Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
14.1.2011, Milan Šurkala, recenze
Redakčním testem prošel malý ultrazoom Fujifilm FinePix F300EXR. Přináší mnoho zajímavého, 12MPx Super CCD EXR čip, objektiv s 15× optickým zoomem, plně manuální ovládání expozice, HD video a několik dalších zajímavostí. Jaký je v praxi?
maxg | 31.12.201115:17
Dekuji moc za odpoved. Je to tedy podle Vas spravna volba fotoaparatu ? Nebo mi muzete doporucit v cene neco jineho ?

Diky

maxg
Odpovědět0  0
janfran | 31.12.201119:39
Když si dáte pozor na to co jsem psal, tak ho doporučit můžu. Osobně bych dal asi přednost Sony HX5, který se mi zdý být o něco lepší, ale nevim, jestli jde sehnat do 5000kč. Ale i F500 by měl být v řadě věcí lepší než váš Kodak ­(např. mnohem širší úhel záběru, focení ve slabém nebo velmi kontrastním světle­), nejspíš se objeví i pár věcí, ve kterých bude horší, nebo zkrátka jenom jiný­- např. bych čekal dost odlišné barvy od Kodaku, ale to je otázkou vkusu a zvyku.
Odpovědět0  0
maxg | 6.1.201221:30
Dobry den,

nakonec jsem si FUJIFILM FinePix F500 nevzal. Koupil jsem v Datartu za 2999 Samsung WB700. Sice nema fullHD a dalsi veci, ale cena rozhodla. Tak snad jsem tak spatne neudelal.

Diky za rady

max
Odpovědět0  0
maxg | 31.12.201112:48
Preji dobry den a vse nej v novem roce. Rad bych se zepta jako laik. Mame po vanocich par penez male dite a chut si koupit trochu lepsi fotak nez mame ted tj. Kodak C503, ktery pro me jako amatera kdyz bylo venku hezky a doma dost svetla fotil docela slusne. Za rozumne penize jsem nasel na Internetu FUJIFILM FinePix F500, ktery ma udavane docela pekne parametry jak zoom tak i full HD videa. Po precteni recenze na jeho bratra F300 se docela bojim fotak koupit. Rad bych fotil momentky s ditetem , obcas nejake to video a mozna diky moznostem nastaveni skusil neco vice. Doma mi neprojde fotak vetsich rozmeru a za vice penez. Na Internetu jsme ho nasel za cca 4500 vc. dph . F550 je trochu na me moc penez. Jinak ty modely F500 ­- F550 jsou skoro totozne krom par rozdilu. Je v techto dvou modelech rozdils fimwaru nebo hardwaru ? Z USA jsem nasel dovoz za 3600,­- typu F505 ktery nema GPS. Zda kdyz koupim F500 tak zda se da upravit na funkce F550,krome gps.

Diky za info

max
Odpovědět0  0
janfran | 31.12.201115:01
F505 je americké označení F500. Oproti F550 jí chybí GPS a možnost ukládat fotky do formátu RAW. Pokud vám ale RAW nic neříká, nejspíš vám ani nebude chybět.
U těchto Fujin je bohužel velmi často špatně vycentrován objektiv a celá půlka fotky je potom zřetelně neostrá. V jiných ohledech jsou to celkem dobré foťáky, ale je potřeba vybrat kus, který netrpí touto vadou. K využití jejich předností je také potřeba nastavit poloviční rozlišení ­(8mpix­), ve kterém mají prakticky vždy lepší obrazovou kvalitu, než při focení na 16mpix. Je to způsobeno specifickou konstrukcí jejich snímače a způsobem, jakým zpracovávají obraz.
Odpovědět0  0
awm (3) | 20.4.20117:20
Chlapi, zapomente na tuto hrůzu
Je tady nový F550 exr!
Pane Šurkala, prosím o jeho recenzi, cena výkon naprosto skvělá, 1­/2 palcový chip, prostě slibné zítřky
pro nás bezšumové fotografy.
Dík
Odpovědět0  0
bat1 | 20.4.201110:37
Tak ona 550ka má papírově parametry horší než 300vka :­( Ale pokud zapracovali na odšumovacích algoritmech ­(což bylo bolestí právě 300vky­) nebo alespoň umožnili jejich nastavení ­(jako to má třeba S200­), mohla by patřit k tomu nejlepšímu co jde v kategorii sehnat. Fotky v SN režimu s maximálně staženým odšumováním nemají chybu.
Odpovědět0  0
Busy . | 20.4.201110:55
Ja si tak pesimisticky myslim, ze sice antisumove algoritmy budu lepsie, ale toto zlepsenie bude ­"dokonale vykompenzovane­" navysenim poctu megapixelov o dalsie styri :­((
Odpovědět0  0
bat1 | 20.4.201112:03
Tak v 16Mp režimu by s tím fotil asi jen šílenec :­) Na druhou stranu, u jiných foťáků nic jiného majitelům nezbyde, neb se žádné EXR nekoná :­)
Na HS20 s tímto čipem jsem viděl pár pozitivních ohlasů, tak uvidíme. Ale HS20 možná dostala do vínku lepší a hlavně nastavitelný odšumovací soft...
Odpovědět0  0
bat1 | 20.4.201112:08
Teda, papírově stejný, 16Mp ­/ 1­/2­", HS20 má BSI CMOS kdežto F550 tuším CCD
Odpovědět0  0
janfran | 20.4.201112:27
F550 i HS20 mají stejný čip­- CMOS. F550 je průběžně testována zde: http:­/­/kimletkeman.blogspot.com­/ ­(Je potřeba se po těch stránkách trochu porozhlídnout.­) Zdá se, že patlání je menší než u F300 a navíc má RAW...Bohužel došlo i k několika zhoršením­- objektiv dělá v některých situacích mnohem větší odlesky a přestala být korigována aberace.
Test HS20 je tady, bohužel ve francouzštině: http:­/­/www.photonumeric.fr­/tesths20­-present­/index.html
Podle něj jsou fotky detailnější než u HS10, ale opět z nepochopitelného důvodu přestaly být korigovány vady objektivu, takže aberace i zkreslení vzrostly.
Odpovědět0  0
bat1 | 20.4.201113:05
Njn, tak nějak jsem automaticky předpokládal u F550 CCD, a ono ne :­) Je fakt, že tím ušetří náklady. Já jsem po nějakých recenzích nekoukal, viděl jsem pár odkazů, ale většinou čekám na dpreview nebo tady na digimanii, kde jsou ty recenze podrobné, slušně popsané, a výsledky různých foťáků výborně porovnatelné.
Já myslím, že stejně jako u HS10 vyjde záhy nový firmware, asi jsou ty první kusy šité horkou jehlou...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 20.4.201111:40
Tak i F300EXR ma 1­/2­" cip a jaky je to prusvih. Recenze snad bude, o fotoaparat je velky zajem.
Odpovědět0  0
bat1 | 20.4.201112:06
Tak tam je průšvih nejspíš hlavně odšumovací soft... Dokud jsme neviděli RAW, nemůžeme o čipu nic moc říci...
Odpovědět0  0
awm (3) | 20.4.201112:41
Pozor F550 má BSI EXR CMOS !
Takže to bude zajímavé
Odpovědět0  0
Busy . | 20.4.201112:49
Ale to ma aj HS20...
Odpovědět0  0
bondro (3) | 17.2.201111:34
Dobrý deň, ja by som sa chcel pána Šurkala spýtať, že aký používate program na úpravu fotiek, že sú také krásne ostré? Ďakujem
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 17.2.201111:56
Pochybuji, že jsou fotky v recenzích nějak upravované ;)
Odpovědět0  0
bondro (3) | 17.2.201112:24
no tak asi budu, pretoze ked som si pozeral recenziu na Sony­-W350 a ked som si klikol na kazdu fotku tak pod kazdou bol link na ­"Původní rozlišení bez úprav­" a tam uz ta ostrost taka nebola
Odpovědět0  0
Busy . | 17.2.201112:33
A nebude to nahodou tym, ze na web stranke su fotky zmensene, a zmensovanim fotky sa zmensuje aj neostrost, takze zmensena fotka vyzera ovela ostrejsia ako povodna ?
Odpovědět0  0
bat1 | 17.2.201112:37
Náhled 1:1 samozřejmě vypadá poněkud jinak než zmenšenina...
Odpovědět0  0
bondro (3) | 17.2.201112:41
neviem, preto som sa pytal......takze thanks
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.2.201113:07
Fotografie v puvodnim rozliseni pochopitelne nejsou nijak upravovane. Fotografie v mensich rozlisenich vypadaji ostreji prave diky zmenseni, jak uz zde bylo zmineno. Zde muze zalezet na zmensovacich algoritmech ­(nejblizsi soused, bilinearni, bikubicke,...­). Ja pouzivam bikubicke ve Photoshopu.
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 3.2.201113:49
Na stránkách Samsung.com zcela schází ku stáhnutí pár map evropských zemí, např. Chorvatsko. Nebo dělám něco špatně? Poraďte, pls.

Jo, a histogram před expozici neexistuje, jedině až po ní. Což už je prakticky nesmyslné.

S díky Milan B. :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 3.2.201115:55
Asi je Samsung nenabizi, ostatne jistou dobu tam nebylo ani Slovensko. Muzete mi vsak prozradit, proc je tento dotaz v diskuzi o F300EXR?
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 3.2.201118:17
Omlouvám se za nepozornost Vám pane Šurkalo i všem, promiňte mi !
Odpovědět0  0
=jim= | 23.1.201119:08
Dobrý den! V loňském roce jsem stál před rozhodnutím, jaký zakoupit kompakt? Postupnou selekcí jsem skončil u 5­-ti modelů: Fujifilm F200EXR, Sony HX5, Panasonic TZ10, Samsung WB650 a Casio FH100. Prohledal jsem snad veškeré dostupné recenze a komentáře na internetu včetně profi hodnocení ­/Jan Pěnkava, Milan Šurkala ­(zde Casio FH25­)­/ i rady odborníků v místě. Podrobným porovnáním ke svým potřebám, vyšel mi výsledně, tak jako u Rindi ­(viz. 2x komentář výše­), umocněn oceněním zlatým kompaktem roku CASIO FH100. Laikům nabízí mnoho možností Best Shot pro beznáročné získání kvalitního výsledku a také tak uspokojí svými možnostmi pokročilé uživatele. Během půlročního používání jsem bez výhrad spokojen a také jsem se nenašel negativní odezvu. Domnívám se, že handicapem zn. Casio je malá informovanost a propagace v ČR.
Odpovědět0  0
Shift | 19.1.201115:06
Před rokem jsem koupil ženě F200EXR a trochu litoval, že jsem nepočkal na F300EXR. Ovšem po přečtení recenze a prohlédnutí ­"fotografií­" jsem v klidu. Takové výstupy jsem u Fuji ještě neviděl. Snad jen vyrovnávání bílé je lepší než u F200EXR, ale jinak jen mínusy. Chudák kdo si ho koupil.
Odpovědět0  0
bat1 | 31.1.201114:49
F200 nám bohužel utekla, nějak se rozprodaly rychleji než jsem čekal, chtěl jsem jí pro manželku. Trochu závidím, F200 je řekl bych nejlépe fotící kapesní kompakt co kdo vyrobil :­) Nakonec má Z700 a je spokojená, proti F200 má hromadu všech možných funkcí navíc se kterými si vyhraje a nefotí zas tak zle, řekl bych tak na úrovni F80. F300 je proti tomu co se týče výstupu hrůza... :)
Odpovědět0  0
Buddha | 18.1.201114:04
uz nekolik dni projizdim tyto recenze a diskuse a jsem z toho uplne tumpachovej!
mam taky jen nevelke pozadavky a porad se mi nedari nic najit.
nejsem zadny umelecky fotograf, vetsine vyrazu v diskusi nerozumim.

nebot mam male dite a rad vyrazim do prirody, tak nejvic fotim dite, prirodu a pracovne taky interiery, takze chci neco rychleho, sirokouhleho, staci mi zoom treba 12x, uzivatelsky jednoducha a mala vec me potesi, ale neni to nutnost. taky nemam predstavu, ze to poridim za litr, i kdyz pres deset bych urcite nesel.

poradite mi nekdo?

Dik Buddha
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 18.1.201117:37
No, pokud je pozadavkem takto docela vysoky zoom, tak bych doporucil Panasonic TZ8­/TZ10, pripadne Sony HX5. V interieru ale moc dobre fotit nebudou ­(Sony ma vyhodu v multiexpozici, coz vyborne snizuje sum, ale trochu nafrak dostavaji detaily a barvy, kazdopadne je to mnohem lepsi, nez bez multiexpozice ­- vyfoceni sesti snimku a jejich slozeni dohromady­).
Odpovědět0  0
Buddha | 18.1.201121:20
diky za radu. foceni interieru je bohuzel take pomerne dulezite ­(prece jenom me to zivi­).
pokud bych slevil se zoomem treba na 8x, myslite, ze najdu lepsi alternativu za podobny peniz jako jsou ty dva co jste zminoval?
radsi velky fotak, ale fotky interieru proste potrebuju mit dobre. me se celkem podle Vasi recenze libil Panasonic FZ 100, ale dat cca 11 tis uz se mi moc nechce.
predem diky B
Odpovědět0  0
Rimmerak. | 18.1.201121:36
Vím, že je to víc peněz, ale kvalita se nedá s kompakty moc rovnat a velikostně vychází velice dobře http:­/­/www.megapixel.cz­/samsung­-nx5­-18­-55­-mm­-ois­-50­-200­-mm­-ois
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 18.1.201121:43
Snizeni zoomu na 8x nepomuze. Ono naopak cim vetsi zoom, tim zpravidla lepsi svetelnost ­(hranicni hodnoty jsou u vetsiny pristroju podobne, s vetsim zoomem se akorat to zhorsovani roztahne na vetsi vzdalenost­). Pokud byste si chtel polepsit se svetelnosti, musel byste klesnout na 3x zoom v podobe Samsungu EX1 ­(cca 8 tisic­).
Odpovědět0  0
Buddha | 18.1.201122:22
Samsung EX1 vypada vyborne, ovsem 3x zoom je pramalo.
chapu, ze budu muset udelat nejaky kompromis, ale tenhzle se mi zda prilis velky. to bych snad radeji pridal nejaky ten tisic...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 18.1.201122:33
A predstav si ze 90% zaberov ktorych robim ja je fotenych na fotaku s 0x zoomom ­(pevne sklo 20 mm {40 mm eq} F1.7 ­).
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 18.1.201123:44
"0x­" zoom? To bych chtěl vidět. :­-D
Zoom je definován jako poměr největší a nejmenší ohniskové vzdálenosti, tj. nemůže být menší než 1x.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 19.1.20118:09
vlastne mas pravdu .. 1x zoom
Odpovědět0  0
Buddha | 18.1.201123:58
hmmm, a co jako?
ja jsem taky kdysi jezdil ve Felicii a povazoval jsem ji za super vuz!
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 19.1.20118:16
rozdiel je v tom, ze ja som mal doteraz 6 fotakov ­(niektore z nich mam este teraz a obcas ich pouzijem­), ale najradsej fotim s pevnym sklom

Skratka ked vyskusas vsetko mozne tak zistis ze fotenie pevnym sklom je to najlepsie.
Zvycajne to chodi asi takto:
http:­/­/theonlinephotographer.typepad.com­/the_online_photographer­/2010­/05­/letter­-to­-george.html
:­-)
Odpovědět0  0
Buddha | 19.1.20118:26
ja chtel poradit s fotakem, ne hromadu rad do zivota :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 18.1.201122:33
BTW. Pokud jde o interierove fotky, tak FZ100 by mel byt posledni fotak, o kterem byste mel uvazovat. To je prave fotak, ktery dela fajn fotky jen ve dne, ale i tam brutalne sumi.
Odpovědět0  0
Buddha | 19.1.20118:17
to je prave ten problem, ze se v tom prilis nevyznam a Vase recenze mi prisla celkem pozitivni? co FZ 45?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 19.1.201111:13
FZ45 je na tom o mnoho lepe nez FZ100 v interierovem foceni, nicmene starsi FZ38 je jeste o chlup lepsi diky mensimu poctu megapixelu. Nepocitam­-li obrovskou Fuji S200EXR, pak tyto Panasonicy ­(FZ38 a FZ45­) jsou ve tride ultrazoomu zdaleka to nejlepsi, co lze sehnat.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.1.20115:30
Velmi dolezite je ci tie interierove fotky musia byt bez blesku alebo mozu byt s bleskom.

Ak bez blesku, potom by som urcite pozeral po nejakom Sony s mutliexpoziciou, alebo nejaky profi kompakt s dobrou svetelnostou a co najmensim poctom pixelov ­(Samsung EX1, Oly XZ­-1, Canon S90­) ­- ale tu nie je sanca mat 8x zoom. Alebo o nejakej low­-end zrkadlovke so setakom s optickou stabilizaciou, kde sa da casom kupit nejaky objektiv s vecsim zoomom. V kazdom pripade, poziadavky na interier a veky zoom si jednoznacne idu tak trosku proti sebe, aspon v tychto cenovych relaciach.
Pokial by mohol byt pouzity blesk, situacia sa znacne ulaci, pretoze napr. moj FZ28 robi v interieri s bleskom velmi dobre fotky. V tomto pripade by som vyberal niektory z ultrazoomov ­(napr. Panasonic Lumix FZ38, FZ45­) ­- clovek ziska velky zoom a zaroven tym ziska lepsi priebeh svetelnosti na kratkych ohniskach pouzivanych v interieri a vdaka dobrej svetelnosti potom staci na dobre osvetlenie aj interny zabudovany blesk.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 19.1.20116:59
Není rozhodně pravidlem, že když máme velký rozsah ohniskový vzdálenosti, že bude průběr světelnosti na kraji lepší, jak u menšího zoomu. Proto se tu dělají recenze, kde se i testuje průběh ohniskové vzdálenosti. Některé foťáky mají na širokém ohnisku třeba F2,6 ale jakmile se jen ťukne do zoomu, hned se světelnost zvedá. Naopak koncová světelnost třeba F5,6 může začínat už v polovině rozsahu a držet konstantní hodnotu až do nejdelšího ohniska.
Já osobně bych šel do low­-end zrcadlovky a přikoupil časem 50­-200mm nebo toho Samsung NX5
Odpovědět0  0
Busy . | 19.1.20118:21
To je uplne samozrejme ze priebeh svetelnosti moze byt vseliaky. Napriklad ultrazoomy od Canonu maju tento priebeh dost zly, napr. SX30 zacina sice na F2.7 ale staci ­"tuknut do zoomu­" a hned to sialene leti hore, napr. na 60 mm uz ma F4 a na cca 280 mm to uz ma skaredych F5. Naproti tomu napriklad objektiv Leica u FZ38 ma priebeh svetelnosti ovela lepsi ­- na zaciatku sice ­"iba­" F2.8 ale stupa velmi pomalicky, na 60 mm ma F3.2 a na 420 mm ma dokonca vynikajucich iba F3.7 ! Preto som vo svojom predchadzajucom prispevku ako priklad uviedol prave ultrazoomy od Panasonicu.
Odpovědět0  0
Buddha | 19.1.20118:27
FZ 38 vypada super, jen ten pomalej nabeh...
Odpovědět0  0
Busy . | 19.1.20118:42
FZ28 ma nabeh za 2.55 sekundy, co je na kompakty tej doby podla mna velmi slusny cas ­(moj stary Oly C­-2 nabiehal az 6 sekund!­). Novsi FZ45 ma nabeh za vynikajucich 1.65 sekundy. FZ38 je model presne medzi nimi, objektiv ma v podstate totozny s FZ28, preto predpokladam ze nabeh bude mat tiez okolo 2.55 sec, mozno vzhladom na novsi procesor aj rychlejsi. Milan v rezencii sice nameral 3.5 sekundy ale ako pise ­(a aj ja si to myslim­) ze to bola iba chyba daneho kusu, pretoze ine testy uvadzaju nabeh za 1.2 sekundy. Pokial potrebujes este rychlejsi nabeh, tak to uz potom jedine zrkadlovku...

Takze moje doporucenie je jednoznacne FZ38, ak ho uz nikde nezozenies, tak potom FZ45.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 19.1.201111:14
Ano, u testovane FZ38 to byl problem daneho kusu. Normalni Panasonicy nabihaji myslim slusne rychle, takze toho bych se nebal.
Odpovědět0  0
Rindi (116) | 19.1.201120:21
Dobrý den, také se živím fotografováním interiérů, a i proto jsem zvolil CASIO FH100, které má širokoúhlý objektiv ekv. 24 mm, optimalizaci jasu ­(uplatní se při focení např. proti oknu ­- nejsou přepaly ani podexpozice­) i možnost multiexpozice ­(v režimu BEST SHOT vyfotí rychlou sérii snímků, které složí do jednoho s optimálním vyvážením jasných a tmavých oblastí­). Na focení či filmování dítěte je tento aparát též ideální, má i režimy záznamu před domáčknutím spouště ­(při videu ukládá průběžně záznam do mezipaměti a po stisku spouště uloží až 5s záznamu před stiskem, při sériovém focení lze také nastavit počet snímků, které se ukládají před stiskem spouště, takže nic důležitého neunikne­). Je zajímavé, že ke značce CASIO zde asi panuje nedůvěra, pro mne to však byla jednoznačná volba především kvůli parametrům a kvalitě fotek, ale i vzhledem k ceně. Jinak srovnání jednotlivých foťáků a fotek z nich si můžete udělat i na www.dkamera.de
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 17.1.201119:51
Ako je na tom so seriovym snimanim v 3 megapixloch?

Ked som to pouzival na Fuji F50, tak sum na ISO 1600 ­(tiez na 3 megapixloch­) bol neporovnatelne nizsi ako pri full rozliseni a farby boli este pouzitelne .. ale realne rozlisenie bolo asi tak 1 megapixel. U EXR by to malo byt s rozlisenim lepsie. Je?
Odpovědět0  0
chalupník (60) | 16.1.201114:43
Mám Canon a také mi objektiv při prohlížení snímků hned zaleze.Takže po ukončení prohlížení musím přístroj znovu zapnout, abych mohl dále fotit. Takže se výrobci po sobě opičí úplně ve všem.
Odpovědět0  0
Biturb (8) | 15.1.20114:44
dekuji velmi za jednoznacne nejkvalitnejsi recenze na internetu..
tenhle ultrazoomek byl mym favoritem diky fazovemu ostreni, velikosti a exr cipu..
po precteni jsem ovsem velmi zklaman.. cekal jsem jednoznacne nejrychlejsi ultrazoom na trhu a co se z toho vyklubalo..
uz fakt nevim do ceho jit..
pozaduji jen: 1­) celkovou rychlost ­(rychly start, ostreni, ukladani.. na foceni momentek, rally, rc auticek, atd..
2­)co nejsirsi ohnisko a svetelnost
3­)kvalitni video
4­)nejlepe tuzkove baterie
5­) potesi samozrejme mala hmotnost a velikost
6­) plny manualni rezim
vzdyt toho nechci zase tolik....
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 15.1.201111:25
Az na ty baterie to docela dobre splnuje Panasonic TZ8­/TZ10.
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 15.1.201122:25
V podstatě se obávám, že máš smůlu ;­-­). Žádný současný kapesní ultrazoom nesplňuje za 2­) ­(světelnost­), za 1­) ­(diskutabilně­), a za 4­). Takže se budeš muset podívat po něčem větším, což tě tedy zřejmě nepotěší ;­-­)...
Odpovědět0  0
Rindi (116) | 16.1.201111:56
Dobrý den, dilema, jaký koupit kompaktní fotoaparát, jsem řešil loni, na celé čáře to u mne vyhrálo CASIO FH100, s nímž jsem naprosto spokojený, ani na chvilku jsem nezalitoval. Doporučuji podívat se na srovnání kompaktů na http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/Q210grouptravelzoom­/page24.asp. Toto CASIO dostalo zlatou medaili spolu se Samsungem WB 650 ­(označeným jako HZ35W­). Bylo hodnoceno lépe než další kompakty vč. Sony HX­-5, Panasonic TZ8, TZ10, NIKON S8000, navíc má rychlost sériového snímání až 40 sn.­/s. Další pro mne důležité parametry: zoom 24­-240 mm, dobrý dosah blesku, výdrž baterie 520 sn., možnost přepínání rychlosti videa během nahrávání ­(u 640x480 rychlost 30­-120 sn­/s, což je ideální pro sport­), malé rozměry. Jediné, co mi vadí, je absence optického zoomu při videu.
Výhodou z důvodu nižší ceny je ­(zatím­) menší renomé značky CASIO ve fotosvětě, podle mne zcela neoprávněné, kvalita zpracování je též vynikající.
Odpovědět1  0
Ganec (869) | 17.1.201119:39
Chces tuzkove baterky a plny manualny rezim u kompaktu?
Tak ja zase chcem kompakt s bleskom ktory sa odpaluje pomocou zapalnej snury a zabudovanu deku ktoru si pri foteni prehodim cez hlavu .. ved pred 100 rokmi tak fotili vsetci profesionali !!!
.. a nech pri necinnosti zobrazuje cas, ma rozmery ako hodinky ­(aby som ho mohol mat stale pri sebe­) a nech pasuje na moj remiencek od hodiniek, nech si nemusim kupovat novy...
Odpovědět1  1
e_czech (9) | 14.1.201116:41
Ctění pánové, chci si koupit slušný kompakt s objektivem pod 28mm a minimálně 5x zoomem na SD karty, může to být vyzkoušený model renomované značky ­(Olympus, Panasonic ...., žádný Samsung­) do cca 5.000,­-­- Kč. Poradíte, doporučíte prosím? Děkuji a všechny zdravím.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.1.201116:50
Proc ne Samsung, kdyz je lepsi nez Olympus??? Nejsme v roce 2000, ale v roce 2011 :­-­) Olympus dnes neni zadna renomovana znacka, naopak dnes z tech zavedenejsich beznadejne na chvostu ­(konecne se zvednul aspon modelem XZ­-1, ale jinak je to bida­). Naopak Samsung dnes patri jednoznacne k nadprumeru. Navic nikdy nelze posuzovat znacku, ale konkretni fotoaparat. Canon ma skvele kompakty i naproste propadaky, a tak to plati u vsech. Do tech 5000 Kc bych doporucil prave ten Samsung, konkretne WB600. V teto tride foti vsecko spatne, WB600 toho aspon hodne umi ­(manualni nastaveni, velky zoom, solidni makro­). Pak bych do vyberu zaradil jeste Panasonic TZ8.
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 14.1.201123:05
Můj Samsung Digimax Cyber 630 se mi po několika letech občasného focení polámal z noci na den. Večer ještě řádně zaostřil, druhý den už jen rozostřil. Ztratil jsem důvěru. Nespadl mi z výšky na tvrdší podklad, jednoduše se bez příčiny polámal. Daruji ho na ND, pokud bude zájem. Fotím příležitostně setkání, dovolenou a svátky. Fotky archivuji v Picasa 3 nebo na flashce. Za doporučení však děkuji, je obratem čili užitečné.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.1.201123:19
Pokazit se mohou vsechny znacky. Zazil jsem nejen pokazene Samsungy, ale i Canony, Fujiny, Sony, no snad vsechno. A je jich cim dal vic... Kvalita se zacina cim dal vic snizovat.
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 15.1.20110:12
Přečetl jsem si 14 recenzi na Heureka.cz a jedině kritiky Samsungu WB600­/650 se točí kolem krátké šňůry nabíječky, složitého a neprůhledného menu na displayi, mikrofónu videa bez ruchového filtru, upatlaného lemu, šumu a ostrostí při vyšším ISO ­- to jsou podružné vady, ostatní jen a jen superlativy a spokojenost. Vaši recenzi jsem četl zběžně ­(postřehl jsem však, že na majiteli­/uživateli nalezené vady i Vy sám upozorňujete­). Nevšiml jsem si má­-li Samsung histogram ­(skvělý to pomocník amatéra­)? Má pro mě smysl GPSka u WB650 ­(snad převíží to, že WB650 má amoled display, WB 650 pouze LCD­)? Ještě jednou děkuji za tip na Samsung WB 6..0 ­(Panasonic jsem zkoukl jen zběžně a zřejmě u mě prohraje­).
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 15.1.20110:18
Oprava slov. Správně: jediné a převáží ­(je dost pozdě večer nebo dost brzy ráno a únava působí­).
:­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 15.1.20110:26
Ta GPS Vam navic muze slouzit i jako takova jednoducha navigace, no spis teda jen mapa ­(jdou tam nahrat mapy, fajn vecicka­). Ono co se tyce kvality, tak Panasonic proti tomuto Samsungu sice pusobi o neco lepe a kvalitneji, ale realna vydrz muze byt jina. Clovek nikdy nevi.
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 15.1.201116:38
Položím znovu otázku: Má Samsung WB650 ­(potažmo i PanasonicTZ8­/10­) histogram pře expozicí?
Děkuji!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 15.1.201118:10
Vzhledem k tomu, ze si to nepamatuji, podival jsem se na recenze obou pristroju a ano, maji to oba :­-)
Odpovědět0  0
e_czech (9) | 15.1.201122:55
Omlouvám se, mohl jsem si to vyhledat sám a děkuji! Zde je Samsung WB65O za cenu pod 5 tisíc Kč http:­/­/www.az­-elektro.cz­/digitalni­-kompakty­/samsung­-wb650­-grey , a to je podle mně dobrá cena. A zde jsou ceny a testy Samsungu WB650 v SRN http:­/­/www.testbericht.org­/digitalkameras­/samsung­-wb650­/ . Pozor! Cena u TECHNIKdirekt.de € 150,­-­- je chybná, po rozkliknutí nabídnou za tuto cenu WB600!!
Zdraví Milan
Odpovědět0  0
Snoo (2) | 14.1.201111:48
...z toho kam ten foto svet speje. Asi zacnu blahorecit svoji FZ38, protoze kdyz vidim letosni modely ­"fotoapartu­" a vubec ty trendy tak mi z toho neni veselo... Nesmyslny rozsliseni, nesmyslny zoomy atd. Prave treba u znacek jako je Fuji bych cekal nejakou revolucnost a chuzi proti dnesnim trendum...marne. Viz tento kousek nebo lonsky HS10. Tesil jsem se na nej, ale myslim ze prave objektiv ho pro me zabil ­(zase mega nesmyslny zoom, neostrost atd...­). Vim kdekdo muze argumentovat ­"kup si zrcadlo­", ano premyslel jsem o tom, ale jsem odkojeny ultrazoomy, coz u DLSR ma proste smulu, tahat dve a vice skla nechci. a navic si troufnu rict ze objektiv na FZ38 je minimalne srovnatelny s 18­-200VRII od nikonu. Omlouvam se za ty moje blaboly ale nejak jsem si potreboval vylit srdce... btw dekuji panu Milanovi za jeho skvele recenze...
Odpovědět0  0
K2A | 14.1.20119:27
Koupil jsem ho před měsícem, jako novinku. Tzn. neověřený. Za blbost se platí. V testu se píše pravda. I když to zase až taková tragédie není. Ale blesk je fakt nepoužitelný. Co mi ale vadí nejvíc, je neostrost na neširším ohnisku v rohu. Myslel jsem, že to budu reklamovat, ale v testu je o to samé. Video naprd, pořád něco ostří, takže věčně rozmazané. No v podstatě to tragédie je! Varuji....Ale to srovnání s mobilem, pokud to nené nadsázka je blábol....I když, přímý konkurent Sony HX5 má vad taky hodně, sice jiných , ale....Nevím, jak bych dnes vybíral.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 14.1.201112:46
Rozmazanost ­(optická vada objektivu­) je reklamovatelná vada. Nebál bych se to reklamovat. Pokud to nebudou schopni vyřešit ­- tj 3 reklamace se stejným problémem = vrácení peněz.
Odpovědět0  0
David H (1707) | 14.1.201114:47
Nebál bych se to reklamovat ­- alespoň to zkusit, za to člověk zas tolik nedá. Mně se to před časem s jedním podobně blbým přístrojem povedlo. Jen nelze říct, že to jen prostě blbě fotí, ale napsat k tomu dopis, doložit fotografie třeba na cd a být nekompromisní. Přece když je fotka na jedné straně rozmazaná a na druhé rozpatlaná, tak to asi normální není, navíc u fotaku za tyhle penize.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.1.201113:14
Samozřejmě, že srovnání s mobilem byla nadsázka. Ačkoliv ...

Dnešní mobily umí dělat hodně podobné patlanice. Omalovánky produkované mobily či téměř všemi dnešními ­"moderními­" kompakty mi nevadí do chvíle, než je ta nekvalita vidět už v náhledu na monitoru ­(nezaměňovat se 100% zobrazením­) a nebo na tisku 10x15 ­(běžný člověk stejně nedělá větší tisky­).

Jsem celkem smutný z technologického vývoje v oblasti kompaktů. Manželce jsem před 8 roky koupil obyčejný digitál Sony P52 ­(3MPix­), který bohužel produkuje méně rozpité snímky než dnešní moderní, technologiemi nadupané přístroje. Asi jsem naivní, ale mám pocit, že by dnešní foťáky měly produkovat kvalitnější fotografie než jaké z nich lezou. To jsou samé megapixely, detekce tváří, úsměvů, mrkání snad i uprdnutí si apod., vyhlazování následků odšumění, doostření a kdoví co dalšího, ale kde je kvalita? Kvalita se ztrácí, ba přímo tone pod tíhou všemožných featur.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.1.201113:26
Proc by melo byt srovnani s mobilem nadsazka? Videl jsem mobil, ktery urcite fotil minimalne stejne tak dobre, ne­-li lepe nez bezne kompakty. Samozrejme do doby, nez clovek zazoomuje ­(mobil ma zpravidla jen digitalni zoom­), na nejsirsim ohnisku jsou spickove fotomobily v nekterych ohledech lepsi nez kompakty.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.1.201113:52
Proto jsem tam dopsal ono ­"Ačkoliv ...­"

Právě proto, že vím, že některé MT fotí hodně srovnatelně jako současné kompakty. Stále však platí můj závěr, pokud to nebudu prohlížet ve 100% náhledu s nosem nalepeným na LCD nebo z toho nebudu chtít dělat tisky větší jak A4 či nebudu potřebovat dělat zásadní výřezy, tak jsou výstupy jak z kompaktů, tak z některých mobilů použitelné. Pak se ale nabízí otázka, k čemu jsou ty megapixely a všechny moderní featury, když bychom si vystačili s technologiemi a čočkami z doby před pěti, ne­-li více lety? Kde je tedy onen pokrok? V tom, že při 6x vyšším rozlišení je snímek stále stejně ­"kvalitní­"?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.1.201114:02
Fotomobil ma jednu velmi podstatnou vyhodu. Pevny objektiv bez zoomu. Tam je podstatne jednodussi udelat objektiv, ktery bude mit po cele plose dobrou ostrost a nebude trpet v podstate na zadne opticke vady.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 15.1.20110:54
Kéž by si to uvědomili i výrobci a dali do fotomobilů něco lepšího než ty plastové parodie čoček.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.1.20119:10
Při pohledu na ty omalovánky si tak říkám, že fotit mobilem by pomalu vyšlo nastejno. Když to takto půjde dál, tak za chvíli začnou namísto kompaktů prodávat sadu obsahující krabičku pastelek a skicák, no a každý si bude moct obrázek namalovat dle vlastních preferencí. Dost možná by výsledky byly koukatelnější než tyhle rozpité a vyžehlené hrůzy.
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 14.1.20111:43
Otřes!!! Likvidace velké značky v přímém přenosu :­-­(... Snímky jsou naprosto bez detailů, Fujifilm je nechal projet žehličkou o výkonu parní lokomotivy :­-­)...
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 14.1.201111:36
Souhlas. Hrozné. Patlanice, čočky objektivu jsou asi šišaté, jak je vidno na pravé straně snímků... Za 8000kč? Ani za 3000kč takovou šunku.
Odpovědět0  0
Mo.iB | 14.1.201116:12
podíval jsem se na foto šumu TZ 10 a že by to bylo lepší ......
Odpovědět0  0
George84629 | 15.1.201122:22
Také souhlasím. Před cca 3­/4 rokem jsem koupil FUJIFILM FinePix F70EXR. Také takový menší ­"ultrazoom­". Podání šumu, barev, žehlení bylo pro mne tak nepřirozené a okaté, že jsem musel přístroj vrátit. Měl rovněž Super CCD EXR. Kecy, kecy, kecy. Ukazkové fota ve 100% mluví za vše.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.