Canon PowerShot SX50 HS: překvapivá kombinace
Canon nedávno přišel s rekordním ultrazoomem PowerShot SX50 HS. Ten totiž nabízí neuvěřitelný 50× optický zoom! Vedle toho tu kombinuje naopak rozumný CMOS BSI snímač s nízkým 12MPx rozlišením a podporu záznamu do RAWu.
Kapitoly článku:
Noční scéna
Můžete využít maximálně 15sekundovou expozici (zásadně při ISO 80, jiné citlivosti jen při časech 1 sekundy a kratších), což pro mnoho nočních snímků postačí, samozřejmě občas by se vyšší citlivost určitě hodila. Docela těžko se ale u nočních snímků ladí vyvážení bílé mezi moc oranžovým a moc nazelenalým.
Zejména v dobře osvětlených plochách je kresba velmi dobrá, stíny jsou méně výrazné. K dispozici je i snímek v RAWu. Směrem k rohům se objevuje velmi lehká chromatická aberace, nic vážného. Dále se podíváme na snímky při různých citlivostech. Vlevo je JPEG, vpravo pak konverze z RAWu bez odšumování.
ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
U nejnižší citlivosti nejsou problémy. RAW má jemný jasový šum, JPEGy jsou bez potíží, jen by nemusely být kolem světel tak přeostřované.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 je k dispozici pouze s expozičními časy do 1 sekundy, což, jak vidíte, pro správnou expozici zdaleka nestačí.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Ani při ISO 200 sekundová expozice nestačí. RAW má barevný šum, JPEGy jsou dost rozmazané a bez barev.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
Až při ISO 400 stačila jedna sekunda na rozumnou expozici. RAW má jemný barevný šum, JPEGy ztrácí kontrast ve stinných oblastech.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 dále navyšuje barevný šum, u JPEGů je opět vidět výraznější ztráta barev a rozmazávání odšumováním je rovněž výraznější.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 1600 je už opravdu na tento malý 1/2,3" čip příliš. RAWy hrají všemi barvami, ve JPEGu nenajdete ani detaily ani barvy.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 je už jen horší. Nemá smysl ji používat, JPEGy jsou naprosto bez detailů.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
ISO 6400 je k ničemu i s multiexpozicí, kde navíc autofokus z nějakého záhadného důvodu moc nespolupracuje.
Standardní scéna
Nyní se podíváme na dva standardní snímky (ten první ve dvou verzích).
Kresba je přiměřená, na ultrazoom to není špatné. Jemné větve stromů jsou vykreslené poněkud jemněji. V některých větvích je velmi slabá chromatická aberace. Stíny jsou trochu více odšuměné. Můžete se podívat na RAW, kde si můžete pohrát s dynamickým rozsahem, ten je ale ve světlech trochu omezený. Určitě něco málo zachráníte, ale rozhodně ne vše.
Technologie i-Contrast stáhne jasy v obloze, takže přepaly zmizí, naopak stíny musely být prosvětlené, což se projevilo v silnějším odšumování a slabší kresbě.
Kresba je vcelku dobrá, v rozích je o něco slabší. Zbytek obrazu je víceméně v pořádku.