Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
14.5.2009, Milan Šurkala, recenze
Nový ultrazoom Nikon Coolpix L100 má být nenáročným fotoaparátem pro všechny příležitosti. Nabízí netradiční design, slušný 15× optický zoom, typické 10MPx rozlišení, dobré supermakro a velký 3,0" LCD displej. Jaká budou další překvapení, jež L100 přichystal?
trichopter (7) | 5.12.201117:24
Nemám čítačku ,pripájam sa len cez USB kabel s foťákom,vtedy počítač nerozpozná hardware.fotenie s ňou ide ,aj ukladanie ,mazanie fotografii,len sa nedá pripojiť k počitaču.

Iné karty mi idú.
Dik
Odpovědět0  0
trichopter (7) | 4.12.201116:56
Ešte som chcel vediet jednu vec.Mám doma pamäťovú kartu SD Panasonic.Nemôže mi ju načítať počítač ,preto ani nemôžem stahovať dáta z tejto karty.Fotky zapisuje ,môžem ich aj pozrieť vo foťáku.Ale načítať v počítači nejdú.

Mám ešte dve karty.­-256mb a 8gb.Tie fungujú,pripoja sa k počítaču cez môj NIkon normálne.
Neviete ako by som dáta z tej stiahol?Potom ju vyradím ,ale apon na jeden krát by som ju ešte potreboval.Používal som ju stále,takže je na nej toho hodne.Má 1 Gb.

Dik
Odpovědět0  0
busy (4706) | 4.12.201120:28
Kedy ju nemoze nacitat pocitac ? Ked je karta z fotaku vytiahnuta a je v citacke, alebo ked je vo fotaku a fotak pripojeny cez USB na pocitac ?
Odpovědět0  0
trichopter (7) | 25.11.201110:38
Zdravým ,nešiel som na Nikon tieto originílne baterie a nabíjačku.Neviete kolko majú napätie.V predajni mi mailom napísali že výrobca napätie nauvádza a samozrejme potrebujem 1,5V nabíjatelné batérie.

http:­/­/www.darian.sk­/fotoaparaty­/prislusenstvo­-fotoaparatov­/sietove­-zdroje­-a­-nabijacky­/nabijacky­/3833­-set­-mh­-73­-nabijacka­-4­-ks­-en­-mh2­-baterie

Dik
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.11.201110:58
To su klasicke NiMH nabijacie baterie, takze nominalne napetie maju 1.2V
http:­/­/www.nikon.com­/news­/2009­/0609_mh­-73_en­-mh2­-b4_01.htm
Odpovědět0  0
Jirka F | 7.1.201122:03
Tak zatím na dobíjecí lowky od energizeru s nastavením NiMH ­(coolpix­) nasmažím cca 500 fotek což mi zatím stačí, co je ovšem horší je kvalita fotek, na sluníčku mě opravdu docela trápí aberace ale uvidíme v létě kdy není tolik bílošedeé :­-­)
Odpovědět0  0
wagen | 30.12.201010:39
Naco nové baterie fotak použiváme dennodenně už rok a máme tam klasicke dobijecí baterie značky enelop od firmy sanyo další specifikace SIZE AA HR6 HR­-3UTG1,2V TYP 2,000mAh Min 1,900mAh Doplnuji ze fotoaparat je na 6V což čtyři dobijecí mají kapacitu 4,8V to je věc na kterou hodne lidí zapomína a ukazuje jim ikona jen poloviční kapacitu baterii jinak na plne dobiti manželka nafotí cirka 600 snímku zaleži na použivání blesku
Odpovědět0  0
trichopter (7) | 30.12.20108:30
No práve ja som na to kupil NiMh baterie uplne nove .
Odpovědět0  0
busy (4706) | 30.12.201010:40
Potom ich treba skusit ­"rozcvicit­" => niekolkokrat uplne vybit a zase nabit, pretoze plna kapacita sa dosiahne az po niekolkych uplnych cykloch. Ale pozor, ked fotak hlasi ze su vybite, este ani zdaleka nemusia byt vybite. Najlepsie je mat inteligentnu nabijacku, ktora baterie najrv vybije a potom nabija metodou delta­-U.

Ale i tak, aby na uplne nove a plne nabite baterie spravil iba tri fotky aj so spravnym nastavenim typu baterii, to je nejake moc divne...
Odpovědět0  0
trichopter (7) | 29.12.201018:28
Potvrdzujem z prispevku od Jirka F.,že tam mám to isté ako on.Zo spodu foťáku je ešte vidno na etikete 5,0v­/6,0V.Čiže prakticky to musí ísť na oba tipy,ale mne to na NiMh baterie moc navydrží.Dostal sa niekto na slovensku už k tým Alkaliským nabíjacím bateriam?Ja som ich videl len niekde na nete v Cz rebublike.Riešim to len alkalickými.mám v menu aj výber batérii ,ale napriek tomu pri výbere Nimh batérii my vydržia tak 2­-3 fotky.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 29.12.201019:03
A nebude to tym ze baterie boli nabite jeden den a fotilo sa az druhy den ? ­(Totiz opotrebovanie beznych NiMH baterii sa prejavuje vysokym samovybijanim­). Opotrebovane baterie maju tiez aj vyssi vnutorny odpor a aj ked su este plne nabite, fotak ich prave kvoli tomu ich odporu po par fotkach vyhodnoti ako vybite a vypne sa.

Alkalicke nabijacie akumulatory som urcite videl v Nay ­(priamo pri pokladni, kde maju regal s nabijacimi bateriami­) a myslim ze aj v Datarte, treba skusit tam. Maju sice poctivych 1.5 V ale voci NiMH maju obvykle ovela menej nabijacich cyklov.

Ale predtym nez by som kupoval alkalicke akumulatory, ucrite by som este predsa len dal sancu NiMH bateriam, a kupil by som nie klasicke, ale tie co su oznacene ako Eneloop. Tie su velmi dobre a maju velmi nizke samovybijanie.
Odpovědět0  0
Jirka F | 28.12.201021:36
No možná je to cely jen kachna :­-­) když se mrknete z boku na krytku USB je tam napsano DC 5V,což by odpovidalo 4x1,2V a ne 4x1,5V
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.12.201023:32
To je uplne v poriadku, digitalna technika vecsinou nevyzaduje presnu hodnotu napetia, napr. moj stary Oly C­-2 bol na 2xAA, cize normalne mal bezat na 3V, ale na konektore externeho napajania mal napisane DC 3.4V ale pritom na druhej strane bez najmensich problemov chodil aj na dve dobijacie NiMH co spolu mali 2.4V. Presne hodnoty napetia su potrebne v podstate len kvoli indikacii vybitia baterie a vyhodnotenia urovne vybitia pri ktorej sa fotoaparat uz samocinne vypina.
Odpovědět0  0
trichopter (7) | 23.3.20109:15
Zdravým,Nikde tie RAM články kúpiť nemôžem ak niekto vie kde na slovensku ich dostať dajte prosím vedieť.
v NAY o tom ešte nepočuli a v DATARTE ešte ani nemali...
Tie sa určite hodia na tento foťák ako vyšité...
Dik
Odpovědět0  0
Busy . | 23.3.20109:57
V takych beznych obchodoch treba pytat alkalicke akumulatory AA. Predavaju sa uz nabite. Urcite som ich videl visiet napr. v Nay v regale medzi tou spustou baterii hned pri pokladni.
Odpovědět0  0
P.Urbaník | 18.3.201010:16
Vdaka za rýchle odpovede...
Baterky sú úplne nové ale asi budu poškodené alebo čo,skúšal som nabiť dve a dal do starého Acer foťaku a ukázali iba polovičné nabitie.
Skontroloval som aj verziu firmwaru a je tam 1.1.
Takisto a j menu,,výber batérie­"možem použiť NiMh batérie.
V príspevku vyššie som čítal,že tento nikon nefunguje s NIMh článkami.v manuály ale nič také nie je.Do konca mám obrázok kde sú aj NiMh články ako tip ktorý možno použiť.
Ak to v nevyriešim čo sa asi nepodarý,budem sa musieť poohľadnúť po RAM akumulátoroch.Nikde som o tom zatial nepočul.Kde by som ich dostal v Žiline?
Aká je cena zhruba štyroch RAM článkov a nabíjačka?
Odpovědět0  0
Busy . | 18.3.201010:28
Tie RAM akumulatory, alebo tiez alkalicke nabijatelne baterie dostat v kazdom vecsom elektre ­(Nay, Datart...­) vecsinou ich maju medzi ostatnymi bateriami pri pokladni.

Pokial je ale v menu fotaku volba NiMH, a tie baterie sa zdaju byt chybne, este by som vyskusal kupit NiMH Eneloop. Tie byvaju sice trosku drahsie, ale za tuto cenu ovela kvalitnejsie, maju ovela nizsie samovybijanie a daju sa nabijat aj v klasickych NiMH nabijackach.

Este poznamka: Obcas sa stane, ze nejaka bateria je vadna od vyroby. A tato vadna bateria sposobi ze sa sa zda, ze cela sada baterii vo fotaku je vadna. Mozno by stalo za to vyskusat kazdu bateriu zvlast, mozno staci dokupit len jednu ­(alebo dve­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 18.3.201012:02
Souhlasim, je mozne, ze je vadna jen jedna baterie. Bylo by dobre to nejak vyzkouset. Od firmwaru 1.1 jsou NiMH podporovany, takze je to i v manualu. Testoval jsem jeste puvodni verzi s firmwarem 1.0, takze i v mem manualu bylo napsano, ze NiMH nejsou podporovany ­(resp. nebyly napsany mezi podporovanymi­).
Odpovědět0  0
P.Urbanik | 17.3.201011:10
Zdravým,mám verziu softu už1.1 od výroby,ale baterie NiMH Duracell 2650mAh ­/AA­/HR6­/1,2V mi vydržia tak 10 fotiek.
nabýjačku používam EMOS MW8168GS.
Pri kúpe tohto fotoaparátu boli Alkalicke batérie 1,5 V LR6­-AA pri foťaku.Vydržali dosť dlho.
Vidím trochu nepomer v napätí,môže byť problém aj v tom?Inak som s aparatom relatívne spokojný...
Za pochopenie a odpoved vdaka.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.3.201011:45
Ano, v tom napeti je problem. Novy firmware by ale mel umoznit pristroji fungovat i na nizsi napeti. Jestli vydrzi 10 fotek, tak se to chova presne stejne jako kdyz jsem to testoval ja ­(cely test jsem musel provest na dvou sadach alkalickych baterii­). Zkuste jine nabijeci baterie ­(pokud mate­).
Odpovědět0  0
Busy . | 17.3.201013:36
Vsetky dobijacie NiMH maju nizsie napetie 1.2 V, takze pokial tie co vydrzali 10 fotiek neboli nejake vylozene vadne, neocakavam o moc vecsiu vydrz ani u ktorychkolvek inych NiMH ­(ani u kvalitnych eneloop­-iek­).

Ja osobne by som skusil nabijacie RAM akumulatory ­- je to akasi nabijatelna alternativa k alkalickym baterkam, maju dostatocne napetie 1.5 az 1.6 V a kapacitne by mali na jedno nabitie zvladnut aspon tolko ako klasicke nenabijatelne alkalicke baterie. Ich vyhodou je tiez temer nulove samovybijanie ­- clovek sa moze spolahnut, ze ked ich nabije, ze aj po pol roku budu nabite ­(co u klasickych NiMH zial neplati­). Nevyhodou je ze potrebuju osobitnu nabijacku ktora ich podporuje.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.3.201017:18
Uz jsem videl NiMH nabijeci baterky i s napetim 1,25 V :­-­) Kazdopadne L100 s updatem firmwaru by mela i s 1,2V bateriemi zvladnout tak kolem 400 snimku. Jestli nafoti jen 10, doporucil bych se znovu podivat, zda je tam opravdu firmware 1.1, pripadne ty baterky jsou na vyhozeni.
Odpovědět0  0
Karel V. | 2.9.200921:59
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, k čemu je napájení přes síť zmiňovaného Li­-lon akumulátoru? Tento foťák mam zhruba 14 dní a vůbec jsem o této věci nevěděl, dočetl jsem se o tom až zde. Děkuji za odpovědi. Karel
Odpovědět0  0
R@DEK | 22.11.200916:38
Na takové, to domácí fotografování...
Odpovědět0  0
Sagathe | 23.7.200910:32
Tenhle foťák nabíjecí baterie rozhodně podporuje, někomu možná hned od začátku, ale je to v nastavení.
Je to napsané i v příručce, musí se přenastavit na Ni­-MH v menu v nastavení...A mě to tak běží :­)
Jinak by to bylo trochu blbé, když někdo fotí každý den...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 23.7.200913:23
Novější verze nabíjející baterie podporuje. Testovaný kus měl v menu na výběř pouze lithiové baterie a alkalické baterie ­(LR6­). NiMH tam výslovně napsány nebyly a opravdu mi s nimi fotoaparát moc dlouho nefungoval. Novější verze, co jsou na trhu již nabíjecí baterie podporují, to jsme snad už vyřešili.
Odpovědět0  0
Ivo Petr | 19.5.200922:36
Právě jsem se vrátil z Bolívie, kde jsem Nikon L100 používal po dobu 3 týdnů. V pohodě jsem fotil na nabíjecí baterie AA Evelop, na jedno nabití jsem nafotil cca 900 fotek. K žádným problémům nedošlo, foťák fotí velmi slušně.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 20.5.200913:49
Je to zvláštní. I manuál říká, že podporovány nejsou. Jinak ty NiMH baterie, které Nikon L100 vyhodnotil jako vybité a už se s nimi nerozjel, nyní po necelém měsíci bez používání a opětovného nabití ­(prostě tak jak jsem je vyjmul z L100­) používám v dalším fotoaparátu a už mám na kontě zhruba 250 snímků a pořád drží.
Odpovědět0  0
vita.gabzdyl | 24.8.20099:23
Dobry den chtěl sem se zeptat na ty baterie Enelop koupil sem je zaroven s fotoaparatem nikon l100 ale bez nabiječky ,podle prodavače sou kompatibilni s nabiječkami sanyo po vybiti sem je nabijel touto nabiječkou asi 4hodky a byly kapacitně asi na 30% jedna se o nabijecku Sanyo qick charger Ni­-MH­/N I­-CD. Baterie sem dostal bez obalu a tím padem nevím o jaky typ se jedna na bateriich totiž není vyznačen typ o jaky se jedna muzete mi prosím poéradit jinak fotak foti skvele odpoévěd mi pošlete na muj email vita.gabzdyl@seznam.cz předem děkuji
Odpovědět0  0
skarfeis | 17.5.200912:08
TENTO FOTOAPARAT MAM CCA TYDEN A POUZIVAM BATERIE NIMH 2850mAH 1,2V.
FUNGUJE BEZ PROBLEMU NA JEDNO NABITI PRIBLIZNE 400 SNIMKU,NA INTERNETOVYCH STRANKACH SE K TOMUTO FOTOAPARATU NIMH BATERIE NABIZEJI.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.5.200912:37
Kdo ví, možná Nikon uvedl nějakou novou revizi, která již NiMH baterie podporuje. Testovaný kousek s kvalitními 2700mAh 1,2V bateriemi více než 20 snímků nezvládl ­(a na tyto baterie obvykle u jiných fotoaparátů pořídím 1,5x až 2x více snímků, než je uvedeno v manuálu­).
Odpovědět0  0
Luckacutka (2) | 22.8.200917:41
Dobrý deň, chcem poradiť všetkým čo majú problém s nabíjateľnými bateriami. koncom júna vyšiel nový hardware v. 1.1., ktorý bez problémov podporuje nabijatelne baterie. Da sa bezplatne stiahnut z oficialnych stranok Nikon. Po instalacii mate k dispozicii v menu aj nastavit si Ni­-Mh baterie.
Odpovědět0  0
Karel V. | 27.8.200923:29
Ahoj, mohl bych tě poprosit, hodil by jsi sem ten link? Já to nějak nemůžu najít, díky, budeš moc hodnej. ;)
Odpovědět0  0
Karel. V | 27.8.200923:46
Jo, už nemusíte, už to mam..
Odpovědět0  0
bythotrephes | 14.5.200916:00
Že to fotí hodně nablízko ­- budiž, ale kvalita prezentovaných makrofotek je dost rozporuplná, a pokud, jak píšete, někdo *miluje* makrofotografii, tak se mu určitě vyplatí utratit ty tisíce navíc ­- když nechce dslr, tak stačí třeba canon g9­/g10 ­- za pár tisíc navíc je to skok ve všech parameterch o dvě třídy. Tady není ani manuální ostření, ani sáňky­/přípojka na blesk ­- prostě nic co by z toho dělalo makrofoťák = je to prostě normální low­/mid end kompakt, který by lovec hmyzu po pár pokusech o slušnou makrofotku asi brzo měnil ...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.5.200916:48
Odhlédněme nejprve od toho, že pojem ­"makro­" je zde u kompaktů poněkud nadnesené, zvětšení rozhodně není takové, aby se jednalo o pravý ­"makro­" snímek.
Canon G9­/G10 má sice supermakro, ale při ohnisku 35­/28 mm ­(a ano, obecně mnohem lepší kvalitu snímků a větší možnosti, přestože nemá takový ohniskový rozsah­). Tento Nikon má makro při 83 mm, což je obrovský rozdíl. Jednak dosáhnete mnohem výraznějšího rozostření pozadí, jednak také můžete fotit z krátké vzdálenosti necelého centimetru při velmi dobrém přiblížení ­(na kompakt­). Navíc se v tomto režimu tolik neprojevují chyby objektivu. Takže pokud chce někdo fotit makro za málo peněz ­(nemyslím profesionálněji, prostě obyčejný uživatel, který rád fotí hmyz, květiny, různé detaily a podobně­), Nikon L100 bude určitě jeden z nejlepších fotoaparátů. Jeho hlavní přínos vidím v tom, že fotograf se naučí si s makrem trochu lépe hrát. Brzy pravděpodobně začne požadovat lepší kvalitu snímků, ale pro učení kompozice makro snímků je L100 dobrý nástroj. Otázkou je, zda podobné věci umí i Nikon P90, ten by mohl nabídnout lepší kvalitu snímků. Samozřejmě pokud chce někdo dobrou kvalitu fotek ­(nebo ji časem po zkušenostech s L100 začne vyžadovat­), bude muset sáhnout po zrcadlovce s adekvátním objektivem.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 14.5.20098:50
Tak to nezbývá než popřát Nikonu hodně štěstí ....
Odpovědět0  0
Busy . | 14.5.200914:49
Az tak zle by som to nevidel. Vyrabaju sa aj specialne alkalicke a­/alebo RAM akumulatory, ktore nielenze maju poctivych 1.5V namiesto 1.2V, ale este navyse netrpia takym samovybijanim. Akurat, co viem, maju mensi pocet cyklov, tusim iba okolo 50.

Ale v specifikacii som nasiel ­"Standardní příslušenství: Li­-Ion akumulátor­", tak myslim ze si starosti s nemoznostou pouzitia NiMH absolutne robit netreba :­) Alebo je to nejaky omyl ?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 14.5.200916:37
Kouknul jsem se ještě jednou do manuálu, abych našel přesné znění.

Použitelné baterie
Tento fotoaparát používá následující baterie velikosti R6­/AA
Čtyři alkalické baterie LR6­/L40 ­(baterie jsou součástí dodávky­)
Čtyři lithiové baterie FR9­/L91
Nelze použít dobíjející baterie.

Výdrž je 350 snímků s alkalickými a 900 s lithiovými ­(dle manuálu­).

CRV3 tam nevlezou, RAM akumulátory ano. Dají se nabíjet zhruba 25­-100 krát ­(dle pravidelnosti nabíjení­), a i když nejsou pro fotoaparáty úplně nejvhodnější ­(naprosto ideální jsou do zařízení s malým odběrem proudu­), tak za svou cenu by mohly být vcelku dobrou alternativou klasickým alkalickým článkům. Vzhledem k napětí 1,5V by snad fungovat měly.
Odpovědět0  0
Jirka F | 26.12.201017:30
Tak jsem ho dostal jako dárek a nacpal sem do něj 4x 2450­-1,2V Energizer! Nejdřív na displeji ukazoval slabe baterie, ale potom co jsem v menu nastavil typ baterii na coolpix, zmlknul. Zatím jsem nafotil cca 150 fotek z 3­/4 s bleskem a držej :­-­) Tak uvidíme :­-)
Odpovědět0  0
Skrblik1 (1) | 19.7.200913:53
Mám tenhle foťák 14 dní a používám jen nabíjecí baterie...a fungují:­-)
Odpovědět0  0
fullpull | 28.10.200919:19
jj fungovat funguju ale kolko snimku vyfotis na jedno nabiti ???
Odpovědět0  0
djawa | 26.11.200919:13
A jakou značku a kapacitu nabíjecích baterií jsi do toho pořídil? Děkuji
Odpovědět0  0
Janovt | 27.10.20109:08
a jake baterie nabijatelne pouzivas?typ znacka
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.