050:40
Zdravím můžete mi poslat nějakou fotečku kde sy myslíte že by to mělo být dobré a je to rozmazané...
Mrknu na to a určitě zjistíme kde je chyba...
rehyk@centrum.cz
Odpovědět0  0
Marek | 8.10.200511:08
Zdravim, kupil som S2 a zaroven mem Pretec 1G 133x. Fotak mi hlasi chybu ­"Chyba pametove karty­". Nemate nahodou niekto s tymto skusenosti? Je to problem kompatibility­/karty?
Odpovědět0  0
Michal K. | 12.10.200517:55
Cest, toto mi bylo sdeleno na Technical Support:

Vámi zakoupená karta SD Pretec 1GB Cheetah 133x bude pravděpodobně jednou z karet vadné série, která se dostala na český trh. Mám informace od jednoho prodejce, že právě SD karty Pretec Cheetah s kapacitou 1GB vykazovaly v přístrojích CANON i jiných značek problémy, nebylo je možné v mnoha případech ani naformátovat atp. Doporučuji kontaktovat prodejce u kterého jste si paměťovou kartu pořídil a reklamovat ji. Dovozce prý tuto chybu přiznal a karty byly měněny za jiné – funkční.

Jak jsi jinak spokojeny?
Odpovědět0  0
Marek | 17.10.20057:10
Diky za info ­- idem na to.
Som spokojny ­- fotak pouzivam na bezne dovolenkove fotenie. Foti sa mi s nim celkom v pohode ­- s vysledkom som milo prekvapeny, je nutne sa s nim trochu pohrat aby clovek vedel co z toho vyjde ­(na display­-i to vyzera trochu inak ako na monitore­). Porovnaval som si fotky fotene s G5 a s S2IS rovnaku scenu­/rovnake nastavenie ­- a G5 mal fotky trochu viac svetelne vyvazene, hlavne ak sa foti na oproti svetlemu pozadiu ­(moj osobny nazor­). Velke plus je stabiliztor obrazu ­- osobne *velmi* vyuzivam ­(stativ sebou nenosim­) a staci mi :o­).
Mimochodom, pokial sa fotenim nechcete zivit, nieje potrebne sa tu obavat ziadnych vinetaci, aberaci....atd, na svojich fotkach do albumu som pri prezerani som nic nenasiel :o)
Odpovědět0  0
Mira Sulan | 30.9.200520:24
Tak ale opravdu nevím.Pročetl sem celou diskuzi a mám rozpačitý pocit.Dlouho jsem vybíral,jaký digi foťák zakoupit.Už proto,že hranice 15000 je pro mě víc než luxus.Najde se někdo z uživatelů S2 IS,kdo mi napíše opravdové zkušenosti a postřehy?Případně kdo poradí?Fakt jsem myslel,že už mám vybráno v dané kategorii­( Panasonic FZ5,Minolta Z5,Sony..Canon???­)Recenze mě příliš nenadchla,ale každý z jmenovaných výrobků má své chyby.Co udělat a nemuset investovat do nákupu částky víc než dvojnásobné?Poradíte???!!
Odpovědět0  0
Koloděj | 30.9.200521:04
Mám obavy, že v diskuzi se nenajde moc lidí, kteří by měli oba aparáty současně. Já mám Panasonic FZ5 a musím říct, že hodně přemýšlím, jestli ho neprodat a nekoupit Canon S2 IS. Proto taky hltám veškeré recenze na toho Canonu. Z dřívějška mám Canon A40, občas používám Canon A75 a musím říct, že s těmito Canony udělám snadněji hezké fotky ­(pro šťouraly ­- jasně že to nejsou ultrazoomy, ale kompakty, ale toto srovnání nekulhá­). Mám na mysli focení na automatický režim, kdy mi výsledek Panasonicu hodně často nevyhoví ­(jasově, někdy i barevně­). Pokud bych nevyužil plného rozsahu toho objektivu, tak ho tyto Canony převyšují. A40 jsem nahrazoval proto, že ve špatných světelných podmínkách dlouho ostří. To jsem si s FZ5 moc nepomohl, ta navíc v šeru často zaostří špatně, přestože si přisvítí a evidentně projede oblastí, kde je zaostřeno dobře ­- je to na displeji vidět. A75 si v místnosti ve skoro úplné tmě posvítí a zaostří rychle a dobře ­(a FZ5 je novější model než A75­). Na FZ5 mi přijde slabý blesk ­- to se dá někdy doladit kompenzací záblesku, možná jsem tady zatím málo laboroval ­- jenže i když fotím skupinu lidí, která hned neuteče, tak nechtějí čekat věčně, až to doladím. A možnosti nastavení v setupu mi přijdou omezené ­(nelze změnit doostření, saturaci barev­). A video je u FZ5 úplně mimo ­- MOV potřebuje extra přehrávač ­(pořád odklepávám, že nechci registrovat­) a rozlišení je mizerné. Na druhou stranu ­- přímé porovnání v recenzích ukázalo, že při ISO 400 Canon S2 IS o malinko více šumí než Panasonic FZ5 ­- jenže já se vyhýbám i ISO 200, takže to nevyužiji.
Asi by bylo dobré, kdyby nějaký majitel S2 IS napsal názor k mým výtkám k tomu Panasonicu, to by zajímalo i mě ­(hlavně ta rychlost a přesnost ostření zejména v šeru­). Co se týče ceny ­- tady mi strašně vadí, že Canon má pro Česko jinou doporučenou cenu než pro celou západní Evropu. Kdybych si pro něj zajel do Vídně, tak za něj dám 14000, kdežto u nás je to přes 15500. Panasonic má tu doporučenou cenu všude stejnou, dokonce i v Americe by vyšel takřka stejně.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 30.9.200521:52
Na přehrávání .MOV samozřejmě debilní QuickTime od Applu ­(jestli je ostatní soft od něj podobný, tak nezávidím majitelům Maců­) nepotřebuješ, stačí si nainstalovat kodeky. Viz http:­/­/www.codecguide.com­/, QuickTime Alternative, nebo je obsažen v Mega Codec Packu tamtéž ­(ale na ten aby měl člověk státnici z kodeků­). Pakmůžeš přehrávat MOV v čemkoliv včetně IE nebo Mozilly.
Odpovědět0  0
Koloděj | 30.9.200522:03
Díky za tip, prozkoumám.
Odpovědět0  0
Pepa | 30.9.200523:22
S2 IS mám a co se týče ostření je opravdový rychlík i v šeru, sem tam se sice zaostřit nepodaří a je třeba laborovat, ale nestáva se to nijak často. Co mě štve nejvíc, je ona máznutá část v spodních rozích, je fakt, že tak hodně jako je u zde uvedených fotek to u mého přístroje není a znatelné je to jen u nejkratšího ohniska, pokud zomuješ , máznuté rohy mizí, pokud při nejkratším ohnisku nastavíš clonu 5.6 a vyšší, zredukueš maznutí na minimum, to je moje zkušenost po dvouměsíčním focení. Video vůbec nepoužívam a ani se na to nechystám, je to funkce kterou nepotřebuji, takže o zkušenost se nemohu podělit :­-­) Výdrž z bateriemi 2500mAh­(Sanyo, Energirzer­) je slušných 250 až 300 fotek. Co se týče recenze a shrnutí autoa v závěru, tak asi toto, rychlé zoomování je opravdu hodně rychlé, kvanta funcí je víc než výstižné, máznutí ve spodní části je bohužel prvda, karta 16MB v dodávce je SD ne MMC oficiálně není MMC podporováno, manuální ostření přes tlačítka není zrovna nejlepší, reálný historam ­- k čemu ? Tak to jsou moje zkušenosti a názory.
Odpovědět0  0
Mira Sulan | 1.10.200518:57
Tak díky zatím za příspěvky.Trochu mi uklidnily,asi u tý S2 IS zůstanu.
Odpovědět0  0
Tomáš Mašija | 2.10.200516:36
Ahoj Pepo, mám S2 asi 2 měsíce a přesto, že na ni jsou v 99% kladné recenze mě se s ní foti nedaří. Musím se přiznat, že jsem v digi zcela začátečník, před tím jsem něco fotil se zrcadlovkou, občas jsem fotil a spoustu fotek viděl z Canonem A85 a mám pocit, že se s ním dělají úplně super fotky, lepší než s S2. Fakt pěkný fotky na AUTO nebo na P.
S S2 mi na AUTO fotit téměř nelze. Hází mi to většinou časy kolem 1­/60 a clonu kolem 3,5 ­- 4, z čehož mi, při focení lidí a dětí, vychází rozmazaný ruce, hlavy a pod. nebo to je úplně rozmazaný. Co se týče ostření, tak mě velice často naskočí žlutej rámeček, cca 1:10, což mi přijde dost, ale nevím. Když je hodně světla, tj. venku a je jasno, tak jsou fotky vcelku ucházející a i ty časy jsou kratší. Pokud je ale jen trošku zataženo nebo se fotí v místnosti ­( poměrně dobře osvetlené, kdy si myslím, že blesk být nutně nemusí, ale když ho použiju, tak vcelku OK ­) ­) jsou fotky děsně tmavý a zrnitý. Kámoš mi radil, abych víc fotil na Av a laboroval s redukcí expozice. Myslel jsem, že to bude konečně ono, ale zase pouze venku, při dostatku světla, jinak zase špatný. Nevím. Stále doufám, že s tím jen neumím fotit, ale to nepoužitelný AUTO ­( když vím, jak hezký fotky na AUTO A85 dělá ­) mě trošku zaráží. Já nechci fotit s S2 na AUTO, ale měl jsem představu, že když to někomu půjčím, aby si něco fotil a nechtěl nic nastavovat, že z toho budou použitelný fotky. Bohužel musím konstatovat, že můj starej kompakt na film Minolta dělal hezčí fotky..
Je možné, že to je třeba i vadným kusem? O tomto jsem začal přemýšlet asi před týdnem, do té doby jsem si říkal, že to je mnou, ale ptám se, zkouším a fotky jsou pořád dost nic moc. Jestli mi dáš na sebe email, můžu ti pár fotek poslat a třeba mi poradíš. Předem díky. Tomáš
Odpovědět0  0
Pepa | 2.10.200521:29
Čau Tome, je fakt, že na auto foti nic moc, ale na P jsou fotky perfekt ­(jen ty máznute rohy při nejkratším ohnisku­). Ostří mi rychle a žlutý rámeček je tak 1:1 se zeleným, ale fakt je, že opravdu bezvadně funguje při opravdu dobrém počasí. Email mám pe­-ko@seznam.cz, tak pošli fotku, mrknu se a pokud budu vědět, poradím.
Odpovědět0  0
kawar@seznam.cz | 3.10.200516:06
Buďte v klidu a foťák kupte. Fotil jsem kdečím a toto je fakt dobrej stroj a ta cena je naprosto odpovídající. Navíc šla oproti původní asi o dva tisíce dolů. Litovat nebudete. A tady ty šťouraly nečtěte, to byste musel skončit u krabice od bot s provrtanou dírou. Když má někdo ruce levý a v hlavě slámu, tak nevyfotí kloudně ani bílý papír. A projděte si příspěvky, kolik se jich focením bílýho papíru zabývá! Oni u Canonu čekají na český rejpaly až jim řeknou, co jejich foťáky umí....! Takže klídek a budete touto mašinkou skutečně nadšen
Odpovědět0  0
Jaryn | 3.10.200521:24
Když nechci ničit nějakou knihu na skeneru, tak občas opravdu fotím i polobílý papír, případně fotím různé vývěsky, a pak si to na PC v editorech srovnám, upravím, vyčistím. Výsledky jsou skoro jako originál, někdy i lepší. Špatně zaostřený text by mi byl k ničemu. Zrovna tak vinětace v rozích, protože pak z toho lze horko těžko něco dostat. Takže ten test na bílý papír měl svůj význam. Jinak nadchnout se lze ledasčím. Automatický režim je právě pro ty méně zkušené ­(co mají ruce levé a v hlavě slámu­), měl by fungovat.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 25.9.200510:33
už víte, kde jste udělal chybu? Já vám to povím ­- zveřejnil jste recenzi v době, kdy už toho Canóna má kdekdo. A mezi majiteli se vždycky najde dost lidí, kteří si musí i dodatečně zdůvodnit, že koupili to nejlepší, co existuje. Někteří nikdy nepřipustí, že by jejich miláček mohl mít chybu nebo dokonce chyby...

Podle mě S2 IS dost šumí, aberuje a nemá věrné podání barev ­- táhne dost často do hnědooranžova. Jeho kladem je rozsáhlá funkční výbava, i když živý histogram by v takovém přístroji chybět neměl. Není to špatný foťák, ale je drahý ­- dnes by neměl stát víc než 12800. Za ty prachy, co stojí, by měl mít živý histogram, dvojnásobné rozlišení EVF a manuální ostření kroužkem na objektivu.
Odpovědět0  0
cliche | 23.9.20059:18
"To cliche ­(nic neříkající­). Také jsem mohl uvádět různá jména, zcela smyšlená. Podle stylu bych řekl, že v něčem podnikáš. Mýlím se ?­" ­- Mylis sa a povedal by som ze dost. Nepodnikam. Jake mena ? Sorry ale nerozumiem. . K tomu ostatnemu sa mi nechce vyjadrovat, ak dovolis.
Odpovědět0  0
Jaryn | 23.9.20059:59
S radostí dovolím :­-­)­):­-­))
Odpovědět0  0
Jaryn | 22.9.200523:13
To cliche ­(nic neříkající­). Také jsem mohl uvádět různá jména, zcela smyšlená. Podle stylu bych řekl, že v něčem podnikáš. Mýlím se ?

Recenze jsou tu ale od toho, aby se potencionální zájemci měli podle čeho rozhodovat. Pohledů může být spousta. Každý recenzent si může všimnout něčeho jiného, pro někoho to může být podstatné, pro jiného nepodstatné. Proto se dívám i na zahraniční servery a srovnávám, občas jsem předhodil odkazy i ostatním, aby je nemuseli pracně hledat. Opět výtky, špatné prý byly i zahraniční recenze. Nevycházím ale jen z nich ale také z dostupných fotografií. Z S2 jsem klasické makro naozaj neviděl. Možná někde jedno, ale to bylo supermakro. Jinak máš pravdu v tom, že S2 je šikovný DF, mně se velmi líbil.

V čem je nevhodná má ­"prezentace­" ? Nevěděl jsem, že tyto divoké diskuze mají nějaký protokol. Myslím, že jsem nikoho nikde neurážel, neshazoval, nezesměšňoval. Že se našli ješitní Canoňáci, to je jiná záležitost.
Odpovědět0  0
cliche | 22.9.200515:38
"Proč ti tak záleží na tom, aby si S2 koupili i ostatní ?­" ­- a to si prosim Ta kde zobral ? mne je uplne jedno ci budem jedinym majitelom alebo ho bude mat kazdy.
Mimochodom ako mozes vediet ci je nieco klamlive alebo nie ? Fotil si niekedy s S2 IS dlhsi cas ? Alebo si si ho len ­"obchytkal­" v obchode. hmm ?
Odpovědět0  0
cliche | 22.9.200512:21
*oprava: .....prve dve slova tvojho prispevku.....
Odpovědět0  0
cliche | 22.9.200512:20
Myslim ze smerodajne pre teba su prve dve vety tvojho prispevku ­"Já nevím­". Veru nevis a moc zmysel pre realitu nemas.
Ja sa domievam ze som dostatocne zretelne a zrozumitelne napisal preco nemozno porovnavat S2 IS a povedzme FZ30 a teda aj fotky z nich. Neviem ci to robis zamerne, ze sa tvaris ze tomu nerozumies alebo tomu skutocne nerozumies. Pozrel som si tvoje makra z tvojho fotoaparatu a nemyslim si ze by boli lepsie ako z S2 IS. Su dobre, ale myslim ze nie lepsie. Skus sa zamysliet preco boli tie vypady v roznych forach na tvoju adresu. Co tak nevhodna forma prezentacie ? hmm ? A stale melies to iste. Akoby nebolo nad tvoj Olympus. Ved v poriadku ak sa ti nepaci S2 IS, tak to povedz raz a nemusis to x krat opakovat a neustale spominat ze makro z tvojho Olympusu je lepsie. Neromumiem ti teraz ja.
Odpovědět0  0
cliche | 22.9.200512:04
moj posledny prispevok: k tomu vacsiemu LCD asi tolko ze Sony R1 ma rozmery 139 x 168 x 97mm a Canon S2 IS 113 x 78 x 75,5 mm, takze myslim ze to hovori za vsetko.A okrem toho je to ina trieda, ako som uz spomenul. Vacsi display moze byt, ale za cenu vacsich rozmerov. A kedze nemam zaujem nosit so sebou velky batoh s fotoaparatom uplne mi velkost S2 IS ako aj velkost LCD vyhovuje. A pravdepodobne pre takych uzivatelov ako ja bola aj S2 IS vyrobena.
Mne je v zasade jedno kto, co o tomto fotoaparate napise. Pre mna je rozhodujuce ze som s nim spokojny. Avsak pre zaujemcov a potencialnych vlastnikov moze byt prave Vasa recenzia rozhodujuca. Tod vsjo.

Odpovědět0  0
Jaryn | 22.9.200512:22
Copak tě někdo od koupě S2 odrazuje ? Správně. Rozhodující je, že jsi s ní spokojený. Ale už konečně připusť, že na jednu a tutéž věc může mít někdo i jiný názor než ty. Proč ti tak záleží na tom, aby si S2 koupili i ostatní ? Každý má jiné požadavky. Nikdo se nerozhoduje na základě jedné recenze. Ale některé mi připadají spíš jako klamavá reklama, takže kritiku, která je více méně jen k zamyšlení, vítám.
Odpovědět0  0
? | 10.11.200522:15
h1 | od: cliche
morrow: hele a nie je chyba nahodou v tebe? Uz druhy fotak podla teba foti zle. hm ? Alebo chces za malo penazi vela muziky ? Myslim ze s S2 to teda ziadna vyhra nebude pokial cakas lepsie foto ako pri H1.

sony H1 | od: cliche
morrow: a nie som si isty ze ci si prechodom z H1 na S2 IS njako extra polepsis, resp. ci si vobec polepsis z hladiska kvality fotografii. Asi ani moc nie.

to morrow | od: cliche
este ho stale mas ? Co ak by si namiesto toho neustaleho predavania, s nim zacal fotit. Ved vsade ho vychvaluju a fotky su dost f pohode. Mam S2 IS a ak si ho hodlas kupit tak ver ze si o moc nezlepsis.
Myslim skor ze chyba je v tebe a nie vo fotaku.
Odpovědět0  0
cliche | 22.9.200510:15
1. nie, uprimne si neviem predstavit aby vyklapaci LCD bol vacsi a zaroven aby bol zachovany kompaktny tvar a rozmery tohto fotoaparatu. Vzdy lepsie mensi LCD ako vacsi ako je to u H1 ale s malym rozlisenim.
2. Canon S2 IS patri podla mna do triedy UZ kde su napr. Sony H1, Pan FZ5, prip. FZ20, atd. ktore maju rovnake snimace a su viac menej v rovnakej cenovej kategorii. Vami spominani FinePix patri podla mna do novej generacie UZ kam patri aj Pan FZ30, prip. Sony R1. Tieto fotoaparaty nemozno porovnavat ani cenovo ani vybavou s S2 IS prip FZ5 atd. Tu je podla mna jeden problem a sice ze Vasa recenzia prisla s niekolko tyzdnovym resp. mesacnym omeskanim, coz vyvolava dojem ze Canon S2 IS vysiel prave teraz a je mozne ho porovnavat povedzme so spominanym fotakom Fuji. Lenze S2 IS vyslo niekolko mesiacov dozadu v case kedy vychadzalo aj FZ5 a H1 a kedy nebolo ani chyru o njakom FZ30 a inych. Takze prosim zamerne nezavadzajte.
Som sice majitelom S2 IS, nie narocnym, znesiem opravnenu kritiku, ale dovolim si tvrdit ze velke mnozstvo tvrdeni vo Vasej recenzii nie je opodstatnene.
K pamatovej karte, neviem ako mozete porovnavat Acer a Canon ? Seriozny recenzent by na take ­"fotoaparaty­" ani nepomyslel. Ano je drahsi ale je tomu tak ­"vdaka­" kvalitnemu vyhotoveniu, nie ? A ja si rad priplatim za kvalitu a spolahlivost. A ak si opat pozriete konkureciu­(FZ5,FZ20,H1...­) najdete v prislusenstve 128 mb kartu ? asi nie.
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200510:52
S tím displejem nemohu souhlasit, Sony s R1 ukazuje, že to docela jde: https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-B1EDE1CF7E28F956C1257078002AE14C.html

Ne vždy získáme novinku v čas kdy bychom si přáli, takže jistý časový skluz ­(i několikaměsíční­) se bohužel projeví... :­(

Pokud máte k něčemu výtky musíte být konkrétní a nejlépe to podložit nějakým snímkem či vlastní zkušeností, abychom se nad jejich oprávněností mohli zamyslet a příště se jich v případě jejich pravdivosti vyvarovat. Větu ­"autor je neobjektivní­" to chce zkrátka trochu rozvést, ideálně mailem přímo autorovi, což zajistí, že si text skutečně přečte...
Odpovědět0  0
Koloděj | 22.9.200511:49
Vypadá to, že autor pochopil, že narazil. Tady je vlastník, asi to neukecám, takže si to raději vyříkáme mezi čtyřma očima. Přece přede všemi nepřiznám pravdu. Ony se asi autorovi příspěvky nepřeposílají, takže by si je nemohl přečíst a adekvátně reagovat.

Pane autore, ostatní se přeci rádi dozvědí, jaká jsou pro ap proti tomuto aparátu. Jestli uvažuji o prodeji své FZ5 a nákupu S2IS, tak mě Vaše konverzace a konkrétní argumenty velmi zajímají.
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200512:44
Co kdybyste přestal mluvit o něčem, co jste v životě nedržel v ruce a nechal majitele, ať mi svými argumenty něco vyvrátí?
Odpovědět0  0
Koloděj | 22.9.200513:59
Souhlas, ať majitel něco vyvrátí, ale veřejně ostatní taky zajímá názor majitele. Nevyzývejte jednoho z mála lidí, kteří hovoří rozumně, aby se s Váma začal bavit mimo tuto diskuzi.

Nicméně ­- dochází Vám argumenty, tak přecházíte k invektivám typu ­"nemluvte o něčem, co jste nedržel v ruce­". Podle toho, jaké názory tady prezentujete, jste toho v ruce moc nedržel Vy a pokud ano tak nepochopil. Např. názor ohledně velikosti karty. Tady naprosto přesně vím, o čem mluvím, protože FZ5 je pětimego stejně jako S2IS ­(a dokonce je to identiká třída aparátů a ne jako Vámi porovnávané DSC R1, nebo jakýsi šuntový Acer­). 128MB je tak na jednu procházku do přírody, pokud pojedete na dovolenou, tak je to trapně málo.

Primárně tato diskuze vznikla z toho důvodu, že jste mizerně zpracoval recenzi ­(žádné metodické postupy, děsné zkušební fotografie­). Na základě těchto metodik a fotografií jste odvodil naprosto zcestné závěry, vůči kterým jsem se ohradil nejen já, ale i skuteční majitelé. Vy se pak v tomto moři kritiky tváříte jako ten jediný maják, který má pravdu.
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200516:10
Vaše technické poznámky jsem zprvu hodnotil jako podnětné, ale tohle už je vážně trochu moc. Myslím, že o vaší fotografické toleranci k postojům a názorům jiných kolegů hodně vypovídá označení <B>"jakýsi šuntový Acer,­"</B> co když se někomu s úplně jinými nároky líbí? Co když má jiný názor? Z čeho si dovolujete usuzovat, že 128 MB karta někomu jinému automaticky nestačí? Znamená to, že člověk s jiným názorem a potřebou levného automatu a menší karty je automaticky ­"ten s tím šuntovým Acerem­"? To snad ne! Napadlo vás třeba, že spousta čtenářů na svých dovolených po vašem vzoru neprovozuje fotografickou promiskuitu a jenom sem tam si vyfotí obrázek? Kde vůbec berete tu drzost osočovat mě z mizerné recenze nebo zaujatosti a sám přitom jiný model odbýt prostým <B>"jakýsi šuntový Acer­"</B>?!

Vy to stále nějak nechápete, tak to zkusím naposledy ještě jednou a pomalu. Člověk by příliš neměl mluvit do něčeho, co zná jen z doslechu a s čím se nedostal do kontaktu, že vám to někdo říkal či jste do někde četl je trochu málo...

Ty ­"děsné zkušební fotografie­" jsou nafocené v programovém módu, tedy vypadají tak, jaké získá výsledky uživatel při běžném focení. Nebo snad běžný uživatel bude fotit barevné tabulky v ateliéru s dokonalým osvícením jako každý normální Koloděj?

Za další, s autorem daného příspěvku si chci promluvit schválně mimo diskuzi, protože je to na rozdíl od jiných člověk erudovaný, který navíc svůj názor umí prezentovat a nedělá to shazováním názorů ­(či v životě víry v něco­) u druhého, což asi bohužel nepochopíte...

Jestli máte takové problémy s našimi recenzemi, tak je za prvé nečtěte a za druhé přestaňte řečnit a ukažte nám všem, jak má taková dokonalá recenze vypadat, co říkáte? To je myslím z naší strany fér nabídka, abyste konečně mohl prezentovat čtenářům svůj univerzální a nezkreslený názor na věc a ukázat čtenářům i nám, jak vypadá takových 40 dokonalých testovacích snímků + svrchovaně objektivní kolodějovská recenze. Až to budete mít napsané, pošlete to prosím na můj mail, VELMI RÁDI vydáme jiný názor na věc!

Rozhodně se už dál nenechám napadat za kvalitu recenze někým, kdo jiný aparát označí ­(bez toho aby je vůbec viděl nedejbože testoval­) za ­"jakýsi šuntový Acer,­" takže dosti slov... Příspěvky netýkající se technické stránky S2 IS mažeme a čekáme na tu recenzi...
Odpovědět0  0
Koloděj | 22.9.200517:01
Fakt jsem se dobře zasmál.

Pokud jste sepsul Canon S2IS, chtěl bych vidět Vaši recenzi na ten Acer. Možné dokonce je, že jej máte a proto jsem se Vás tak dotkl. Ani náhodou nemám v úmyslu se posmívat někomu, kdo si takovýto aparát koupí, má k tomu jistě své důvody. Nicméně takový uživatel má také svá kritéria na fotografii. Vaše recenze byla ale o úplně jiné kategorii aparátů, takže podle toho přistupuji k nabízeným alternativám k porovnání.

A OPRAVDU ­- MÁM APARÁT STEJNÉ KATEGORIE, JAKO JE RECENZOVANÝ CANON, TAKŽE NEPÍŠU O NĚČEM, CO ZNÁM JEN Z DOSLECHU. Mimochodem ­- jaký aparát máte vy, abych si udělal představu?

Nemám ateliér, ale pokud bych snad někdy dělal recenzi na jakýkoli aparát, tak bych si dal sakra záležet, aby ty fotografie ukázaly možnosti a chyby přístroje. Tomu je potřeba věnovat trochu času, ne jen tak ledabyle vyvotit kus jakéhosi manuálu a pak ukazovat vinětaci. Když nic jiného, vyfotil bych bílou zeď nasvícenou odrazem od protilehlé zdi, to Vás nenapadlo, nebo nemáte bílou zeď. S programovým módem aparátu to nemá nic do činění.

Pokud je autor příspěvku člověk erudovaný, pak mě jeho názory zajímají tím spíš, jen kvůli těmto lidem jsem tuto diskuzi dávno neopustil.

Vůbec nemám problémy s recenzemi, snad jen s některými recenzenty. Nedávno jsem na tomto serveru četl recenzi na Dynax 5D a byla o dost lepší než Vaše. I Vaši když šumovou tabulku jsem tady několikrát pochválil. Jsem programátor a tím se živím, mohl bych Vás obdobně vyzvat k napsání programu na evidenci majetku a mohli bychom to porovnávat. Když mám v programu chybu, tak nemůžu před kritikou schovat hlavu do písku, ale musím to spravit. Vy jste napsal recenzi, snad za to dostal zaplaceno, tak byste se mohl k chybám hlásit. Nicméně myslím, že zajímavá výzva by to byla. Já recenzi, vy program to je taky fér ne?

Mým primárním záměrem bylo dosáhnout lepší kvality Vašich recenzí. Obvykle si člověk vezme z výtek ponaučení a příště to udělá lépe. Zpočátku jste výtky ignoroval, pak jste se do diskuze zapojil, ale často jste porovnával neporovnatelné.

Pravděpodobně málokdo má možnost si půjčit více fotoaparátů na delší dobu a pak se pro jeden rozhodbnout. My ostatní jsme odkázáni na recenze a pokud dojde nějaká k jiným závěrům než většina ostatních, pak je to divné a ptám se proč.
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200517:35
Ptáte se proč? Možná proto, že co člověk to názor a jiný přístup k recenzi. Co jednomu připadá jako zajímavá část recenze, ba dokonce se podle ní hodlá rozhodnout, je pro jiného prkotina. K žádnému rovnání názorů podle někoho jiného ale nemám důvod, já věc vidím takto a za svým názorem si stojím, jestli někdo něco vidí jinak, může to ostatním sdělit v diskuzním fóru.

Jaký mám aparát není důležité a za druhé bych vám to stejně nemohl říci, znáte to, reklama a tak... Bohužel nevládnu žádným programovacím jazykem v dostatečné kvalitě, takže tuto výzvu asi nepřijmu.

Jestli vám připadají recenze kolegy lepší, čtěte ty, nakonec já znám také spoustu uživatelů píšících lepší příspěvky než vy a tím nemyslím že od nich dostávám nějaké pochlebování...
Odpovědět0  0
Koloděj | 22.9.200517:58
Jaký máte aparát byste asi sdělit mohl, nemyslím si, že by to mělo s reklamou jakékoli potíže. Důležité to je, mohlo by to osvětlit Vaše stanoviska, ostatní přispívající to taky sdělili.

Ok, už to není o recenzi, ale osobní diskuze, to už nikoho asi nebaví. Sem už to psát nebudu.
Odpovědět0  0
AdamZ | 22.9.200518:10
mě to baví. A mimochodem sem si S2ku dnes taky koupil :o)
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200518:11
Máte pravdu, je to už dost mimo, další věci osobně...
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200518:22
Pochopte prosím, že musím zachovat přísnou neutralitu, opravdu to není nic osobního...
Odpovědět0  0
Jaryn | 22.9.200512:04
Já nevím, ale já považuji za určitou ­"třídu­" třeba všechny kompaktní fotoaparáty s ultra zoomem, takže mě vůbec nezajímá, jaký mají snímač, ale jaké jsou konečné výsledky, jaké mám možnosti zoomování, z jaké vzdálenosti pořídím makro, zda lze přitom zoomovat, zda mohu fotografovat za zhrošených světelných podmínek, jakou mám světelnost, max. clonu, jaký mám šum, jaké ISO lze ještě použít, a pod. Také by si někdo vymyslet, že bude srovnávat pouze kompaktní UZ, 1­/2,5 ­", s výklopným LCD jako ­"třídu­" DF. Pak by S2 byla nepřekonatelná :­-­)­) Alespoň mně jde o výhody kompaktního přístroje s velkým rozsahem nastavitelného rozsahu ohniska bez nutnosti výměny objektivů. Mě ještě navíc zajímá makro, takže jsem si dovolil v jiných diskuzích kacířsky přihodit svá makra z Oly C700UZ. Bohužel, krom různých výpadů, nikdo lepší makra z S2 nepřihodil. Takže je to směšné, když někdo něco vychvaluje do nebe a přitom není schopen konkrétními výsledky to dokázat. Vinětace u dnešních DF by měla být již zanebatelná. To nesvědčí jen o šetření na paměťových kartách, ale i na šetření na optice. A také umělohmotný závit na stativ není zrovna dobrá vizitka. Supermakro od 0 cm, kterým se S2 tak halasaně prezentovala, mi není k ničemu, když je lze použít pouze při nejširším ohnisku. No, nejlepší je kritiky odratit vůbec od účasti v diskuzích, když už jim to nemůžu přímo zakázat :­-­)­) Ale diskuze jsou od slova diskutovat, přijímat všechny názory. A recenze bývají na jednu a tutéž věc také různé, z různých pohledů. Pokud ovšem neopisuje jeden od druhého. Pak to ale není recenze. Samozřejmě, že jsou pak zákonitě všechny velmi podobné. A navíc kladná recenze může přinášet i určitý užitek. Je to nejlepší reklama.
Odpovědět0  0
cliche | 21.9.200517:50
Ad. 1 ak sa niekolko recenzentov na vyznamnych­(najma zahranicnych­) strankach zhodne na tom ci onom fakte, je predpoklad ze je to v skutocnosti tak a ma to pre mna vacsiu vahu ako njaky osamoteny nazor ktory je tu spochybnovany samotnymi vlastnikmi ci nevlastnikmi fotoaparatu.
Ad. 2 sposob akym je recenzia napisana sam o sebe dava tusit ze recenzent nema zaujem na objektivnosti recenzie, netusim preco.
Kritizovat ze fotoaparat mohol mat vacsi snimac, pricom v tejto triede maju vsetky fotoaparaty rovnake snimace ako aj kritizovat sum na ISO 400 pri tak malom snimaci je troska podivne. Taktiez som sa pozastavil nad zelanim recenzenta ze k fotoaparatu by sa mohla dodavat 128 mb karta ? A nechcel by radsej 512 ? Viem ze 16 mb je smiesne malo, ale mam pocit ze ziadat 128 je troska naivne. A tiez ze display by mohol byt vacsii, no uprimne, neviem si to celkom dobre predstavit. A par dalsich vytiek ktore nie su opodstatnene by sa dalo najst.
Mimochodom ja som arogantny ? A cim. Tym ze tvoje prispevky na inych forach su trapne ? :­)­)­)­)
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 21.9.200518:36
Á, další nekritický majitel, který nesnese, aby se o jeho miláčkovi mluvilo jinak než jen v superlativech...

1. Tak vy si neumíte představit větší displej než 1,8­"? Tak to zajděte do prvního krámu s foťáky a podívejte se na nějaký digitál od Sony...
2. Co prosím? Že mají všechny UZ 1­/2,5­" snímače? A kolik má Fujifilm FinePix S9500?
3. Když Acer dodává s kompaktem CR­-8350 64 MB kartu, tak proč by nemohla být u 2x dražšího UZ 128 MB?
Odpovědět0  0
Pepa | 22.9.200510:12
Sony, Fujifilm, Acer ..... to jsou tři značky, tři foťáky .... nějak mi nedochází smysl odpovědi. Kde je ten nabušený přístroj který splňuje všechny parametry najednou ? U Canonu taky jistě najdeš kus který má 2,5LCD, 1­/16 snímač nebo kartu větší než 16MB v balení, ale u jednoho jediného kusu to asi nebude. Experte :­-)
Odpovědět0  0
Koloděj | 22.9.200510:55
Autor zjevně není schopen přijmout kritiku, přestože těch kritizujících je hodně. Patrně on jediný má pravdu a všichni kdo nesouhlasí jsou .... ­(čtenář si laskavě doplní­).

1. Ten displej si samozřejmě dovedu představit větší, ale buď nebude výklopný a nebo ten foťák bude větší ­(třeba Panasonic FZ30 má 2 palce, ale je větší než některé zrcadlovky­).
2. Ano Fujifilm S9500 má větší prvek, ale taku je celkově větší. Opravdu chcete tvrdit, že to je stejná třída jako Canon S2IS? Už jen rozměrama je na půl cestě mezi UZ kompakty a zrcadlovkami. A co se týče šumu, tak jsem ještě nenašel slušnou recenzi S9500, abych si udělal obrázek o schopnostech takto velkého prvku v podání Fuji.
3. K foťáku se dodává taková karta, aby se dal předvést a vyzkoušet. Jakákoli větší jej zbytečně prodraží a promiňte ­- to jste myslel vážně, že by Vám k 5mpix stačilo 128MB? To jste mě rozesmál, já si koupil rovnou 512MB a chybělo málo, abych koupil 1GB. Opravdu je vidět, že jste praxe moc nepobral. Idální řešení je u mě interní paměť tak na 10 snímků v nejlepší kvalitě a žádná karta. Každý ať si sám koupí, co potřebuje nebo na co mu zbyly peníze.
Odpovědět0  0
Petr Hájek (53) | 22.9.200512:51
Autor je schopen přijmout kritiku, ovšem váš tón vždychytřejšího profíka milostivě poučujícího natvrdlého podčlověka se mi pranic nelíbí a s takovým člověkem diskutovat nebudu. I kritika musí mít úroveň, což ostatně dokazují jiní čtenáři, jejichž profesionální přístup k diskusi velmi oceňuji. Předpokládám vás to utvrdí v tom, že jsem se nezmohl na další odpověď, ale nebudu vám to rozmlouvat...

Ještě pár poznámek pro inteligentního čtenáře:

bod 1. To samozřejmě není pravidlem. Sony bude mít výklopný 2,0­" LCD: https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-B1EDE1CF7E28F956C1257078002AE14C.html
2. Oba modely jsou elektronické zrcadlovky lišící se další výbavou
3. Pro nás je důležité to, co vyžaduje průměrný čtenář ­(to se dozvíme z anket, průzkumů trhu atd.­) a nikoliv nějaký fotografický génius, který umí dokonale posoudit digitál, který v životě nedržel v ruce...
Odpovědět0  0
Lenoch | 7.12.200513:20
Tak tady se pana recenzenta musím zastat. My jsme si už zvykli, že se k DF přidávají paměťové karty směšných kapacit, jen tak ­"na vyzkoušení­". Ale ono to tak samozřejmé není, jsou v tom spíš reminiscence na kinofilm a ­- jasně ­- obchodní zájmy výrobců. Karta není spotřební materiál jako papír do tiskárny nebo benzín do auta, je to věc, která ovlivňuje celkovou cenu i výkon foťáku. Požadavek na karty použitelných kapacit v základní dodávce je logický.
Odpovědět0  0
Koloděj | 7.12.200515:46
A kolik je ta použitelná kapacita? To je totiž ta otázka. Ona se ta karta k tomu foťáku musí zaplatit a při malých kapacitách je cena za jeden megabajt vyšší, než u větších kapacit. Někomu by byla 128MB karta dobrá, mně osobně by nestačila. Při cestě na dovolenou nemám v plánu přehazovat několik karet a pak ještě jednu ­(nejlépe plnou­) ztratit. Prostě si koupím 512MB a těch 128MB by pro mne byly vyhozené peníze. Už jsem psal ­- ideál je interní paměť třeba na 10 snímků a žádná karta a pak ať si každý koupí podle svých potřeb. Je to metoda, jak ten foťák zbytečně neprodražit.
Odpovědět0  0
cliche | 20.9.200523:40
Nemam ponatia co maju moje prejavy spolocne v evidentnou neobjektivnostou tejto recenzie. Mimochodom uz si si nieco konecne kupil ? Lebo s tymi tvojim tzv. glosami na adresu roznych druhov fotoaparatov na roznych forach si vcelku dost trapny. A nemyslim si to len ja. Ale ak ti to nevadi....
Odpovědět0  0
Jaryn | 21.9.20050:12
Má ­- tvoje arogance.
Kúpil ­- dva Canóny S2. Teď mám stereo obrázky a kvadro zvukový záznam :­-­)­)
Ta vinětace tam opravdu je. Recenzi hodnotím jako dobrou, objektivní. Nemám rád recenze plné chvály, na jejímž základě si pak někdo DF pořídí a pak se díví, a pak si musí stále zopakovat, jaký je to dobrý přístroj. Recenze není totéž jako reklama. S S1 byly určité problémy, S2 mě právě díky neobjektivním pisálkům nadchla, ale následně dostupnými obrázky zklamala. Takže jsem na ty pisálky v superlativech docela naštvaný, protože jsem S2 měl již objednánu.
Odpovědět0  0
cliche | 20.9.200521:04
Tak neobjektivne napisanu recenziu som uz davno necital.
Odpovědět0  0
Jaryn | 20.9.200521:49
Zatímco ty jsi ve svých projevech na https:­/­/www.digimanie.cz­/disc_doc­-N64348D6C6E7D51BFC1256FEF003B9CFA.html?&all=1 naprosto objektivni :­-­)­)­) :­-­)­)­) :­-­)­)­))
Odpovědět0  0
johned | 15.9.200513:57
mam s1 a som spokojny, ked vysla S2 zaslintal som si koselu ­- vsetky veci ako makro a spol.. mala mat uz S1, pretoze zostavala za konkurenciou. U S2 mi vadilo, ze nenechali CF karty. Ale nebude to moj dalsi fotak, pravdepodobne prejdem na 350D alebo KM 5D. Zaujimave novinky su aj novy SONY a pripravovany 15x Samsung. Inac celkom fajn recenzia ­-pochvala.
Odpovědět0  0
Koloděj | 15.9.200514:16
S1 ­- jak je to se zamrzáním obrazu v hledáčku při ostření?

Já mám Panasonic FZ5 a má zkušenost je taková, že příště půjdu do výrobce, který má tradici v foťácích ­(Canon, Fuji, ...­). Ne že by ten foťák neměl dobré parametry, optika je super, ale možnosti dané firmware jsou omezené i ve srovnání s např. starším Olympusem. Možná jsou to drobnosti, ale ta chybějící praxe je vidět. Proto bych si hodně prozkoumal ten Samsung, Sony na tom snad bude lépe, ale jsem už skeptický.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 18.9.20058:54
To myslíš Samsung 815 Pro? Díky za dnes tak vzácný humor v diskusích na internetu...
Odpovědět0  0
FiRe (41) | 18.9.200520:08
preco??? ten samsung vyzera dobre... no neviem ako obstoji ale nepisu o nom zatial zle veci. s tym zoomom budu asi problemy.. ale ved uvidime .
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 19.9.200512:46
Jde tady o to, jak dlouho na Samsung chcete čekat a čeho se pak dočkáte. Měl se prodávat na přelomu července a srpna a zatím nikdo neviděl nic jiného, než víceméně nefunkční prototyp na jedné výstavě. A až si na něm zkusíte plný zoom a najednou budete v ruce držet 30 cm dlouhý nestabilizovaný kanón, to se nasmějete teprve.

Než Samsung, bral bych jakýkoliv jiný UZ.
Odpovědět0  0
Koloděj | 19.9.20059:38
Já teda nevím, ale asi jsme si nerozuměli. Ten Samsung vzhledově vypadá dobře, parametry jsou super, ale to bylo u FZ5 stejné. Ne že by neuměla udělat hezký fotky, ale snadno se dostávám do situací, kdy mi moc nepomůže. Makro mi přijde hrozně slabé, blesk málo výkonný, ostření v šeru mizerné, někdy bych si dokázal představit širší možnosti nastavení, některé funkce mohly být lépe přístupné, mohlo být pár tlačítek navíc ... . Jsou to věci, které člověk během pár minut v obchodě nezaznamená, bylo by potřeba možná pár dní, aby si člověk udělal lepší závěr, jenže ­- kdo vám takovou možnost nabídne?
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 19.9.20058:12
Zamrzání v hledáčku bylo už dávno odstraněno novým firmware!!!
Odpovědět0  0
Koloděj | 19.9.20059:30
Tak to je dobrá zpráva, tu jsem zatím nezanamenal.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 20.9.20058:34
Odpovědět0  0
kawar | 15.9.200510:46
Fakt se směju, když čtu o tom, jak si někdo koupí foťák v téhle cenové kategorii s množstvím funkcí, které mají dopomoci k co nejlepšímu snímku podle zámyslu autora a pak s tím fotí prázdný papíry a popisuje, kde je čmouha! Zkuste lidi svýma fotkama něco ostatním říct a nehledat čmouhy a zrníčka! Jo a když už nemáte co fotkama říct a trpíte přesto potřebou mačkat spoušť a hledat zrníčka, přejděte zpět ke kinofilmu. Digifotografie o tom zatím není, je prostě na začátku svýho života. Vy jste v plenách taky uměli řídit auto?
Odpovědět0  0
Koloděj | 15.9.200511:26
Pokud nebudou lidi, kteří fotí papír a hledají šmouhy a zrníčka, tak bude cokoli nejen na začátku života, ale současně na konci. A pokud nebudou tyto reference, tak člověk koupí libovolný fotoaparát, pak udělá fotku života a bude s pokleslou čelistí čumět na nepoužitelný výsledek. Lidé, kterým se smějete, Vám umožnili, aby Vaše fotografie, které dozajista o něčem jsou, byly také technicky dokonalé. Patrně jste přišel do obchodu a řekl: ­"Dejte mi něco co dělá fotky za 40000, ostatní už je moje starost­".
Odpovědět0  0
Jaryn | 14.9.200521:18
Pane Hájek, obdivuji Vaši troufalost kritizovat DF značky Canon :­-­)­)­). Zde je ale srovnání odjinud s jinými DF a i s fotomobily. Lze vybrat několik typů DF a fotomobilů, nafocena je jedna a tatáž scénka, jsou zde výřezy, lze je porovnávat vedle sebe. Jistě, nelze podle několika záběrů posuzovat DF, ale je to určité vodítko pro zájemce. Nekomentuji, ale jsem docela zvědavý na reakce :­-­)­)
http:­/­/www.lesnumeriques.com­/duels.php?ty=1&ma1=60&mo1=151&p1=545&ma2=1&mo2=140&p2=519&ph=15
http:­/­/www.lesnumeriques.com­/duels.php?ty=1&ma1=62&ma2=1&mo2=140&p2=519&ph=4
Odpovědět0  0
Koloděj | 15.9.200511:34
Zajímavá stránka, asi se začnu učit francouzsky ;­-­). I když i tam jsem našel překlep ­- Panasonic FZ5 nemá citlivost 50­-400 ale 80­-400 ­(dole v tabulce­) ­- to je ale detail.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.