Nikon Coolpix S5100: krok vpřed

23.11.2010, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
V rámci našeho tématu o kompaktních a stylových fotoaparátech začínáme recenzí kompaktu Nikon Coolpix S5100. Přináší 5× optický zoom, 12MPx snímač a nejnovější procesor EXPEED C2. Jak se projeví v testu?
Kompaktní Nikon Coolpix S5100 je úspěšně otestován a v krátkosti si shrňme nabyté poznatky. Jedná se o malý stylový kompakt, který se docela rozumně ovládá. Má vynikající start pro focení bez zoomu, kde se vyrovná zrcadlovkám. Bohužel pokud chcete zoomovat, vyvstane opravdu obrovský hlavní problém celého fotoaparátu. Extrémně pomalý náběh menu přístroje. Zatímco bez zoomu je možno fotit už v době, kdy se fotoaparát ještě jen probouzí, na jakékoli nastavení nebo zoomování musíte čekat věčnost.

Pomalejší kompakt v této disciplíně jsem snad neviděl a nálepka "Quick Response" tak působí přinejmenším velmi úsměvně. Pokud už ale fotoaparát najel, skutečně patří k tomu rychlejšímu. Uvítal bych však svižnější náběh zvětšeného náhledu vyfoceného snímku. Objektiv potěší ohniskovým rozsahem, optickou stabilizací i dobrou světelností na širokém ohnisku. Bohužel na nejdelším je to opět extrémní a bohužel v tom špatném slova smyslu. F6,6 je skutečně velmi špatná hodnota. Výhodou je slušné makro, fotíte-li rádi květinky a podobné věci, je S5100 zajímavá volba. Objektiv trpí na chromatickou aberaci, ale jinak je na kompakt docela slušný.

Fotoaparát je jen automat, takže mnoho nastavení nečekejte, nicméně chválím možnost ovlivnit rozsah automatiky ISO citlivosti. Videosekvence sice mají HD rozlišení, ale nepodporují optický zoom, takže kvalita je po zazoomování špatná. Výdrž na baterie je docela slušná.

Nový procesor EXPEED C2 přinesl i inovované odšumovací algoritmy a je nutno říci, že se Nikon konečně posunul trochu dopředu. To znamená, že odšumování už není tak neuvěřitelně přehnané a rovněž doostřování snímků je o trošku slabší. Snímky tedy nejsou patlanicemi s černými hranami jako u starších Nikonů, ale ideální to pořád není. Stále by mohlo být jak odšumování, tak doostřování o něco méně agresivní. Obrazová kvalita na ISO 100 je už alespoň akceptovatelná a srovnatelná s konkurencí.

Ve výsledku tak Coolpix S5100 znamená posun k lepšímu mezi kompakty Nikonu. Na přední příčky to sice nestačí, ale o tomto kompaktu určitě můžete při výběru alespoň trochu uvažovat.

Vynikající rychlost náběhu bez zoomu
Neuvěřitelně pomalý náběh se zoomem