FinePix F455: design vítězí
Hned po vybalení nás nová, malá a placatá novinka od Fujifilmu skutečně dostala. Model FinePix F455 jsme obdrželi na testování v sexy černé barvě, ale i ve stříbrném provedení velmi povedený design zaujme určitě na první pohled. Ovšem nic není ideální, a tak i u této krasavice jsme našli několik nedostatků, které vám pochopitelně v tomto článku prozradíme.
Kapitoly článku:
- FinePix F455: design vítězí
- Ovládání a další popis
- Praktické zkušenosti
- Závěr
Rozlišení a komprese
Model FinePix F455 snímá ve čtyřech různých rozlišeních, kompresní poměry jsou dostupné jen dva (Fine a Normal), a to ještě pouze v maximálním pětimegapixelovém rozlišení. V exteriéru poskytovala novinka snímky s velmi dobrou kresbou a jak je vidět na testovací pětici, tak i v tmavší části snímku (nižší budovy ve stínu). Model velice dobře zvládl paletu modré barvy, od tmavě modré oblohy po velmi světlou nad obytnými domy. Fotografie byly lehce nedoostřené (měkké ostření), což je dobře pozorovatelné především v nativním rozlišení.
Citlivost
Při fotografování bychom vám vůbec nedoporučili používat maximální hodnotu 400 ISO, protože testovací snímky byly výrazně zašuměné. Dvoustovka je již pochopitelně použitelnější, přesto i na snímku s touto hodnotou citlivosti je šum znatelný. Ve většině případů však nastavovala automatika citlivost na 100 ISO.
Korekce expozice
S novinkou ovlivníte expozici především pomocí její korekce. Překvapivě často jsme tuto možnost využili, protože jakmile nebyly světelné podmínky právě optimální (jako například u první pětice snímků), tak poskytoval model mírně podexponované snímky. Posun o dvě až tři třetiny do plusu tento problém vyřešil i u těchto fotografovaných střech se siluetou dvou kostelních věží.
Ilustrační fotografie
Model FinePix F455 snímá ve čtyřech různých rozlišeních, kompresní poměry jsou dostupné jen dva (Fine a Normal), a to ještě pouze v maximálním pětimegapixelovém rozlišení. V exteriéru poskytovala novinka snímky s velmi dobrou kresbou a jak je vidět na testovací pětici, tak i v tmavší části snímku (nižší budovy ve stínu). Model velice dobře zvládl paletu modré barvy, od tmavě modré oblohy po velmi světlou nad obytnými domy. Fotografie byly lehce nedoostřené (měkké ostření), což je dobře pozorovatelné především v nativním rozlišení.
Citlivost
Při fotografování bychom vám vůbec nedoporučili používat maximální hodnotu 400 ISO, protože testovací snímky byly výrazně zašuměné. Dvoustovka je již pochopitelně použitelnější, přesto i na snímku s touto hodnotou citlivosti je šum znatelný. Ve většině případů však nastavovala automatika citlivost na 100 ISO.
Korekce expozice
S novinkou ovlivníte expozici především pomocí její korekce. Překvapivě často jsme tuto možnost využili, protože jakmile nebyly světelné podmínky právě optimální (jako například u první pětice snímků), tak poskytoval model mírně podexponované snímky. Posun o dvě až tři třetiny do plusu tento problém vyřešil i u těchto fotografovaných střech se siluetou dvou kostelních věží.
Ilustrační fotografie