Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Fujifilm X-T3: foťák i profi kamera

7.1.2020, Milan Šurkala, recenze
Do dnešního testu jsme dostali vlajkovou loď APS-C CSC systému od Fujifilmu, model X-T3. Tento fotoaparát má 26MPx snímač X-Trans CMOS 4 s možností natáčet 4K video při 60p včetně možností H.265 záznamu.

Noční scéna

 
Na noční fotografie má Fujifilm X-T3 neskutečně bohatý rozsah expozičních časů (do 15 až 60 minut v některých režimech), ale ne až tak skvělý je autofokus. Ten je vzhledem k úrovni starších Fujifilmů neskutečně citlivý, nicméně udávaných -3 EV bych mu asi netipoval.
 
Fujifilm X-T3 noční scénaexpoziční čas 12 s, clona F8, citlivost ISO 160, ohnisková vzdálenost 16 (24) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 
Šum zde není problémem, při citlivosti ISO 160 tu skoro žádný nenajdete. V RAWu si navíc se scénou můžete docela pěkně pohrát. Dynamický rozsah čipu je opravdu velmi dobrý.
 
Fujifilm X-T3 ISO šum noční scéna
 výřezy z 26MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)
 
Od citlivosti ISO 1600 si lze všimnout poklesu kresby v méně patrných plochách a nárůst jasového šumu. I citlivost ISO 6400 je použitelná, ale pak pochopitelně nemůžete počítat, že by tu byly detaily jak z 26MPx čipu na základní citlivosti.
 
 

Standardní scéna

 
Podíváme se také na dvě tradiční scény. Začneme snímkem krajiny.
 
Fujifilm X-T3 standardní scéna krajinaexpoziční čas 1/300 s, clona F9, citlivost ISO 160, ohnisková vzdálenost 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení
 
Znovu potěší středová ostrost (zejména v RAWu), nicméně směrem do stran se to znatelně zhoršuje. Otázkou je, zda jde o špatně vyrobený objektiv nebo o obecnou vlastnost, neboť úplné rohy jsou naopak poměrně ostré.
 
Fujifilm X-T3 standardní scéna Mlýny Šenovexpoziční čas 1/450 s, clona F9, citlivost ISO 160, ohnisková vzdálenost 27 (41) mm, klikněte pro zvětšení
 
Solidní 26MPx rozlišení fotoaparátu se zde dobře projevuje. Spolu s objektivem je na snímku spousta detailů včetně linií na šedé stěně mlýnů. I zde si můžete stáhnout snímek v RAW formátu. Škoda, že fotoaparát docela podexponovává.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.