Nikon Coolpix S8200: kapesní mikroskop

15.3.2012, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Dnešní recenze se podívá na malý kapesní ultrazoom Coolpix S8200, jehož CMOS čip s BSI technologií disponuje 16MPx rozlišením. Objektiv Nikkor nabídne 14×optický zoom od velmi širokoúhlých 25 milimetrů. Jak si povede v našem testu?
Nikon Coolpix S8200 je docela příjemným kompaktem ve své třídě, pochopitelně musíte vědět, co od něj můžete čekat a co už nezvládne. Fotoaparát je poměrně malý, skladný a dobře ovladatelný. Nabízí zajímavé režimy, zejména několik obrazových efektů, které vypadají opravdu hezky. Objektiv se 14× optickým zoomem má příjemné 25mm ohnisko, opticky překvapí slušnou ostrostí po celé ploše na většině ohnisek a výrazná chromatická aberace je softwarově tak dobře odstraněna, že ji na většině snímků téměř nelze poznat. Hlavním lákadlem objektivu je ale skvělé makro a telemakro. Na focení detailů je to skvělý prostředek.

LCD displej má vysoké rozlišení a dobré pozorovací úhly. Výdrž na baterii je překvapivě dobrá a dosahuje i přes 400 snímků na jedno nabití. Full HD video má kvalitní obraz, ale autofokus by určitě mohl předvádět lepší práci. Ten pracuje dobře na širokých ohniscích, ale po přizoomování rychlost ostření výrazně klesá. Zajímavé jsou rozhodně zpomalené videosekvence s až 120 fps. Smutnou zprávou je to, že všechny snímky focené na výšku je nutné ručně otáčet.

Co se týče kvality obrazu, Nikon už tradičně předvádí poměrně agresivní odšumování a doostřování. Míra detailů je ale u běžných snímků docela slušná (v rámci své třídy), barevný šum je minimální, naopak ten jasový je vidět dost často i při nejnižších citlivostech. V protisvětle počítejte s odlesky a nízkým dynamickým rozsahem. To ale řeší hardwarové HDR, které je průběžně vylepšováno a v modelu S8200 už funguje docela příjemně, ale to platí pro slabší nastavení. Při maximální síle efektu jsou už různé artefakty dost silné.

Nikon Coolpix S8200 je solidním přístrojem ve své třídě. Kromě makra sice nijak zvláště nevyniká, zejména to odšumování by nemuselo být tak silné, ale v žádném ohledu ani výrazně nezklame. Ideální je především pro ty, kteří chtějí nenáročný kompaktní přístroj zejména pro focení různých detailů.

+ Vynikající makro a telemakro
+ Zpomalené videosekvence
+ Zajímavé barevné efekty