D70: digitální zrcadlovka v praxi

27.9.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Na Digimanii jsme vám přinesli už několik článků a zpráv o digitální zrcadlovce od Nikonu D70, kterou si již několik měsíců mohou zájemci na našem trhu koupit. Nám se do redakce na pár dní dostala až koncem srpna, a tak se v naší recenzi zaměříme na to, jak se nám s ní pracovalo, a taky si v části Praktické zkušenosti můžete prohlédnout snímky, které jsme s ní pořídili. Pochopitelně si připomeneme i základní parametry a funkce této černé robustní krasavice.
Rozlišení

S digitální jednookou zrcadlovkou Nikon D70 můžete nasnímat fotografie pouze ve třech rozlišeních, na druhou stranu je můžete uložit nejenom v JPEGu, ale také v nekompresovaném formátu NEF (RAW). Formát NEF ovšem zpracujete v programu Nikon Capture 4 (případně v nějakém vyspělejším grafickém editoru), který není bohužel součástí softwarového vybavení, které najdete v balení. Tuto trojici snímků jsme nafotografovali (v automatickém režimu) sice v podvečer, přesto je mírně podexponovaná, což ovšem souvisí nejenom s objektivem, který právě použijete, ale také s nastavením clony přímo na objektivu. I tmavší (dolní) část snímku je však velice dobře prokreslena.

3008 x 2000
2240 x 1488
1504 x 1000

Citlivost

Jelikož D70-ka je vybavena CCD snímačem, který má maximální citlivost 1600 ISO, pochopitelně jsme byli zvědaví na hladinu šumu. Výsledky nás velice potěšili, protože snímky pořízené ještě při hodnotě 800 ISO nebyly prakticky postiženy žádným šumem. S ní si v praxi většinou vystačíte, pokud se ovšem rozhodnete pro maximální 1600 ISO, tak tam jsme již velice mírný šum vystopovali, přesto nedocházelo k výraznému snížení kvality fotografie.

ISO 200
ISO 400

ISO 800