www.digimanie.cz
>
>
>
>

Fujinon XF 23mm F2 R WR

Fujinon XF 23mm F2 R WR
, , recenze
Fujifilm má pro svůj CSC systém i pěkně širokou nabídku pevných světelných skel. Dnes se podíváme na jedno z nich, model Fujinon XF 23mm F2 R WR. Po přepočtu nabídne ekvivalent 35mm ohniskové vzdálenosti.
K oblíbeným
reklama
V naší recenzi pochopitelně nesmí chybět ani několik dalších ukázkových fotografií, na kterých uvidíte, jak si testovaný objektiv stojí po praktické stránce.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie Peugeot 407
 
expoziční čas 1/5800 s, clona F2, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Oceňuji vynikající kresbu v zaostřené ploše i při plně otevřené cloně. Díky dobré světelnosti objektivu je pak možné i máznout pozadí a rozumně oddělovat objekt od svého pozadí. Bokeh je však trochu nervózní.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 2
 
expoziční čas 1/34 s, clona F2, citlivost ISO 2500, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Další výhodou dobré světelnosti je možnost fotit s přijatelnými citlivostmi i za špatného světla. V tomto případě nicméně může být malá hloubka ostrosti na škodu. K dispozici dávám snímek ve formátu RAW.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 3
 
expoziční čas 1/400 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Zde bylo ostřeno na relativně krátkou vzdálenost a překvapivě jsou tak navzdory relativně vyšší cloně F8 rozmazány plochy blíže i dále. Ostrost v zaostřené ploše je opravdu vynikající.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 4
 
expoziční čas 1/340 s, clona F2, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, klikněte pro zvětšení
 
Světelnost F2,0 dovoluje dosahovat malé hloubky ostrosti a brzkého nástupu bokehu. Ten má ale poněkud zvláštní charakter. Např. na hlavě dítěte je vidět, že kresba je nadále ostrá, jen má kolem sebe auru a nikoli rozmazání.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie Mercedes-Benz
 
expoziční čas 1/850 s, clona F2, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
S clonou F2 se mi opět podařilo dosáhnout menší hloubky ostrosti a vůz je tak lehce vypíchnut proti pozadí. Nějak dramatické mazání však nečekejte, na tohle širokoúhlý objektiv na APS-C čipu s F2 už nestačí. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 6
 
expoziční čas 1/140 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Objektiv kreslí dostatečně ostře po celé ploše, směrem k rohům lehce roste chromatická aberace. K dispozici dávám také RAW snímek.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 7
 
expoziční čas 1/950 s, clona F2,5, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, klikněte pro zvětšení
 
Zde jsem lehce přiclonil, nicméně se stále ukazuje, že charakter bokehu je poněkud zvláštní a objektiv místo postupného zvyšování rozmazání nejprve ponechává ostrost téměř nezměněnou, ale přidává jakousi auru.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 8
 
expoziční čas 1/34 s, clona F8, citlivost ISO 250, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 
Zde je hodně jemných detailů, které objektiv ve většině případů vykreslil slušně. Kvůli obrovskému dynamickému rozsahu scény je nutno počítat s barevnými změnami na kontrastních hranách, zde v podobě výraznějšího modrého ladění ztrácejících se větviček vzadu. Můžete si stáhnout snímek v RAWu.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 9
 
expoziční čas 1/85 s, clona F2, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Opět se ukazuje možnost rozmazání pozadí díky dobré světelnosti, ale také trochu nervózní charakter bokehu.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 10
 
expoziční čas 1/1800 s, clona F2, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
S objektivem a malou hloubkou ostrosti se tu dá hrát poměrně dost, zejména lze mazat pozadí u "makra". Pokud jde o charakter, zde už působí jemněji, je v něm ale vidět trochu chromatické aberace.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 11
 
expoziční čas 1/34 s, clona F8, citlivost ISO 640, ohnisko 23 (35) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Celoplošně velmi dobrý výsledek, kresba je ostrá po celé ploše, aberace je mírná, v tomto případě více viditelná vpravo nahoře. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu.
 
Fujinon XF 23mm F2 R galerie 12
 
expoziční čas 1/400 s, clona F6,4, citlivost ISO 200, ohnisko 23 (35) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 
Snímku nelze vůbec nic vytknout, kresba je výborná až do rohů.

Nejnovější články
Manfrotto uvádí makro stativ Befree GT XPRO Manfrotto uvádí makro stativ Befree GT XPRO
Pokud rádi fotíte makro, jistě jste se setkali se situací, kdy jste potřebovali být velmi blízko u země. Nové stativy Manfrotto Befree GT XPRO něco takového díky otočitelnému středovému sloupci nabídnou.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvádí M-E (typ 240), cenově přístupnější dálkoměr Leica uvádí M-E (typ 240), cenově přístupnější dálkoměr
Německá Leica představila nový dálkoměrný fotoaparát M-E (typ 240). Novinka se má stát jakýmsi low-endovým modelem. I přesto bude mít nějaké funkce navíc a zvládne natáčet Full HD videosekvence.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Aplikace na focení automaticky vymaže lidi z každého snímku Aplikace na focení automaticky vymaže lidi z každého snímku
Aplikace nazvaná Bye Bye Camera je sice určená k fotografování, má ale jednu zajímavou vlastnost. Dokáže totiž z pořízených snímků přímo odstraňovat lidské osoby, které v záběru překážejí. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Objevil se první snímek ze 64MPx snímače Samsungu Objevil se první snímek ze 64MPx snímače Samsungu
V první polovině května představila společnost Samsung svůj 64MPx mobilní snímač ISOCELL Bright GW1. První snímek z tohoto snímače se objevil na čínských sociálních sítích, a to i v plném rozlišení 9216×6912 pixelů.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala9 komentářů
Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4
Jedním z objektivů pro nový full frame CSC systém společnosti Panasonic je i světelná padesátka Lumix S Pro 50mm F1.4. Nestojí zrovna nejméně, takže je otázkou, zda za to nabídne dokonalé optické vlastnosti.
Dnes, recenze, Milan Šurkala10 komentářů