LG P710 Optimus L7 II: levných 8 mega

3.3.2014, Milan Šurkala, recenze
Dnešní recenze se v krátkosti podívá na kategorii levnějších smartphonů s operačním systémem Android. Budeme se věnovat přístroji LG P710 Optimus L7 II, který je vybaven 8MPx senzorem a F2,4 objektivem.

Ostření, makro

Možnosti ostření budeme mít probrané velmi rychle. Při zmáčknutí spouště se ostří doprostřed, nicméně dotykem na obrazovce máte možnost vybrat si polohu AF bodu, fotomobil tam zaostří a pro vyfocení pak zmáčknete spoušť. Detekci tváří jsem tu nenašel. Úspěšnost ostření není z nejhorších, na fotomobil pracuje vcelku dobře. Je však dobré počítat s tím, že občas zahlásí správné zaostření i tehdy, pokud zaostřeno není. Doba ostření a vyfocení snímku se pohybuje okolo 1,2-1,3 sekundy. Minimální ostřící vzdálenost činí 7 cm od přední čočky a dosahuje zhruba 0,25× přepočtené zvětšení. Na makro to tedy není.

expoziční čas 1/100 s, clona F2,4, citlivost ISO 100, ohnisko 30 mm, klikněte pro zvětšení

Fotomobil zaostřil trochu dál, než jsem chtěl, ale budiž. Detailnost v zaostřené ploše příjemně překvapí, hloubka ostrosti je dost velká. Kleště se směrem dozadu mažou jen mírně. I při citlivosti ISO 100 je patrný jasový šum. Každopádně vzhledem ke světelným podmínkám jsem spokojen.

Nastavení expozice

O expozici se stará výhradně automatika, nelze si vybrat ani styl jejího měření (měří se v bodě autofokusu). K dispozici máte jen korekci expozice od -2 EV do +2 EV. K samotnému měření nemám moc výhrad, pracuje docela slušně. Pokud vyvstane nějaký problém, může za to velmi malý dynamický rozsah snímače, což je v každé fotografii focené v protisvětle. Pak se připravte na to, že zejména obloha se bude velmi ráda přepalovat. Díky tomu, že se měří v bodě zaostření, polohováním AF bodu můžete velmi účinně řídit expozici.

Citlivosti můžete nechat na automatice (do ISO 1800) nebo ručně nastavit ISO 100 až ISO 400. Minimální expoziční čas není znám, při testu se mi podařilo dosáhnout 1/20000 sekundy. Maximem je 1/13 sekundy. Ve scénickém režimu "noc" se nicméně můžete dostat až expoziční čas 1/6 sekundy. Clona je ve všech případech F2,4, není zde ani ND filtr, což ale nepřekvapí. Fotomobilů s ND filtrem je skutečně jen několik málo modelů.

Zobrazení displeje a menu

LCD displej má rozumné rozlišení 800×480 pixelů. Aplikace fotoaparátu nabízí základní možnosti nastavení. Po stranách jsou dva černé sloupce, kde jsou ikonky pro ovládání. Levý sloupec si lze uživatelsky konfigurovat. Vpravo je spoušť, dole galerie vyfocených snímků, nahoře přepínání mezi snímáním fotografií a videosekvencemi. V horním řádku jsou ještě informace o nabití akumulátoru, rozlišení a další detaily. Pravý snímek ukazuje např. menu výběru ISO citlivosti.

Toto je menu fotoaparátu a ikonky, které si pak lze vytáhnout do levého sloupce.

U širokoúhlých videosekvencí zmizí černý levý sloupec, ten vpravo zůstává. Po kliknutí na pravou spodní ikonku se dostanete do galerie. Ve spodním pásu vidíte vyfocené snímky, na pozadí je pak náhled na snímek.

Ke snímkům si lze vyjet menu, snímky upravit, otáčet je nebo si nechat zobrazit podrobnosti včetně expozičního času, clony nebo citlivosti.

Snímky lze samozřejmě sdílet a posílat přes Bluetooth nebo přes Wi-Fi na sociální sítě.

Videosekvence nejsou silnou stránkou dnes testovaného přístroje. Maximem je jen rozlišení 720×480 pixelů, což je v dnešní době HD a Full HD smartphonů docela překvapením.

Je nutné uznat, že z malého rozlišení dokáže tento smartphone vytřískat poměrně slušné detaily, ale při prudkém pohybu se obraz rozsype. Silný světelný zdroj umí hodně potrápit silnými odlesky.
  • 720×480 / 30 fps MP4 - cca 280 kB/s
  • 640×480 / 30 fps MP4 - cca 270 kB/s
  • 320×240 / 15 fps 3GP - cca 20 kB/s
  • 176×144 / 15 fps 3GP - cca 20 kB/s

Úroveň videosekvencí můžete posoudit na dvou ukázkách. Jedna je venkovní (31 sekund, 8,4 MB), druhá pak interiérová (19 sekund, 4,6 MB).

GPS

Jestli mohu na tomto smartphonu něco opravdu pochválit, je to GPS modul. Opravdu velmi rychle nabíhá (a to i bez pomoci internetu), signál jsem dosáhl během několika desítek sekund, někdy i rychleji (např. za oknem paneláku se chytnul za 40 sekund, nedávno testovaný Samsung Galaxy S III mini se nechytnul ani po několika minutách). GPS modul je také velmi přesný, odchylky jsou v řádu metrů, většinou tak na hranici toho, co je člověk na mapě vůbec schopen poznat (cca do 3 metrů). Na geocaching je LG P710 Optimus jako dělaný. Při focení jen musíte počítat s tím, že ne vždy má první snímek po zapnutí aktuální souřadnici, chce to pár sekund ještě počkat.