Minolta DiMAGE X20: Dvacítka je nejjednodušším X-kem

15.9.2003, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Kdyby nebyly modely řady X na trhu úspěšné, určitě by Minolta nevyvíjela stále nové varianty prapůvodního fotopřístroje DiMAGE X, který se svým objektivem-periskopem ohromil zákazníky již před více než rokem a půl. Zatím jako poslední z této série stříbrných miniatur se objevil model, tentokrát označený DiMAGE X20.
Model X20 je velice svižný designově (jak jinak u řady X) povedený fotopřístroj, který poskytuje většinou velice kvalitní fotografie. Uživatel se ovšem musí smířit s některými omezeními, které souvisí s relativně nízkou cenou. (Pochopitelně pokud budete chtít tak na trhu seženete levnější "dvoumegapixel". Ovšem modely řady X se vždy profilovaly spíše jako digitální šperky než obyčejné fotopřístroje.) Mezi hlavní "nedostatky" modelu považuji absenci optického hledáčku a relativně vysokou spotřebu modelu. Naopak velice pozitivně jsme přijali nejenom možnost přímého tisku na tiskárnách Epson (propojení pomocí USB kabelu) nebo funkci odesílání e-mailem, ale především zaměření modelu na vlastní tvořivost při snímání. I když je X20 samozřejmě jenom automat bez manuálních režimů, přesto s ní není fotografování ubíjející nudou. Kromě jednoduchého pořízení autoportrétu pomocí malého zrcátka umístěného na přední straně (otázkou zůstává, jak často tuto možnost uživatel v praxi využije), jistě při snímání použijete několik barevných filtrů nebo například funkci multi-frame, která vám vytvoří mřížku devíti snímku nasnímaných rychle za sebou. Pokud chcete podobně krásnou stříbrnou cihličku disponující třímegapixelovým snímačem, budete muset sáhnou do peněženky nejméně pro další čtyři tisícovky. Xt ovšem nenabízí jenom vyšší rozlišení, ale je vybaveno i optickým hledáčkem, ukládáním snímků v bezztrátovém formátu TIFF a lepším energetickým zdrojem. X20 zase naopak nabízí kromě nižší ceny například ostřící rozsah začínající již na deseti centimetrech a některé nové kreativní funkce.

Cena fotopřístroje je 9 990 Kč včetně DPH

KladyZápory
design