Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
5.1.2012, Milan Šurkala, recenze
V dnešní recenzi se podíváme na zajímavou nabíječku Hama Delta Plus, která může zároveň fungovat jako nabíječka USB zařízení pomocí tzv. funkce Power Bank. Jako bonus je zde dokonce možnost nabíjet zařízení pomocí 12V zásuvky v autě.
PetrP7 (24) | 7.1.201215:32
Myslím, že hlavní problém je prostě v jednoduchosti zařízení. 4x1,2V prostě nebude nikdy napětím, které by mělo z USB nabíječky lézt. Pokud nabíječka neobsahuje pulsní zdroj a příslušný regulační obvod, bude tato fce vždy jen doplňková... Podobnou funkci zastane i krabička s USB a vypínačem z PS electronic za cca 60Kč ­(ta ovšem nenabíjí AA!­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
homi (3) | 7.1.201218:48
Muzes dat nejaky link?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
homi (3) | 7.1.20129:29
Ja nevim, primarni funkci teto nabijecky je ten PowerBank. Jiz delsi dobu hledam nejake podobne zarizeni na cesty ­(na nabijeni mobilu, pripadne fotaku­), pri vyjizdce vydrzi mobil tak 4 hod, zapnuta navigace, nekdy muzika pres BT, pri celodenni ture nutnost. Muzete mi vysvetlit, jak nabiji mobil vami navrhovanymi nabijeckama?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rico (40) | 7.1.201211:16
Vetsinou si kupuji zarizeni tak aby splnovalo me pozadavky, tedy i vydrz a pokud ne mam k mobilu dve baterky. A k fotaku 4 i kdyz jsem zjistil ze to je zbytecnost protze na jednu baterku udela 1k fotografii.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PetrP7 (24) | 7.1.201215:36
RAIKKO USB AccuPack 5200
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
pan Větvička | 6.1.201215:05
Proč kupovat bastl od Hamy když můžu za stejné peníze koupit odlehčenou verzi nabíječky Voltcraft IPC­-1L? Jediný rozdíl proti dražšímu bráškovi je menší maximální nabíjecí proud, jinak nesrovnatelný komfort ­- 4 nezávislé šachty, 4 programy, několik ukazatelů během nabíjení pro každou šachtu ­(čas nabíjení, kapacita, proud, napětí na článku­)...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6501) | 6.1.201215:21
Treba proto, ze Voltrcraft a tato Hama jsou uplne jina zarizeni urcena k necemu jinemu ;­-­) Voltcraft je nabijecka AA baterii. Hama je nejen nabijecka AA baterii, ale take redukce 230V site a AA baterii na USB pro nabijeni USB zarizeni. Uvedomte si prosim, ze Voltcraft a tato Hama nejsou zarizeni urcena pro stejny ucel. Hama nema oddelene sachty, nema vybijeni, ale zas ma to USB nabijeni. Proto vidim i ve Voltcraftu i v Hame naprosto normalni zarizeni, kdy oboji ma svuj smysl a stejny pomer ceny a vykonu. Umi mi snad Voltcraft nabit navigaci, fotak, smartphone? Neumi. Stejne tak muzu rict, ze Voltcraft je ­"na pytel­", pokud to vemu z tohoto konce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kubiii (500) | 5.1.201212:11
Zajímavý, ale nabíječka, která neumí nabíjet po jednotlivých šachtách pro mě neexistuje... velký fail!!!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Rico (40) | 7.1.201211:17
Naprosto souhlasím, degradace jednotlivych clanku protoze kazdy potrebuje svoji ­"peci­". Elektricky se nikdy nebudou chovat stejne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
regine (2) | 7.1.201218:09
+++ Párované nabíjení = PRO MNE ŠUNT. Například u mne ­- čelovka 1 aku, svítilna na kolo značková Sigma 3 aku, radistanice Motorola 3 aku. Nehledě jak výše uvedeno ­- párové nabíjení je k ničemu. Jednou jsme prubli dát k sobě asi 2 roky staré aku Sanyo a s novým a nabíjení trvalo asi 8 hodin v páru. Pak jsme je po vybití píchli do nepárové nabíječky a jeden aku nabitý za 1 hodinu a druhý za 1.5 hodiny. Tak asi tak.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
busy (4667) | 5.1.20129:55
Funkcia PowerBank je rozhodne velmi zaujimava a uzitocna. Napadlo ma este niekoko veci, ktore by mozno bolo uzitocne zistit:

1. Je na USB vystupne napetie 5V stabilizovane ? Vybijanim baterii ich napetie casom klesa, ale tento pokles by sa nemal prejavit na USB vystupe, pretoze podla normy tu ma byt stabilnych 5V +­/­-0.25V a vela USB zariadeni sa na to spolieha.

2. Ako su interne vtedy prepojene baterie pri PowerBank ? Napadaju ma tri variany: Vsetky paralelne ­- to asi nie, hoci pre baterie by to bolo vzhladom na vyrobne tolerancie kapacit najlepsie. Potom dve paralelne a dve seriovo a posledna moznost vsetky do serie. Vtedy je otazka, ci je tam vobec nejaky menic+stabilizator napetia pretoze v serii ­(teoreticky­) ziskame 4.8V ktore su mozno priamo a bez stabilizatora pripojene na USB vystup.

3. Ak su baterie pri PowerBank zapojene inak ako cisto paralelne, su strazene ich napetia aby neklesli pod nejaku rozumnu hodnotu na clanok ? Aby sa nestalo, ze clanok ktory sa vybije ako prvy, bude ostatnymi clankami v serii prepolovany a tym padom zniceny. Predpokladam, ze ked nabijacka ako taka nema funkciu vybijania, a nabijanie strazi len u dvojic baterii, pravdepodobne nebude mat tuto kontrolu, co je skoda.

4. Preco sa nesmu pri PowerBanku pouzit nenabijatelne baterie s napetim 1.5V ? V pripade, ze su baterie jednoducho prepojene do serie a ­"hlupo­" pripojene na USB, by sa to dalo pochopit lebo hodnota napetia je uz mimo USB normy. Niektore jednoduchsie zariadenia ale nevyzaduju presnych 5V a budu fungovat aj na 6V ­(napr. nejaka USB lampicka­) ­- otazka je ci sa v tomto pripade daju pouzit aj nenabijatelne baterie.

5. Mozno by bolo uzitocne zmerat kolko energie realne pretecie po USB pri nabijani roznych zariadeni. Pretoze napr. pri nabijani akumulatora vo fotaku predpokladam ze je zaroven zapnuta aj cela interna elektronika v tomto fotaku, a tato elektronika moze kludne zozrat aj polovicu energie. Takze tym clankom so slabou ucinnostou moze byt kludne samotne nabijane zariadenie ­(ako je spravne v clanku pripomenute u tej navigacie­), za co samotna nabijacka samozrejme nemoze :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Čestmír Srneček (6) | 5.1.20127:56
Chlape, takovou věcičku hledám už hoooodně dlouho, Dík...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rico (40) | 5.1.20129:07
Je to podle me za prijatelnou cenu velice vykonna masina! Procesorem rizene vybijeni, nabijeni sam si zvolik kolik tam a kolik ven a nezavisle jednotlive sloty jak AAA tak AA... doporucuji jeste baterie IMEDION http:­/­/www.ledshop.cz­/nimh­-akumulator­-aa­-imedion­-2400­-mah~z2600.html
s bleskem Nikon SB 700 udelam 800 az 1000 fotek v kombinovanem prostredi... co vic si prat?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PetrP7 (24) | 7.1.201215:38
RAIKKO USB AccuPack 5200
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Rico (40) | 5.1.20127:45
Problem s vydrzi ci zivotnosti baterek v blesku trval a trval nez jsem prisel na to kdo je spicka v oboru http:­/­/www.ledshop.cz­/nabijecka­-powerex­-mh­-c9000~z8982.html
ano Amerikanci ale tohle umi doopravdy nejlip.....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rico (40) | 5.1.20127:47
Do auta pouzitelna perfektne a usb narizeni si v aute taky nabiju a nepotrebuju nejakou vopicarnu jako tohle xD
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
xvasek (240) | 5.1.20129:13
Souhlas, je potřeba koupit něco jiného, než tady ty stupidní nabíječky. Minimálním požadavkem by mělo být aspoň nezávislé nabíjení v každé šachtě. Já můžu doporučit ještě Voltcraft ­/ FK Technics ­(mají je i na tebou odkazovaném webu­), lepší modely umí ­- jako ta tvoje ­- vybíjet, měřit kapacitu, nastavit nabíjecí proud apod., optimálně pak mít v každé šachtě jiný režim. Já mám IPC­-1L a třeba takové nastavení nabíjecího proudu je paráda ­- když je čas, nechám klidně 2000mAh články nabíjet na 200mA ­(cca 11 hodin­), když potřebuju opravit odpad a mám vybité AAA baterie, klidně do nich prdnu 700mA a po deseti minutách můžu baterku použít.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Majkkl (45) | 5.1.201210:40
.. ano, ano, MAHA nebo Voltcraft jsou v současnosti zdaleka nejlepší nabíječky. Vzhledem k tomu, kolik ta krabička od Hamy stojí, bych jednoznačně dodal další korunky a koupil pořádnou nabíječku, vyplatí se to...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
m_s | 5.1.201220:47
souhlas! Zde: http:­/­/www.ges.cz­/cz­/ipc­-1l­-GES07507095.html je cena rozhodně nižší než uváděných cca 850,­- Kč a s: http:­/­/www.ges.cz­/cz­/um­-3­-nh2000­-hr­-3utga­-GES07602745.html není co dodávat.
Právě ono USB by mne zajímalo, předpokládám sériové řazení článků při tomto režimu, ale jak je to se stabilizací v patřičných mezích? Bez tohoto měření je to naprosto bezpředmětné a ­"hezký­" zelený dekl to moc nespraví.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Rico (40) | 7.1.201211:20
tak zrovna eneloopy konkretne s blesky nikon SB 900 a SB 700 jsou velice spatne. Nedokazaji ze sebe vyprodukovat tu energii okamzite a docela i hreji. Ale je pravda ze na trhu neni zase tak z ceho vybirat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.