Canon PowerShot SX50 HS: překvapivá kombinace
Canon nedávno přišel s rekordním ultrazoomem PowerShot SX50 HS. Ten totiž nabízí neuvěřitelný 50× optický zoom! Vedle toho tu kombinuje naopak rozumný CMOS BSI snímač s nízkým 12MPx rozlišením a podporu záznamu do RAWu.
Kapitoly článku:
PowerShot SX50 HS obsahuje 1/2,3" CMOS BSI snímač s efektivním rozlišením 12 megapixelů. Na dnešní dobu je to vcelku příjemná pixelová hustota, byť i tak dost vysoká. Na následujících snímcích jsou výřezy z JPEGů i RAWů po konverzi s vypnutým odšumováním.
ISO 80 (JPEG)
ISO 80 (konverze z RAWu)
Nejnižší citlivost v RAWu má velmi jemný jasový šum, JPEGy jsou citlivě odšuměné, přiměřeně doostřené a detailní.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
Jen o trochu vyšší citlivost ISO 100 obraz moc nezhoršuje, pořád jde o kvalitní obraz (na tuto třídu fotoaparátů).
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
ISO 200 lehce zvyšuje jasový šum, detaily jsou ještě viditelné, ale ostrosti lehce ubývá. JPEG vypadá i nadále velmi dobře, slabší detaily (logo fiatu) se začínají trochu ztrácet.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
Citlivost ISO 400 lehce začíná s barevným šumem v RAWu. JPEGy začínají být více rozmazané (viz nárazník a maska fiatu, interiéry autíček).
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
ISO 800 je už citlivost, která ke kvalitním výsledkům určitě nepovede. Barevný šum roste, rozmývání v JPEGu rovněž. Tam klesá i barevnost.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
ISO 1600 (multiexpozice)
U citlivosti ISO 1600 už počítejte s hodně výrazným barevným šumem v RAWu, JPEGy jsou bezbarvé a rozmazané. Ani multiexpozice moc nepomáhá. Snímky jsou hladší a barevně velmi slabé.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
S dalšími citlivostmi kvalita obrazu logicky klesá. ISO 3200 přináší do JPEGů velmi výrazné barevné rozmývání.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost je už vysloveně k ničemu. Barvy téměř neexistují, jediné detaily, které zůstaly, jsou hrany bílého auta, které jsou velmi kontrastní. Následující dva snímky ukážou výřezy z 12MPx snímků hezky po kupě pro srovnání s jinými fotoaparáty v naších recenzích.
výřezy z 12MPx JPEGů
Na totéž se podíváme i v RAWech s vypnutým odšumováním.
výřez z 12MPx RAWů
Podíváme se také na snímky plyšového zajíce, které dobře ukážou míru zachování detailů. I zde budou k vidění JPEGy i RAWy.
ISO 80 (JPEG) |
ISO 80 (konverze z RAWu) |
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (multiexpozice) |
Do citlivosti ISO 200 je šum nízký a ani k odšumování nelze mít výhrady. U vyšších citlivostí se ale situace začíná zhoršovat. ISO 400 má ještě přijatelné RAWy a JPEGy mají ještě snesitelnou míru patlání, výše jsou ale výsledky dost špatné a od ISO 1600 včetně si nedokážu představit ani použití RAWů, natož JPEGů.
výřez z 12MPx JPEGů
Zde opět vidíte všechny JPEGy krásně pohromadě ve standardizovaném rozlišení pro vzájemné porovnání s dalšími fotoaparáty, které jsme testovali. Následující ukázka je totéž v RAWu.
výřez z 12MPx RAWu
Jako poslední se podíváme na výřezy snímků bílé (šedivé) plochy.
ISO 80 (JPEG) |
ISO 80 (konverze z RAWu) |
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (multiexpozice) |
Barevný šum začíná trochu vylézat při citlivosti ISO 400, výraznější pak začíná být od ISO 800 výše.