DiMAGE X60: kapesní rychlík

12.7.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Řada malých digitálních šperků označených písmenem X společnosti Konica Minolta se nám utěšeně rozrůstá, posledním přírůstkem je model DiMAGE X60, který patří mezi pětimegapixely a nabízí klasický trojnásobný optický zoom. Jak se nám líbil obrazový výkon tohoto fotopřístroje, anebo jak se novinka ovládá, se dočtete v této recenzi.
Design nového modelu DiMAGE X60 pochopitelně vychází z loňské padesátky, ovšem k několika změnám přeci jenom došlo. Přední strana je sice téměř identická, zato zadní strana prošla velkou proměnou, protože zmizel optický hledáček a naopak se zvětšila plocha barevného LCD displeje, který je nyní již 2,5 palcový. Proto se také celá pravá část vedle zobrazovače zmenšila, a tak se změnilo rozestavení tlačítek, i když jejich počet i funkce jsou prakticky identické. Bohužel především tlačítka na křížovém ovladači jsou opět velmi drobná, a tak s velkými prsty budete mít možná problém trefit přesně vybrané tlačítko. Ovšem u miniaturního fotopřístroje, jakou je X60-ka, se dají podobné "problémy" očekávat. Popis modelu začneme jako obvykle na horní straně modelu, kde najdete spoušť a také posuvník, kterým se přepíná mezi snímáním, natáčením videa nebo audiozáznamu a také scénickým režimem Portrét, který vám umožní vstoupit i mezi další scénické režimy. Na již zmíněné zadní straně jsou tlačítka určená pro vstup do Menu, do režimu přehrávání snímků či na ovládání displeje. Nad nimi je umístěna zoomovací kolébka. Na závěr jsme si nechali trochu hůře ovladatelný čtyřpolohový ovladač: horní částí nastavujete režimy blesku nebo mažete snímky a dolním nastavíte samospoušť, anebo lze rotovat s udělanými snímky. Na zbývajících dvou tlačítkách si můžete vybrat jakou funkci budou mít, jsou totiž programovatelná.

Na spodní straně modelu je pouze prostor pro malý li-ion akumulátor a mimo střed umístěný závit pro stativ. Slot pro paměťové karty Secure Digital se přesunul do pravého boku, ve kterém ještě najdete pod krytkou schovaný USB/AV konektor a nechráněnou zdířku napájení.

Další funkce, ale také několik parametrů, se nastavují v Menu, které má typickou "minoltí" grafickou podobu - střízlivou, ale zároveň jednoduchou a přehlednou. Je rozděleno do tří kapitol, poslední záložkou je Set up. Softwarově tedy nastavíte například velikost snímku, jeho kvalitu (kompresi), teplotu bílé, citlivost nebo třeba způsob měření expozice.